Vas Népe, 2001. június (46. évfolyam, 127-151. szám)
2001-06-19 / 141. szám
2000. június 19., KEDD AUTÓVILÁG A takarékos kicsi kocsi A világ első három litert fogyasztó autóját alkotta meg a Volkswagen a Lupo 3L-lel Budapest (Hajdú Nóra) Az új évezred kihívásaihoz igazodva a Volkswagen is megalkotta új modelljét. A Lupo 3L környezetbarát és emberközpontú autó. Barátságos, divatos jármű, amely innovatív, egyéni és elegáns is egyben. Bemutatott autónk a világ első sorozatban gyártott, három liter fogyasztású gépkocsija száz kilométer alatt. A német autógyártó cég által kifejlesztett technika a környezetet is kíméli, erre utal a csomagtartófedélen elhelyezett zöld 3L felirat. Az autó dízelmotorja keveset fogyaszt, és súlya is rendkívül csekély. Piros lámpánál a Lupo 3L motorja észrevétlenül leáll, a lámpa zöldre váltásakor pedig, ha a vezető a gázpedálra lép, újraindul, ezzel is megtakarítva az üzemanyag-fogyasztást. Az 1,2 literes erőforrás porlasztószivattyús elven üzemel, és 61 lóerő teljesítményre képes. Az alumínium- és magnézium-alkatrészek alkalmazásával a Lupo 3L PD TDI könnyűszerkezetes felépítésű, így tömege mindössze 905 kilogramm. A Volkswagen új modelljének a formai kivitelezése is a következő évezredet idézi. Az gépkocsi megjelenését sok nagyobb kategóriájú autó is megirigyelhetné. A XXI. évszázad anyagait alkalmazták a konstruktőrök a karosszériában is, hiszen alumíniumot és magnéziumot használtak fel az új designhoz. A karosszéria mellett a futóműt is továbbfejlesztették a mérnökök, ez is a fogyasztáscsökkenés érdekében történt. A megújult karosszéria és a futómű húsz százalékkal csökkentette a Lupo 3L fogyasztását, míg az aerodinamika és a kis gördülési ellenállás szintén húsz százalékot faragott modellünk fogyasztásán. Végül egy érdekesség az új Lupo 3L-ről. Az autógyár szakemberei figyelemre méltó kísérletet hajtottak végre bemutatott modellünkkel. Berlinből indulva nyolcvan nap alatt, öt kontinenst szelt át az új Lupo 3L, hogy útja végeztével a Volkswagen wolfsburgi központjába érkezzen vissza. Pontosan 33 333 kilométert tett meg modellünk, és ehhez 793 liter üzemanyagra volt szüksége. Ez az adatsor pedig száz kilométeren 2,38 literes átlagfogyasztást jelent, nyolcvanöt kilométer/ órás átlagsebességgel. A teljesítmény egyszerűen csodálatos! A Volkswagen új modelljének a formai kivitelezése is a következő évezredet idézi. A gépkocsi megjelenését sok nagyobb kategóriájú autó is megirigyelhetné Bizakodik a Daewoo Szöul (mti) A korábban csődbe jutott dél-koreai Daewoo Motor arról számolt be, hogy májusi működési nyereségét megduplázta áprilishoz képest, és az így 13,5 milliárd vont (10,51 millió dollárt) tett ki. Ez hozzájárulhat ahhoz, hogy az amerikai General Motors (GM) vételi tárgyalásai felgyorsuljanak - közölte a Reuters. A Daewoo három év után idén áprilisban ért el először működési nyereséget, ami akkor 6,7 milliárd von volt. Az ázsiai cég azt tervezi, hogy tovább növeli nyereségét a meghirdetett szerkezetátalakítás, valamint a hazai és külföldi eladások bővítése révén. A cég közleménye szerint a hitelezők júniusig nyújtanak pénzügyi támogatást, és a Daewoo abban bízik, hogy júliustól már függetlenné válhat segítségük nélkül is. . Tartozzon Ön is egy nyertes csapathoz! PLATÓS PONYVÁVAL már 7.810.000 Ft-tól + ÁFA ► Most új Mercedes-Benz Atego válásrtása esetén minden IFA, AVIA, Star stb. Tehergépkocsiját 500 000 Ft-os fix áron, egyéb használt teherautóját kölcsönösen egyeztetett piaci áron számoljuk be. AUTÓ PÉTER KFT. Mercedes-Benz Márkakereskedés ► Csatlakozzon 101 000 boldog teherautótulajdonos társaságához! Gondolja, véletlen, hogy ennyien választották az Ategót? MERCEDES-BENZ Az autógyártás jövője Szombathely, Zanati út 30/A. Ibr.: 94/310-639 Fax: 94/336-996 e-mail: autopeter.szhely@mail.datanet.hu NISSAN ALMERA SUMMÍTUariFlex Hitel A leghitelesebb , már 2 740 000 forinttól (a készlet évéig) ** J ** * I *** A Nissan Almera a hivatalos NCAP törésteszten kategóriájának legmagasabb négycsillagos minősítését kapta. Ha most vásárol Almerát, az új SUMMIT VariFlex Hitel egyedülálló lehetőségeit is élvezheti. Ön a futamidő végén dönthet arról, hogy megvásárolja, visszaadja, egy korszerűbb típus vásárásánál beszámíttatja vagy éppen egy újabb hitel felvételével finanszírozza tovább gépjárművét ( NISSAN ) Ragaszkodjon a leghosszabb garanciaidőhöz is! Ajánlott kenőanyag: MitrI D Ha egyszer belül, többe nem akar kiszállni NISSAN MAGYAR Szombathely, Zanati u. 27/a. Tel.: 94/313-983 [ NISSAN ) NYÁRI AJÁNLATA Matiz Sun S* 1 599 000 Ft-tól Lanos 1,3 2114 000 Ft-tól Lanos 1,3 EURO 2 299 000 Ft 5 ajtós EU 3 motor, szervó, vezetőoldali légzsák, központi zár, indításgátló, automata övfeszítő Nubira II. SX 3 649 000 Ft-tól Szervó, központi zár, elektromos ablak, légkondi, dupla légzsák, AJÁNDÉK ABS. Hitel már 10% önrésztől* korlátozott darabszámban D.K.M. Autóház Kft. Márkakereskedés-Szerviz Szombathely, Vasút u. 13. Tel.: 94/312-784 STEYR nyerges vontatók eladók (8-10 évesek). Érdeklődni: Falcotrans Kft. Tel.: 06/20/9428-897. MAGYAR autó. MOTORSZERVIZ Szombathely, Zanati u. 27/a. Tel.: 94/313-899 ALKATRÉSZBOLT Szombathely, Hunyadi u. 30. Tel.: 94/331-133 CASTROL OLAJ AKCIÓ! GTX 3 (1 I) 150-40 Négyet fizet, ötöt kap. Június 20-30-ig Gépjárművásárlásnál teljes szolgáltatás Eredetvizsgálat átírással, biztosításkötéssel RITMO Gépjárművezető-képző Kft., Szombathely, Puskás Tivadar u. 7. Tel.: 94/501-458 GYORS ÜGYINTÉZÉS SORBAN ÁLLÁS NÉLKÜL GARANCIÁVAL! VAS NÉPE . HÍRTURBÓ # HÍRTURBÓ A Ford önálló márkává fejleszti a Kát Tokió (mti) Lapértesülés szerint a Ford Motor Co. önálló márkává kívánja fejleszteni a Ka kisautókat. A Financial Times hétfőn Tokióból jelentette, hogy a Ford ezzel a DaimlerChrysler Smartjának vagy a BMW Minijének szeretne konkurenciát teremteni. A Ford egyik szóvivője azt mondta, hogy a fejlesztési tervek szerint a Ka önálló márkává válik, több különböző modellel. Ezek sorában az első a StreetKa, amelyet Olaszországban gyártanának. Tervezik továbbá a SportsKa és a City Ka, valamint egy dízelüzemű modell gyártását is. A tervezett évi 250 ezer Ka modell nagy részét Valenciában gyártanák. A Suzuki tavalyi eredményei Tokió (mti) A Suzuki Motor Corp. nettó profitja 20,2 milliárd jenre csökkent a márciussal zárult pénzügyi évben, a megelőző évi 26,9 milliárdról, a nyugdíjazással és a nyugdíjkötelezettséggel kapcsolatos költségek miatt. A csoport eladásai 5,2 százalékkal 1600 milliárd jenre emelkedtek, ezen belül a motorkerékpár-eladások 10,8 százalékkal bővültek az északamerikai és a délkelet-ázsiai sikereknek köszönhetően. A gépkocsieladások 4,3 százalékkal emelkedtek a népszerű új modellek piacra dobása nyomán. A csoport működési profitja 19,1 százalékkal 50,7 milliárd jenre, adózás előtti profitja 2,9 százalékkal 51 milliárd jenre emelkedett. A folyó pénzügyi évben a Suzuki 1610 milliárd jen árbevétel mellett 21 milliárd jen nettó profitot vár. A gépkocsieladások növekedése az Aerios és a Wagon Raolio modellek piaci sikerének volt köszönhető. Az autóipari részleg működési profitja azonban 6,4 százalékkal 32,1 milliárd jenre csökkent, az euró gyengélkedése és a kutatási-fejlesztési költségek növekedése miatt. A BMW monstre modellfejlesztése München (mti) Tizenötmilliárd angol fontnak felel meg az összeg, amit a BMW német autóipari óriás újabb modelljeinek kifejlesztésébe ölne a következő három év során. Ez tíz új autójuk piacra vitelét jelenti - írja a Sunday Times című brit lap. A BMW terve, hogy eladásait 2004-re egymillió darabra tornássza fel az idei évre tervezett 900 ezerről. A tervezett újdonságok között lenne „igazi” újdonság, például az 1-es széria, melynek elsősorban a Mercedes személykocsijainak legkisebb, úgynevezett A osztályával kellene versenyeznie. Ugyanakkor piacra hoznának több négykerék-meghajtású városi dzsipet. Egyet, amelyik a már a tervekben szereplő „X5” megnagyobbított változata lenne, és sikerrel versenyezhetne a Land Rover és a Range Rover márkákkal. Egy másik „X3” néven a kisebb ilyen járművek kategóriájában képviselné a BMW-t. Új életet lehelnének a 3-as, az 5-ös és a 7-es szériába is, de mellettük kijönnének a 6-os számot viselő családban egy teljesen új modellel. Mint emlékezetes, a brit Rover megszerzése és többéves birtoklása mintegy 10 milliárd fontját emésztette fel a bajor autógyártónak. Most, hogy megszabadult a Rovertől, jelentős fejlesztési források szabadulnak fel.