Vasárnapi Hírek, 2003. július-december (19. évfolyam, 27-52. szám)

2003-12-07 / 49. szám

2003. DECEMBER 7.Autóvilág Díjeső a Citroennek A C2-t az év legjobb kisautójának választották a németek A Citroennél az év végi karácsonyi záró bulin igen sok mosolygó vendég lesz majd jelen, hiszen az utóbbi évek - talán évtizedek - legjobb és legeredményesebb évét zárta a Citroen. Megkapta az Aranykormány-díjat, valamint a francia L’Automobile Magazine két kategóriában is a legjobbnak ismerte el a Citroent. A Citroen C2 a kisautó kategóriá­ban elnyerte az egyik legrangosabb német autós díjat, az Aranykor­mányt. Az 1976-ban alapított díjjal, mely odaítéléséről egy szakértőkből és híres emberekből álló zsűri dönt, az év autós újdonságait jutalmaz­zák. A Bild am Sonntag című német lap díját a Citroen nevében Magda Salarich, a Citroen Európai Uniós piacokért felelős kereskedelmi igaz­gatója vette át. A 2003-as Frankfur­ti Szalonon bemutatkozott francia csöppségről jó véleménnyel van a szakma és a közönség is. Az Arany­kormánnyal elsősorban a háromaj­tós autó dinamikus megjelenését, fi­atalos stílusát, egyedi átalakítható­ságát ismerték el. A L’Automobile Magazine idén a Citroent két kategóriában is a legjobbnak ismerte el. A rangos francia autós szaklap az autógyár­tók éves tevékenységét ismeri el díjaival. A Citroen a designkategó­riában a C2, C3, C3 Pluriel megal­kotásáért és a sportkategóriában a rali-világbajnokságon szerzett konstruktőri győzelméért vehette át a díjat. A díj 25 éves történeté­ben ez az első alkalom, amikor egy gyártót két kategóriában is győztesnek hirdettek ki. A kettős elismerés a Citroen sikerekben és újdonságokban gazdag idei évére tette fel a koronát. A sport kategóriában a 2003-as rali-világbajnokság konstruktőri versenyében szerzett első helyezé­sért kapta a Citroen-csapat. A Xsara WRC, amely idén először indulhatott el minden futamon, győzelemmel zárta a kilenc hóna­pon keresztül tartó küzdelmet, amelyet egy egyedülálló hármas Citroen-diadallal indított január­ban a Monte-Carlo ralin. F.D.A. Ralibajnok a polcon A győztesekre mindig emlékeznek a rajongók, a lelke­sebbek pedig mindenféle tárgyi emléket is beszerez­nek kedvencükről. A ralikedvelők közül most a Cit­­roën-rajongóknak mutatunk be egy sikeres modellt. A francia márka ralis története a régmúltba nyúlik vissza. A ’70-es években a ralipályákon a Fantomas filmekben szerepelt DS sok babért learatott, a Párizs- Dakar kezdeti éveiben pedig az ultramodern külsejű CX teljesítette sikerrel a versenyt. Afrika úgy látszik, különösen kedves a Citroennek, mert a ZX típus 1990-97 között 5 konstruktőri címet nyert a tereprali Világkupában. Ennek „melléktermékeként” begyűj­tött néhány Párizs-Dakar rali győzelmet is, olyan le­gendákkal, mint Ari Vatanen és Pierre Lartigue. A sivatagi karriernek a szabályváltozások vetettek véget, a következő esztendőben már a Xsara volt po­rondon, mégpedig a ralikrossz Eb-n. A fejlett 4x4-es rendszernek és a turbómotornak köszönhetően Ken­neth Hansené lett az Európa-bajnoki aranyérem. In­nen kezdődik a sikertörténet... Napjaink egyik legnagyobb megmérettetése a rali­világbajnokság. A 2003-as évad befejeztével a Xsara WRC neve mellett a következő statisztikai adatokat lehet olvasni: A szezonban 60 gyorsasági szakaszt nyertek a tí­pussal, 13 dobogós helyezést értek el, (7 Loeb, 5 Sainz, 1 Mcrae) és 4 futamgyőzelmet gyűjtöttek be (3 Loeb, 1 Sainz). A legfényesebben azonban az elért márka­­viágbajnoki arany ragyog. A világbajnok autóról a francia Solido autómo­­dellgyár készített élethű, kicsinyített másolatokat. Ezek mindegyike fémből készült, az 1:43-as méretaránya kb. tíz centi hosszú, s 3490 Ft-ba kerül. A nyitható ajtókkal rendelkező, igen aprólékosan kidolgozott győztes gép nagyobb méretű, 1.18-as változata kb. 25 cm-es, mely 9990 Ft-ért vihető haza. A versenyautók mellett szinte mindenféle jármű ki­csinyített modell- és makettváltozata kapható a LÓ­ERŐ SHOP-ban, mely az M3-as autópálya fóti kijá­ratánál található áruházban üzemel. Az autómodel­­lekről bővebb információ a www.l­ero.hu web­­oldalon és a 30/443-9000-es telefonszámon kérhető. BMW X3: már rendelhető A szabadidő-autók kategóriája, ahová a BMW az X3-assal betörni igyekszik, már enyhén telített. Túl nagy múltra ugyan nem tekint vissza ez a szegmens, ám annál népszerűbb a gyártók és a vásár­lók körében, így a bajor márkának igencsak villantania kell, hogy az X5-öS sikere után az X3-as is nép­szerű legyen. Az autó sikerének kulcsa az összkerékhajtásban rejlik, az X- drive rendszer automatikusan vál­toztatja az első és hátsó tengely közti nyomaték elosztást a körül­mények ismeretében. Háromféle motorral választható az X3-as: a már ismert 2,5 és 3,0 literes benzi­nes és 3000 köbcentiméteres dízel erőforrással. Racionálisabb válasz­tás a dízel, egyrészt fogyasztása, másrészt menettulajdonságai miatt is, hiszen alig marad le a legna­gyobb benzinestől. A váltó hatse­­bességes vagy felárért ötsebességes automata lehet. Ami még szimpati­­kusabbá teszi a BMW-t az a belső tér, mely sportosságot, fiatalossá­got sugároz, annak ellenére, hogy a bajor eredet le sem tagadható. A csomagtér 480 fiteres, ami egyálta­lán nem kicsi, a kategória élvonalá­ba tartozik. A tetősín, a küszöbön és a sárvédőn végigfutó műanyag pedig hangsúlyozza a BMW szaba­didő-autó jellegét, ami óhatatlanul terepre csábít. A 3,0 literes hen­gerűrtartalmú benzines ára 13 999 000 forint, ami a BMW-től megszokott árszintet követi. K.K. EU: drágulnak a kisautók Az európai uniós csatlakozásun­kat követően jóval többe kerül­nek majd a kisebb kategóriájú gépjárművek az eddiginél — hangsúlyozta Földes László, az Opel Gombos kereskedelmi igaz­gatója. A szakember a Vasárnapi Híreknek elmondta: az Európai Unióban a meghatározott átlag­ártól a kereskedők plusz-mínusz 5%-kal térhetnek majd el, mert ezzel kívánják megakadályozni az autóvásárlók vándorlását. Mi­vel Magyarországon az EU- országokhoz képest alacsonyabb a kisautók ára, így ezek esetében áremelésre kell majd számítani. Földes László úgy véli, ha valaki kétmillió forint körüli autót sze­retne venni, érdemes igyekeznie. Az Opel Gombos egyébként de­cember végéig fenntartja hitel­akcióját. Ennek értelmében az új és a fiatal, használt Opelek 0% kezdőrészlettel elvihetők. Opel Meriva vásárlása esetén légkon­dicionálót kap ajándékba a leen­dő tulajdonos, vagy azzal egyen­értékű másik extrát, ha úgy kí­vánja. A gazdasági társaságok részére a cég - szintén december végéig - emelt szintű kedvez­ményt nyújt. A lehetőségekkel és az EU-belépés várható hatásai­val kapcsolatban is további in­formációkat kaphatnak a 06/1/­ 430-3000-es telefonszámon. Kiss Róbert Richard

Next