Universul Sport, iulie 1939 (Anul 2, nr. 178-208)

1939-07-24 / nr. 201

Luni 24 Iulie 1939 vmm ULTIMA ORA La 21 August expiră termenul disputării matchului Toma Weiss Este de datoria Federației române de box să intervină pe lângă I. B. U. obține prelungirea pentru a termenului Toma Aurel trebue să lupte cu Wei ss pentru campionatul Europei la „cocoș“ Un precedent, matchul LAZER-NEUSEL . Se știe că termenul pentru disputarea matchului Toma Aurel—Ernst Weiss pentru campionatul european la categoria cocoș expiră în ziua de 21 August. Este aproape sigur că termenul va trece fără ca matchul să fie organizat deoarece sezonul pugilistic este oarecum trecut și nu credem să se găsească vreun organizator care să pună pe picioare matchul până la 21 August. Pentru ca matchul Toma— 'Weiss să fie organizat și deci să i se ofere din nou lui Toma ocazia de a aduce României titlul continental, e imperioasă intervenția F. R. Boxului pe lângă I. B. U., pentru cere prelungirea cu o lună a termenului acordat inițial. Lucrul este posibil de obținut, deoarece există un precedent: matchul Neusel—Lazek, pentru titlul european la „grea“, care trebuia să se dispute până la 13 ianuarie 1939 s’a disputat — grație intervenției federației germane la I. B. U.— la 19 Ianuarie 1939. " Prelungindu-se cu o lună termenul de disputare a matchului, până la 21 Septembrie, e sigur că matchul va fi perfectat, deoarece Septembrie este în plin sezon de organizări pugilistice, așa că ocazia de a aduce țării un nou titlu continental, nu-i va fi refuzată lui „Tomiță“. Monti a devenit antrenor Monti----celebrul Luigi Monti ---- mijlocașul centru al lui Juventus și mult timp pivotul central al ,,squadrei azzura“, a încetat să mai joace. El a fost angajat ca antrenor de ,,Venezia“, recent promovată în prima divizie națională. Așadar, centrii atacanți ai Italiei, pot respira în voe. PIOLA a marcat 3 goaluri, și Italia a învins Finlanda cu 3-3 (3-1) Joi s-a disputat la Helsinki, întâlnirea dintre selecționatele Italiei și Finlandei. Italienii au câștigat cu 3-2 (2-1). __ Scorul a fost deschis în minutul 12 de Piola, iar după zece minute Sintamo a egalat. In minutul 30 Piola a asigurat din nou conducerea echipei sale. După pauză, multă vreme jocul a fost echilibrat. In minutul 84, Piola a izbutit să marcheze și al treilea grad. Rezultatul final a fost stabilit cu 3 minute înainte de sfârșit prin Weckström. Campionii mondiali s-au mișcat greoia, decepționând asistența, în schimb finlandezii s-au comportat peste așteptări. Matchul a fost condus de suedezul Eklund. Cele două echipe au jucat în următoarele formațiuni: ITALIA: Olivieri-Foni, Rava- Depetrini, Babtistoni, Locatelli- Ferraris n, Perazzolo, Piola, Meazza, Colaussi. FINLANDA: Sarnola-Leskinen. Kar ~ rin-Asikainen, Lahti, Rinnt . onen, Grandström, Lehtonen. Weckström, Lintanco. Sudamericanii vor să vadă pe Meazza și Colaussi ROMA. 22. — Agenția S. I. A.(Sarviziso Italo-Americana) anunță că Lazio (Roma) a invitat în Italia, pentru sfârșitul anului, o combinată River Plaza Independiente (Buenos-Aires). Grupările argentine — anunță agenția — va studia cu atenție oferta italiană întrucât doresc o colaborare strânsă cu marile cluburi italiene. Anumite dificultăți de ordin intern fac destul de grea realizarea acestui interesant proect. ȘI LAZIO IN AMERICA In același timp a primit o ofertă din America de Sud — și anume din Argentina — și Lazio. Italienii nu au putut răspunde ofertei deoarece argentinienii au cerut ca în formația romană să figureze și... Meazza și Colaussi. Se pare că tratativele vor fi reluate la anul. Pentru acest turneu sudamericanii ofereau 200.000 lire (aproximativ 2.000.000 lei). Cursa ciclistă triunghiulară Danemarca - Suedia - Germania Berlin, 22 — Ieri a început cursa ciclistă internațională Berlin-Copenhaga, la care participă câte opt concurenți din Danemarca, Suedia și Germania. Rezultatul primei etape—Berlin—Hamburg 227 % km. este următorul: 1. F. Soerensen (Danemarca) 7 are 14 min. 35 secunde. . 2. Ericsson (Suedia), 3. Richter (Germania), 4. Johansson (Suedia), 5. Hoermann (Germania). Clasament pe națiuni: 1. Germania 28 ore 58 min. 20 secunde. 2. Suedia 29 ore 00 min. 40 secunde. 3. Danemarca 29 ore 08 min. 03 secunde. II Au trecut 16 zile de la data când căp. Alexandru Papană pornind pe neașteptate la drum, a legat Capitala de orașul Brașov, în timpul record de 2 oră 38 minute 30 secunde și iată că o nouă încercare de îmbunătățire recordului se va produce asatăzi în zorii zilei. Ing. Jean Calcianu care in precedentele tentative nu a fost favorizat de noroc, nu a înțeles să depună armele și nici să descurajeze. Pornește deci din nou spre Brașov, convins că de data aceasta va intra în grațiile zeiței Fortuna. Ora fixă a plecărei nu va fi stabilită decât astăzi, dar startul se va da, în orice caz, între 6 și 6 jumătate dimineața. O nouă tentativă de record p e distanța București-Brașov De rândul acesta ing. Jean Caloiaimi speră să fie mai norocos Congresul dela Deauville (Urmare din pagina I-a) campionul lumii la „talere“ — s’a retras la jumătatea probei. TRICOLORUL ROMANESC Si astfel tricolorul românesc, înălțat la loc de cinste, a fluturat din nou pe meleaguri străine. In legătură cu aceasta, Stroici ne scrie un amănunt interesant și caracteristic : „...Spre deosebire de alte țări care — odată n’au vrut să înalțe la timp tricolorul românesc, la Deauville unde organizatorii nu erau pregătiți pentru participarea României, și-au procurat la timp drapelul românesc. !. Maxime Ducrocq — președintele federației internaționale de tir —, constatând personal această lipsă, a trimes — fără să știu—un emisar la Paris ca să aducă tricolorul românesc !“ „Oameni subțiri și amici siguri“. CINSTE APROAPELUI NOSTRU Tot la Deauville s’a ținut și congresul federației internaționale, unde Stroici a fost de mare folos, mai ales că el cunoaște multe limbi străine. Mai mult chiar, a evitat omologarea unor pseudorecorduri mondiale propuse de unii „vecini“ și a propus în numele României și congresul a aprobat unele caracteristici tehnice pentru terenurile de tir. De remarcat că în toate chestiunile discutate, avântul României a fost luat în considerație. In sfârșit, Manole Stroici a făcut o propunere contrară regulamentului și congresul a acceptat-o. Anume : consiliul este alcătuit din 9 membrii și la propunerea lui Stroici, CONGRESISTII AU ALES IN UNANIMITATE PE D. GEORGE PLAGINO, PREȘEDINTELE AFSR CA AL 10-LeA MEMBRU AL COONSILIULUI SECȚIUNEI A lll-a DE TIR ! La sfârșitul congresului, consiliul a mulțumit lui Manole Stroici pentru munca depusă. „Marele premiu al Germaniei“ se dispută astăzi pe circuitul Nurburg Ring Apriga luptă în perspectivă între reprezentanții celor două principale fabrici ale Reichului Pedurul și istovitorul circuit Nurburg Ring, pe care acum câteva săptămâni compatriotul nostru Petre Cristea a repurtat cea mai semnificativă victorie din laborioasa sa carieră, învingând cea mai puternică coaliție de fabrică pentru categoria sport, se va va disputa astăzi una dintre cele mai mari alergări automobiliste din câte programează calendarul internațional al A.I.A.C.R.-ului. Este vorba de „Marele Premiu al Germaniei“, care, în anii din urmă, a colaborat împreună cu alte probe similare din alte țări la desemnarea campionului de viteză al continentului. Deși din punctul de vedere al vechimei, trecutului și tradiției, această competițiune nu se poate compara cu „Marele Premiu al Franței“, din alte puncte de vedere il depășește net, astfel că, în ansamblu general, nu poate fi vorba de o superioritate a cursei disputată Duminica trecută pe circuitul de la Reims. „Marele Premiu al Germaniei“ strălucește prin excepționalele condițiuni în care se desfășoară, prin impresionantul număr de spectatori care îl vizionează și, mai ales, prin calitatea circuitului pe care se dispută. Traseul de la Nurburg este tot ceea ce se poate pretinde mai bun pentru o alergare de felul celeia care va cunoaște astăzi o nouă ediție. PARTICIPANȚII Fără să întrunească un număr record de participanți, întrecerea pentru „Marele Premiu al Germaniei“ se face remarcată prin calitatea acelora cari au aderat la condițiunile competițiunei. Lista definitivă a înscrierilor are următoarea înfățișare: Auto Union: Tazio Nuvolari, Hans Stuck, Muller și Hasse. Mercedes Benz: Rudolf Caracciola, Manfried von Brauchitsch, Hermann Lang și Hartmann. Alfa Romeo: Raymond Sommer. Delahaye: Dreyfus și Raph. Maserati: Villoresi și Pactsche. Maserati 1.500 cmc.: Mandirola Dipper și Joa. APRIG DUEL IN PERSPECTIVA In mod normal ,adică în cazul când nimic nu intervine, în lupta finală nu pot conta decât alergătorii celor două mari întreprinderi germane: Auto Union și Mercedes Benz. Celelalte trăsuri participante sunt netrarate de formidabilele motoare produse de uzinele celui de-al treilea Reich. Dintre cei opt piloți care și-au pus candidatura la victorie, Nuvolari și Lang par cei mai autorizați să o dispute. Primul este un mare specialist al circuitului de la Nurburg iar secundul a legat în cursul acestui an un șir de patru consecutive victorii, demonstrând în acest fel că deține cea mai bună formă a carierei sale. Cum Nuvolari nu se mai găsește la anii primei tinereți — a trecut peste 47 primăveri — credem că adversarul său va izbuti să termine în câștigător. Rudolf Caracciola și Manfried von Brauchitsch, ceilalți doi proeminenți piloți ai casei Mercedes Benz, sunt capabili oricând de o surpriză și pot, în caz de defecțiune a lui Lang, să pretindă victoria înaintea oricăruia dintre ceilalți trei alergători ai lui Auto-Uunion. In fine, Hans Stuck, vechea noastră cunoștință nu poate emite prima pretenție, dar are dreptul să spere într-o comportare onorabilă. In concluzie, credem că victoria nu va scăpa lui Herman Lang, după care Tazio Nuvolari, Rudolf Caracciola și Manfried von Brauchnitsch se vor clasa, ,