Vasárnapi Hírek, 2014. január-június (30. évfolyam, 1-26. szám)

2014-05-11 / 19. szám

22 ÉLET & MÓD 2014. május 11. Csajok a motoron Ilyen az, ha egy szerkesztőség rosszul felszerelt... A miénkben például nincs egyetlen motoros csaj sem! E hibát egészen eddig sikerült ugyan palástolni, de most, hogy az interneten szerveződő „csajokamotoron.hu” csapata múlt szombaton megünnepelni indult a 8. Nemzetközi Női Motoros Napot, valakit mégis csak ki kellett nevezzünk női motorosnak! Férfiúi gőgömet feledve pattantam hát nyeregbe. Míg a tett színhelyére értem, leginkább azon morogtam, hogy ez a fránya emancipáció még a végén újabb fogalommal is meg­örvendeztet bennünket. Mert eddig volt ugyebár a hátsó ülésen kuporgó nőnemű benzintyúk, erre a csajok képesek lesznek ki­találni a hímivarú benzinkakast? Még szerencse, hogy ebben a műfajban eddig legfeljebb olyas­miket olvastam­­ amúgy egy nő­nemű szerzőtől hogy „elnézve a benzintyúkok ténykedéseit, meg ahogy felülnek gyakorlatilag pucéran bármelyik donorjelölt agyhalott motoros mögé, némi ironikus gondolatom támadt” - hát nekem is. Ami aztán a csajo­­ka motoron csapatát látva azon­mód el is múlt. Mert Barbie babát errefelé nem igen látni. Dübörög itt minden: komoly Hondák, Ka­wasakik, Suzukik, egy olasz ext­raklasszis Ducati, s ha jól látom, egy Harley rossz fiú, vagyis egy Bad boy is indulásra készen ágas­kodik. A tett föntebb említett színhe­lye a Kamaraerdő tetején, a régi balatoni műút mellett lévő tan­pálya, a könnyen megjegyezhető nevű Országos Rendőr-főkapi­tányság Rendészeti Szervek Ki­képző Központja. Ide járnak a jó fiúk lövöldözni, no meg, ha meg­unták a puffogtatást, hát lehet Milyen az ideális motoros pasi? nőnemű motorosok ajánlásával.­­ Képességeinek megfelelő a mo­torja. (Tehát a vasággyal együtt 50 kilós testalkatával és féléves motorostudással nem egy 400 kilós vasparipát próbál megül­ni.) - Motorjának köbcentijeivel nem próbálja másutt hiányzó centi­métereit pótolni. - A motorját motorozásra és nem egyéb tevékenységekre, úgy­mint: csajozás, reprezentáció, kávézóba járás, potencianöve­lés stb. használja. - Igényes a motorja és önmaga állapotára is. Olykor tehát für­dik. - Az sem baj, ha meg tudja sze­relni a motoromat, s érdeklődés esetén el is magyarázza, mit miért tesz­ izgulni a jogsiért. Merthogy az sem kevés idő, míg valaki egyál­talán motoros rendőr lehet, de hogy maradjon is, tudását évente újabb és újabb vizsgán bizonyíta­nia kell. Nem véletlen, hogy a ’60- as évek óta a motoros rendőrök Európa-bajnokságán mindig a magyarok győznek. És aki őket tanítja, vizsgáztatja - ahogy er­refelé mondják, a szakirányító Fiedor Ferenc főtörzszászlós. Milyen az ideális motoros csaj? hímnemű motorosok ajánlásával. - Nem attól lesz ideális, ha van egy kölcsön bukósisakja, ami színben is passzol a minijéhez és a tűsarkújához. - Ha a férfi arra kér, amikor mo­torozni mentek, jól nézz ki és a legcsinibb ruhádat vedd fel, ha­marosan nemcsak a motorján fogsz ülni. - Ha a faluban a srácoktól sike­rül elkérni a robogójukat, majd százhuszonnyolcadszorra végre sikerül berúgni, az csak annyit jelent, hogy végre visszateker­ték a gyertyát. - Azért, mert motorozol, marad­hatsz nő is. Nem kell feminista harcossá válnod. - Motorja ne azért ülj, mert attól vagányabb leszel. Vagy az vagy, vagy nem. Remélem, nem bántódik meg, ha azt mondom: nagy arc! Óriási duma, némi csibészséggel vegyes hatalmas rutin, s ahogy üli a mo­tort! Leginkább Wéber Anikónak köszönhető a csajoka motoron csapata, ő találta ki és teremtette meg ennek az internetes közös­ségnek a honlapját. Amire már úgy hatezren regisztráltak, közü­lük némelyek, eléggé el nem ítél­hető módon, férfiak is... - Hogy milyenek a pasik? Okoskodnak... Na, jó, olykor oko­sak is. Ha akad egy-két technikai probléma, igyekeznek elmagya­rázni. Eljönnek a rendezvények­re, együtt gurulnak velünk, né­melyikük fejében bizonyára ott dobol a vadászösztön, ahol ennyi csaj van, ott talán neki is leesik valami - mondja Anikó, akinek amilyen könnyen indult inter­netes útja, a csajoka motoron - előbb a Wilde nevű motoros magazint szerkesztette, ahol volt egy hasonló nevű rovata, majd ez vált önálló lappá -, olyan nehéz­nek bizonyult a motoros karrier­je. - Legelőször egy versenyző mögé ültem, s bár halálfélelmem volt, nem tudta elvenni a ked­vemet. Akkori párom rádumált egy 850 köbcentis Moto Guzzira, nem is tudtam vele menni. Azt hiszem, inkább magának akarta... De ennek majd húsz éve, most már évek óta egy Harley-David­­sont tekerek. - És milyenek a motoros csa­jok? - Határozottak, olykor kemé­nyek, és minden körülmények között döntésképesek. - Helló! Ezek egytől egyig férfi­tulajdonságok... - Voltak. Eddig. De ma, erős­nek, vagánynak lenni sokkal ki­sebb kihívás a nők számára, mint saját nőiességüket megélni. Ilyen lett a világ. Igaz, nem minden férfi örül ennek a változásnak... A motorozás sokáig kifejezetten az ő privilégiumuk volt, mi meg betörtünk a felségterületükre. Ma azért már könnyebb a női motorosok helyzete. A csapat főfotósa, s egy iga­zi motoros tesztpilóta, Csömör Hermina, vagyis Mina. Egy 36 éves termetes kétkerekűt - egy 750-es Suzuki GS-t beceneve: Lócó - terelget, ami, amikor megvette, inkább csak egy mo­tornak látszó tárgy volt, semmint paripa. Aztán az összerakosga­­tás történetét megírta egy in­ternetes blogban, ami sokaknak megtetszett, s hívogatni kezdték tesztvezetésre - ennek irigylésre méltóan szórakoztató végered­ménye rendszeresen olvasható a csajokamotoron.hu-n. (Megjegy­zendő: az ideális motoros pasik és csajok itt olvasható portréját is neki köszönhetjük.) Na, de térjünk vissza a női motoros naphoz, amely három programból állt: alapos gyakor­lás után vörösboros marhapofa- szűcs GÁBOR

Next