Új Pedagógiai Szemle, 2010. január-május (60. évfolyam, 1-5. szám)

2010-01-01 / 1-2. szám

2070/7-2 Tartalom Tanulmányok ........ ...... ........................... 3 Tarcsa Zoltán: Változó világ - változó általános művelő­dési központok. Válság vagy megújulás? 32­­Kinyó László - Karassevich Tamás: A társadalomtudományi műveltség fejlődésének befolyásoló tényezői és a fejlesztés megalapozása kisiskoláskorban 55 ^Mészáros Theronika - párnái i^Ir^ád: Az élménypedagógia egy lehetséges meghonosítási módja gyermekotthoni közegben 73 Xaki Tamásné: Az együttnevelés műhelye. A RAMPA integrációs programsorozatának tapasztalatai 94 Tóth fiait - T­asik László: Szülői vélekedések a szociálisérdek-érvényesítő viselkedéssel kapcsolatos anyagi, szellemi és kapcsolati erőforrásokról 119 Taksi Borbála: Az iskolai agresszió előfordulása és intézményi percepciója 135 Laczkó­­Mária: Beszéd- és szövegfeldolgozási nehézségek - diagnosztika és terápia 148 Hunya JAúrta: Projektmódszer a 21. században II. Nézőpontok -----------------------------------------------------------------------------------162 Kerekasztal-beszélgetés az IKT-technológia paradigmaváltó hatásairól az egész életen át tartó tanulás kontextusában (Tóth Teréz) 181 A gazdasági válság hatása az oktatásra. Nézőpontok az Amerikai Egyesült Államokból (Összeállította: Felvégi Emese) Világtükör -----------------------------------------------------------------------------------192 (felvégi fimese: Válságkezelés az oktatásügyben - internetkalauz 197 )Habók e/l­ita: Német reformok. Problémák és megoldások Oktatástörténet -----------------------------------------------------------------------------------208­­farkas e/András: Gondolatok a projektmódszer történetéhez 214 gál еттко: Egy erőltetett átalakítás nehézségei az 1950-es években a gyulai Gyógypedagógiai Intézetben

Next