Vas Népe, 2001. június (46. évfolyam, 127-151. szám)

2001-06-19 / 141. szám

2000. június 19., KEDD AUTÓVILÁG A takarékos kicsi kocsi A világ első három litert fogyasztó autóját alkotta meg a Volkswagen a Lupo 3L-lel Budapest (Hajdú Nóra)­­ Az új évezred kihívásaihoz igazodva a Volkswagen is megalkotta új modelljét. A Lupo 3L környezetbarát és emberközpontú autó. Barát­ságos, divatos jármű, amely innovatív, egyéni és elegáns is egyben. Bemutatott autónk a világ el­ső sorozatban gyártott, három li­ter fogyasztású gépkocsija száz kilométer alatt. A német autó­gyártó cég által kifejlesztett technika a környezetet is kíméli, erre utal a csomagtartófedélen elhelyezett zöld 3L felirat. Az autó dízelmotorja keveset fogyaszt, és súlya is rendkívül csekély. Piros lámpánál a Lupo 3L motorja észrevétlenül leáll, a lámpa zöldre váltásakor pedig, ha a vezető a gázpedálra lép, új­raindul, ezzel is megtakarítva az üzemanyag-fogyasztást. Az 1,2 literes erőforrás por­lasztószivattyús elven üzemel, és 61 lóerő teljesítményre ké­pes. Az alumínium- és magnézi­um-alkatrészek alkalmazásával a Lupo 3L PD TDI könnyűszer­kezetes felépítésű, így tömege mindössze 905 kilogramm. A Volkswagen új modelljé­nek a formai kivitelezése is a kö­vetkező évezredet idézi. Az gépkocsi megjelenését sok na­gyobb kategóriájú autó is meg­irigyelhetné. A XXI. évszázad anyagait alkalmazták a konst­ruktőrök a karosszériában is, hi­szen alumíniumot és magné­ziumot használtak fel az új de­signhoz. A karosszéria mellett a futó­műt is továbbfejlesztették a mérnökök, ez is a fogyasztás­­csökkenés érdekében történt. A megújult karosszéria és a futó­mű húsz százalékkal csökken­tette a Lupo 3L fogyasztását, míg az aerodinamika és a kis gördülési ellenállás szintén húsz százalékot faragott modellünk fogyasztásán. Végül egy érdekesség az új Lupo 3L-ről. Az autógyár szak­emberei figyelemre méltó kísér­letet hajtottak végre bemutatott modellünkkel. Berlinből indul­va nyolcvan nap alatt, öt konti­nenst szelt át az új Lupo 3L, hogy útja végeztével a Volks­wagen wolfsburgi központjába érkezzen vissza. Pontosan 33 333 kilométert tett meg mo­dellünk, és ehhez 793 liter üzemanyagra volt szüksége. Ez az adatsor pedig száz kilométe­ren 2,38 literes átlagfogyasztást jelent, nyolcvanöt kilométer/ órás átlagsebességgel. A telje­sítmény egyszerűen csodálatos! A Volkswagen új modelljének a formai kivitelezése is a következő évezredet idézi. A gépkocsi megjelenését sok nagyobb kategóriájú autó is megirigyelhetné Bizakodik a Daewoo Szöul (mti)­­ A korábban csődbe jutott dél-koreai Daewoo Motor arról számolt be, hogy májusi működési nyereségét megduplázta áp­rilishoz képest, és az így 13,5 milliárd vont (10,51 mil­lió dollárt) tett ki. Ez hozzájárulhat ahhoz, hogy az amerikai General Motors (GM) vételi tárgyalásai felgyor­suljanak - közölte a Reuters. A Daewoo három év után idén áp­rilisban ért el először működési nyereséget, ami akkor 6,7 milli­árd von volt. Az ázsiai cég azt tervezi, hogy tovább növeli nyereségét a meghirdetett szerkezetátalakí­tás, valamint a hazai és külföldi eladások bővítése révén. A cég közleménye szerint a hitelezők júniusig nyújtanak pénzügyi támogatást, és a Dae­woo abban bízik, hogy júliustól már függetlenné válhat segítsé­gük nélkül is. . Tartozzon Ön is egy nyertes csapathoz! PLATÓS PONYVÁVAL már 7.810.000 Ft-tól + ÁFA ► Most új Mercedes-Benz Atego válásrtása esetén minden IFA, AVIA, Star stb. Tehergépkocsiját 500 000 Ft-os fix áron, egyéb használt teherautóját kölcsönösen egyeztetett piaci áron számoljuk be. AUTÓ PÉTER KFT. Mercedes-Benz Márkakereskedés ► Csatlakozzon 101 000 boldog teher­autótulajdonos társaságához! Gondolja, véletlen, hogy ennyien választották az Ategót? MERCEDES-BENZ Az autógyártás jövője Szombathely, Zanati út 30/A. Ibr.: 94/310-639 Fax: 94/336-996 e-mail: autopeter.szhely@mail.datanet.hu NISSAN ALMERA SUMMÍTUariFlex Hitel A leghitelesebb , már 2 740 000 forinttól­ (a készlet év­éig) ** J ** * I *** A Nissan Almera a hivatalos NCAP törésteszten kategóriájának legmagasabb négycsillagos minősítését kapta. Ha most vásárol Almerát, az új SUMMIT VariFlex Hitel egyedülálló lehetőségeit is élvezheti. Ön a futamidő végén dönthet arról, hogy megvásárolja, visszaadja, egy korszerűbb típus vásárásánál beszámít­tatja vagy éppen egy újabb hitel felvételével finanszírozza tovább gépjárművét ( NISSAN ) Ragaszkodjon a leghosszabb garanciaidőhöz is! Ajánlott kenőanyag: M­i­t­rI D Ha egyszer belül, többe nem akar kiszállni NISSAN MAGYAR Szombathely, Zanati u. 27/a. Tel.: 94/313-983 [ NISSAN ) NYÁRI AJÁNLATA Matiz Sun S* 1 599 000 Ft-tól Lanos 1,3 2114 000 Ft-tól Lanos 1,3 EURO 2 299 000 Ft 5 ajtós EU 3 motor, szervó, vezetőoldali légzsák, központi zár, indításgátló, automata övfeszítő Nubira II. SX 3 649 000 Ft-tól Szervó, központi zár, elektromos ablak, légkondi, dupla légzsák, AJÁNDÉK ABS. H­itel már 10% önrésztől­* korlátozott darabszámban D.K.M. Autóház Kft. Márkakereskedés-Szerviz Szombathely, Vasút u. 13. Tel.: 94/312-784 STEYR nyerges vontatók eladók (8-10 évesek).­­ Érdeklődni: Falcotrans Kft. Tel.: 06/20/9428-897. MAGYAR autó. M­OTORSZERVIZ Szombathely, Zanati u. 27/a. Tel.: 94/313-899 ALKATRÉSZBOLT Szombathely, Hunyadi u. 30. Tel.: 94/331-133 CASTROL OLAJ AKCIÓ! GTX 3 (1 I) 150-40 Négyet fizet, ötöt kap. Június 20-30-ig Gépjárművásárlásnál teljes szolgáltatás Eredetvizsgálat átírással,­­ biztosításkötéssel RITMO Gépjárművezető-képző Kft., Szombathely, Puskás Tivadar u. 7. Tel.: 94/501-458 GYORS ÜGYINTÉZÉS SORBAN ÁLLÁS NÉLKÜL GARANCIÁVAL! VAS NÉPE . HÍRTURBÓ # HÍRTURBÓ A Ford önálló márkává fejleszti a Kát Tokió (mti)­­ Lapértesülés szerint a Ford Motor Co. önálló márkává kívánja fejleszteni a Ka kisautókat. A Financial Times hétfőn Tokióból jelentette, hogy a Ford ezzel a DaimlerChrys­ler Smartjának vagy a BMW Minijének szeretne konkurenciát teremteni. A Ford egyik szóvivője azt mondta, hogy a fejleszté­si tervek szerint a Ka önálló márkává válik, több különböző mo­dellel. Ezek sorában az első a StreetKa, amelyet Olaszország­ban gyártanának. Tervezik továbbá a SportsKa és a City Ka, va­lamint egy dízelüzemű modell gyártását is. A tervezett évi 250 ezer Ka modell nagy részét Valenciában gyártanák. A Suzuki tavalyi eredményei Tokió (mti)­­ A Suzuki Motor Corp. nettó profitja 20,2 milli­árd jenre csökkent a márciussal zárult pénzügyi évben, a meg­előző évi 26,9 milliárdról, a nyugdíjazással és a nyugdíjköte­lezettséggel kapcsolatos költségek miatt. A csoport eladásai 5,2 százalékkal 1600 milliárd jenre emelkedtek, ezen belül a motorkerékpár-eladások 10,8 százalékkal bővültek az észak­amerikai és a délkelet-ázsiai sikereknek köszönhetően. A gép­kocsieladások 4,3 százalékkal emelkedtek a népszerű új mo­dellek piacra dobása nyomán. A csoport működési profitja 19,1 százalékkal 50,7 milliárd jenre, adózás előtti profitja 2,9 százalékkal 51 milliárd jenre emelkedett. A folyó pénzügyi évben a Suzuki 1610 milliárd jen árbevétel mellett 21 milliárd jen nettó profitot vár. A gépkocsieladások növekedése az Ae­­rios és a Wagon R­aolio modellek piaci sikerének volt köszön­hető. Az autóipari részleg működési profitja azonban 6,4 szá­zalékkal 32,1 milliárd jenre csökkent, az euró gyengélkedése és a kutatási-fejlesztési költségek növekedése miatt. A BMW monstre modellfejlesztése München (mti)­­ Tizenötmilliárd angol fontnak felel meg az összeg, amit a BMW német autóipari óriás újabb modelljeinek kifejlesztésébe ölne a következő három év során. Ez tíz új au­tójuk piacra vitelét jelenti - írja a Sunday Times című brit lap. A BMW terve, hogy eladásait 2004-re egymillió darabra tor­nássza fel az idei évre tervezett 900 ezerről. A tervezett újdon­ságok között lenne „igazi” újdonság, például az 1-es széria, melynek elsősorban a Mercedes személykocsijainak legki­sebb, úgynevezett A osztályával kellene versenyeznie. Ugyanakkor piacra hoznának több négykerék-meghajtású vá­rosi dzsipet. Egyet, amelyik a már a tervekben szereplő „X5” megnagyobbított változata lenne, és sikerrel versenyezhetne a Land Rover és a Range Rover márkákkal. Egy másik „X3” né­ven a kisebb ilyen járművek kategóriájában képviselné a BMW-t. Új életet lehelnének a 3-as, az 5-ös és a 7-es szériába is, de mellettük kijönnének a 6-os számot viselő családban egy teljesen új modellel. Mint emlékezetes, a brit Rover megszerzése és többéves birtoklása mintegy 10 milliárd fontját emésztette fel a bajor autógyártónak. Most, hogy megszabadult a Rovertől, jelentős fejlesztési források szabadulnak fel.

Next