Úttörővezető, 1985 (39. évfolyam, 1-12. szám)

1985-03-01 / 3. szám

kításához és képek, rajzok, utazási pros­pektusok a „Szovjetunió élete képekben” című kiállításhoz. „Ajándékbolt” áru­készletének előteremtése is kezdetét vet­te. A KISZ­ fiataloknak, szülőknek, szak­köri tagoknak, napköziseknek igen ér­tékes ötleteket adott az Úttörővezető évfolyama, melyben a fiatal népművé­szek ajánlanak ízléses, a gyerekek által is elkészíthető tárgyakat. Az árukészlet­nek, a játékszínhelyeknek megfelelően (megfelelő számú) zseton készült. Az orosz nyelv napjának eseményei: — Zeneszó fogadta az érkezőket. — A vendégeket kenyérrel és sóval köszöntötték a gyerekek. — Az ünnepélyes megnyitó után a táncház szereplői bemutatták műsorukat. — A megnyitó után minden gyerek elvonult az érdeklődésének megfelelő te­rembe. Ezt követően 40 percenként há­romszor cseréltek a színhelyek gazdát. Fordítóiroda A vezeitő megfelelő példányszámú szó­tárt, sokszorosított feladatot készített elő. (A feladatok összeállításában segítségére volt a Képes Nyelvmester tréfái, fejtö­rői, képrejtvényei stb.) A játék fokoza­tosan nehezedő fordulókból állt. Kaszinó A „Lehet egy kérdéssel több?”, és a „Fele­lem igaz” televíziós vetélkedők já­tékvezetési módszereit használtuk fel. A felsorolt könyveken kívül itt kapott sze­repet Teknős Péter: Kérdezz! Felelek cí­mű könyve és a Ki, kicsoda? című kötet. Témák: politika (MTI-fotók, napilapok hírei stb.); történelem, földrajz, művésze­tek, technika, sport a Szovjetunióban. Táncház Egy úttörő rövid ismertetőt ta­rtott va­lamelyik Szovjetunióban élő nemzetiség népviseletéről, néptáncáról. Majd a meg­nyitón bemutatott tánc(ok), (azok ele­meinek) megtanítása az érdeklődőknek. Orosz konyha Egy csésze (szamovárban készült) tea elfogyasztása közben a gyerekek ismer­tetőt hallgattak meg egy társuktól az orosz konyha jellemzőiről. A pelemé­­n у d (húsos derelye) közös elkészítése közben a foglalkozás vezetője orosz nyel­ven nevezte meg a hozzávalókat. Majd tálalás és az étel közös elfogyasztása kö­vetkezett. Zárásul a gyerekek tesztlapot töltöttek ki az elhangzott orosz szavak­ról. Szovjet tájak A kutatómunkával megbízott gyerek 5—10 perces előadást tartott. A feladat az volt, hogy a képen, utazási prospek­tuson, diaképen stb. látható tájat felis­merve, keressék meg a résztvevők a táj helyét a térképen és mondjanak el min­dent, amit arról tudnak. A játék fokozatosan nehezedő for­dulókból állt. Népi játékok A rövid szóbeli ismertetőt követően különböző játékokat mutattak be és ját­szottak el. Itt lehetőség nyílott arra is, hogy a gyerekek szüleikkel együtt játsz­hassanak. Filmszínház Orosz nyelvű rajzfilmeket vetítettünk. (Művelődési Ház; Moziüzemi Vállalat; MSZBT; a városunkban állomásozó szov­jet alakulat segítségével.) A szereplők megnevezése oroszul — ez volt a feladat. Ajándékbolt A különböző színhelyeken kiérdemelt zsetonokat itt válthatták be a gyerekek ajándékokra. (Az ajándéktárgyakon kí­vül nagy sikere volt a rajonként felaján­lott süteményeknek is.) GÖCZE GYÖRGY 39

Next