Új Pedagógiai Szemle, 1997. július-december (47. évfolyam, 7-12. szám)

1997-07-01 / 7-8. szám

Tartalom XLVII. évfolyam 1997/7-8­ 5 Gásvár László: Az iskola makrotársadalmi jelentősége és mikrotársadalmi státusa 9­1A­atalka István: A Nemzeti alaptanterv tanulásszemlélete 27 Terjes István: A tantárgyak születése - Van-e új a NAT alatt? 36 Sáska Cséza: Charta vagy Bulla - avagy brit hatások Magyarországon 56 ‘Terence 'Bradley: Tanárközpontú szakmai továbbképzés Látókör___________________________________________ 68 Q. Diavas­­Katalin: A logikai játékokról - Meghatározást keresünk 74 Komenczi Bertalan: On-line - Az információs társadalom és az oktatás NAT-műhely 97 „Óriásira nőtt az információs óceán, meg kell tanulni ezen navigálni” - Vámos Tibor akadémikussal beszélget Schüttler Tamás 107 Az informatika: tantárgy vagy szemlélet? - Rendhagyó beszélgetés az informatika oktatási hatásairól (Kőrösné Kirkis Klária) 119 „Taníthatóbbá akartuk tenni a természettudományokat” - Beszélgetés a gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium tantervfejlesztő tanáraival (Schüttler Tamás) 132 .a mi programunk már majdnem készen van, és alig várjuk, hogy bevezethessük” - Beszélgetés Boldog Károly név a visontai Általános Iskola igazgatójával és helyettesével, Tóthné Tethő Ildikóval (Szekszárdi Júlia) Környezeti nevelés _____________ 143 Szöllősi­­Erzsébet: Környezetvédelem és társadalom - Tanterv (részlet) Mentálhigiéné____________________________________ 159 „Amíg kihullik az, ami hülyeség, és összejön az, ami érték, eltelik egy pár év” - Schődl Líviával, a Fővárosi Pedagógiai Intézet Pszichológiai Központjának vezetőjével beszélget Sallai Éva 173 Mi is az az Ovi-Suli? - Beszélgetés Baksay Lászlónéval, az Ovi-Suli vezetőjével (Schüttler Vera) Világtükör 180 Zsigmond Яппа: Hogyan tovább? Az érdekek és az oktatáspolitika konfliktusa az Egyesült Államokban 192 Ulf Treuss-Lausitz: A fiatalok világa a posztmodern társadalomban

Next