Vasárnapi Hírek, 2002. január-július (18. évfolyam, 1-26. szám)

2002-01-13 / 2. szám

-28-0T-------------­ A Ibiza: kamaszból felnőtt 5EFIT Magyarországra júniusban érkezik az új modell Az Ibiza felserdült, sőt, már hivata­losan is nagykorú lett. Maga mö­gött hagyta a gyermekkort­­ az első generációs, ma már mosolyt fa­kasztó modellek képében, amelyek 1984-ben gördültek le a martorelli gyár szerelőszalagjáról majd a kamaszkort is, amelyet már kifeje­zetten sikeres és manapság is elő­szeretettel használt típusok jelle­meztek. A harmadik generáció 2001. december 5-én mutatkozott be a bolognai autóshow-n, piacra először Olaszországban dobják (ja­nuár), majd az „anyaország”, Spa­nyolország következik februárban. Hozzánk júniusra jut el az enyhén futurisztikus külsejű, az egy évvel ezelőtt megjelent, és azóta kultusz­autóvá lett Alfa Romeo 147-essel az eltéveszthetetlen formai rokonság jegyeit mutató gépkocsi. Az Ibiza népszerűségére mi sem jellemzőbb, mint hogy az elmúlt 18 évben 2,7 millió darabot értékesí­tettek belőle. „Az Ibiza harmadik generációja vezeti új távlatok felé a SEAT-ot”, jelentette ki a közel­múltban Bernd Pischetsrieder, a SEAT távozó elnöke. Az új Ibiza három benzines (1,21, 64 LE -1,41, 75 LE - 1,41,100 LE), illetve három dízelmotor (1.9 SDI; 64 LE; 1.9 TDI, 100 LE; 1.9 TDI, 130 LE) hajtotta modellek mintha csak a salsa vagy a tangó vérpezs­dítő ritmusára falnák a kilométere­ket. Különösen a kategória legerő­­sebb motorjával ellátott 130 lovas, 1,9-es TDI menettulajdonságai lenyűgözőek: a hatodik fokozatban csak 190 km/órás sebességnél érte el a motor percenkénti fordulatszá­ma a 3000-et, és ebben a sebesség­­tartományban 6,4 liter volt a fo­gyasztása 100 kilométeren. Két jól megtermett utassal... Ch. Gáli András Az új Ibiza kategóriája legerősebb dízelmotorját kapja. 1.9-es TDI változata 130 lóerős, és hatodik fokozatban 190-nél 3000-rel pörög ' Cu Az új Toyota Corolla a Yarisra hasonlít A világ útjain a hatvanas évek kö­zepén megjelent Toyota Corolla legújabb, nyolcadik generációs változata a napokban mutatko­zott be Magyarországon. Az új Corolla ötféle karosszériával és hatféle motorral készül. Küllemre az autó termetesebb, robusztu­sabb, ám mégis nagyon hasonlít öccsére, a Yarisra. Az utastér jobb helykihasználá­sa - no meg a világtrend - miatt a Corolla karosszériája is az egyte­rűek vonalát követi. Négy benzi­nes és kétféle dízelmotor közül választhatnak a Toyota-rajongók. A gyár szakemberei szerint a vá­sárlók között valószínűleg az 1,4 és 1,6 literes benzines változat lesz. Az 1,4 literes WT-i motor 97 lóerős, maximális nyomatéka 130 Nm, melyet 4400-as percenkénti fordulatszámnál ér el. Átlagfo­gyasztása a gyári adatok szerint 6,7 liter száz kilométerenként. Száz kilométeres sebességre álló helyzetből 12 másodperc alatt gyorsul. Az 1,6 literes WT-i száz­tíz lóerős, legnagyobb nyomatéka 150 Nm, 4800-as fordulaton. 10,2 másodperc alatt gyorsul száz ki­lométeres sebességre és átlagosan hét liter üzemanyagot fogyaszt. A Corolla Verso számára a gyár kü­lön, 1,8 literes WT-i motort fej­lesztett ki, melynek teljesítménye 135 lóerő. A Celicából már jól is­mert 192 lóerős erőforrás hajtja a Corolla csúcsmodelljét a T Spor­tot. Az 1,8 literes WTL-i motor a VVT-i benzinmotor továbbfej­lesztett változata. A T Sport vég­sebessége 225 km­ óra és 8,4 má­sodperc alatt gyorsul száz kilomé­terre. A sportos jellegnek megfe­lelően az autó hatfokozatú sebes­ségváltót, keményebb futóművet, elektronikus menetstabilizátort, fékasszisztenst, kipörgésgátlót kapott. Holland Évától, a Toyota Hungary szakemberétől megtud­tuk, hogy Magyarországon az új Corolla mindegyik változata kap­ható már. Magyarországon már az összes karosszériaváltozattal kapható az új Corolla Autóvilág 2002. JANUÁR 13. ISO a Citroennél Az idei év végére a Citroen sze­retné elérni, hogy összes hazai márkakereskedője megszerezze az ISO minőségi tanúsítványt. 2001 végéig ez 19 magyar szalon­nak már sikerült. Különös Peugeot-weblap a legendás modellekre Különös élményben le­het része annak, aki el­látogat a www.504.org weblapra, ami nevével ellentétben nem csu­pán az 1867-ben év au­tójává választott, több mint harminc éven át gyártott, legendás Peu­geot 504-es modell ra­jongóihoz szól. A fran­cia és angol nyelvű Peugeot-lap talán a legteljesebb áttekinté­sét és linkgyűjteményét adja az oroszlános márka elmúlt évtizedeinek. Igazi kultúr- és technikatörténeti cse­megék és rengeteg fotó, illusztrá­ció Európán kívül Afrikából és Dél-Amerikából, ahol különösen népszerű a Peugeot. Mint köztu­dott, az 504-es gyártását Dél- Amerikában, több mint harminc típus rajongóinak nagy bánatára. A weblap linkajánlójában pedig megtalálják kedvenceiket a 204- es, a 304-es és a 404-es modellek szerelmesei is. Az 504-es Peugeot volt az első az orosz­lános márka típusai közül, amit az év autójának választottak. A képen látható sportos kupéváltozata, igazi ínyencség­nek számít a gyűjtők­re­ Észak-Afrika országaiban a legnépszerűbb autómárka évtizedek óta a Peugeot. 25-30 év használat után néha a benzinmotort csacsihajtásra cserélik az 504-eseknél rében HÍRVILÁG Érkezik a Polo 4 A Volkswagen konzekvens inno­vációs stratégiája újabb mérföld­kőhöz érkezett, a 25 éve megje­lent Volkswagen Polo modell leg­újabb, negyedik generációja mu­tatkozik be a közeljövőben Győzött a Primera Amerikában, a Detroiti Auto Shown, 2002 autójává választot­ták az új Nissan Primera amerikai változatát az Ultimát. Figyelemre méltó: a detroiti győztesből ko­rábban többször lett az Év Autója. Irigy Mirigyék flúgos futama Most, hogy a Párizs-Dakar rali­ban szertefoszlottak magyar re­ményeink, s a Forma-1 mezőnyé­ben is várnunk kell honi verseny­zői sikerekre, elő kell vennünk, af­féle „szentképként” az elmúlt év legjobb ver­senyautós po­énjait. Termé­szetesen az Irigy Hónalj­mi­rigy szállította őket (lásd ké­pünkön), oly­annyira, hogy az album (Flú­gos Futam) ma is a slágerlisták élén tanyázik; az Universal­­istálló kiadói eredményességi listáját egyér­telműen vezeti. „Mondd, húzza-e most a görcs lábad, / Vagy éppen táncra kelsz, / Joggingba bújva, konyákig fuxban, / És sukárul vakersz” - kérdik a fiúk őszinte érdeklődéssel, rettenetesen felpö­rögve, cudanul elbánva a Roman­tic eredeti slágerével. A siker tit­ka a mindig megújuló folytatás. Ezt a tv2 képernyőjén magunk is tapasztalhattuk; a szilveszteri műsorkínálatokból messze ki­emelkedett az Irigy Hónaljmirigy produkciója. Alig várjuk az ismét­lést - kivéve (talán) néhány érintet­tet... Persze, senki feje sem kápta­lan. Lehet segíteni a fiúknak, hi­szen feltették a kérdést: ön kit állí­tana pellengérre? Írja meg ötletét e-mailen a netszerk@tv2.hu címre címre. A legjobb ötleteket megva­lósítjuk, sőt ön epizódszereplője le­het a műsornak - ígérik folyamatos készenléttel. Őket ismerve­­ min­dent be is tartanak... Addig is hall­gassuk meg ismét a Flúgos Futam dalait. Most, az év elején, ami­kor a népesség jelentős része megkezdte ren­des évi fogyókú­rájának kihagy­hatatlan szaka­szát (hiszen ez már szokásba jött a karácsonyi és szilveszteri nagy zabálások után, illetve a közelgő adóbe­fizetés előtt...) dúdoljuk to­vább a már idézett nótát: „Csak álom az a perc, mikor könnyen fel­emelsz, / Pa-Dö-Dőben látom ma­gam már, / A blúz a köldökömig ér, a kannám épp, hogy belefér, / A szűk kis pólóból ki kandikál... ” (királd) Az Autóvilágot Bóday Pál szerkeszti (e-mail: pboday@vm­bp.hu)

Next