Vasárnapi Hírek, 2003. július-december (19. évfolyam, 27-52. szám)
2003-12-07 / 49. szám
2003. DECEMBER 7.Autóvilág Díjeső a Citroennek A C2-t az év legjobb kisautójának választották a németek A Citroennél az év végi karácsonyi záró bulin igen sok mosolygó vendég lesz majd jelen, hiszen az utóbbi évek - talán évtizedek - legjobb és legeredményesebb évét zárta a Citroen. Megkapta az Aranykormány-díjat, valamint a francia L’Automobile Magazine két kategóriában is a legjobbnak ismerte el a Citroent. A Citroen C2 a kisautó kategóriában elnyerte az egyik legrangosabb német autós díjat, az Aranykormányt. Az 1976-ban alapított díjjal, mely odaítéléséről egy szakértőkből és híres emberekből álló zsűri dönt, az év autós újdonságait jutalmazzák. A Bild am Sonntag című német lap díját a Citroen nevében Magda Salarich, a Citroen Európai Uniós piacokért felelős kereskedelmi igazgatója vette át. A 2003-as Frankfurti Szalonon bemutatkozott francia csöppségről jó véleménnyel van a szakma és a közönség is. Az Aranykormánnyal elsősorban a háromajtós autó dinamikus megjelenését, fiatalos stílusát, egyedi átalakíthatóságát ismerték el. A L’Automobile Magazine idén a Citroent két kategóriában is a legjobbnak ismerte el. A rangos francia autós szaklap az autógyártók éves tevékenységét ismeri el díjaival. A Citroen a designkategóriában a C2, C3, C3 Pluriel megalkotásáért és a sportkategóriában a rali-világbajnokságon szerzett konstruktőri győzelméért vehette át a díjat. A díj 25 éves történetében ez az első alkalom, amikor egy gyártót két kategóriában is győztesnek hirdettek ki. A kettős elismerés a Citroen sikerekben és újdonságokban gazdag idei évére tette fel a koronát. A sport kategóriában a 2003-as rali-világbajnokság konstruktőri versenyében szerzett első helyezésért kapta a Citroen-csapat. A Xsara WRC, amely idén először indulhatott el minden futamon, győzelemmel zárta a kilenc hónapon keresztül tartó küzdelmet, amelyet egy egyedülálló hármas Citroen-diadallal indított januárban a Monte-Carlo ralin. F.D.A. Ralibajnok a polcon A győztesekre mindig emlékeznek a rajongók, a lelkesebbek pedig mindenféle tárgyi emléket is beszereznek kedvencükről. A ralikedvelők közül most a Citroën-rajongóknak mutatunk be egy sikeres modellt. A francia márka ralis története a régmúltba nyúlik vissza. A ’70-es években a ralipályákon a Fantomas filmekben szerepelt DS sok babért learatott, a Párizs- Dakar kezdeti éveiben pedig az ultramodern külsejű CX teljesítette sikerrel a versenyt. Afrika úgy látszik, különösen kedves a Citroennek, mert a ZX típus 1990-97 között 5 konstruktőri címet nyert a tereprali Világkupában. Ennek „melléktermékeként” begyűjtött néhány Párizs-Dakar rali győzelmet is, olyan legendákkal, mint Ari Vatanen és Pierre Lartigue. A sivatagi karriernek a szabályváltozások vetettek véget, a következő esztendőben már a Xsara volt porondon, mégpedig a ralikrossz Eb-n. A fejlett 4x4-es rendszernek és a turbómotornak köszönhetően Kenneth Hansené lett az Európa-bajnoki aranyérem. Innen kezdődik a sikertörténet... Napjaink egyik legnagyobb megmérettetése a ralivilágbajnokság. A 2003-as évad befejeztével a Xsara WRC neve mellett a következő statisztikai adatokat lehet olvasni: A szezonban 60 gyorsasági szakaszt nyertek a típussal, 13 dobogós helyezést értek el, (7 Loeb, 5 Sainz, 1 Mcrae) és 4 futamgyőzelmet gyűjtöttek be (3 Loeb, 1 Sainz). A legfényesebben azonban az elért márkaviágbajnoki arany ragyog. A világbajnok autóról a francia Solido autómodellgyár készített élethű, kicsinyített másolatokat. Ezek mindegyike fémből készült, az 1:43-as méretaránya kb. tíz centi hosszú, s 3490 Ft-ba kerül. A nyitható ajtókkal rendelkező, igen aprólékosan kidolgozott győztes gép nagyobb méretű, 1.18-as változata kb. 25 cm-es, mely 9990 Ft-ért vihető haza. A versenyautók mellett szinte mindenféle jármű kicsinyített modell- és makettváltozata kapható a LÓERŐ SHOP-ban, mely az M3-as autópálya fóti kijáratánál található áruházban üzemel. Az autómodellekről bővebb információ a www.lero.hu weboldalon és a 30/443-9000-es telefonszámon kérhető. BMW X3: már rendelhető A szabadidő-autók kategóriája, ahová a BMW az X3-assal betörni igyekszik, már enyhén telített. Túl nagy múltra ugyan nem tekint vissza ez a szegmens, ám annál népszerűbb a gyártók és a vásárlók körében, így a bajor márkának igencsak villantania kell, hogy az X5-öS sikere után az X3-as is népszerű legyen. Az autó sikerének kulcsa az összkerékhajtásban rejlik, az X- drive rendszer automatikusan változtatja az első és hátsó tengely közti nyomaték elosztást a körülmények ismeretében. Háromféle motorral választható az X3-as: a már ismert 2,5 és 3,0 literes benzines és 3000 köbcentiméteres dízel erőforrással. Racionálisabb választás a dízel, egyrészt fogyasztása, másrészt menettulajdonságai miatt is, hiszen alig marad le a legnagyobb benzinestől. A váltó hatsebességes vagy felárért ötsebességes automata lehet. Ami még szimpatikusabbá teszi a BMW-t az a belső tér, mely sportosságot, fiatalosságot sugároz, annak ellenére, hogy a bajor eredet le sem tagadható. A csomagtér 480 fiteres, ami egyáltalán nem kicsi, a kategória élvonalába tartozik. A tetősín, a küszöbön és a sárvédőn végigfutó műanyag pedig hangsúlyozza a BMW szabadidő-autó jellegét, ami óhatatlanul terepre csábít. A 3,0 literes hengerűrtartalmú benzines ára 13 999 000 forint, ami a BMW-től megszokott árszintet követi. K.K. EU: drágulnak a kisautók Az európai uniós csatlakozásunkat követően jóval többe kerülnek majd a kisebb kategóriájú gépjárművek az eddiginél — hangsúlyozta Földes László, az Opel Gombos kereskedelmi igazgatója. A szakember a Vasárnapi Híreknek elmondta: az Európai Unióban a meghatározott átlagártól a kereskedők plusz-mínusz 5%-kal térhetnek majd el, mert ezzel kívánják megakadályozni az autóvásárlók vándorlását. Mivel Magyarországon az EU- országokhoz képest alacsonyabb a kisautók ára, így ezek esetében áremelésre kell majd számítani. Földes László úgy véli, ha valaki kétmillió forint körüli autót szeretne venni, érdemes igyekeznie. Az Opel Gombos egyébként december végéig fenntartja hitelakcióját. Ennek értelmében az új és a fiatal, használt Opelek 0% kezdőrészlettel elvihetők. Opel Meriva vásárlása esetén légkondicionálót kap ajándékba a leendő tulajdonos, vagy azzal egyenértékű másik extrát, ha úgy kívánja. A gazdasági társaságok részére a cég - szintén december végéig - emelt szintű kedvezményt nyújt. A lehetőségekkel és az EU-belépés várható hatásaival kapcsolatban is további információkat kaphatnak a 06/1/ 430-3000-es telefonszámon. Kiss Róbert Richard