Vasárnapi Hírek, 2001. április-június (17. évfolyam, 13-25. szám)

2001-06-10 / 23. szám

Négykerék-meghajtással is sokan viszik az új Ignist Még olcsóbb lesz, ha majd Magyarországon gyártják A legjobb ár-érték arányú kisautónak válasz­totta a tekintélyes olasz szaklap, a Quatt­­roruote a Suzuki Ignist. Az új modellt egy­előre Japánban gyártják, de Magyarországon is kapha­tó. Az új fejlesztésű tizenhat szelepes motorral szerelt járművet a Suzuki Magyarországon központi reklám­­kampánnyal nem hirdeti. A kereskedőknél viszont már kapható, négykerék-meghajtású kivitelben is.­­ A Suzuki az Ignisszel megelőzte a korát. Olyan autót alkotott, ami elérhető áron nyújt terepen is használható járművett - mondja Hollós György, az egyik legnagyobb magyar Suzuki-kereskedés, a Su­zuki Hollós tulajdonosa, akinél Magyarországon el­sőként mutatták be és kezdték árulni az új modellt. Hollós elmondta: elkapkodták az Ignis bemutató példányait és sokan vettek már a négykerék-meg­hajtású változatból is. Az ismert kereskedő azt re­méli, hogy hamarosan az esztergomi gyárban is megkezdik az új modell gyártását. Ez esetben még kedvezőbb áron kínálhatnák az új modellt. Hollós a magyar gyártás beindulása esetén azt tervezi, hogy a nála vásárolt Swifteket új áron veszi vissza attól, aki Ignisre cseréli. Abban is bízik, hogy a terveknek megfelelően a magyar ralibajnokságban indulhat a kisautó versenyváltozata. Ez ugyanis lehetővé tenné, hogy többen megismerjék az Ignis erényeit. A legjobb ár-érték arányú kisautónak válasz­totta a tekintélyes olasz szaklap, a Quatt­­roruote a Suzuki Ignist. Az új modellt egyelőre japánban gyártják HÍREK, ÚJDONSÁGOK, ÉRDEKESSÉGEK Ismét lehet motorozni a Hungaroringen Motoros napokat jelölnek ki a Hun­garoringen, amikor 4375 forintért bárki kipróbálhatja tudását a ver­senypályán. A 9-17 óráig tartó mo­torozáson külön mehetnek a profi versenyzők és az amatőrök. A mo­toros napok időpontjáról a Hun­­garoring Rt.-nél adnak tájékoz­tatást. Emlékezetes, hogy évekkel ezelőtt már volt ilyen lehetőség a pá­lyán, de akkor minden indok nélkül megszüntették. Lesz utódja a legendás Citroen kacsának A Citroennél zöld utat kapott a Pluriel-koncepció, amelyet két év­vel ezelőtt a legendás kacsa utód­jaként mutattak be a nyilvánosság előtt - írja a Totalcar.hu. A legen­dás kisautó reinkarnációja a Cit­roen új kiskategóriás modelljei­nek, a C2-nek és a C3-nak az al­vázára épül majd. Különlegessége, hogy teljes egészében kinyitható lesz a teteje és néhány mozdulattal eltávolíthatók a hátsó ülései. Miért pont Náksi Attila BMW 318i A BMW és köztem a szerelem már nagyon hosszú ideje tart, testi kapcsolatba viszont csak hat éve kerültünk, akkor vá­sároltam első BMW-met. A mostani 318i-vel a harmadik ge­neráció tört be az életem mindennapjaiba. Ezt hívják a mar­ketingszakemberek márkahűségnek, azt hiszem. Azért sze­retem a BMW-t, mert sportos és elegáns, s olyan mint én: fiatalos, dinamikus és nem akar öregedni. Mindig tökélete­sen kiszolgált, soha nem hagyott cserben. Felhasználóbarát, de úgy, hogy mellette igazi egyénisége van. Rókusfalvy Pál BMW Z3 Meghatározó az autó az életemben. 17 éves koromtól vezetek­­ korkedvezménnyel. Eddig 25 autóm volt, a Trabanttól a BMW-ig. Négy éve tettem le a voksom ennél az elegáns és sportos bajor márkánál. Először 525, majd 325 coupe, két éve pedig a Z3-ast hajtom. Különleges életérzés ez a kétüléses sportautó, amit kiegészítőnek használok a Land Rover Free­­lander mellett. Éppen egy hónapja fordult meg a fejemben, hogy lecserélem. Már leelőlegezték volna, de nem volt szívem eladni. Ekkor éreztem úgy, végleg összenőttünk... Schobert Norbert BMW 323 Ci Már kisgyermekkorom óta megbabonáz a forgó propeller látványa, amit a BMW emblémája szimbolizál. Szeretem, mert nem űrkabin: mindegyik típusa autó formájú autó. Ké­nyelmes, a műszerek pontosak és diszkrétek. Stílusos. A sport, az üzleti és a luxuskategóriának is a legértékállóbb darabja. Tekintete küzdelemre hív és nem társul a zizegő jogginghoz és a makkos cipőhöz. Csendben suhanok vele az úton, és hibátlan akusztikával ragad magával a zene, mert a motor létezését csak a fordulatszámmérő bizonyítja. Vannak autómárkák, melyek tulajdonosaik szá­­certől, Rókusfalvy Pál tévés személyiségtől és mára többet jelentenek egyszerű közlekedési esz- Schobert Norbert fitneszproducertől kértünk ér­köznél. Sorozatunk első részében három közis­­zelmes vallomást arról, miért pont ehhez a német mert BMW-tulajdonostól, Náksi Attila zenei produ- sport- és luxusautó-márkához hűségesek? Autóvilág 2001. június 10. Ma repülővel versenyez a Peugeot 206 WRC Izgalmasnak ígérkező autós ese­ménnyel színesíti a Peugeot a mai budaörsi repülőnapot. A Peugeot 206 WRC - az ötszörös magyar bajnok ralipilótával, ifj. Tóth Já­nossal a kormányánál - gyorsulási versenyen méri össze a műrepülő­­viágbajnok Besenyei Péterrel és repülőgépével. A neves magyar ra­lipilóta és navigátora Tóth Imre, a helyszínen dedikálja is plakátjait az érdeklődőknek. Nem éri meg barkácsolni a telefon kihangosítóját Mivel 2000. szeptembere óta a bizton­ságosabb vezetés érdekében kötelező­vé tették a kihangosító, illetve rend­­szer használatát a vezetés közbeni mobiltelefonáláshoz, a rendőrség is egyre szigorúbban ellenőrzi a szabá­lyok betartását. Akit rajtakapnak, hogy kézben tartja telefonját, komoly pénzbüntetésre számíthat. Éppen ezért nem árt, ha vásárolunk a készü­lékhez megfelelő kiegészítőt, csak ép­pen nem mindegy, hogy milyen áron, illetve minőségben. Bujtor Lászlónak, a Pannon GSM osztályvezetőjének tájékoztatása szerint a gyári készlet­ben négyféle típusból 8000 forinttól akár 250 ezer forintig is választha­tunk. A legegyszerűbb kéz nélküli James Bond szett, a fülbe dugható, telefonhoz csatlakoztatható szerke­zet. Ennek egyik legnagyobb előnye, hogy általában kompatibilis, tehát egy ilyen szett több telefonhoz is használható. Ezek gyári ára 8-12 ezer forint között mozog. A legfejlettebb megoldás, amely még elérhető áron kapható, a komp­lett, teljes kihangosító készlet. Ennek a csomagnak az ára 30-50 ezer forint között mozog, viszont rendkívül ké­nyelmes: az autó saját hangszóróján keresztül beszélhetünk vezetés köz­ben - szabadon. Ennek a szerkezet­nek a beszerelését viszont bízzuk in­kább szakemberre. Annál is inkább - hívja fel a figyelmet Bujtor László-, mivel a beszereléshez meg kell bonta­ni az autó gyári kárpitját és műszer­falát, ezzel pedig nem jó otthon kísér­letezni. Sportosabb lett a Clio Alig egy hó­napja jelen­tek meg az el­ső kémfotók a felfris­sítés előtt álló Clio­­ról és máris itthon üdvözölhetjük a ráncfelvarrott mo­dellt. Az alapos külső és belső szépítésen átesett kiskocsi az év végén bemutatandó (a majdan Safrane-t felváltó) Vel Satis mintájára döglesztő orrkialakítást ka­pott, nagy dupla op­tikás fényszórókkal és erőteljesen kihangsúlyozott hűtőmaszkkal. A kellően elegáns és egyben sportos megjelenést a kocsi hátulján a kristályhatású hátsó lámpák biztosítják a hatalmasra növekedett márkaembláma mellett, mely im­már a csomagtér nyitására is alkalmas. Az új Clio belső tere is teljesen meg­újult. Eltűntek a kopogós, olcsó műanyagok, helyüket a jó minőségű és példás illesztéssel szerelt finomabb kialakítású elemek vették át. A Clio júniusi beve­zetésekor már rögtön ötféle benzines és kétféle dízelmotorral lesz kapható. A benzines motorok között nincs nagy újdonság, a megszokott 16 szelepes moto­­torokat találhatjuk, 1.2 16V, 60 LE, 1.2 16V 75 LE, 1.4 16V 98 LE, 1.6 16V 110 LE és 2.0 16V 172 LE teljesítménnyel. Az Autóvilágot Bóday Pál szerkeszti e-mail: pboday@vn­bp.hu A tesztautókhoz Agip RF 2001 üzemanyagot f f*, Anini és Agip Tecsint kenőanyagot használtunk. Eül ** * --------------------------------------------------------------------------------------------------- ui t­l­­ *___________________ Döglesztő orrkialakítás az új Clión

Next