Vasárnapi Hírek, 2001. április-június (17. évfolyam, 13-25. szám)
2001-06-10 / 23. szám
Négykerék-meghajtással is sokan viszik az új Ignist Még olcsóbb lesz, ha majd Magyarországon gyártják A legjobb ár-érték arányú kisautónak választotta a tekintélyes olasz szaklap, a Quattroruote a Suzuki Ignist. Az új modellt egyelőre Japánban gyártják, de Magyarországon is kapható. Az új fejlesztésű tizenhat szelepes motorral szerelt járművet a Suzuki Magyarországon központi reklámkampánnyal nem hirdeti. A kereskedőknél viszont már kapható, négykerék-meghajtású kivitelben is. A Suzuki az Ignisszel megelőzte a korát. Olyan autót alkotott, ami elérhető áron nyújt terepen is használható járművett - mondja Hollós György, az egyik legnagyobb magyar Suzuki-kereskedés, a Suzuki Hollós tulajdonosa, akinél Magyarországon elsőként mutatták be és kezdték árulni az új modellt. Hollós elmondta: elkapkodták az Ignis bemutató példányait és sokan vettek már a négykerék-meghajtású változatból is. Az ismert kereskedő azt reméli, hogy hamarosan az esztergomi gyárban is megkezdik az új modell gyártását. Ez esetben még kedvezőbb áron kínálhatnák az új modellt. Hollós a magyar gyártás beindulása esetén azt tervezi, hogy a nála vásárolt Swifteket új áron veszi vissza attól, aki Ignisre cseréli. Abban is bízik, hogy a terveknek megfelelően a magyar ralibajnokságban indulhat a kisautó versenyváltozata. Ez ugyanis lehetővé tenné, hogy többen megismerjék az Ignis erényeit. A legjobb ár-érték arányú kisautónak választotta a tekintélyes olasz szaklap, a Quattroruote a Suzuki Ignist. Az új modellt egyelőre japánban gyártják HÍREK, ÚJDONSÁGOK, ÉRDEKESSÉGEK Ismét lehet motorozni a Hungaroringen Motoros napokat jelölnek ki a Hungaroringen, amikor 4375 forintért bárki kipróbálhatja tudását a versenypályán. A 9-17 óráig tartó motorozáson külön mehetnek a profi versenyzők és az amatőrök. A motoros napok időpontjáról a Hungaroring Rt.-nél adnak tájékoztatást. Emlékezetes, hogy évekkel ezelőtt már volt ilyen lehetőség a pályán, de akkor minden indok nélkül megszüntették. Lesz utódja a legendás Citroen kacsának A Citroennél zöld utat kapott a Pluriel-koncepció, amelyet két évvel ezelőtt a legendás kacsa utódjaként mutattak be a nyilvánosság előtt - írja a Totalcar.hu. A legendás kisautó reinkarnációja a Citroen új kiskategóriás modelljeinek, a C2-nek és a C3-nak az alvázára épül majd. Különlegessége, hogy teljes egészében kinyitható lesz a teteje és néhány mozdulattal eltávolíthatók a hátsó ülései. Miért pont Náksi Attila BMW 318i A BMW és köztem a szerelem már nagyon hosszú ideje tart, testi kapcsolatba viszont csak hat éve kerültünk, akkor vásároltam első BMW-met. A mostani 318i-vel a harmadik generáció tört be az életem mindennapjaiba. Ezt hívják a marketingszakemberek márkahűségnek, azt hiszem. Azért szeretem a BMW-t, mert sportos és elegáns, s olyan mint én: fiatalos, dinamikus és nem akar öregedni. Mindig tökéletesen kiszolgált, soha nem hagyott cserben. Felhasználóbarát, de úgy, hogy mellette igazi egyénisége van. Rókusfalvy Pál BMW Z3 Meghatározó az autó az életemben. 17 éves koromtól vezetek korkedvezménnyel. Eddig 25 autóm volt, a Trabanttól a BMW-ig. Négy éve tettem le a voksom ennél az elegáns és sportos bajor márkánál. Először 525, majd 325 coupe, két éve pedig a Z3-ast hajtom. Különleges életérzés ez a kétüléses sportautó, amit kiegészítőnek használok a Land Rover Freelander mellett. Éppen egy hónapja fordult meg a fejemben, hogy lecserélem. Már leelőlegezték volna, de nem volt szívem eladni. Ekkor éreztem úgy, végleg összenőttünk... Schobert Norbert BMW 323 Ci Már kisgyermekkorom óta megbabonáz a forgó propeller látványa, amit a BMW emblémája szimbolizál. Szeretem, mert nem űrkabin: mindegyik típusa autó formájú autó. Kényelmes, a műszerek pontosak és diszkrétek. Stílusos. A sport, az üzleti és a luxuskategóriának is a legértékállóbb darabja. Tekintete küzdelemre hív és nem társul a zizegő jogginghoz és a makkos cipőhöz. Csendben suhanok vele az úton, és hibátlan akusztikával ragad magával a zene, mert a motor létezését csak a fordulatszámmérő bizonyítja. Vannak autómárkák, melyek tulajdonosaik szácertől, Rókusfalvy Pál tévés személyiségtől és mára többet jelentenek egyszerű közlekedési esz- Schobert Norbert fitneszproducertől kértünk érköznél. Sorozatunk első részében három köziszelmes vallomást arról, miért pont ehhez a német mert BMW-tulajdonostól, Náksi Attila zenei produ- sport- és luxusautó-márkához hűségesek? Autóvilág 2001. június 10. Ma repülővel versenyez a Peugeot 206 WRC Izgalmasnak ígérkező autós eseménnyel színesíti a Peugeot a mai budaörsi repülőnapot. A Peugeot 206 WRC - az ötszörös magyar bajnok ralipilótával, ifj. Tóth Jánossal a kormányánál - gyorsulási versenyen méri össze a műrepülőviágbajnok Besenyei Péterrel és repülőgépével. A neves magyar ralipilóta és navigátora Tóth Imre, a helyszínen dedikálja is plakátjait az érdeklődőknek. Nem éri meg barkácsolni a telefon kihangosítóját Mivel 2000. szeptembere óta a biztonságosabb vezetés érdekében kötelezővé tették a kihangosító, illetve rendszer használatát a vezetés közbeni mobiltelefonáláshoz, a rendőrség is egyre szigorúbban ellenőrzi a szabályok betartását. Akit rajtakapnak, hogy kézben tartja telefonját, komoly pénzbüntetésre számíthat. Éppen ezért nem árt, ha vásárolunk a készülékhez megfelelő kiegészítőt, csak éppen nem mindegy, hogy milyen áron, illetve minőségben. Bujtor Lászlónak, a Pannon GSM osztályvezetőjének tájékoztatása szerint a gyári készletben négyféle típusból 8000 forinttól akár 250 ezer forintig is választhatunk. A legegyszerűbb kéz nélküli James Bond szett, a fülbe dugható, telefonhoz csatlakoztatható szerkezet. Ennek egyik legnagyobb előnye, hogy általában kompatibilis, tehát egy ilyen szett több telefonhoz is használható. Ezek gyári ára 8-12 ezer forint között mozog. A legfejlettebb megoldás, amely még elérhető áron kapható, a komplett, teljes kihangosító készlet. Ennek a csomagnak az ára 30-50 ezer forint között mozog, viszont rendkívül kényelmes: az autó saját hangszóróján keresztül beszélhetünk vezetés közben - szabadon. Ennek a szerkezetnek a beszerelését viszont bízzuk inkább szakemberre. Annál is inkább - hívja fel a figyelmet Bujtor László-, mivel a beszereléshez meg kell bontani az autó gyári kárpitját és műszerfalát, ezzel pedig nem jó otthon kísérletezni. Sportosabb lett a Clio Alig egy hónapja jelentek meg az első kémfotók a felfrissítés előtt álló Clioról és máris itthon üdvözölhetjük a ráncfelvarrott modellt. Az alapos külső és belső szépítésen átesett kiskocsi az év végén bemutatandó (a majdan Safrane-t felváltó) Vel Satis mintájára döglesztő orrkialakítást kapott, nagy dupla optikás fényszórókkal és erőteljesen kihangsúlyozott hűtőmaszkkal. A kellően elegáns és egyben sportos megjelenést a kocsi hátulján a kristályhatású hátsó lámpák biztosítják a hatalmasra növekedett márkaembláma mellett, mely immár a csomagtér nyitására is alkalmas. Az új Clio belső tere is teljesen megújult. Eltűntek a kopogós, olcsó műanyagok, helyüket a jó minőségű és példás illesztéssel szerelt finomabb kialakítású elemek vették át. A Clio júniusi bevezetésekor már rögtön ötféle benzines és kétféle dízelmotorral lesz kapható. A benzines motorok között nincs nagy újdonság, a megszokott 16 szelepes mototorokat találhatjuk, 1.2 16V, 60 LE, 1.2 16V 75 LE, 1.4 16V 98 LE, 1.6 16V 110 LE és 2.0 16V 172 LE teljesítménnyel. Az Autóvilágot Bóday Pál szerkeszti e-mail: pboday@vnbp.hu A tesztautókhoz Agip RF 2001 üzemanyagot f f*, Anini és Agip Tecsint kenőanyagot használtunk. Eül ** * --------------------------------------------------------------------------------------------------- ui tl *___________________ Döglesztő orrkialakítás az új Clión