Uj Kelet, 1976. február (57. évfolyam, 8379-8403. szám)

1976-02-01 / 8379. szám

fej ULUAdjt A veteránokat nem szólították rohamra A Jeruzsálemben decemberben lefolyt ״ szolidaritási kongresz­­szus“ szülte a gondolatot, hogy a zsidó kiszolgált katonák szövetségeit vessék be az anticionizmus neve alatt működő fel­­újult antiszemitizmus elleni fronton. Azokat, akik számos had­­seregben, különböző egyenruhákban, de egységes céllal küzdöt­­tek a zsidóság elpusztítására törekvő nácizmus ellen. És velük együtt azokat ,akik a világháborúban a brit haderő zsidó bri­­gádjában, majd az izraeli hadseregben, mint zsidó katonák küzdöttek Izraelért és a nácik örökébe lépő arabok ellen. Közel ötszáz veterán jött el külföldről, főleg Amerikából, ahol a zsidó kiszolgált katonáknak hatalmas szervezete van. De jöttek Kanadából, Franciaországból és Angliából, Ausztráliá­­ból, sőt még Rhodesiából is. A szovjet hadsereg számos kitün­­tetést viselő kiszolgált katonái viszont ott ültek az izraeliek soraiban. Egyikük, egy tavaly alisjázott alezredes elmondta, hogyan tüntetik el a Szovjetunióban minden nyomát annak, hogy fél­­millió zsidó katona vett részt a világháborúban, több, mint százezer halt hősi halált, tízezrek küzdöttek a partizánok so­­raiban, ezrek kaptak kitüntetést hősiességükért — de most egyszerűen ״ eltüntetik“ a zsidó hangzású neveket a hősök lis­­táiból, nem engednek meg semmiféle utalást arra, hogy zsidók egyáltalán résztvettek a háborúban a hitlerizmus ellen, így elő­­készítik a talajt a „gyáva zsidó kizsákmányolókról“ szóló mese felújítására. Folyik a vita az antiszemitizmus elleni harcról. Az ameri­­kaiak jó szervezést, szisztematikus harcot ajánlanak minden antiszemita megnyilvánulással szemben és szakértők által foly­­tatott felvilágosítási kampányt. A dél-afrikaiak a hivatalos fa­­ji megkülönböztetés elleni kiállás nehézségeire utalnak. Az Angliában élő volt lengyel (zsidó) katonák szervezete (ez is van!) vezetője azt panaszolja, hogy Auschwitzban egyetlen er­­­léktábla sem említi a haláltábor zsidó áldozatait. Fájnak az antiszemitizmus megnyilvánulásai. Sokat foglal­­koznak az anticionista, Izrael-ellenes, tehát zsidóellenes meg­­nyilvánulások elleni küzdelem módozataival. Sajnos, nem hallottunk felhívást arra, hogy a hétpróbás ve­­teránok, a zsidó hősiesség zászlajának hordozói, frontális támadásra induljanak — nem a szimptómák, ha­­nem maguk az antiszemiták ellen. Az arabok ellen, akik Iz­­rael elleni jelszavakkal törnek a zsidó nép elpusztítására, de mellesleg hajlandók (Libanonban) keresztényeket is lemé­­szárolni. Azok ellen, akik a petrodollárokkal világszerte fel­­újítják a fasizmust, felélesztik a náci mozgalmakat, ismét ter­­jesztik Hitler jelszavait. A veteránok jeruzsálemi értekezletén még nem szólalt meg a rohamra hivő trombita. (a.g.) AZ ÖREG SZÜLŐ Sokszor hallani idős szülők részéről elkeseredett panaszt: gyerekeik rosszul viselkednek velük. Szeretet és figyelmesség hiányát panaszolják, elhanyagolják, magukra hagyják őket. Az előfordul, hogy özvegységre jutott anya, vagy apa — aki rászorul gyermekei anyagi támogatására — nem kapja meg a létminimumhoz szükségeset. Vannak, akik juttatnak ugyan pénzt a szülőknek, de olyan megalázó formában, hogy az in­­kább alamizsnának tűnik, mint támogatásnak. A probléma nem új és meglehetősen súlyos formákat öltött. Szülők és gyermekek közötti kapcsolatok lazák általában, de tűrhetetlenné válik a helyzet, ha anyagi áldozatokra kerül a sor. A szülő addig jó, amíg adni tud — de ha ő szorul támoga­­tásra, ez nem egyszer tragédiához vezet. Nem hiszem, hogy ez életünk rendjéhez tartozna. Nem hi­­szem, hogy a sors könyvében meghatott, hogy az agg korba jutott szülő csak könnyel áztatott kegyelem-kenyeret kaphat gyermekeitől. Érdekes, hogy felháborító esetekről éppen a modern és „ha­­ladó” körökben hallottunk. Ott ahol a gyerekek megkaptak mindent, amit kívántak, ahol a gyerek minden szava parancs volt a szülő számára és akár a föld alól is előteremtették a legszebbet, legjobbat, hogy a hiánynak még az érzetét is távol­­tartsák tőle. A gyerekek csak nagyon ritkán hálálják meg ezt az önfelál­­dozást. Egyetlen társadalmi réteg van nálunk, amelyben a szülő — gyermek közötti viszony többnyire ma is olyan, mint volt a régi gálati zsidó családban: a hagyományhű réteg. Sok esetben bírálhatjuk ezeket a köröket, de a nevelés te­­rén — irigylésre méltók. Itt még szó szerint értelmezik a pa­­rancsot „tiszteld apádat és anyádat“. A modern, haladó szellemű izraeli polgár szép temetést ren­­dez az elhalt szülőknek, melynek olykor társadalmi rendez­­vény jellege van; gondoskodik szép gyászbeszédről és nekro­­lógról, imponáló síremlékről — de mindez a külső fény elle­­nére nagyon kevés és nagyon szegényes. Életében kell megadni a szeretetet a szülőknek, csak ez eset­­ben van értéke minden egyébnek. Kétségtelen, az izraeli élet nehéz, az izraeli ember türelmet­­len és az öreg szülő nem mindig könnyű eset. Az öreg ember önző — általában — és annyi figyelmet, szeretet és érdeklő­­dést kíván meg, mint egy kis gyerek. Ez a türelem legtöbb­ször hiányzik. Azt hiszem, hogy a gonoszkodó gyerekek súlyosan vétkez­nek, amikor szabadulni igyekeznek az öreg szülő terhétől Nemcsak a zsidó és általános emberi erkölcs szempontjából hanem bűnt követnek el önmagukkal szemben is. Mert, mint ahogyan áll a tétel, hogy semmi sem vész el a természetben — az erkölcsi síkon is érvényes. A szülőkkel szembeni méltatlan magatartás nem marad büntetlenül. Az ő gyermekeik hasonló módon viselkednek majd velük szemben, mert ezt a viselkedést tapasztalták a nagyszülőkkel szemben. Nemzedékünkben oly keveseknek adatott meg, hogy életben lévő szülőkkel együtt éljen. A családok, ahol vannak magas kort elért anyák-apák, tekintsék ezt az élet nagy ajándéká­­nak, nem pedig tehernek, amelytől szabadulni kell. Nem az előszobában, nem öregek otthonában a helyük, ha­­nem családi életünk középpontjában. Hordjuk tenyerünkön öreg szüleinket — amig vannak. ROSSEL MORDECHÁJ A JÖVŐ XII-IK Február 4-én, szerdán délután 14.30 és 16 óra között veszi kez­detét a XII-ik téli olimpia az ausztriai Innsbruckban. Az ün­­nepélyes megnyitó után kerül megrendezésre a jégtánc kötele­­ző gyakorlata, majd a női és fér­fi egyes szánkó­ számok előfuta­­mai. Csütörtökön már teljes üzem lesz, mert it­t kezdődnek a küzdelmek a gyorskorcsolyá­­ban, síben, jégkorongban. A megnyitót tiroli stílusban rendezik és azon 38 ország spor­­tolói vesznek részt. A ceremó­­nia alkalmából dr Alois Lugger Innsbruck város főpolgármeste­­re szimbolikusan átadja a város kulcsát, a téli olimpia szervező­­bizottsága főtitkárának, dr. Karl­heinz Kleenek. A téli olimpiai falut már na­­pokkal ezelőtt felavatták és első­ként Nagy-Britannia, Dél-Ko­­rea és Japán sportolói foglalták el othonukat. A zöld védőkén ü­­léssel körülvett faluban 1450 sportoló és 567 hivatalos kisérő­­nek van helye. A verseny alkal­­mával 4000 funkcionárius, ki­­sérő, versenybíró, hosztesz, gép­­kocsivezető, biztonsági szolgálati beosztott és katona, másutt nyer elhelyezést. Az olimpiai falu szépfekvésű lakásait a téli olimpia után bérbeadják és már eddig több, mint kétezer igény­­lő kérése futott be Megint csak bebizonyosodott, hogy jó üzlet az olimpia. Bár erről a legellen­tétesebb adatok érkeznek. A TÉLI OLIMPIA SZÁMOKBAN Elsősorban is a rádió és a szí­nes tévéadások mutatkoznak ,,üzletnek”. A Bergisel elnevezé­­sű ugrósánc alatt áll majd a sajtóház — ez az olimpia után pedagógia főiskola tulajdonába megy át — itt állítják fel a tele­­vízió stúdiókat is. A Canadian Television Network (CTV), a ja­pán Nippon Hoso Kyokai (NHK) az amerikai American Broadcasting Corporation (ABC) saját építésű stúdiói színes képek­ben sugároznak. Milliárdnyi nézőre számítanak, maga Inns­­bruck pedig másfél millió érdek­lődőre. A becslések szerint 300 millió schilling kihűlt bevételre tesznek szert. Ez többek között így alakul: a tévé jogdíjakból 150, belépőjegyekből 48, bélye­­gekből, érmékből, sorsjegyekből 42 millió.­­ A rendezők bíznak abban, hogy a téli olimpia erőteljesen fellendíti az idegenforgalmat. A megbízható adatok közül, hogy 1972-ben 4 millió turista — 29.490.477 napot töltött Tirol­­ban, most ennek 6—7 százalé­­ka növekedését várják. Ami magát a versenypályá­­kat illeti, a hivatalos megállapí­­tás szerint például bob és a szán­kópályán a versenyzők 120-130 kilométeres sebességet is elér­­hetnek. Ha a tavaszeleji napsu­­gár egyes helyeken megolvasz­­taná az életveszélyes pályát, ak­­kor gondoskodtak arról, hogy ezeken a helyeken vitorlavászon­­ból készült ernyő védje a jeges havat, mely egyben az esetleges havazástól is megóvja. A Messehalleban csak most készült el a nagy műjégpálya, mert itt legutóbb nagy áru­­minta vásárt rendeztek. De már minden a helyén van és az egész világ meggyőződhet majd róla (tévén), hogy a versenyzőknek nem lehet panasza a pálya tala­ja ellen. Az olimpiai falu konyhája valósággal látványosság számba megy és 6000 kalória értéke lesz a sportolók napi menüjé­­nek. A vezetők mindössze­ 3500 napi katonát kapnak A négy hét alatt, január 21 és feb­­ruár 17 között, amíg a konyha üzemel, egyetlen nap sem lesz ugyanaz a menü. Külön érdekessége a téli olim­­piának „Muenze”­városa, az Innsbruck melletti Halléban. Ez az éremgyűjtők paradicsoma lesz, ahol 500 ével ezelőtt ver­­ték az első ezüst tallérokat, amely közel 300 évig volt fize­­tési eszköz. A bevételről már fentebb ír­­tunk, a kiadást viszont 379 mill­ió schillingre becsülik. Nem kell félteni az osztrákokat, azért nem lesz ráfizetés, mindig kész­­séges kiszolgálói voltak a turis­­táknak. Szolgalelkűségükért so­­kan nem szívlelik az osztráko­­kat, de az olimpia óriási vonz­­erőt képez és ömlik majd a pénz Innsbruck felé. A KIRÁLYNŐ NFM FÉT___ A sok borúlátó híradás elle­­rtére a kanadaiak állítják, hogy Montrealban késedelem nélkül szólalnak majd meg az 1976-os nyári olimpia harsonái. Pierre Trudeau, Kanada mi­­niszterelnöke bejelentette, hogy az olimpiát Montreálban. Erzsé­­bet angol királynő, Kanada ural­kodója nyitja meg Sokan a que­­becki francia polgárok közül ál­­lítólag ezt nem nézik jó szemmel és amikor a miniszterelnököt egy sajtófogadáson megkérdez­­ték arról, hogy vajon nem ke­­rül-e kínos helyzetbe Erzsébet királynő. Trudeau így válaszolt: ״ A királynő •Nem fél .. .״ Bár a sok sztrájk és huza­­vona, majd a korán bekövetke­­zett fagy hátráltatja a létesítmé­nyek felépítését, legutóbb pedig felrobbant egy kazán és száz­­ezer dollárnyi káron kívül 7 munkás megsérült mégis min­­den készen áll majd 1976 július 18-ra amikor hivatalosan meg­­kezdődnek a játékok. Fantasztikus­­׳ illatok sorozata várható ezen az olimpián, külö­­nösen ami a távközlési prooblémá­kat illeti. Egyelőre az alkudozá­­sok folynak és bizony nem lesz olcsó ״ átvenni é­s bolygókkal közvetítésre kerülő tévéadáso­­kat. Több mint 160 rádióállo­­más készül közvetítésre, 25 száz­zalákkal több, mim amennyi Münchenből közvetített. Az olimpikonokon a kanadai posta kedveskedik ajándékkal amennyiben kazettás tape-rekor­­deren küldhetnek hozzátartozó­iknak üzeneteket légipostán díjmentesen hazánkba — persze, csak ha a kanadai posta nem sztrájkol ismét, mig az legutóbb hosszú hetekig történt. A spor­­tolókon kívül a küldöttségek minden egyes tagja ingyen leve­­lezhet az olimpia időszakában. A nyári olimpiától még fél év választ el bennünket, most min­­den sportrajongó szeme Inns­­bruck felé irányul, ahol rekod­­javításokra készülnek a fehér sport olimpikonjai (—•) HETEN NYÍLIK A TÉLI OLIMPIA Innsbruckban már megtelt az olimpiai falu ~ Mi újság Montrealban? — 160 rádió közvetíti a nyári olimpiát 1976 az olimpia éve. A világ sportolói lázasan ké­­szülnek az új erőpróbára. Nem túlzás, ha azt állítjuk, hogy a sportvilág szinte minden megmozdulása, valami­­lyen módon összefügg a téli és a nyári olimpiával. Ne­­künk ez az év egyben szomorú is, mert négy évvel ez­­előtt Münchenben gyilkos kezek kioltották 11 kitűnő sportemberünk életét. De az emlékezés rájuk egyben ar­­ra is kötelez, hogy ismét ott álljunk a nemzetek sorai­­ban, nem rettenthet vissza semmiféle terror attól, hogy a független zsidó állam, Izrael kék-fehér színű lobogója ott lengjen Montrealban, a világ valamennyi nemzetének zászlai között. ­3fc A jeruzsálemi járásbíróság a hétvégén hozott döntésében sú­­lyos bírálatban részesítette a rendőrök viselkedését, amiért né­hány hónappal ezelőtt összeüt­­közésre került sor zsidó és arab ifjak között a Templom Hegyén. A bíróság felmentett a rendza­­varás vádja alól 8 fiatal Bezár­­tagot, aki a Templom Hegyén imádkozott és ugyanakkor bírá­­latban részesítette a vallásügyi minisztert is, aki még nem tar­­totta szükségesnek, hogy rende­­let formájában szabályozza a kü­lönböző vallásfelekezetek ájta­­toskodásának idejét a Templom Hegyén. Az incidens Jeruzsálem felsza­badulásának évfordulóján, ta­­valy május 8-án történt, amikor mintegy három tucat Betár-ifjú felment a Templom Hegyére, énekelt és imádkozott. Az ima vége felé arab fiatalok jelentek meg, akik kiáltozni kezdtek, hogy hagyják el a helyet, a Be­­tár-tagok azonban folytatták imájukat. Közben rendőrök érkeztek a helyszínre, akik szintén követel­­ték a zsidó fiataloktól, hogy tá­vozzanak. Miután ez a felszáll­­tás is hiábavalónak bizonyult, a rendőrök erőszakhoz próbáltak folyamodni. Az arabok ennek láttára felbuzdultak és kövekkel dobálták ׳ a zsidókat, akiknek egy része megsebesült. A helyszí­nen levő arab és zsidó rendőrök nem léptek fel a kődobálók el­­len, hanem letartóztattak 12 Be­­tár tagot, akit rendzavarás vád­­jával bíróság elé állítottak. Né­­hány hónappal ezelőtt a fiatal­­korúak bírósága négyet közülük már felmentett, most pedig fel­­mentették a 8 felnőttet is. Rut­ar járásbírónő megálla­­pította ítéletében, hogy az arab rendőrök is bántalmazták a zsi­­dó fiatalokat és minden provo­­káció nélkül verték őket. A bí­­rónő elítélendőnek találja, hogy a rendőrök nem próbálták elűz­­ni a rendzavaró arabokat hanem együttműködtek velük. Csodál­­kozásának adott kifejezést afe­­lett is, hogy­ az arab rendőrök bírósági tanúvallomása szerint utasítást kaptak, hogy ne enge­­délyezzék zsidók belépését a Templom Hegyére. Az egyik arab rendőr pimasz hangon azt vallotta a bíróságon, hogy csak az izraeli megszállás idején vált fitossá az ájtatoskodás a Temp­­lom Hegyén, a 101 dán uralom időszakában voltak zsidó turis­ták is és nem hallotta, hogy megtiltották volna nekik az imádkozást. ״ Ha nem hallottam volna saját fülemmel, nem hit­­tem volna el, hogy csak az iz­­raeli uralom óta vezették be az ájtatoskodási tilalmat a Temp­­lom Hegyén. Minthogy ez a hely mind a zsidók, mind pedig a muzu­lmánok számára szent, feltétlenül szükséges lett volna, hogy a vallásügyi miniszter ren­­deletileg szabályozza kinek hol és mikor van joga ájtatoskodni a Templom Hegyén” — hangsú­­lyozta a bírónő. Ítéletének konklu­ziójában meg­állapította, hogy az Omár me­­cset mellett levő rendőrállomás parancsnokának utasítása tör­­vényellenes volt, akárcsak a rendőrök által az ájtatoskodók­­kal szemben alkalmazott eljá­­rás. Elfogadta a vádlottak véde­­kezését, hogy Jeruzsálem felsza­­badításának évfordulója alkal­­mából jöttek ünnepi imára a Templom Hegyére és nem állt szándékukban bárkit provokálni. Abszurdnak tekinti a vád érve­­lését, amely szerint bármely eset­ben a megtámadottak és nem a támadók okozhatják a rendza­­varást. A Jeruzsálemi járásbíróság! »Szabad ájtatoskodni a Templom Hegyén« Felmentették a nyolc fiatal Betár-tagot ־־ A bíróság megrótta a ren­­d­őrséget és a vallásügyi minisztert Utazás a képernyő körül Az izraeli átlag­polgár gyakori szórakozási lehetősége — főleg télvíz idején —, a honi televízió-műsor. Mostanában — sajnos — olyan unalmas műsort pergetnek, hogy élvezet nézni. Hódolunk ugyan a halhatatlan klasszikusok mesterszűveiből remekelt melodráma-szériátoknak, de őszintén i bevallva, ma már igen untatnak, akárcsak a Tandu, a Mokéd, meg a többi duma­­műsor, a rengeteg felesleges szócsépléssel. A gondterhelt, ideg­­feszítő napokban, ha nem is minden nap, de hetenként legalább kétszer elkelne egy szellemes vígjáték, zenés film, musical, revü is, sőt, még egy könnyebb fajsúlyú bohózattól sem ijednénk meg. Hadd szórakozzon, vigadjon, vnduljom, kacagjon az izraeli tévé­néző is, mert bizisten ráfér! * * * Mint már számtalan közvélemény-kutatás is beigazolta, a tévé egyik legvonzóbb műsora, a Mábát. Igaz, a szakértők ezt is el­­tolták a háztól egy félórányival, de mit számít ez a mai inflá­­ciós világban. A baj csak ott van, hogy sokszor a képernyő hír­­szolgálata, csak annyiban különbözik a rádióétól, hogy a be­­mondóik ábrázatát is láthatjuk. Pedig ha a technika eme cso­­dálatos megvalósítása folytán látni is lehet valamit, akkor hát lássunk: képet, mozgást ,tájat, eseményt, és ne csak a szpíkerek fotogénikus mellképeit — premier plánban ... * * * Általában nagyon sok szakértőt vonultatnak fel. Például, ha Bergengóciában valami rendkívüli esemény történik, de még ak­­kor is, ha csak kialakulóban van, rögvest előráncigálnak a stú­­dió kelléktárából egy kitűnően konzervált bergengói szakértőt, aki csak úgy kapásból leken egy háromnegyedórás szakértelmet. De néha­napján még ezeket is elviselnénk, mert őszintén szólva bergengót vonaton elég hiányosak az ismereteink, viszont amikor egy klár-smafui labdarúgó-mérkőzés kapcsán a buzgó riporter még Motelét is megkérdi, mit szól a smafuiak egyen­­lítő góljához, már túlzás, mert mondhat akárki bármit, ha vala­­miben erősek vagyunk, akkor ez a foci, és minden valamirevaló izraeli tévé­néző egymaga is képes véleményt alkotni a szent­­földi gólok szépségéről, főleg ha a gólra törő csatárt útközben le nem szúrják. * * * I Aztán itt vannak azok a bizonyos vita­műsorok, amikor különböző ürügyek alatt egy tucatnyi hozzászólót hívnak meg a stúdióba. Bedobják a témát, mire azon nyomban az egész gyü­­lekezet ráveti magát és rendületlenül szólnak hozzá, lehetőleg egyszerre, tömegesen és ugyanazon időben, úgy, hogy ember legyen a talpán, aki pehely­ könnyű héber tudásával a gesztikus­­állásokon kívül egy árva szót is megért az egészből. De nem csak itt van a bökkenő. A hiba abban is rejlik, hogy a témák nem mindig időszerűek. Az elmúlt napokban például arról vitatkoztak szenvedélye­­sen, hogy ildomos volt-e elfogadni kártérítést a németektől, vagy nem. Hogy­ miért pont most, húsz és egynéhány évvel a történtek után kellett ebből lelkiismereti kérdést csinálni, erről majd va­­lószínűleg egy következő vita­műsor keretében fognak bennün­­ket tájékoztatni. Pedig az aktuális témáknak se szeri, se száma. A Labdarúgó Szövetség például, egy igen fontos és közérdekű tévé-ankétot eszkábálhatna össze, a következő címmel: ,,Befolyásolhatja-e a Bloomfield-stadion környékére tervezett nyilvános­ házak jelenléte a futball-mérkőzések látogatottságát.” Van aki tagadja, és van aki bevallja, hogy vitathatatlan fo­­gyatékoságaival együtt, a tévé­nézők egyik, legkedvencebb mű­sora a „Fejmosás”. Türelmetlenül várják azokat a csütörtök estéket, amikor de­­rülve bosszankodhatnak honi politikai és társadalmi megnyilvá­­nulásain. Derülnek, ha szellemesen karikíroznak, és bosszankodnak — sajnos gyakran —, amikor a műsor szerkesztői túllőnek a célon, nem tudnak disztingválni a politikai humor és a vaskos ízlés­­telenség között. Mert humor ide, politikai szatíra oda, országun­k vezető egyé­­niségeit mégsem lehet egy kalap alá venni a Szidoni fivérekkel. A Fejmosás legutóbbi műsora viszont a rendőrséget szúrta ki — s tegyük hozzá, jogosan —, többek között a motorizált daruval, nem is olyan sebtiben elemeit páncélszekrény ürügyén. Hogy mit szólt ehhez a műsorhoz a rendőrségi ügyek mi­­nisztere, még nem ismeretes, ellenben kollégája, Áháron Uzán földművelésügyi miniszter egy előző alkalomkor vetített műsor ellen kelt ki vehemensen. Amikor megkérdezték, mi ennek az oka, azt válaszolta: bizony ő nem látta a műsort, de egyik mo­­sovnyik szomszédjának határozottan nem tetszett. Ezért vágta le. No, de miniszter úr! Földművelés, földművelés, de azért mégis! KENDI TIBOR ROSENSAFT 20 MILLIÓ DOLLÁR ADÓSSÁGOT HAGYOTT MAGA UTÁN Joszéf (Jaszel­) Rosensaft, a bergen-belseni megmenekültek világszervezetének elnöke, aki néhány héttel ezelőtt New York­­ban meghalt, több mint 20 millió dollár összegű adósságot ha­­gyott maga után. Sokezer ismerőse és üzletfele most azt kérdi, vajon valóban dúsgazdag üzletember volt-e, amilyennek egész életében ismerték, vagy csak ügyesen játszotta ezt a szerepet? A külföldről az utóbbi napokban érkezett jelentések szerint Rosensaft hitelezői között vannak élvonalbeli amerikai bankok is, mint például a First National City Bank, amelynek 2 millió dollárral tartozott, az American Trust 1.9 millió dollárral, a Cemical Bank 2 millió dollár, a Franklin National ugyancsak 2 millió dollárral, a Bank Leumi new-yorki kirendeltsége 1.150 millió dollárral és a Chase Manhattan Banik, amelynek a meg­­boldogult ״ csak” 600 ezer dollárral maradt adósa. A hivatalos jelentések szerint valamennyi bank elsőrangú garanciákkal rendelkezik, de magánbeszélgetésekből kiderült, hogy a pénzintézeteknek nehézségeik vannak Rosensaft vagyoná­­nak felkutatása terén. 1976.0.1 UJ KELET U

Next