Vasárnapi Hírek, 2001. július-szeptember (17. évfolyam, 26-39. szám)

2001-07-22 / 29. szám

CAPi&p1 _ 2g _^J Autóvilág «'tv, ?o4 l\C *«' V Elegáns és méltóságteljes A Citroen C5 bármelyik motorváltozattal jó vétel ■pnK A Citroen mindig is úri szabóságnak számított az autógyártás elötlettelenedett konfekcióiparában. Elegáns és méltó­ságteljes, komikus és avangárd modellek váltogatták egymást az évtizedek so­rán, de két dologban minden Citroen hasonlított: mindig is különleges vezetési élményt nyújtottak és sajátos esztétikai emóciókat keltettek a különböző modellek. Amikor az új C5- össel beálltam az éjszakai mosóba, még a hírhedten haszonelvű taxi­sok sem azt kér­dezték, hogy meny­nyi a cascója, a szer­viz periódusa meg az évenkénti amortizá­ciója, hanem Fan­­tomasról, a légrugóról és az autóbeli szex lehetőségeiről ér­tekeztek a mérges fehér cápa te­kintetét idéző luxusautó látványától megbabonázottan. A Xantiát és az XM-et egyszerre felváltó új nagy Citroen persze ugyanúgy komputertervezésű konfek­ciótermék, mint az összes többi versenytársa. És még­is: az első üléseket helyettesítő elegáns, karfás fotelek, a leheletfinom, szinte erotikusan lágy szervesék, a leg­jobb multiplex mozik székeinél is kényelmesebb hátsó ülések és végül, de nem utolsósorban, a légies légrugók garantáltan megérintenek mindenkit, aki egy kicsit is nyitott a Citroen hangulatára. (Mindezt az ár-érték arányok nyelvére fordítva: öt és fél millióért már luxusigényeket kielégítő nagyautóhoz jut­hatunk, nyolc és fél millióért pedig egy jóval kétszáz felet­ti végsebességű, minden hasznos - és teljesen felesleges - extrával felszerelt bőrüléses, sportos luxuslimuzint ka­punk most a Citroennél.) Apropó légrugók. Nem mernék állást foglalni abban az évtizedek óta zajló műszaki vitában, hogy tudniillik ez a kétségtelen előnyökkel (is) járó megoldás a múlt avangárdja, a ma luxusa vagy a jövő szériatartozéka az autógyártásban. Annyi viszont bizonyos: aki hosszabb utakat tesz Magyarország közútjain és autópályáin, kelle­mesebben fogja érezni magát vele, mint nélküle. Aki pedig ezért vagy más okból, a C5 mellett dönt, nyugodtan vér­­mérsékletére és ízlésére bízhatja, hogy melyik motorválto­zattal rendeli az autót. Ebben a kategóriában ugyanis, nem csak a HDI dízelmotorok, de a benzines erőforrások a viág legjobbjai közé tartoznak a PSA Citroen Peugeot­­nál. Vagyis ha négy vagy akár öt személlyel közlekedünk, jól telepakoljuk az extrém méretű csomagtartót, bárme­lyik motorváltozattal, alapjárat közeli fordulatszám és eb­ből adódó alacsony fogyasztás mellett tartható 150-160-as­­ utazósebesség. (Elméletben persze, hiszen 130-nál gyor­sabban tios autózni) Az új C5 - amelynek várhatóan még idén Magyaror­szágon is piacra kerül a kombi változata - tehát min­denkinek ajánlható, aki szereti a kényelmet, értékeli a stílust és nem utálja kifejezetten, a Citroen nagyon is szerethető különcségeit. Bóday Pál Az új Citroen C5 is különleges vezetési élményt nyújt Igazi Citroen: az üléseket karosszékek helyettesítik HÍRVILÁG BMW hidrogénautó A BMW igazgatótanácsának egyik tagja azt közölte, hogy a bajor lu­xusautó-gyártó partnert keres szé­riagyártású hidrogénnel hajtott járművek előállításához. A bajorok elsősorban autóipari befektetőket keresnek a tudomány jelenlegi ál­lása szerint legkevésbé környezet­­terhelő hajtás elterjesztéséhez. Citroen-szalon nyílt Újabb képviselettel bővült a Cit­roen Hungária márkakereskedői hálózata. Az óbudai Bécsi úton megnyílt szalon és szerviz, a fran­cia márka egyik legnagyobb és legrégebbi magyar kereskedője, a Citroen Nagy tulajdona. A létesít­mény érdekessége, hogy megfelel a cég vezetése által megfogalmazott minőségi követelményeknek, így az új szalon már nyitáskor meg­kapta a Citroen márkakereskedők legmagasabb szakmai elismerését, a Magellan Bizonyítványt. Ford Tansit-szuperváltó A Forma-1 stílusú sebességváltó technológia mostantól elérhető a Ford Transitban is. A Durashift EST elnevezésű automata váltó mellett a vezető a kormánykeré­ken elhelyezett gombok segítségé­vel is tud sebességet váltani. Az új szuperváltó mostantól opcióként rendelhető meg a 2,4 literes, 90 ló­erős turbódízel motorral felszerelt, hátsókerék-hajtású Transitokba. Az új rendszer akár húsz százalék­kal alacsonyabb üzemanyag-fo­gyasztást eredményezhet. Gyenge Fiat-törésteszt Az EuroNCAP független szervezet által nemrégiben közzétett törés­teszten rendkívül gyengén szere­pelt a FIAT alsó középkategóriás egyterűje, a Multipla. Az olasz cég az eredmények ismeretében módo­sításokat hajtott végre az autón, azonban egyelőre a régi modelle­ket árusítják, mert a javított ki­adás még nem került piacra. Bemutatkozik az új Fiesta A Ford-gyár vezetői 2000 márciu­sában, az európai átalakítási stra­tégia részeként azt ígérték, hogy öt év alatt 45 új termékkel lepik meg vásárlóikat. Első lépésként 18 hó­nap alatt kifejlesztették az új Fies­tát, amely csupán nevében hason­lít majd az elődjéhez. Tervezői számtalan technikai újdonságot, új karosszériaformát ígérnek, ám a szeptember 11-12-i Frankfurti Autószalonon előtt semmilyen konkrétumot nem hajlandók el­árulni. Madarász György, a Ford Hungária Kft. PR-igazgatója sze­rint esély van rá, hogy az új Fiestá­val ez év végén a hazai vásárlók is megismerkedhetnek. Jön a Peugeot két új kombija . A 206-os és a nemrégi­ E- ben megjelent 307-es Peugeot Peugeot-ból is készül kombi változat. A kisebbik break a hírek szerint még idén ősszel bemutatkozik és állítólag a 206-os kombi változatából négykerék­­meghajtású szabadidő-autó is készül majd. A kis kombi csomagtere a hí­rek szerint minimum 400 literes lesz, szemben az alapmodell 245 literesével. A 307 Break várható­an 2002 tavaszán a genfi autó­kiállításon mutatkozik be. A nyilvánosságra került fotók ta­núsága szerint variálhatóságban és magasságban az egyterűek és a kombik közé pozícionált rend­kívül tetszetős jármű csomagtar­tójának mérete jóval meghaladja a ferde hátú változat 341 literét. A Peugeot 2-es és 3-as soroza­tának egyébként már évtizedek­kel ezelőtt is voltak rendkívül si­keres kombi változataik: 204 kombi a francia cég első komijai­nak egyike volt, míg a 305-ösből és a most leváltott, de még kap­ható 306-osból készült break változatok koruk legnagyobb da­rabszámban eladott autói között voltak. Miért pont Vannak autómárkák, amelyek tulajdonosaik számára többet jelentenek egyszerű közleke­dési eszköznél. Ezen a héten három Volkswagen-tulajdonostól, Winkler Róberttól, a leg­tekintélyesebb magyar autós portál, a Totalcar.hu felelős szerkesztőjétől, Fábry Miklóstó a Martens cipőket forgalmazó cég vezetőjétől és Tóth Ferenctől, a Hawle vezérigazgató­jától kértünk vallomást arról, miért pont ehhez a legendás német márkához hűségesek) Fábry Miklós Volkswagen Golf IV. Az a cipőmárka, azi Kelet-Közép-Európában képviselünk, olyan tartós, hogy akár évtizede­kig hordható. Autóválasztáskor is olyan modellt kerestünk, ami hason­lóképpen a Martenshez, a hosszú távú minőséget, a megbízhatóságot s a tradíciót egyesíti. Eddig nem kellett csalódnom a Volkswagen Golfba. Igaz, kedvenc Martens cipőmnél, a legendás 1460-asnál, azért hamarab le fogom cserélni. Akár már tizenöt-húsz éven belül... Tóth Ferenc Volkswagen Passat olyan autómárkát kere­sünk, ami méltó a Hawle-hoz, a megbízhatóságot képviseli és mindenh­­oá eljut, ha esik, ha fúj. A Passatom pont ilyen autó és a négykerék-be hajtásnak köszönhetően a tiszai árvíz idején nem csak dolgozni, de­­ segíteni is tudtunk vele. Amikor a Tiszánál ivóvíz sem volt, Erdélyb származó Borszéki vizet vittünk a rászorulóknak és az úttalan utakon helytáll Elegáns, de nem hivalkodó. Nálunk a cégnél mindenki kiseb nagyobb Volkswagenekkel jár. Winkler Róbert Volkswagen Golf II. Nem vagyok Voll­wagen-rajongó, de az első és második szériás Golf GTI-k gyönyörűi Nekem II-es van, mert a régebbiekből már nehéz jó állapotot kifogni 16V DOHC a Volkswagen fennállásának talán legjobb motorja, meg mint a veszedelem, és szépen is szól, ültetve, széles gumikkal, bármel kanyarban, bármilyen gyorsan az úton marad. Ettől függetlenül persz Golf IGTI az igazi: ha lenne garázsom és szerelőaknám, azt vennék. Az Autóvilágot Bóday Pál szerkeszti e-mail: pboday@vm­bp.l A tesztautókhoz Agip RF 2001 üzemanyagot |U­ Raj|, és Agip Tecsint kenőanyagot használtunk. Efli ^ '' -- __-------------------------------------------------------- L—£_£—J—.-------------- 2001. július 22

Next