Valóság, 1960 (3. évfolyam, 1-6. szám)

1960-01-01 / 1. szám

CIKKEK, T­ANU­LM­ÁNYOK A munkásakadémiák tapasztalataiból — — — — — — — 5. 1—6. A történettudomány fejlesztésének problémái — — — — — 4. 14—19. Az elpusztíthatatlan anyag (Az Eötvös Lóránd Tudomány Egyetem Elméleti Fizikai Intézetének szemináriuma) — — — — — 3. 1—41. Beljakov, A.—Burlackij, F.: A szocialista forradalom lenini elmé­lete és a jelenkor — — — — — — — — — — — 6. 1—13. Bérczfai Lajosné: Az anyagi és eszmei viszonyáról — — — — 3. 12—22. Deme László: Nyelvtudomány és nyelvművelés — — — — — 1. 79—84. Dobos László: A nemi nevelésről — — — — — — — — 1. 43—48. Erdei Ferenc: A tudomány szerepéről és feladatairól — — — 1. 1—10. Eörsi Gyula: A jog szerepe a nevelésben — —­ — — — — 1. 57—65. Faludi Szilárd: Az iskolában nyújtandó műveltség reformja — — 6. 62—70. Fodor István: Afrika nyelvei és nyelvi problémái — — — — 6. 31—37. Goranov, K.: A művészi módszerről — — — — — — — — 4. 48—54. Grétsy László: A társadalmi-gazdasági változások és a nyelv — 5. 68—73. Haraszti György: A kémkedés és a nemzetközi jog — — — — 5. 106—/111. Hegedűs András: Az imperializmus társadalmi válsága és a mo­dern polgári szociológia — — —/ — — — —■ —■ — 6. 14—22. Hegedűs András: Mikroszociológia és társadalmi valóság —1 —­­ 4. 72—78. Hoffmann Tamás: Az életmód és a kultúra összefüggéséhez —­ — 6. 38—45. Huszár Tibor: A „modern” ifjú ideálja és az igazi korszerűség — 5. 28—36. Kardos László: Felszabadulás — — — — — — — — — 2. 1—3. Kelemen László: A gondolkodás nevelésének néhány időszerű problémája — — — — —• — — — —/ — —. — 1. 27—36. Kende István: A volt gyarmatok és gyarmatosítóik — — — —• 6. 23—30. Kiss István: Lenin a szocialista tudatosságról —1 — — — — 2. 20—27. Kovács Ferenc: Filmgyártásunk néhány elvi kérdése (1945—53.) — 4. 29—37. Kuczynski, J.: A kereszténység és a világ megismerése — —■ — 2. 71—78. Major Máté: Művészi szabadság és kötöttségek az építőművé­szetben —• — — — —1 — — — — —• — —­ — 4. 20—28. Mód Aladár: Lenin és a békés átmenet (Népi demokráciánk elmé­leti forrásaihoz és feladataihoz) —­ —1 — — — — — — 4. 1—13. Mód Aladár: Népi demokráciánk történetéhez — — — — — 1. 11—26. Mód Aladár: Világnézet és hazafias egység — — — — — — 3. 23—29. Pándi Ilona: Az angyalföldi munkások első szabad tavasza — — 2. 12—19. Pernye András: Zene és közönség —— — —. — — — — — 6. 46—56. Rubinstein, Annette T.: Ernest Hemingway — — — — — — 3. 81—89. Svarcman, K. A.: Individualizmus és egzisztencialista etika — — 1. 66—73. Szalay Károly: Humor és szatíra — —­ — — — — — 4. 38—47. Szarka József: Oktatási rendszerünk továbbfejlesztése — — — 6. 57—61. Tóth Sándor: Budapest felszabadításáért :— — — — — — 2. 4—11. Varga János: A Görgey-kérdéshez — — — — — — — — 2. 94—104. Világhy Miklós: A szocialista demokrácia és a jogi műveltség — 5. 7—17. Vitányi Iván: Bartók és a közönség — — — — — — — — 2. 59—65. Vitányi Iván: Népi művészet — paraszti művészet — — — — 5. 18—27.

Next