Új Magyarország, 1994. november (4. évfolyam, 256-281. szám)

1994-11-01 / 256. szám

22 IV. ÉVFOLYAM, 256. SZÁM , 1994. NOVEMBER 1., KEDD Nagyvárosi Totál-szigetek Autósra szabott szolgáltatások A tankolni megálló autós 1990-ig csak nyugati álla­mokban tapasztalhatta, hogy olyan benzinkúthoz érkezett, amelyen a Total feliratú zászló leng, és ahol az autómosástól, hibaelhárítástól a gyorsétkezteté­sig a szolgáltatások teljes skálájával igyekezne­k őt kiszolgálni. A párizsi székelyű Total sA vállalatcso­port négy évtizedes múltra tekint vissza, Európában immár 6000 benzinkúttal rendelkezik. Négy évvel ezelőtt alakult meg a Total Hungária Kereskedelmi Kft. A vegyesvállalatban a kezdeti 50 százalék után sorozatos tőkeemelések nyomán a Total a legutóbbi törzstőkeemelést követően 87,5 százalékos részese­­ déssel - a Mal Rt. 12 százalékkal van jelen - megha­tározó szerepet játszik a vállalat üzletfilozófiájának kialakításában. Ezzel a bevezetővel kezdte a Total bemutatását Tóth István, a Total Hungária ügyvezető igazga­tója a vele készített interjúnkban. Aztán nyom­ban áttért annak felvázolására, hogy a magyar nagyvárosokban 21 benzinkúttal rendelkező fi­gyelmes szolgáltató a gépkocsik megtankolásán túl mivel igyekszik az autósok szívében mara­dandó emlékeket hagyni, s az újbóli találkozást elősegíteni. - Kik a Total lefonosabb ügyfelei? - Nézze, a benzinkút a Total kirakata, legfontosabb ügyfeleink pedig a fogyasztók, az autósok. Ezért számukra a kutat olyan lát­ható láncszemmé igyekezünk alakítani, ahol az üzemanyag-ér­tékesítésen túlmenően is biza­lom alakul ki vendégeinkben a Total iránt. Ezt pedig csakis „testre szabott" szolgáltatásaink­kal tudjuk kialakítani. - Milyen szolgáltatásokról van szó? - Évente 100 000 köbméter üzemanyagot forgalmazunk, és - mint utaltam rá - főként nagy­városokban épülnek kútjaink. Körültekintően építkezünk, ugyanis a környezetvédelmi szempontokat szigorúan figye­lembe vesszük; dupla falú tartá­lyok és gázvisszavezetők jól pél­dázzák ezt. A Total világszerte alkalmazott üzletpolitikájának megfelelően minden kútoszlo­pon az összes termékünk megta­lálható. Ügyfeleinket 4-500 mé­teres védőtető alatt szolgáljuk ki, és 60-80 négyzetméteres alapte­rületű butik biztosítja a bevásár­lás lehetőségét. Ma már Totál­­szigetek változtatják szolgáltató állomásokká a kútjainkat. Jel­lemzői: kézi- és gépimosó, bősé­ges parkolósziget, valamint a fo­kozatos átállás az önkiszolgáló üzemmódra. - Miért lassú ez az átállás? - Az önkiszolgálás a magyar autósok előtt eddig részben is­meretlen volt, részben nehezen szokták meg a bevezetését, mert a személyes kiszolgálásukhoz erősen ragaszkodtak. Ha ugyan­is a környezetükben volt egy Es­­so- vagy egy Shell-kút, akkor in­kább az őket tankolással és ab­laktörléssel kiszolgáló Totált ré­szesítették előnyben. Mivel az üzemanyag-áremelések nyo­mán egyre kevesebb a mi profi­tunk - a tiszta haszon literen­ként 2 forint, évente 7-8 millió forint, miközben egy kút 200 millió forintba kerül -, egyre na­gyobb hangsúlyt fordítunk arra, hogy vásárlóink a Total-shop­­ban fizessenek. Bevált ez a módszer, mivel a shopban az autósok megvásárolhatják a kenőanyagokat, autóápolási és -felszerelési cikkeket is. Továb­bá az élelmiszertől elkezdve a kínálati skálán megtalálhatók a háztartási cikkek, dohányáruk, üdítők és a különböző italféle­ségek is.­­ Autósok körében elterjedt, hogy mindig valami új ötlettel várják a tankolni betérőket. - Rendszeresen szervezünk marketingakciókat, így vendé­geink pontokat gyűjthetnek, s ezek alapján különleges kedvez­ményekben részesülnek. A legú­jabb ilyen akciót a francia Parisat áruházzal közösen szerveztük. . - Az autósok sokat bajlódnak a ke­nőanyagok beszerzésével. Önök mit tesznek e nehézségek leküzdéséért? - A Total saját gyártmányú és márkájú kenőanyagokat forgal­maz, amelyek teljes választéka várja autósainkat: az IFA-teher­­autó motorolajától a legmoder­nebb Mercedeshez szükséges olajig mindent megtalálnak állomása­inkon. Kenőanyagaink nagy ré­szét a Total franciaországi és bel­giumi üzemeiből importáljuk. Emellett megállapodást kötöt­tünk a Mal Rt.-vel, miszerint há­rom kenőanyagot ők kevernek a Total házireceptje alapján. - Végül térjünk át a Total sportot szponzoráló tevékenységére.­­ Erősödött együttműködé­sünk a Citroennel és a Nissannal. A Citroennel szinte házastársi viszonyban van a Total, hiszen a neves autómárka is előnyben ré­szesíti a kenőanyagainkat, és ezt Magyarországon is érvényesítik. A Total neve ismert lett a magyar autóversenyeken, amióta szpon­zorálják az Érdi Rally Team-et. Ők a hazai bajnokság M-kategóriá­­jában versenyeznek, ám leg­utóbb szép sikert könyveltek el, amikor az A-(vagyis az összetett) kategóriában is diadalmaskod­tak. Egyébként a focirajongó au­tósok örömmel vették tudomá­sul, hogy az év utolsó szakaszá­ban a Citroennel közösen három hónapos szponzori szerződést kötöttünk az NB I éllovasával, az L/T£-val. A Megyeri úti stadion­ban is leng a Total zászlaja, s ez már a jövő évi markáns reklám­­kampányunk előszele. Ennek az intenzív reklámhadjáratnak az a legfontosabb üzenete az autósok és az olajszakma felé, hogy a To­tal nemcsak jelen van, de szeret­ne előretörni a magyar piacon. SSangYOng Musso - nem világos? Akkor azt mondom, hogy egy, hazánkban is egyre vadabbul terjedő orrszarvú Dél-Koreából, a kimagasló képességű SSangYOng Musso terepjáró. Rinocérosz szívét egy eredeti Mercedes turbodiesel lükteti. S bár tulajdonságai a legjobbakéval azonosak, ára mégis az elviselhetők közé tartozik. Az oldalt írták: Murányi András és T. Békés Sándor Szerkesztette: Csókás Péter Fotó: Toyota Total, SSangYong Musso AUTO Autó-Néró ajánlat Az Autó-Néró Kft használtautó-kereskedés (1016 Krisztina krt. 81.) e heti ajánlata: - 3 éves BMW 318i; 1890 ezer forint - 3 éves BMW 3251; 2 290 ezer forint - 4 éves Chevrolet Lumina; 120 ezer forint - Új Chrysler Eagle Vision; 3 590 ezer forint - 3 éves Chrysler Voyager; 1450 ezer forint - 2 éves Daihatsu Applause 1.6 X; 970 ezer forint -4 éves Ford Escort 1.8 D; 899 ezer forint - 5 éves Jeep Wrangler; 1390 ezer forint - 2 éves Mercedes 300E; 2­890 ezer horínt - 3 éves Nissan 300ZX; 1990 ezer forint Toyota Megamaraton. Túl az 50 000 km-en, fogy a benzin, kopik a gumi. A Carina és a Corolla hibátlanul teljesít Miből, mennyi? A magyar gépjárműimportőrök egyesületének új gépkocsi értékesítéseiről 1993-1994-ben Haszonjárművek 1993-1994 1-III. negyedév összehasonlítás Személygépkocsik 1993 l-lll. 1994 l-lll. Előző évhez negyedév negyedév képest % Kiskocsi kategória 5769 10 446 181 Alsóközép kategória 29 351 37 326 127 Közép kategória 4804 4114 86 Nagy kategória 470 675 144 Luxus kategória 3 21 Sport kategória 108 94 87 Terepjáró kategória 472 491 104 Személygépkocsi+terepjáró összesen 40977 53167 130 Haszongépjárművek 1993 l-ill. 1994 l-ill. Előző évhez negyedév negyedév képest % 2,5 T alatt 1675 1924 115 2,5 T felett 5297 6325 119 Haszongépjárművek összesen 6972 8249 118 Személygépkocsi-­­terepjáró 1993 MII. negyedév­­1994 MII. negyedév összehasonlítás Márka 1993 l-lll. piaci részesedés 1994 l-lll. piaci részesedés előző évhez negyedév %-ban negyedév %-ban képest % Aleko 1659 4,1 1052 2,0 63,4 Audi 211 0,5 386 0,7 182,9 BMW 137 0,3 107 0,2 új vezérképv. Chrysler nincs adat-31 0,1 új vezérképv. Citroen 117 0,3 69 0,1 új vezérképv. Daihatsu 580 1,4 134 0,3 23,1 jFiat 805 2,0 1868 3,5 232,0 Ford 2708 6,6 2416 4,6 89,2 Honda 447 1,1 385 0,7 86,1 Hyundai 352 0,9 482 0,9 136,9 Lada 11 882 29,1 14 565 27,5 122,6 Lancia 28 0,1 33 0,1 117,9 Mazda 812 2,0 660 1,2 81,3 Mercedes nincs adat-176 0,3­ Mitsubishi 932 2,3 809 1,5 86,8 Nissan 698 1,7 538 1,0 77,1 Opel 10 772 26,3 13916 26,3 129,2 Peugeot 415 1,0 496 0,9 119,5 Renault 1650 4,0 2728 5,1 165,3 Seat 1345 3,3 1809 3,4 134,5 Skoda 1430 3,5 2091 3,9 146,2 Tavria 171 0,4 1752 3,3 1024,6 Toyota 907 2,2 1159 2,2 127,8 Vokswagen 2678 6,5 5122 9,7 191,3 Volvo 150 0,4 228 0,4 152,0 Összesen 40 886 100,0 53 012 100,0 129,7 A táblázat a tagvállalatok közül - adatszolgáltatás hiányában -nem tartalmazza a Land-Rover, a Rover és a Saab értékesítési adatait (a Suzuki nem tagja az egyesületnek). Márka 1993 l-ill. 1994 l-ill. előző évhez negyedév% negyedév% képest % Aleko0 -202 2,4­ Citroen 36 0,59 0,1 25,0 Daihatsu 58 0,8 36 0,4 62,1 Fiat 696 10,0 510 6,2 73,3 Ford 1020 14,6 963 11,7 94,4 Land­ Rover 15 0,2 13 nem teljes 3/4 év Mazda 614 8,8 821 10,0 133,7 Mercedes nincs adat-247 3,0­ Mitsubishi 819 11,7 601 7,3 73,4 Nissan 340 4,9 285 3,5 83,8 Opel 315 4,5 888 10,8 281,9 Peugeot 97 1,4 94 1,1 96,9 Renault 896 12,9 593 7,2 66,2 Seat 151 2,2 73 0,9 48,3 Skoda 258 3,7 530 6,4 205,4 Tata nincs adat-43 0,5 új vezérképv. Toyota 746 10,7 1271 15,4 170,4 Volkswagen 911 13,1 1070 13,0 117,5 Összesen 6972 100,0 8249 100,0 118,3

Next