Universul, martie 1937 (Anul 54, nr. 59-73)

1937-03-03 / nr. 61

8 PAGINA SPORTURILOR FOOTBALL Venus, F. C. Rapid, Gloria, Victoria, A. M. E. F. A. şi Ripensia au câştigat materiurile primei zile a returului Campania de football a fost reluată Duminică, sub aceleaşi făgăduitoare auspicii cari, in toamnă, au caracterizat faiproasa luptă pentru titlul de campion... parţial. Echipa bucureşteană Venus, aureolată de nimbul campionat titlul de toamnă, după ce a câştigat în stil impresionant material amical cu campionii României, a debutat în returul competiţiunii, cu o victorie la scor. Ripensia la Timişoara, Gloria la Cluj şi A. M. E. F. A. la Arad, amu completat seria favoriţilor, din acest punct de vedere, singur c. A. O. făcând — după un triumfal turneu in Occident ■— notă discordantă. Intr’adevăr, la Oradea, pe teren cunoscut, C. A. O. a cedat inexplicabil, componenţilor echipei Victoria din Cluj. Incertitudinea balonului rotund şi-a spus cuvântul şi de rândul acesta. Nu este prima şi nici nu va fi ultima dată. Surprizele fac parte integrantă din campionatul primei noastre divizii, astfel că, oricărui rezultat trebuie să i se dea explicaţie cuvenită, pe terenurile cari au găzduit întâlnirile „Diviziei Naţionale A“, publicul, dornic să urmărească faze pasionante, s-a îngrămădit cu mic cu mare. Şi de data aceasta însă, Capitala a furnizat un exemplu căci, pe terenul Venus s-au strâns Duminică după amiază, peste 15.000 spectatori. Făgăduielile erau mari şi, ca atare, abundenţa explicabilă. Totuşi, nu se poate spune că, aşteptările au fost din plin răsplătite. Pe terenul din splaiul Independenţei s’au jucat Duminică după amiază, două matchuri. Niciunul din ele insă, nu au fost la înălţimea promisiunilor. F. C. RAPID—CRIŞANA Prima întâlnire, cea care a opus garnitura, bucureşteană F. C. Rapid, team-ului orădean Crişana, nu a fost de o factură satisfăcătoare. F. C. Rapid a jucat bine în prima repriză când a isbutit să-şi materializeze superioritatea prin marcarea a trei puncte. A slăbit insă în repriza secundă când Crişana, bine încurajată de public a revenit. Din păcate insă, linia de atac nu a dat satisfacţie şi Crişana s’a resemnat cu o înfrângere. Este in afară de orice îndoială că victoria a revenit echipei mai bine pregătită din punct de vedere technic şi că elanul tinereţii nu a putut face faţă rutinei. Totuşi, Crişana rămâne echipa viitorului şi se poate mândri că a avut in portarul Negreu, cel mai bun om de pe teren. VENUS—JUVENTUS Matchul Venus-Juventus terminat cu un scor categoric in favoarea campionilor de toamnă, ar fi putut avea un rezultat mai puţin dezastros pentru învinşi. Venus a câştigat cu 6-0, rezultat care poate foarte bine fi tradus prin diferenţă de clasă. Pe teren însă, lucrurile nu au avut fizionomia rezultatului şi se poate spune că Venus a marcat de şase ori, nu atât datorită atacanţilor săi, cât, mai ales, lipsei de condiţie fizică a adversarilor. Cu adevărat, Juventus nu s’a putut apăra convenabil, decât in prima repriză, când lipsa de suflu nu şi-a putut spune cuvântul. Dovada celor mai sus expuse stă in faptul că primul punct al partidei a fost marcat abia in ultimul minut al primei reprize. Venus a câştigat, Merita, fără discuţie. Dar, campionii de toamnă nu au mai avut acţiunea din ziua victoriei asupra echipei timişorene Ripensia şi de aceea socotim că, victoria negrilor se datoreşte mai mult Upset de condiţie a adversarilor decât, superiorităţii reale a celor cari au adăugat o nouă victorie In rubrica respectivă. Oaspeţii slăbesc din ce in ce mai mult şi Petea Vâlcov din nou şi apoi Gruin, stabilesc scorul final la 6-0. CUM AU JUCAT La Venus Burdan in poartă n’a avut ocazia să se releve. A avut mingla in mână de foarte puţine ori. Dintre fundaşi, Sfera Ta depăşit pe Albu. Din linia de mijlocaşi s’a evidenţiat Gorgorin. Cojea Vâlcov slab. De la înaintare Petea Vâlcov a „mişcat“ iar Humi bine numai in repriza doua. Din rândul juventiştilor, Endreffy a jucat in poartă inegal. A apărat foarte bine în prima repriză, pentru ca in cea de a doua să nu mai facă absolut nimic. Stanciu s’a achitat conştiincios in postul de fundaş. Cei doi mijlocaşi de margine Brandabura şi Petrescu au muncit mult. La înaintare n’am văzut decât pe Zăinescu şi acesta numai uneori. ECHIPELE Vuia. A condus de locotenet următoarele formaţii: Venus: Burdan, Sfera, Albu, Bărbulescu, Colea Vâlcov, Gorgorin, Gruin, Dan Gavrilescu, Humi, Petea Vâlcov şi Ene. Juventus: Endreffy, Vogi, Stanciu, Petrescu, Braun, Brandabura, Vaida, Korony, Zărnescu, Pallmer şi De Viitor. Vâlcov (Venus) și Brandabura (Juventus) în goană după minge Venus a învins Juventus cu 6-9 (1 -0) In ultima vreme, întâlnirile dintre Venus şi Juventus işi aveau „tradiţia“ lor. Aproape regulat şansa hârtiei era de partea primilor, iar victoria o culegeau cei din urmă.In matchul de Duminică, această tradiţie a fost infirmată. In prima jumătate a partidei, venusiştii au jucat cu oarecare teamă, tocmai pentru că cunoşteau şi ei acest „atent“ al adversarilor. După pauză insă, Venusul a prins a fi mai stăpân pe joc. Şi din acel moment soarta partidei era pecetluită, învingătorul nu mai putea îi furnizat decât de echipa campionilor de toamnă. Cele două reprize de joc, au avut aspecte diferite. In prima, toată dominarea teritorială a venusiştilor se izbea de vigoarea apărării adverse, care nu lăsa să treacă nimic. în cea de a doua insă, apărarea ju ventistă hărţuită de toate părţile n’a mai putut rezista şi Venusul a înscris de 3 ori. In general din cele 90 minute de joc, aproape 70 au aparţinut venusiştilor, cari au dominat cu autoritate. Juventus nu a reuşit decât de puţine ori să aibă jocul „în mână“. In acel timp cu toată susţinerea liniei demijlocaşi care împingeau mereu înainte Înaintarea, aceasta n’a reuşit să realizeze nimic. Şi acest fapt se datoreşte în primul rând inexistenţei aripilor, care regulat pierdeau balonul în favoarea adversarului. Este dealtfel de neînţeles ca jucători din prima echipă, să nu aibă deloc controlul mingiei, să nu o poată trimete decât foarte rare ori unui coechipier din majoritatea cazurilor unde se nimerea. Venusul şi-a găsit „cadenţa“ după cum am spus abia în cea de a doua repriză. Abia atunci liniile au început să funcţioneze normal, iar Hamis să-şi facă jocul obişnuit, care până la pauză fusese cu mult sub cel de Dumineca trecută. Când şi-a dat seama că aripa stângă este sever marcată, a schimbat jocul pe extrema cealaltă şi rezultatul s’a văzut imediat. Venusul a înscris, asigurându-şi victoria. In decursul matchului s’a putut constata incăodată condiţia fizică bună de care dispun Învingătorii. Intr’adevăr la sfârşitul partidei jucătorii nu dădeau semne de oboseală in timp ce juventiştii abia se mai puteau mişca. CUM S’A MARCAT Lovitura de începere o are Juventus, insă mingia este imediat pierdută în favoarea Venusului, care se instalează la poarta adversă. Korony joacă mult prea înapoi. Humi se mişcă greoi, iar in acest timp apararea juventistă are posibilitatea să se releve. Nu se produce nimic mai de seamă, până in minutul 15 când o puternică lovitură a lui Erie este reţinută printr’un frumos salt de Endreffy. Peste câteva minute Palmer pierde o ocazie bună de a marca. Jocul se mută din nou in careul Juventist și Brandabura atinge mingia cu mâna pe linia de 16 pi. Humi insă bate afară. Repriza se apropie de sfârşit. Venusul domină, dar scorul rămâne „alb”, până când, in minutul 43, se produce o învălmăşeală in faţa porţii lui Endreffy de care profită Humi şi din imediata apropiere înscrie primul punct. 1-0 pentru Venus, rezultat cu care se termină repriza. REPRIZA DOUA După pauză urmează câteva minute de dominare juvenlistă. Tempo-ul rapid din prima repriză a mai scăzut, până în minutul 10 când o mingie centrată de Gruin, ajunge la Humi care trage pe lângă Staneiu şi ridică scorul la 2-0. Din acest moment Venusul este stăpân pe situaţie. Un minut mai târziu Ene dă mingia înainte lui Humi, acesta serveşte frumos pe Gruin, care din viteză înscrie: 3-0 pentru Venus. Juventus a pierdut cu totul siguranța jocului, astfel că gazdele au ocazia să mai urce scorul prin Petea Vâlcov care primise mingia de la Humi. F. C. Rapid a dispus de Crişana cu 4-1 (3-0) Primul joc oficial l-au furnizat echipele F. C. Rapid şi Crişana. Matchul a fost lipsit de istoric. Bucureştenii, pei superiori in toate compartimentele, şi-au dominat cu autoritate adversarii pe care l-au învins cu un scor concludent. Crişana s’a prezentat inexplicabil de slab. Linia ofensiva şi compartimentul de mijloc au fost sub aşteptări. Este lesne de imaginat deci, spectacolul care ni s’a oferit în prima parte a jocului — mai ales — partida s’a desfăşurat la o poartă, şi anume la aceea a orădenilor. Desele „bălălăieli“ in faţa porţii ale atacanţilor bucureşteni şi intervenţiile salvatoare ale portarului Negrău, au făcut ca rezultatul să nu fie dezastruos pentru oaspeţi. Orădenii au avut totuşi câteva incursiuni frumoase in cursul jocului, dintre cari una s-a terminat chiar prin înscrierea unui punct. Au reacţionat insă cu prea puţină vlagă şi mult prea lipsit de coheziune, spre a putea obţine rezultat mai bun. FC. Rapid a făcut o partidă excelentă. Ex-feroviarii au prezentat o echipă king pusă la punct de vedere fizic cât şi tehnic.Linia ofensiva a adoptat insa in a doua parte a jocului o tactică foarte greşită. Atacanţii au început să combine prea mult in faţa porţii, permiţând fundaşilor şi portarului advers să intervie la timp. în acest fel, numai Bogdan singur, a ratat trei ocazii favorabile de a marca. Este foarte adevărat, şi treime să insistăm asupra acestui fapt, că portarul Crişanei, Negrău a făcut o partidă magistrală şi in mare parte datorită lui, nu au reuşit ceferiştii să obţie un rezultat mai categoric. CUM S’A MARCAT Scorul a fost deschis de Barbu, care speculând neatenţia adversarilor a înscris chiar în primul minut al partidei. Opt minute mai târziu tot Barbu măreşte handicapul la 2-0. In minutul 20, Bogdan bine deschis mai marchează un punct, stabilind scorul la 3-0, care se menţine neschimbat până la pauză. In a doua repriză, după 33 minute de joc, Klein înscrie cel mai frumos punct al partidei, reducând handicapul la 3-1. Cinci minute mai târziu, Lengyel reface insă situaţia. Înscriind al patrulea punct pentru echipa sa. ECHIPELE F. C. Rapid: Petrică Rădulescu, Wetzer, Roşculeţ, Vintilă, Fănescu, Rafinski, Moldovan, Auer, Lengyel, Barbu, Bogdan. Crişana, Negrău, Szabó, Szaborski, Nagy, Astuleanu, Popp, Bocşa, Szőke, Klein, Flueraş, Malitu. D. Gabriel Russu a condus corect şi foarte atent. Universitatea a cedat Gloriei (Arad) cu 2-1 (3-1) Cluj, 28 Februarie Pe arena sportivă din localitate s-a desfăşurat astăzi după amiază, matchul intre echipele Universitatea si Gloria (Arad). Primul joc in cadrul returului campionatului divizionar a furnizat un spectacol frumos, caracterizat printr’o luptă înverşunată. Scorul a fost deschis de Furnic, care a înscris primul şi singurul punct al Universităţii. Egalarea este adusă de Roban (min. 47) iar... victoria a adus-o Igna, in ultimul minut al partidei. David, Vakassy şi Szanisio au fost eliminaţi din joc. D-lui Piri Kroner i s’au alinit următoarele formaţii: Gloria: Theimler, Vakassy, Volintir, Lupan, Dobra, Ipaci, Igna, Roban, Tutz, Micola, Mercea. Universitatea: Şepci, Borgia, Iancovici, Golub, Gain, David, Benţea, Păunescu, Szanisip, Ploieşteanu, Putnic. O fază a matchului F. C. Rapid—Crișana UNIVERÄ|a| Ripensia a dispus de Chinezul cu 3-1 (1-1) Timişoara, 28 Februarie Campionatul divizionar s’a reluat astăzi prin disputarea matchului intre echipele locale Ripensia şi Chinezul. Derby-ul oraşului nostru a prilejuit un spectacol frumos, care s’a terminat cu o victorie meritată a Ripensiei. Ripensia a jucat mult mai bine şi şi-a însuşit victoria pe merit. Punctele au fost înscrise in ordine de Lowenfeld (Chinezul), Bindea, Schwartz, in urma unei lovituri libere dela 16 m. şi Chiroiu, care a jucat inter stânga pentru Ripensia. Formaţiile s-au prezentat astfel : Ripensia: Pavlovici, Hocksam, Burger, Gail, Cotorreani, Lakatos, Beke, Chiroiu, Ciolac Schwartz,Bindea. Chinezul: Schmidt, Hetzer, Kohl, Nagy I şi II, Demetrovici, Szilard, Loşany, Klimek, Baius, Lowenfeid. A arbitrat de Ionescu Ţope (Ploești). Victoria a invins C. A. 0. cu 4-2 (3-1) Oradea, 28 Februarie In cadrul Diviziei Naţionale „A“, s-a jucat azi după amiază in localitate matchul intre echipele C. A. O. şi Victoria (Cluj). Contrar aşteptărilor, oaspeţii au obţinut victoria cu un scor concludent. C. A. O. demoralizat de atmosfera creiată in jurul incidentelor de la Cluj a făcut o partidă foarte slabă, in timp ce Clujenii au jucat cu un suflu inepuizabil şi cu o voinţă de a învinge, cum de puţine ori se poate vedea. Punctele au fost înscrise de Felecan II, Cociuban (2) şi Căpuşan pentru Învingători şi de Iuhasz şi Bodola pentru învinşi. D. Ritter a condus următoarele formaţii: Victoria: Munteanu II, Straja, Felecan, Nistor, Popp III, Munteanu I, Cornea, Sántai, Cociuban I, Felecan II, Capuşan. C. A. O.: David, Bartha, Sarkadi, Krausz, Iuhasz, Spielman, Gerza, Bodola, Varzaru, Covaci, Halatty. Au asistat peste 1500 spectatori. A. M. E. F. A. a invins Unirea Tricolorul (Bucureşti) cu 4-0 (1-0) Arad, 28 Februarie Astăzi s-a inaugurat in localitate campionatul oficial al primei Divizii Naţionale. A. M. E. F. A. a înfruntat formaţia bucureşteană Unirea Tricolorul de care a dispus cu un scor sever. In prima parte a jocului gazdele nu au reușit să înscrie decât un punct prin Cucula (min. 32). In a doua parte a jocului, in minutul 2, Pernecki ridică scorul pe care Bătrân (min. 8) și Pernecki (min. 30) il pecetluiesc la 4-0. Echipele s-au aliniat astfel: 4. M. E. F. A: Sadowski, Buibas, Covaci, Czurdi, Szaniszlo, Cucula, Leb, Pernecki, Bătrân, Prassier. Unirea Tricolorul: Iliuţă, Iliescu, Gavăt, Boteanu, Steinbach, Florea, Tr. Ionescu, Covaci, Sonny, Niculescu, Cârjan Mihaescu. A condus corect d. Milivoiu. Viitoarea etapa divizionara In cadrul diviziei naţionale „A” se vor juca Duminica următoarele partide: DUMINECA 7 Martie Venus—Chinezul, la Bucureşti. F. C. Rapid—Universitatea, la Bucureşti. Victoria—Unirea Tricolor, la Cluj. A. M. E. F. A.—C. A. D, la Arad. Ripensia—Gloria, la Timişoara. Crişana—Juventus, la Oradea. Concursurile premilitare de ski de la Sinaia Sinaia, 38 Februarie Azi dim., au fost, la Sinaia pe terenul de la Popicărie, concursurile de ski, date pe subcentrele premilitare aparţinând centrului premilitar Sinaia, de sub comanda d-lui căpitan Niculescu. S-a disputat cupa ziarului „Universul“ şi „căp. Niculescu“. La aceste concursuri, au luat parte, cu un efectiv de 94 tineri premilitari, cu comandanţii respectivi, sub centrele Azuga, Buşteni, Sinaia, Comarnic şi Breaza. Premilitarii au sosit de eri in localitate şi au fost încartiruiţi la batal, 1 vânători de munte. Sfatul negustoresc din Sinaia, prin d. Cicerone Sorescu, preşedinte, a contribuit cu alimente şi bani, pentru care i se aduc mulţumiri. Printre comandanţii, premilitarilor notăm pe d-mii: col. Stancu Constantinescu, de la inspectoratul premiliatrilor Buzău ; col. Curculescu, de la subinspectoratul Prahova ; col. Glorescu şi maior Dumitrescu din Bucureşti. Din Sinaia au luat parte d-nii: gen. Bălănescu, comand. batal. 1 vânători de munte; G. Mateescu, primarul oraşului ; maior Ionescu Breaza, av. Cezar Popescu, consilier judeţean; Lascăr Caracaş, prim pretor ; căp. Niculescu, comandantul centrului premilitar Sinaia şi organizatorul concursurilor de astăzi, precum şi un numeros public. Rezultatele tehnice sunt următoarele : PATRULE FORMATE DIN 6 PREMILITARI ŞI INSPECTORII RESPECTIVI PENTRU CUPA CAP. NICULESCU 1. Echipa subcentrului Sinaia: 52 minute, 17 secunde. 2. Echipa subcentrului Buşteni : 54 min, 43 sec., 4/5. 3. Echipa subcentrului Azuga: 55 min., 43 sec., 4/5. Urmează in ordine a doua echipă din Buşteni, în afară de concurs şi echipele Comarnic şi Breaza. ŞTAFETA PENTRU CUPA ZIARULUI „UNIVERSUL“ 1. Echipa subcentrului Buşteni : 1 oră, 13 min. 2. Echipa subcentrului Azuga: 1 oră, 23 minute ; 3. Echipa subcentrului Sinala : 1 oră, 23 min., 33 sec. 1 SLALOM, PENTRU PLACHETA DE AUR A ZIARULUI „UNIVERSUL“ 1. Bărboi Nicolae, de la subcentrul Buşteni: 33 sec. 2. Viforeli Virgil, dela subcentrul Sinaia : 37 sec. 3. Ciutacu C-tin dela subcentrul Sinaia: 37 sec., 4/5. 4. Schill Petre, dela subcentrul Buşenti: 38 sec. Au participat 18 concurenţi. FOND INDIVIDUAL 1. Găman Ion : 59 min., 8 sec. 2. Stoianovici Ioan : 59 min., 48 sec. 3. Piperera Alexandru : 1 oră, 1 min., 57 sec. 4. Fraţile Petre : 1 oră 1 min., 59 sec. Toţi patru aparţin sub centrului Sinaia. ÎMPĂRŢIREA premiilor După amiază, în sala de festivităţi a batalei vânători de munte, a fost solemnitatea împărţirii premiilor. Serbarea a fost deschisă cu câteva coruri şi recitări foarte bine executate de premilitarii şi străjeriţele din Buşteni, de sub comanda d-lui sub. lt. în rezervă Claponi C-tin, comandantul subcemirului. S’au distribuit cupele respective, plachetele de aur, argint şi bronz, precum şi diplomele acordate toate de ziarul „Universul“, căruia i se aduc multe mulţumiri pentru sprijinul acordat şi interesul ce-l poartă sportului. S-au mai distribuit bocanci de la fabrica Mociorniţa, precum şi ciorapi, fulare, mânuşi şi flanele, dela fabrica de postav Azuga. Au vorbit de căpitan Niculescu, comandantul centrului Sinaia, care a fost viu aplaudat de public pentru munca depusă, d-sa fiind organizatorul competiţiilor de astăzi. Tot azi dim., s-a ţinut concursul de ski, fond şi coborire, copii şi seniori, organizat de asociaţia sportivă „Peleş“, din Sinaia. Rezultatul a rămas să se dea Duminica viitoare, când se va mai executa concursul de slalom și sărituri. * Campionatele din străinătate Paris, 28 (Rador). — In cadrul campionatului naţional de football s’au înregistrat azi in Franţa următoarele rezultate : CS Metz-Olympique Lilie 2:1. FC Sete-AS Cannes 0:0. FC Rouen-EC Soohaux 6:1. Racing Roubaix-Racing Paris vlO. Olympique Marseille-FC Antibes 3:1. Red Star Paris-Racmg Strassbau rg 1:1. Fives Lille-FC Mulhouse 3:0. Stade Rennes cu Excelsior Roubaix s’a amânat. « Berlin, 28 (Rador). — Pe stadionul Olympic de aci s’a disputat matchul final de football pentru Cupa Reichului. Rhenania de Jos a invins Saxonia cu 2:1.Viena, 28 (Rador). — In campionatul național de football s-au înregistrat următoarele rezultate : Wacker-Rapid 3:0. Libertas-Hakoah 4:2. Austria-Vienna 2:1. Admira-Floridsdorf 6:0. F.C. Wien-Post Sport 2:1. Sportklub-Favoritner 1:0 * Budapesta, 28 (Rador)—Campionatul naţional de football a disputat azi, s’a desfăşurat şi S’au înregistrat rezultatele : Ferencvaros-Budai 6:1 (5:1). Hungaria.Ujpest 3:1 (0:0). Bocskai-Phoebus 2:0 (0:0). Kispest-Cartierul 2:0 (2:0). Nemzeti-Elektromos 3:1 (0:1). Haladas - Budafok amânat pentru mâine.* Roma, 28 (Rador). — Rezultatele din campionatul naţional de football sunt următoarele : Juventus-Lazio 6:1. FC Triestina-AS Roma 3:1 Lucchese-Ambrosiana 1:0. Bologna-Genova 4:4- Navara-Neapoli 0:0- FC Milan-FC Torino 0:0. Samperdarenese - FC Bari 2:0. Fiorentina-Alessandria 1: 0. * Bruxelles, 28 (Rador). — In campionatul naţional de football s-au înregistrat următoarele rezultate : Daring-FC Turnhout 6:1. FC Anderücht-FC Bruegge 4:1 FC Cantoise-Whit-e Star 4:0 Union St. Cillots-Lyra 3:1. Llersehe SK.Racing Malines 6:1. Beerschot AC-FC Malines 4:0. Standard Liege-FC Anvers 7:1. Zuerich, 28 (Radar). Următoarele matchuri de football s-au disputat azi pentru campionatul iraţional: FC Lucerna-Young Boys 3:2. Young Fellows - Chaux de Fonds 3:2. Norstern Basel - Grashoppers 1:1.FC Biel-FC Bern 3:0. Servette Geneva-FC Basel 3:1. FC Lugano-Lausanne Sports s’a amânat. de "Anul al 54-lea Nr. 61 Miercuri 3 Martie 1931 După cum am anunţat la timp, vară vor fi la Paris în cadrul expoziţiei internaţionale campionatele mondiale interuniversitare de basketball, la care va participa şi ţara noastră. In vederea unei prezentări cât mai bun©, comitetul federal al F. R. B. V. a dispus o serie de măsuri care vor avea, darul să pună la punct forma jucătorilor susceptibili de selecţionare. In acest scop s’a desemnat comisia de selecţie in persoanele d-lor: N. Duţescu, preşedintele federaţiei, prof. C. Zahiriuc, dr P. Pârvuiescu, dr. V. Hârdău, N. Mateescu preşedintele ligii Muntenia şi un delegat al Uniunii studenţeşti, hotărîndu-se şi începerea antrenamentelor din ziua de Miercuri 3 Martle în sala de gimnastică a liceului „Mihai Viteazul” la orele 17. Jucătorii care vor lipsi la două şedinţe, vor fi excluşi din lotul selecţionabil. BASKETBALL Pregătiri in vederea campionatelor universitare de la Paris Campionatul mondial de hockey pe ghiaţă Londra, 28 (Rador). — Campionatul mondial de hockey pe ghiaţă s-a terminat, disputându-se două matchuri din turul final: Canada, care în matchul derby, a învins Anglia, a dispus de Elveţia cu 2:1, iar Anglia a învins net Germania cu 5:0. In urma acestor ultime rezultate clasamentul definitiv in campionatul mondial este următorul : 1. Canada 3 3_1 — 10:1 8. 2. Anglia 3 2—1 7:3 6 3. Elveţia 3 1-2 7:4 2. 4. Germania 3—3 0:16 0. Pentru locurile de la 5 la 8 clasamentul este după cum urmează : 5. Ungaria, 6. Cehoslovacia, 7. Franţa şi 8. Polonia. Echipa poloneza, după matchul pierdut cu Cehoslovacia, s-a retras din turneul ultimelor clasate. HIPPISM Premiul Comoristei Brebenea 2080 (Tassopol), a d-lui M. Motea; 2. Cupidon 2140 (Cdache); 3. Pinkerton 2020 (Gaidaev). Neplasaţi: Benito H. F., Pati Worthy, Valona, Sonia. P. M. ctg. 99—149. PI. 34—30, 30— 19. Premiul Cosminului 1. Pai 2040 (Ghinea), al d-lui M. Pântecan; 2. Ducesa 2020 (Tassopol). Neplasați: Elemer, Viziru. P. M. Ctg. 16—16. PI. 14—12, 31— 16. Premiul Comrat 1. Casatca 1660 (M. Asky), a d-lui Ianusivici; 2. Legionar 1640 (Slobozenco); 3. Tufănica 1640 (Fischer). Neplasați: Mura, Zgomot, Salomeea, Lama, Bantu. P. M. ctg. 15—16. PI. 10—10, 10—10, 10—10. Premiul Chilia Nouă 1. Tulpina 1600 (Szabó), a hergheliei Rodica; 2. Adada 1600 (Fischer); 3. Haiduc 1600 .Tassopol). P. M. ctg. 20—20. Premiul Gordon Worthy 1. Zamora 1600 (M. Asky), a d-lui D. Bărbântz; 2. Eftin 1600 (Pavlic); 3. Lancia 1600 (Cdache). Neplasaţi: Cana, Voinţa, Avanţi III, Bis, Credinţa. P. M. ctg. 42- 37. PI. 14—13, 12—12, 15-17. Premiul Clucereasa I. Cosinzeana 1580 (Cdache), a grajdului Slobozia; 2. Sixtus II 1640 (Tassopol). Neplasaţi: Edith, România. P. M. stg. 23—21. PI. 14—13, 15—14. Premiul Parta 1. Viitor 1620 (Slobozenco), al d-lui N. Stănciulescu; 2. Rosalinde 1640 (Cdache). Neplasaţi: Oszlany, Bonzo, Oboreanca, Hampelmann, Brondella. P. M. stg. 16—16. PI. 17—16, 34—47. Premiul Căluţ 1. Sorento 2100 (Tassopol), al d-lui T. Tassopol; 2. Pikaver 2020 (Ghinea). Neplasaţi: Kismet, Bebeca, Valentio. P. M. ctg. 265—141. PI. 29—50, 34—47. Informaţii sportive Echipa României de hockey pe ghiață a părăsit Duminică Londra şi va sosi Miercuri în Capitală. Gică Buia şi Jules Radian, cunoscuţii internaţionali de hockey pe ghiață au sosit Duminică în Capitală, venind de la Londra. Duminică dimineaţa, pe terenurile U. F. S. R. o deosebită activitate a accentuat importanţa pe care cluburile o dau noului sezon. Programarea primelor matchuri oficiale pentru cupa „Jubiliară“ şi data apropiată la care se va disputa partida internaţională Italia—România, obligă pe conducătorii cluburilor la o cât mai riguroasă pregătire a efectivelor. Toate grupările au urmărit cu multă atenţie forma jucătorilor care vor activa în acest sezon. Sportul Studenţesc, Tennis Club Român şi R. C. B. au avut cei mai mulţi jucători la antrenament.. In schimb Viforul Dacia a utilizat pentru activitatea oamenilor săi, stadionul municipal, iar o mare parte din jucătorii Stadiului Român s-au antrenat sub directa conducere a ing. Mărăscu pe terenurile clubului dela Bragadiru. Echipa P. T. T.-ului care se impune în acest sezon printr'o activitate serioasă şi care are în proect un turneu prin Franţa, în cadrul căruia va juca matchul revanşă cu A. S. P T. T. din Paris, s-a antrenat pe terenul federaţiei. Un număr mai redus de jucători aU prezentat Victoria, R C. B. şi C. F. R. Antrenamentele Tennis Clubului au fost conduse de internaţionali Tuchi Draguşi Fănică Bârsan şi au vădit seriozitatea cu care campionii naţionali se pregătesc pentru noul sezon. S-a jucat la două porţi cu două echipe în următoarele formaţiuni : „ONOAREA“ Moldoveanu, Marinescu, T. Dragu, N Popa, Penciulescu, E. Mărculescu, N. Tartoviceanu, Moscu, Gică Dumitriu, Bârsan, Selex, Solomon, G. Popescu şi Nellu Zisu. ECHIPA II-a : Popovici Lucaci Petrescu, Maxim T. B. Ghica, G. Tanovicean, Kasidolatz, Iordăchescu, Kraicl şi A. Gibson. Dintre tinerele elemente Marinescu, şi noua achiziţie Kassidplatz au arătat o formă bună. Sportul Studenţesc a prezentat deasemenea toată echipa de „onoare“ şi se pare că universitarii vor avea un cuvânt hotărîtor în viitoarele matchuri. A. Damian, Dinescu, Andriaş, Macarovici şi Făntâneanu s'au arătat, cei mai buni. Un alt match de antrenament s’a jucat între o combinată CF. R.—Stadiul Român şi puternica grupare de la „promoţie“ R. CB. Matchul a arătat o condiţie fizică a jucătorilor destul de înnaintata pentru un început de sezon. RUGBY Reluarea activităţii in sezonul de primăvara Recorduri sportive Stockholm, 28 (Rador). — Daneza Raghnhild Hveger a dolborît recordul american pe 880 yarzi înnot liber, parcurgând această distanţă în 11 minute, 16 secunde şi o zecime Vechiul record aparţinea înotătoarei americane Right, şi era de 11 minute şi 34 secunde. Inotătoarea Raghnhild Hveger a doborât şi recordul mondial pe un kilometru înnot liber parcurgând această distanţă în 14 minute, 12 secunde şi trei zecimi. Vechiul record era deţinut tot de tânăra înotătoare daneză şi era de 14 minute, 35 secunde şi şase zecimi. New-York, 28 (Rador). — Edward Burke, un student negru al Universităţii Marquette din Michigan, a bătut recordul mondial de săritură liberă, realizând o înălţime de doi metri şi opt centimetri.