Új Szó, 2016. április (69. évfolyam, 75-100. szám)
2016-04-18 / 89. szám, hétfő
www.ujszo.com | 2016. április 18. SPORT Rosberg tükörsima győzelme Forma-1: Az élvezetes sanghaji Kínai Nagydíjon rengeteg csata és pozícióváltás zajlott LŐRINCZ TAMÁS A világbajnoki összetettben vezető német Nico Rosberg (Mercedes) győzelmével zárult a 13. Forma-1-es Kínai Nagydíj. A dobogó második fokára a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel (Ferrari) állhatott fel, a harmadik pozícióban az orosz Danyil Kvjat (Red Bull) zárt. Kínában, egy versenyhétvége kihagyása után, ismét autóba ülhetett ausztráliai balesete után Fernando Alonso, aki több vizsgálaton is átesett, mielőtt a Nemzetközi Automobil-szövetség zöld utat adott számára az indulásra. A száguldó cirkusz harmadik állomásán sokak örömére visszatért a tavalyi időmérős formátum. A kvalifikáció ideje alatt lógott az eső lába, de a csapadékot hozó felhők elkerülték a pályát. Ám ennek ellenére akadtak vízátfolyások a célegyenesben, az egyik meg is tréfálta Pascal Wehrleint, akinek esélye sem volt megfogni a Manort a szuperlágy gumikon. Kétszer is piros zászlóval szakították meg az időmérő edzést: előbb Wehrlein balesete miatt, majd Hülkenberg Force Indiájának kereke gurult el. Amikor már úgy tűnt, hogy Räikkönen az élen zárhat, jött Rosberg, aki több mint fél másodperccel verte finn riválisát, megszerezve ezzel 23. rajtelsőségét. Sőt a Ferrarik elé, amelyek hibáztak utolsó mért körükön, befért a Red Bullos Ricciardo is. A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton technikai meghibásodás miatt nem teljesített mért kört, így az utolsó helyről várhatta az 56 körös futamot. Az ausztrál Ricciardo szenzációs rajtot fogott, elment Rosberg mellett. Az első féktávon a két Ferrari ütközését Räikkönen első légterelője bánta. Vettel a későbbiekben elnézést kért csapattársától és Kvjatra neheztelt a baleset miatt, holott az orosz csupán szemfüles volt, és a belső íven elment az olasz istálló mindkét autója mellett. Hamilton a darálóban szintén elvesztette első vezetőszárnyát. Ricciardo szárnlálása nem volt hosszú életű, a harmadik körben egy defekt miatt kerékcserére kényszerült, de a Red Bull ennek ellenére örülhetett, mert Kvjat ott autózott az élmezőnyben. A törmelékek miatt beküldött biztonsági autó a háromszoros világbajnok, Hamilton kezére játszott, ezzel gyorsan lépegetett előre a mezőnyben. Vettel a „viharverte” Ferrarival menetelt a verseny alatt, a futam végén azt is elárulta, nem is észlelte, hogy sérült vezetőszárnnyal fejezte be a versenyt. Egy alkalommal annyira igyekezett, hogy a boxutca bevezető szakaszán két vetélytársát is megelőzze. A pontszerző helyekért óriási csaták folytak, állandó pozícióváltások zajlottak. Rosberg azonban senkitől sem zavartatva aratta pályafutása 17. futamgyőzelmét, sorozatban hatodik alkalommal győzött, idén mindhárom futamon az első pozícióban intették le. A második helyen a négyszeres világbajnok Vettel zárt, a dobogóra még Kvjat állhatott fel. Az utolsó rajtkockából induló Hamilton öt kerékcseréje ellenére a hetedik helyig menetelt. Pontszerzőként ért célba még: Ricciardo, Räikkönen, Massa, Hamilton, Verstappen, Sainz és Bottas. A futam érdekessége volt, hogy mind a 22 autó célba ért, ami utoljára a 2015-ös Japán Nagydíjon fordult elő. „Hallottam, hogy hátul elég érdekes csaták voltak. Sok akció, előzés. Ezt jó hallani. Én semmit sem láttam ebből az élen. Fogalmam sem volt, mi zajlik mögöttem. Végig arra koncentráltam, hogy tartsam a távolságot a másodikhoz képest, illetve az elején Danyilra. Különleges verseny volt, hiszen a beállítások és a gumik is kitűnően működtek. Végig nyomtam, miközben arra figyeltem, hogy kizárjam a nem kívánatos eseményeket, mint amilyen a defekt is” - nyilatkozott a futamot követően az idén fantasztikus mérleggel rendelkező Rosberg. 1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 2. Sebastian Vettel (német, Ferrari) , 3. Danyil Kvjat (orosz, Red Bull) ____________________________ AZ ÖSSZETETT PONTVERSENY ÁLLÁSA Pilóták: Rosberg nagyon örül, Vettel kevésbé. Pillanatkép a sanghaji dobogóról. (TASA/AP) 1 KÍNAI NAGYDÍJ 1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 75 pont 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 39 pont 3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 36 pont Csapatok: 1. Mercedes 114 pont 2. Ferrari 61 pont 3. Red Bull 57 pont 115 Cibulková volt a nyerőember a Fed-kupában Pozsony. A szlovák női teniszválogatott jövőre is a II. Világcsoportban szerepelhet Fed-kupában, miután a hazai a osztályozón 3:2-re győzött Kanada ellen. A két szombati egyesben a vártnál nehezebben nyerte meg saját meccsét Dominika Cibulková és Anna Karolina Schmiedlová is, majd az első vasárnapi találkozón - a Schmiedlová helyére nevezett - Jana Čepelová veresége után kezdtek viharfelhők gyűlni Matej Lipták szövetségi kapitány csapata fölé. Cibulkovát azonban nem nyomasztotta a teher, és simán, 6:2,6:0-ra verte Aleksandra Wozniakot, megszerezve a házigazdák harmadik pontját, ami eldöntötte a párharcot. „Nagyon örülök, hogy nem a párosnak kellett döntenie, amely az utóbbi években a gyengénk. Megkönnyebbültem, már rég nem voltam ilyen boldog a tiszteletkor alatt. Wozniak ellen az elején kicsit elsiettem a dolgokat, de aztán aktívan játszva folyamatosan nyomás alatt tartottam őt” - nyilatkozta Cibulková. A szlovákok a júniusi sorsoláson fogják megismerni ellenfelüket, akivel a II. Világcsoport jövőre esedékes első fordulójában találkoznak. (TASR) Cibulková két meccset nyert (sita) WTCC: Michelisz Norbert nem elégedett, többre vágyott BŐDTITANILLA Egy hatodik és egy ötödik helyet szerzett Michelisz Norbert a túraautó-vb (WTCC) második versenyhétvégéjén a diósförgepatonyi Slovakia Ringen. A Honda versenyzője ennél többre vágyott, főleg a rajtokkal volt elégedetlen. A WTCC már otthonra talált az 5,922 km hosszú diósförgepatonyi aszfaltcsíkon, ez volt az ötödik szlovákiai hétvége a túraautó-vb-n. A lelátón ismét a magyar szurkolók domináltak, hiszen a Slovakia Ring hagyományosan amolyan második magyar pályának számít. Még mindenki Norbijának, azaz Michelisz Norbertnek a versenye előtt az ETCC-ben egy másik Norbinak, Nagy Norbertnek zeng a biztatás, de a Zengő Motorsport fiatal WTCC-versenyzőjének, Ficza Ferencnek is külön fanklubja van Ficza Ferenc Keménymag feliratú pólóban. (Ficzának viszont a nyitóversenyen kigyullad az autója, másodszor már rajthoz sem tud állni.) Mindenki Norbija A fő sztár persze Michelisz. Az immár gyári hondás versenyző az első futam előtti autogramosztáskor is bizonyítja, lehet valaki egyszerre végtelenül szerény és vérprofi. Mindenkivel vált néhány szót, készségesen pózol a fotókhoz, és közben még a műsorvezető kérdésére is válaszol: „Meg kell találni az egyensúlyt a tanulás és a számítógépes játékok között” - ad diplomatikus tanácsot a fiataloknak, arra utalva, neki is a szimulátorokkal kezdődött az autóversenyzői pályafutása. Nyitóverseny, 6. hely A Slovakia Ring Michelisz egyik kedvenc pályája, ez az időmérőn is beigazolódik, hiszen a magyar versenyző legjobb hondásként a negyedik helyet szerzi meg. Az első, „fordított rajtrácsos” futamon ez a hetedik rajthelyet jelenti, az élről Hugo Valente rajtolhat, de ő hamar visszaesik. A Citroennel versenyző marokkói Mehdi Bennani vezet, őt üldözi a két hondás, Monteiro és Huff. Michelisz a rajt után egyet visszacsúszik, de tartja magát, és a 7. körben megelőzi Thed Björköt. Az élen közben Monteiro megtöri Bennani ellenállását, ünnepelnek a Hondánál. Michelisz az utolsó körben a keménységét is megmutatja, és megelőzi a négyszeres világbajnok Yvan Mullert, így végül a hatodik helyen fut be. Fő verseny, 5. hely Az úgynevezett fő verseny is nagy csatát hoz. Müller rajtol az élről, mögötte a ladás Catsburg, aki még nem nyert futamot. A Hondák közül Micheliszé a legjobb rajthely, de az első kanyarhoz már egyszerre érnek, s a magyar versenyző jön ki a legrosszabbul a helyzetből, mindkét csapattársa megelőzi, Monteiro, Huff, Michelisz közöttük a sorrend. Catsburg az élre áll, Müller egyre hátrébb kerül, López szorosan az éllovas nyomában. Huff, akit Michelisz igyekszik támadni, egyszer csak kiszáll a játékból, Michelisz egyet előrelép. „Mocskosul nyomd meg, Norbi!” - üvölt önkívületben egy szurkoló. López végül előz, Catsburg mintha kipukkadt volna, Monteiro feljön a második helyre. Az utolsó kört Michelisz „mocskosul megnyomja”, az utolsó kanyarban Catsburgot támadja, de végül pozíciót is veszít, és még előkerül Thed Björk is a Volvóval. A magyar versenyző így az 5. helyen zár, összetettben 50 ponttal a harmadik, az éllovas Monteirónak 77, a második helyezett citroenes José-María Lópeznek 76 pontja van. A rajtokat meg kell oldani Michelisz nem elégedett, de ezúttal is profi. „Nem tudom, mi történt az autóval, mind a két rajtom nagyon rossz volt. Nemhogy közelíteni nem tudtam az előttem haladókhoz, hanem még mind a két csapattársam is elém került. Maga a verseny izgalmas volt, jó kis küzdelmek voltak. A végén összejöhetett volna a dobogó, de az utolsó féktávon már éreztem, hogy valami nincs rendben az autóval” - magyarázza a Honda magyar versenyzője. Előzetesen a futamgyőzelemért akart harcolni, de végül a dobogó sem jött össze számára. „Csalódott vagyok, az ember többre számított. Már beleéltem magam, hogy egy jó rajttal a futamgyőzelem is meg lehetett volna. A rajtokat meg kell oldani, a szezon hátralevő részében ilyen rajtok nem fordulhatnak elő” - szögezi le eltökélten. Már vasárnap a Hungaroringen javíthat, ott azonban már a Hondák is kapnak nyolcvan kilogramm pluszsúlyt (a Slovakia Ringen még csak a Citroennél volt meg ez a kompenzáció). Michelisz így is bizakodik: „A Hungaroringen mindig sikerült átlagon felüli teljesítményt nyújtanom, remélem, ezúttal is így lesz.” Michelisz a Slovakia Ringen (TASR-felvétel)