Vasárnapi Hírek, 2014. január-június (30. évfolyam, 1-26. szám)
2014-05-11 / 19. szám
22 ÉLET & MÓD 2014. május 11. Csajok a motoron Ilyen az, ha egy szerkesztőség rosszul felszerelt... A miénkben például nincs egyetlen motoros csaj sem! E hibát egészen eddig sikerült ugyan palástolni, de most, hogy az interneten szerveződő „csajokamotoron.hu” csapata múlt szombaton megünnepelni indult a 8. Nemzetközi Női Motoros Napot, valakit mégis csak ki kellett nevezzünk női motorosnak! Férfiúi gőgömet feledve pattantam hát nyeregbe. Míg a tett színhelyére értem, leginkább azon morogtam, hogy ez a fránya emancipáció még a végén újabb fogalommal is megörvendeztet bennünket. Mert eddig volt ugyebár a hátsó ülésen kuporgó nőnemű benzintyúk, erre a csajok képesek lesznek kitalálni a hímivarú benzinkakast? Még szerencse, hogy ebben a műfajban eddig legfeljebb olyasmiket olvastam amúgy egy nőnemű szerzőtől hogy „elnézve a benzintyúkok ténykedéseit, meg ahogy felülnek gyakorlatilag pucéran bármelyik donorjelölt agyhalott motoros mögé, némi ironikus gondolatom támadt” - hát nekem is. Ami aztán a csajoka motoron csapatát látva azonmód el is múlt. Mert Barbie babát errefelé nem igen látni. Dübörög itt minden: komoly Hondák, Kawasakik, Suzukik, egy olasz extraklasszis Ducati, s ha jól látom, egy Harley rossz fiú, vagyis egy Bad boy is indulásra készen ágaskodik. A tett föntebb említett színhelye a Kamaraerdő tetején, a régi balatoni műút mellett lévő tanpálya, a könnyen megjegyezhető nevű Országos Rendőr-főkapitányság Rendészeti Szervek Kiképző Központja. Ide járnak a jó fiúk lövöldözni, no meg, ha megunták a puffogtatást, hát lehet Milyen az ideális motoros pasi? nőnemű motorosok ajánlásával. Képességeinek megfelelő a motorja. (Tehát a vasággyal együtt 50 kilós testalkatával és féléves motorostudással nem egy 400 kilós vasparipát próbál megülni.) - Motorjának köbcentijeivel nem próbálja másutt hiányzó centimétereit pótolni. - A motorját motorozásra és nem egyéb tevékenységekre, úgymint: csajozás, reprezentáció, kávézóba járás, potencianövelés stb. használja. - Igényes a motorja és önmaga állapotára is. Olykor tehát fürdik. - Az sem baj, ha meg tudja szerelni a motoromat, s érdeklődés esetén el is magyarázza, mit miért tesz izgulni a jogsiért. Merthogy az sem kevés idő, míg valaki egyáltalán motoros rendőr lehet, de hogy maradjon is, tudását évente újabb és újabb vizsgán bizonyítania kell. Nem véletlen, hogy a ’60- as évek óta a motoros rendőrök Európa-bajnokságán mindig a magyarok győznek. És aki őket tanítja, vizsgáztatja - ahogy errefelé mondják, a szakirányító Fiedor Ferenc főtörzszászlós. Milyen az ideális motoros csaj? hímnemű motorosok ajánlásával. - Nem attól lesz ideális, ha van egy kölcsön bukósisakja, ami színben is passzol a minijéhez és a tűsarkújához. - Ha a férfi arra kér, amikor motorozni mentek, jól nézz ki és a legcsinibb ruhádat vedd fel, hamarosan nemcsak a motorján fogsz ülni. - Ha a faluban a srácoktól sikerül elkérni a robogójukat, majd százhuszonnyolcadszorra végre sikerül berúgni, az csak annyit jelent, hogy végre visszatekerték a gyertyát. - Azért, mert motorozol, maradhatsz nő is. Nem kell feminista harcossá válnod. - Motorja ne azért ülj, mert attól vagányabb leszel. Vagy az vagy, vagy nem. Remélem, nem bántódik meg, ha azt mondom: nagy arc! Óriási duma, némi csibészséggel vegyes hatalmas rutin, s ahogy üli a motort! Leginkább Wéber Anikónak köszönhető a csajoka motoron csapata, ő találta ki és teremtette meg ennek az internetes közösségnek a honlapját. Amire már úgy hatezren regisztráltak, közülük némelyek, eléggé el nem ítélhető módon, férfiak is... - Hogy milyenek a pasik? Okoskodnak... Na, jó, olykor okosak is. Ha akad egy-két technikai probléma, igyekeznek elmagyarázni. Eljönnek a rendezvényekre, együtt gurulnak velünk, némelyikük fejében bizonyára ott dobol a vadászösztön, ahol ennyi csaj van, ott talán neki is leesik valami - mondja Anikó, akinek amilyen könnyen indult internetes útja, a csajoka motoron - előbb a Wilde nevű motoros magazint szerkesztette, ahol volt egy hasonló nevű rovata, majd ez vált önálló lappá -, olyan nehéznek bizonyult a motoros karrierje. - Legelőször egy versenyző mögé ültem, s bár halálfélelmem volt, nem tudta elvenni a kedvemet. Akkori párom rádumált egy 850 köbcentis Moto Guzzira, nem is tudtam vele menni. Azt hiszem, inkább magának akarta... De ennek majd húsz éve, most már évek óta egy Harley-Davidsont tekerek. - És milyenek a motoros csajok? - Határozottak, olykor kemények, és minden körülmények között döntésképesek. - Helló! Ezek egytől egyig férfitulajdonságok... - Voltak. Eddig. De ma, erősnek, vagánynak lenni sokkal kisebb kihívás a nők számára, mint saját nőiességüket megélni. Ilyen lett a világ. Igaz, nem minden férfi örül ennek a változásnak... A motorozás sokáig kifejezetten az ő privilégiumuk volt, mi meg betörtünk a felségterületükre. Ma azért már könnyebb a női motorosok helyzete. A csapat főfotósa, s egy igazi motoros tesztpilóta, Csömör Hermina, vagyis Mina. Egy 36 éves termetes kétkerekűt - egy 750-es Suzuki GS-t beceneve: Lócó - terelget, ami, amikor megvette, inkább csak egy motornak látszó tárgy volt, semmint paripa. Aztán az összerakosgatás történetét megírta egy internetes blogban, ami sokaknak megtetszett, s hívogatni kezdték tesztvezetésre - ennek irigylésre méltóan szórakoztató végeredménye rendszeresen olvasható a csajokamotoron.hu-n. (Megjegyzendő: az ideális motoros pasik és csajok itt olvasható portréját is neki köszönhetjük.) Na, de térjünk vissza a női motoros naphoz, amely három programból állt: alapos gyakorlás után vörösboros marhapofa- szűcs GÁBOR