Új Szó, 2016. április (69. évfolyam, 75-100. szám)

2016-04-18 / 89. szám, hétfő

www.ujszo.com | 2016. április 18. SPORT Rosberg tükörsima győzelme Forma-1: Az élvezetes sanghaji Kínai Nagydíjon rengeteg csata és pozícióváltás zajlott LŐRINCZ TAMÁS A világbajnoki összetettben vezető német Nico Rosberg (Mercedes) győzelmével zárult a 13. Forma-1-es Kínai Nagydíj. A dobogó második fokára a négyszeres világ­bajnok Sebastian Vettel (Ferrari) állhatott fel, a harmadik pozícióban az orosz Danyil Kvjat (Red Bull) zárt. Kínában, egy versenyhétvége ki­hagyása után, ismét autóba ülhetett ausztráliai balesete után Fernando Alonso, aki több vizsgálaton is át­esett, mielőtt a Nemzetközi Auto­mobil-szövetség zöld utat adott szá­mára az indulásra. A száguldó cirkusz harmadik ál­lomásán sokak örömére visszatért a tavalyi időmérős formátum. A kva­lifikáció ideje alatt lógott az eső lá­ba, de a csapadékot hozó felhők el­kerülték a pályát. Ám ennek ellenére akadtak vízátfolyások a célegyenes­ben, az egyik meg is tréfálta Pascal Wehrleint, akinek esélye sem volt megfogni a Manort a szuperlágy gu­mikon. Kétszer is piros zászlóval szakították meg az időmérő edzést: előbb Wehrlein balesete miatt, majd Hülkenberg Force Indiájának kere­ke gurult el. Amikor már úgy tűnt, hogy Räikkönen az élen zárhat, jött Rosberg, aki több mint fél másod­perccel verte finn riválisát, megsze­rezve ezzel 23. rajtelsőségét. Sőt a Ferrarik elé, amelyek hibáztak utol­só mért körükön, befért a Red Bull­os Ricciardo is. A világbajnoki cím­védő Lewis Hamilton technikai meghibásodás miatt nem teljesített mért kört, így az utolsó helyről vár­hatta az 56 körös futamot. Az ausztrál Ricciardo szenzációs rajtot fogott, elment Rosberg mel­lett. Az első féktávon a két Ferrari ütközését Räikkönen első légterelő­je bánta. Vettel a későbbiekben el­nézést kért csapattársától és Kvjatra neheztelt a baleset miatt, holott az orosz csupán szemfüles volt, és a belső íven elment az olasz istálló mindkét autója mellett. Hamilton a darálóban szintén elvesztette első vezetőszárnyát. Ricciardo szárnlálása nem volt hosszú életű, a harmadik körben egy defekt miatt kerékcserére kénysze­rült, de a Red Bull ennek ellenére örülhetett, mert Kvj­at ott autózott az élmezőnyben. A törmelékek miatt beküldött biztonsági autó a három­szoros világbajnok, Hamilton ke­zére játszott, ezzel gyorsan lépege­tett előre a mezőnyben. Vettel a „viharverte” Ferrarival menetelt a verseny alatt, a futam végén azt is elárulta, nem is észlelte, hogy sé­rült vezetőszárnnyal fejezte be a versenyt. Egy alkalommal annyira igyekezett, hogy a boxutca beveze­tő szakaszán két vetélytársát is megelőzze. A pontszerző helyekért óriási csa­ták folytak, állandó pozícióváltások zajlottak. Rosberg azonban senkitől sem zavartatva aratta pályafutása 17. futamgyőzelmét, sorozatban hato­dik alkalommal győzött, idén mind­három futamon az első pozícióban intették le. A második helyen a négyszeres világbajnok Vettel zárt, a dobogóra még Kvjat állhatott fel. Az utolsó rajtkockából induló Hamilton öt kerékcseréje ellenére a hetedik helyig menetelt. Pontszerzőként ért célba még: Ricciardo, Räikkönen, Massa, Hamilton, Verstappen, Sa­­inz és Bottas. A futam érdekessége volt, hogy mind a 22 autó célba ért, ami utoljára a 2015-ös Japán Nagy­díjon fordult elő. „Hallottam, hogy hátul elég érde­kes csaták voltak. Sok akció, előzés. Ezt jó hallani. Én semmit sem láttam ebből az élen. Fogalmam sem volt, mi zajlik mögöttem. Végig arra kon­centráltam, hogy tartsam a távolsá­got a másodikhoz képest, illetve az elején Danyilra. Különleges verseny volt, hiszen a beállítások és a gumik is kitűnően működtek. Végig nyom­tam, miközben arra figyeltem, hogy kizárjam a nem kívánatos esemé­nyeket, mint amilyen a defekt is” - nyilatkozott a futamot követően az idén fantasztikus mérleggel rendel­kező Rosberg. 1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 2. Sebastian Vettel (német, Ferrari) , 3. Danyil Kvjat (orosz, Red Bull) ____________________________ AZ ÖSSZETETT PONTVERSENY ÁLLÁSA Pilóták: Rosberg nagyon örül, Vettel kevésbé. Pillanatkép a sanghaji dobogóról. (TASA/AP) 1 KÍNAI NAGYDÍJ 1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 75 pont 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 39 pont 3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 36 pont Csapatok: 1. Mercedes 114 pont 2. Ferrari 61 pont 3. Red Bull 57 pont 115 Cibulková volt a nyerőember a Fed-kupában Pozsony. A szlovák női te­niszválogatott jövőre is a II. Vi­lágcsoportban szerepelhet Fed-kupában, miután a hazai a osztályozón 3:2-re győzött Ka­nada ellen. A két szombati egyesben a vártnál nehezebben nyerte meg saját meccsét Do­minika Cibulková és Anna Ka­rolina Schmiedlová is, majd az első vasárnapi találkozón - a Schmiedlová helyére nevezett - Jana Čepelová veresége után kezdtek viharfelhők gyűlni Matej Lipták szövetségi kapitány csa­pata fölé. Cibulkovát azonban nem nyomasztotta a teher, és si­mán, 6:2,6:0-ra verte Aleksandra Wozniakot, megszerezve a házi­gazdák harmadik pontját, ami el­döntötte a párharcot. „Nagyon örülök, hogy nem a párosnak kellett döntenie, amely az utóbbi években a gyengénk. Megkönnyebbültem, már rég nem voltam ilyen boldog a tisz­teletkor alatt. Wozniak ellen az elején kicsit elsiettem a dolgo­kat, de aztán aktívan játszva fo­lyamatosan nyomás alatt tartot­tam őt” - nyilatkozta Cibulková. A szlovákok a júniusi sorsolá­son fogják megismerni ellenfelü­ket, akivel a II. Világcsoport jö­vőre esedékes első fordulójában találkoznak. (TASR) Cibulková két meccset nyert (sita) WTCC: Michelisz Norbert nem elégedett, többre vágyott BŐDTITANILLA Egy hatodik és egy ötödik he­lyet szerzett Michelisz Nor­bert a túraautó-vb (WTCC) második versenyhétvégéjén a diósförgepatonyi Slovakia Ringen. A Honda versenyzője ennél többre vágyott, főleg a rajtokkal volt elégedetlen. A WTCC már otthonra talált az 5,922 km hosszú diósförgepatonyi aszfaltcsíkon, ez volt az ötödik szlo­vákiai hétvége a túraautó-vb-n. A le­látón ismét a magyar szurkolók do­mináltak, hiszen a Slovakia Ring ha­gyományosan amolyan második ma­gyar pályának számít. Még mindenki Norbijának, azaz Michelisz Norbert­­nek a versenye előtt az ETCC-ben egy másik Norbinak, Nagy Norbertnek zeng a biztatás, de a Zengő Motor­sport fiatal WTCC-versenyzőjének, Ficza Ferencnek is külön fanklubja van Ficza Ferenc Keménymag felira­tú pólóban. (Ficzának viszont a nyi­tóversenyen kigyullad az autója, má­sodszor már rajthoz sem tud állni.) Mindenki Norbija A fő sztár persze Michelisz. Az immár gyári hondás versenyző az első futam előtti autogramosztás­kor is bizonyítja, lehet valaki egy­szerre végtelenül szerény és vér­profi. Mindenkivel vált néhány szót, készségesen pózol a fotókhoz, és közben még a műsorvezető kérdé­sére is válaszol: „Meg kell találni az egyensúlyt a tanulás és a számító­­gépes játékok között” - ad diplo­matikus tanácsot a fiataloknak, arra utalva, neki is a szimulátorokkal kezdődött az autóversenyzői pá­lyafutása. Nyitóverseny, 6. hely A Slovakia Ring Michelisz egyik kedvenc pályája, ez az időmérőn is beigazolódik, hiszen a magyar ver­senyző legjobb hondásként a ne­gyedik helyet szerzi meg. Az első, „fordított rajtrácsos” futamon ez a hetedik rajthelyet jelenti, az élről Hugo Valente rajtolhat, de ő hamar visszaesik. A Citroennel versenyző marokkói Mehdi Bennani vezet, őt üldözi a két hondás, Monteiro és Huff. Michelisz a rajt után egyet visszacsúszik, de tartja magát, és a 7. körben megelőzi Thed Björköt. Az élen közben Monteiro megtöri Bennani ellenállását, ünnepelnek a Hondánál. Michelisz az utolsó kör­ben a keménységét is megmutatja, és megelőzi a négyszeres világbaj­nok Yvan Mullert, így végül a ha­todik helyen fut be. Fő verseny, 5. hely Az úgynevezett fő verseny is nagy csatát hoz. Müller rajtol az élről, mögötte a ladás Catsburg, aki még nem nyert futamot. A Hondák közül Micheliszé a legjobb rajthely, de az első kanyarhoz már egyszerre érnek, s a magyar versenyző jön ki a leg­rosszabbul a helyzetből, mindkét csapattársa megelőzi, Monteiro, Huff, Michelisz közöttük a sorrend. Catsburg az élre áll, Müller egyre hátrébb kerül, López szorosan az él­lovas nyomában. Huff, akit Miche­lisz igyekszik támadni, egyszer csak kiszáll a játékból, Michelisz egyet előrelép. „Mocskosul nyomd meg, Norbi!” - üvölt önkívületben egy szurkoló. López végül előz, Cats­burg mintha kipukkadt volna, Mon­teiro feljön a második helyre. Az utolsó kört Michelisz „mocskosul megnyomja”, az utolsó kanyarban Catsburgot támadja, de végül pozí­ciót is veszít, és még előkerül Thed Björk is a Volvóval. A magyar ver­senyző így az 5. helyen zár, össze­tettben 50 ponttal a harmadik, az él­lovas Monteirónak 77, a második helyezett citroenes José-María Ló­­peznek 76 pontja van. A rajtokat meg kell oldani Michelisz nem elégedett, de ez­úttal is profi. „Nem tudom, mi tör­tént az autóval, mind a két rajtom na­gyon rossz volt. Nemhogy közelíte­ni nem tudtam az előttem haladók­hoz, hanem még mind a két csapat­társam is elém került. Maga a ver­seny izgalmas volt, jó kis küzdel­mek voltak. A végén összejöhetett volna a dobogó, de az utolsó féktá­von már éreztem, hogy valami nincs rendben az autóval” - magyarázza a Honda magyar versenyzője. Előze­tesen a futamgyőzelemért akart har­colni, de végül a dobogó sem jött össze számára. „Csalódott vagyok, az ember többre számított. Már be­leéltem magam, hogy egy jó rajttal a futamgyőzelem is meg lehetett vol­na. A rajtokat meg kell oldani, a sze­zon hátralevő részében ilyen rajtok nem fordulhatnak elő” - szögezi le eltökélten. Már vasárnap a Hungaroringen javíthat, ott azonban már a Hondák is kapnak nyolcvan kilogramm pluszsúlyt (a Slovakia Ringen még csak a Citroennél volt meg ez a kompenzáció). Michelisz így is bi­zakodik: „A Hungaroringen min­dig sikerült átlagon felüli teljesít­ményt nyújtanom, remélem, ezúttal is így lesz.” Michelisz a Slovakia Ringen (TASR-felvétel)

Next