Udvarhelyi Híradó, 2013. szeptember (24. évfolyam, 168-188. szám)

2013-09-11 / 175. szám

Euró Dollár 100 forint ""H"­­radó Fizessen elő most! Hívja a 0266-218361-et és lapkihordóink felkeresik Önt otthonában! 1 hónap 20 lej 3 hónap 55 lej 6 hónap 110 lej 12 hónap 220 lej шш inni ніш ii mi imn ii mi im ніш in "■“fllradé її і mi її mi ніш її im huh її uh un ніш її і її j Megjelenik munkanapokon. Kiadó: Udvarhelyi Híradó Kft. Nyomda: Udvarhelyi Híradó Kft. ISSN:1844-430 X BRAT statisztikáit a Romániai Példányszám-auditáló Hivatal (BRAT) hitelesíti. ügyvezető: Székely Róbert Főszerkesztő: Pál Gábor !­ Szerkesztőségi tagok: Simó Márton, Simon Eszter, Szék­ely István (aktuális) Kovács Eszter (művelődés) Zátyi Tibor (sport) Thomas Campean, id.Farkas Antal(fotó) Sólyom Erika (olvasószerkesztő) Oláh István (korrektúra) Tördelőszerkesztők: Csáki Ferenc, Mihály Róbert, Szász Éva Apróhirdetés: Bálint Erika Reklám: Kovács Dénes * Az (X) szignóval ellátílt szövegek a beérkezett levelek és másféle írások közléséről döntsön. і Kéziratokat nem érzünk meg, és nem kül­dünk vissza. ELŐFIZETESEKERT HÍVJANAK! Ha a szerkesztőség telefonszámát, a 0266-218361-et tárcsázza, és bemondja pontos címét, lapkihordóink felkeresik Önt otthonában, náluk megrendelheti lapunkat. 535600-Székelyudvarhely, Szentimre u.II.szám. Telefonszám: 0266-218­361 E-mail: uk@udvarhelyi-hirado.ro marketing@udvarhelyi-hirado.ro hirdetes@udvarhelyi-hirado.ro terjesztes@udvarhelyi-hirado.ro Fax:0266-218340 Hirdetésfelvétel és terjesztés a fenti címen hétköznap 8-16 óra között. Honlap: www.udvarhelyi-hirado.ro iTelefonszolgálat: 0266-218361 Észrevételét panaszait, megjegyzéseit a szerkesztők fogadják hétfőtől csütörtökig 8-20, pénteken 8-16, vasárnap 14-20 óra között. Hamarosan befejezik a gázvezetékcseréket Lassan véget érnek a Függetlenség su­gárúton az E.ON Gáz alkalmazottai által végzett munkálatok, melyek során ebben az évben összesen mint­egy ötszáz méternyi fő- és bekötővezetéket cseréltek ki - tájékoz­tatott a gázszolgáltató munkatársa. A javítá­sok jelenleg a sugárút tömbházai közti szaka­szon folynak. ________Bálint Kinga Katalin M­int Mihai Predulescutól, az E.ON kommuniká­ciós munkatársától megtudtuk, Székelyudvarhely gázvezeték-hálózatának hosz­­sza - a fő- és bekötővezeté­kekkel együtt - hozzávetőleg 110 kilométer. Ennek 2010 óta mintegy 7,5 kilométeres sza­kaszát javította fel a szolgál­tató, a munkálatok összértéke körülbelül 1,5 millió lej. Meg­jegyezte továbbá, hogy a szol­gáltató figyelemmel kíséri a vezetékrendszer működését, és amint problémát észlel, ja­víttatja a sérült részeket. Hozzáfűzte, 2010 óta há­rom gázrobbanás történt Székelyudvarhelyen, mindhá­rom esetben a gázzal működő berendezések tulajdonosa­it terhelte a felelősség: ezek a balesetek a berendezések nem megfelelő módon való ke­zelése vagy hibás készülék használata következtében tör­téntek. A kommunikációs munka­társ arról is informált, hogy a jelenleg a Függetlenség su­gárút tömbházai között zaj­ló javítások hamarosan befejeződnek, ezt követően pedig szükség esetén az ille­tékes cég elvégzi az aszfalto­zási munkálatokat. Legutóbb július végén ír­tunk a gázszolgáltató ál­tal végzett vezetékcseréről, melynek során tízméteren­ként, keresztben törték fel a Függetlenség sugárutat. Ak­kor a javítások megkezdésétől több mint két hónapnak kellett eltelnie, amíg a feltört része­ket újraaszfaltozták. A villamossági vállalat vezetősége felhívja a lakosság figyelmét, hogy ma 8-tól 15 óráig felújítási munkálatok miatt szünetel az áramszolgáltatás Székelyudvarhelyen a II. Rákóczi Ferenc utcában (a PETROM üzemanyagtöltő-állomás és a Budvár utca között), illetve a Budvár utcai lakóházakban, a II. Rákóczi Ferenc utca és Sósfürdő utca között, pénteken 8-tól 15 óráig pedig Becsenyéden nem lesz áram. A I. Éjjel-nappal hívható T­AXI 0266-21 41 10 0744-24 24 24 Mindig ott, ahol Ön! 0727-24 24 24 Online rendelés: www.taxi-24.ro 0722-70 00 00 és Bálint Kinga Katalin I Friss fekete friss fehéren Tudom jól, mi, gyalogosok sem vagyunk angyalok, ha az úttestre tévedünk, s képesek vagyunk megbolondítani a szegény, sietni, ugyanakkor szabályosan közlekedni próbáló sofőröket. Tudom, mi is hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni az autósokat és a köz­lekedési szabályokat, fenntartjuk a kocsisort, s még rengeteg elvetemült dolgot művelünk. Ám bármennyire is ismerem az éremnek ezt az oldalát, mégis lassan mindennapossá vá­lik, hogy szitkozódom a gondatlan, semmivel sem törődő sofőrök miatt. Hányszor meg­esik, hogy a járdára parkolva alig hagynak nekünk szabad teret, s az olyan részeken, ahol már amúgy is leszorítanak az úttestre, egymást is bezárják a parkolóhelyeken, ránk bízva, hogyan manőverezünk az állomásozó és a mellettük éppen elhaladó gépjárművek között. S hogy a közlekedés során tanúsított fi­gyelmetlenség kétoldalú, arra mi sem jobb példa annál, amit nem is olyan rég tapasztal­tam a központban: a Patkónak a Városháza tér felőli részén éppen akkor festették fel az átjáró sávjait, bójákkal jelölve meg a sza­kaszt, ahol nem szabad átkelni az úttesten. Én aznap délután buszra vártam, és legalább tíz percem volt megfigyelni, ki hogyan visel­kedik az újonnan festett szakaszhoz érve. Előbb a gyalogosok döbbentettek meg: az alatt a kevés idő alatt, amíg ott voltam, leg­alább tizenketten caplattak végig a frissen festett sávokon, amelyek már nem kenődtek ugyan, de a vakítóan fehér részeken akkor is meglátszottak a cipőtalpak sötét nyomai. Akadt, aki teljes egészében átlósan haladt az átjárón, hogy még véletlenül se hagyjon ki egy sávot sem, de olyan is, akire társa rá­szólt, hogy menjen arrébb a frissen festett részről, ő azonban vállat vont, és csak azért is végiglépdelt a körülbójázott csíkokon. Azért pozitív csalódás is ért egy rongyos, piszkos kinézetű fiatallal kapcsolatban, aki, amikor tudatosult benne, hol jár, gondosan kikerülte az átjárósávokat, kizárólag a festet­len részekre lépve. Eközben jöttek-mentek az autók, figyel­metlenségből többen a lezárt rész felé vették az irányt. Ám amikor meglátták a bó­jákat, többé-kevésbé nyugodtan visszatolat­tak kissé, és továbbhajtottak, amerre sza­bad volt menniük. Egy sofőr azonban sem­miképp sem akart tágítani a rövidebb, bár ideiglenesen tiltott útszakasztól: a kocsiból hirtelen kiszállt két utas, akik serényen ar­rébb tették az akadályokat, a sofőr pedig szemrebbenés nélkül áthajtott a frissen festett átjárón. A bóják ezután ugyanolyan sebtében kerültek vissza helyükre, amilyen gyorsan félrevették őket, s mintha semmi sem történt volna, csakhamar elhajtottak a tetthelyről. Értem én, hogy drága az idő és az üzem­anyag, ráadásul olykor igencsak kellemet-­­ len lehet kikerülni egy-egy lezárt részt, de abszurd módon azt kívántam, bár ne száradt volna még meg a festék, hogy az illető hazáig fehér csíkokat húzzon maga után, nemtörő­dömsége felkiáltójeléül.

Next