Vasárnapi Hírek, 1999. január-június (15. évfolyam, 1-26. szám)

1999-02-14 / 7. szám

1999. február 14 VH-Autó Dinamikus fejlődést ígér a Peugeot Egyre népszerűbbek a francia márka új típusai a magyar vásárlók körében Európa második legna­gyobb személygépkocsi- és kishaszonjármű-gyártó­­ja a francia PSA Peugeot- Citroën társulás. A csoport tavaly a világon 2 millió 279 ezer gépjárművet érté­kesített, így a piaci része­sedése 8,5 százalékkal nö­vekedett az előző évhez képest. Az európai kisha­­szonjármű-piac eladási lis­táján 1998-ban részesedése 17,4 százalékos volt, amely csaknem háromszázezer kishaszonjármű értékesí­tését jelentette. Tavaly Magyarországon a Peu­geot az előző évi forgalomhoz képest 57 százalékos növekedést ért el. Az idén milyen eredmények­re számítanak? Erről és a várha­tó újdonságokról kérdeztük a Peugeot Hungária Kft. kereske­delmi igazgatóját, Stehl Lászlót. - 1998-ban közel 4,5 százalé­kos részesedést tudhatunk ma­gunkénak, amely 5804 gépkocsi értékesítését jelentette. Idén leg­alább öt százalékot szeretnénk elérni, amely hozzávetőlegesen hétezer gépkocsi eladását jelenti - mondja az igazgató. - Annak ellenére, hogy jelen­tős visszaesés volt tapasztalható a Nyugat-Európán kívüli piaco­kon, a Peugeonak tavaly 14 szá­zalékkal gyarapodott a forgalma. Valószínűleg köszönhető ez töb­bek között az új 206-os modell­nek is, de a márka általános me­gújulásának, az új arculatnak, a kitűnő dízelmotoroknak egya­ránt. Idén milyen újdonságokra számíthatunk a magyar piacon? - Az új 206-os modellünk sike­re vitathatatlan, ám remélem, más modelljeink is kedvező fo­gadtatásra találnak a jövőben. Elsőként említhető az új HDI dízelmotorral felszerelt 406-os modell, amellyel terveink szerint májusban találkozhatnak a ma­gyar vásárlók. A gépkocsi külső és belső arculata megújul, követi a 206-os modellnél alkalmazott új koncepciót és formavilágot. Az új HDI dízelmotor fo­gyasztása húsz százalékkal ala­csonyabb, mint a korábbi Peu­geot dízelmotoroké. Károsanyag­kibocsátása ugyancsak húsz százalékkal kedvezőbb, mint az elődöké volt. A kétezer köbcen­timéteres motor 110 lóerős, ma­ximális nyomatéka 1500-as for­dulaton 230 Nm. A Peugeot idén további sike­reket vár a magyar piacon már jól ismert Partner haszonjár­mű- modelljétől is. 1999-ben új kivitelben, tolóajtóval szerelt változatban is megjelenik. Re­ményeink szerint májustól már megvásárolható a hazai márkakereskedők mintater­meiben. A Partner megjelené­sekor a hazai piacon olyan nagy volt az érdeklődés, hogy az igényeket csak némi késés­sel tudtuk kielégíteni. A siker­nek köszönhető, hogy 1998- ban 672 darabot értékesítet­tünk ebből a modellből. Napja­inkban már elértük, hogy ha ügyfelünk nem igényel vala­mely speciális, egyedi felszere­lést, akkor a Peugeot bármely magyarországi forgalmazású modelljét akár azonnal, de leg­feljebb harminc napon belül rendelkezésre bocsátjuk. A speciális, különleges felszere­léssel ellátott autókat 8-12 hét alatt szállítjuk a megren­delőnek. - A világ autógyártására mos­tanában egyre jellemzőbb a gyártók fúziója. A Peugeot-nál netán észlelhetők ilyenfajta tö­rekvés jelei? - Úgy vélem, mivel a Peugeot jelenleg is csoportot alkot a Cit­roennel, így a vállalkozás nem feltétlenül arra törekszik, hogy újabb céggel fuzionáljon, bár - ismerve a jelenlegi piaci helyze­tet - ennek a lehetősége sem zár­ható ki. A cég törekvése nemzet­közi szinten sokkal inkább arra irányul, hogy egyes műszaki fej­lesztéseket végezzen közösen a külföldi gyártókkal. A Boxer ki­­fejlesztése például a Citroen, a FIAT és a Peugeot szakemberei­nek közös munkája volt. Pilla­natnyilag úgy tűnik, hogy szá­munkra inkább az együttműkö­dés, mint a fúzió az ideális fejlő­dés iránya. - Egykor kiváló eredményeket mondhatott magáénak a Peugeot az autósportban, leginkább a rali­versenyeken. Napjainkban is ta­lálkozhatunk a márka képvise­lőivel a pályákon? - Noha a Peugeot a Forma-1 versenyeken 1993 óta vett részt, nem volt mindenkor átütő sike­re. Úgy vélem, idén áttörést je­lenthet a Forma-1-ben a meg­újuló Peugeot-Prost-csapat, amely biztató eredményeket ért el a tavalyi szezonban is. A nem­zetközi szereplések sikere arra enged következtetni, hogy a rali­­sportágban is feljövőben lesz a márka szerencsecsillaga. Jövőre várhatóan már indul a raliver­senyeken a Peugeot 206 modell WRC változata, amely szép re­ményekkel kecsegtet. (P. Cs.) Stehl László: tavaly a magyar piacon a Peugeot ötvenhét százalékos forgalomnövekedést mondhatott magáénak Lenyó László felvétele Opel Speedster Genfben Az Opel egy érdekes, új Speeds­­teer, tagnulmányautót fog bemu­­tatni Maéhiben. Az Opel Speeds­­ter egy könnyű,­­nagy­­teljesít­ményű, kétüléses sportautó, amely különleges vezetési él­ményt nyújt. A Speedsterben az Opel Kaiserslauternben gyártandó új ECOTEC négy­­hengeres alumíniummotorja kap helyet. Ezek a könnyű, négyszelepes motorok, amelyek 1,8 és 2,2 liter közötti űrtarta­lommal készülnek majd, a jö­vőben egy sor Opel modellbe fognak bekerülni. A tervezés során a nagy teljesítmény, az alacsony üzemanyag-felhasz­nálás és a károsanyag-kibocsá­­tás további csökkentése volt a cél. A 2,2 literes változat a Speeds­­terben maximálisan 108 kW (147 LE) teljesítményre képes. 800 kg alatti súlyával a design tanulmányautó becsült sebes­sége 220 km/óra, és 6 másod­perc alatt gyorsul nulláról száz kilométeres sebességre. Mazda Márkakereskedés és Szerviz Bp., XV. M3-as autópálya 12 km (A Metro Áruházzal szemben) Tel.: 307-3358 Hőmérsékelt ár! AJ ANDER KLIMA MINDKÉT MODELLHEZ Mazda 323F 1.51 Ár.: 3.390.000 Ft-tól 2 első-, 2 oldalsó- és fejlégzsák, ABS, szervokormány, indításgátló, központi zár stb. Mazda DEMIO 1.31 Ár.: 2.790.000 Ft-tól 2 első légzsák, szervokormány, elektromos indításgátló, csúsztatható hátsó üléssor Biztonság és variálhatóság felsőfokon! kt Ön partnere: f­vXc. f -'Smazn Az autós mellékletet Puskás Csaba szerkeszti 13. oldal Negyven év Suzuki-siker Az elmúlt negyven év alatt a Suzuki több mint 25 mil­lió gépkocsit értékesített. Ebből a mennyiségből kö­zel 13 millió kelt el a japán piacokon, míg több mint 12 millió egységet expor­táltak. A 25 milliós értékesítés fő mérföldkövei: 1988-ig 10 millió 1996-ig 20 millió 1999. jan.-ig 25 millió A Suzuki Motor Col. az utóbbi 26 évben folyama­tosan tartja vezető szerepét a Japán miniautó-piacokon, és mintegy 175 országba exportálja termékeit. A ha­zai termelőbázisain kívül további 22 gyár működik 17 országban, Indiától Ma­gyarországon át Kanadáig. 1998-ban a Suzuki össze­sen 1,62 millió autót érté­kesített világszerte. A nagyon jó tavalyi hazai értékesítési eredmények után az 1999-es év is len­dületesen indult a Magyar Suzuki Rt. számára. A ja­nuári eladás 2121, ami je­lentősen meghaladta az előző évit (1998-ban: 1412). Az idei év első hónapjá­nak eredményeihez min­den valószínűség szerint hozzájárult, hogy folyta­tódni látszik az autópiac utóbbi években történő feléledése. Ugyanakkor a Magyar Suzuki Rt. már ja­nuárban egy újabb limitált modellt dobott a piacra nagy sikerrel, amit való­színűleg több is követ az év során. Frissítő fuvallat: Volkswagen Bora I Megjelenésében, az uta­soknak nyújtott biztonság és kényelem, valamint mi­nősége tekintetében a Bo­ra könnyűszerrel verseny­re kelhet akár az eggyel magasabb osztályba tarto­zó típusokkal is. A téli Adrián süvítő szél után el­nevezett Bora egy fiatalos, dina­mikus szedán. Az elegánsan egyedi megjelenésű Bora tökéle­tes biztonsággal, megalkuvás nélkül egyesíti a sportos külső és az utasok legmagasabb igényei­nek is megfelelő, hosszú távon is kényelmes belső tér követelmé­nyeit. A 4376 mm hosszú, 1735 mm széles, 1446 mm magas és 2513 mm-es tengelytávú Bora bőséges helyet biztosít öt sze­mély kényelmes szállításához. Az autót éppúgy ajánlják csalá­doknak, akik elegáns környe­zetben, biztonságosan kívánnak utazni, mint managereknek vagy üzletembereknek, akiknek fontos az elegáns, kényelmes és biztonságos autó. A Bora egyedi formatervezése erőt, lendületet, mozgékonysá­got sugároz, míg a lágy körvo­nalak és a karosszériaelemek már-már felismerhetetlenül keskeny illesztése az új modell alapgondolatát és eleganciáját emeli ki. Az erőteljes összképhez nagyban hozzájárul a széles nyomtáv, a lökhárítók terjedel­mes kiképzése és a merészen ívelt sárvédők. Az új autó felfüggesztése kü­lönösképpen a nagyfokú bizton­sági tartalékkal egyesített kitű­nő útfekvése, az aktív, dinami­kus vezetési mód bizonyos mér­tékű kihangsúlyozása miatt nyerte el a szakemberek és a nagyközönség elismerését. Az első kerekeknél módosít csott lengőkaros futómű van. A tott, tekercsrugós segédalvázas rugók és lengéscsillapítók gon- McPherson felfüggesztést talá­­dós megválasztásával, a hátsó lank, hátul pedig a bevált kap- tengely hidraulikus felfüggesz­­tésével és nem utolsósorban a bőkezűen 195 milliméter széles­ségűre méretezett 15 colos ab­roncsoknak köszönhetően lágy és kifinomult útfekvést sikerült elérni. Az első és hátsó kanyar­­stabilizátor csökkenti a ka­rosszéria túlzott dőlését, javítja a kanyartulajdonságokat és hozzájárul ahhoz, hogy a Bora valóban sportosan kezelhető autó legyen. Az első és hátsó tárcsafék alapfelszerelés, a belső léghűté­ses első fékek szélsőséges körül­mények között is megbízhatóan lassítják és állítják meg a meg­terhelt Borát is. Valamennyi Bo­rában a legújabb, elektronikus fékerő-szabályozóval szerelt blokkolásgátló található. A fék­­erő-szabályozó a hátsó fékre adott féknyomást szabályozva akadályozza meg a túlfékezést. A teljes értékű pótkerék a cso­magtér alá rejtett üregben ka­pott helyet. Sportos, dinamikus jellege nagymértékben a típushoz ren­delhető motorok kínálatának köszönhető. A piaci bevezetés­kor három benzinüzemű és két turbófeltöltős dízelmotor között lehet választani. A legkisebb benzinmotor 1600 cm3-es és 100 lóerős, 11,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, átlagfo­gyasztása 7,7 liter 100 kilométe­renként. Végsebessége 188 km/ óra. Választható még kétliteres, 115 lóerős benzines motorral, valamint 90 és 110 lóerős turbó­dízellel. A legerősebb, 2300 köb­centis benzinmotor 150 lóerős. A Bora nemcsak méretben, hanem árban is a Golf és a Pas­­sat között helyezkedik el. Az 1,6 literes motorral szerelt alapvál­tozat ára: 3 746 000 forint. A Bora elegáns formaterve erőt, lendületet, mozgékonyságot sugároz, az erőteljes összképhez nagyban hozzájárul a hangsúlyozottan széles nyomtáv A navigációs rendszer színes képernyője útbaigazít és tájékoztat A letisztult, kellemes megjelenésű műszerfalon minden kézre esik

Next