Vasuti és Közlekedési Közlöny, 15. évf. (1884)
1884-10-10 / 120. szám
9 fo rintot képviselő s a törlesztések arányában évről-évre csökkenő kedvezmény megtagadása által a fentemlített fontos állami érdekek érvényesítése kockáztatva lett volna. Egyébiránt ezen kedvezmény megadása mellett is, a szóban levő vasútnak állami birtokba és kezelésbe vétele által a központi kiadásoknál, melyek tett számítások szerint körülbelül 100,000 frttal csökkenthetők, a fent számjelzett részvénytörlesztési hányad, valamint az alább említendő képviseleti átalány és a most szóban forgó bélyegjövedelem levonásával évenként mintegy 25.000 frtnyi összeg lesz megtakarítható. e) A részvényeknek teljes beváltásáig a vasuttársulat, — de csak a szerződésben kölcsönösen elvállalt jogok és kötelezettségek pontos teljesítésének ellenőrzésére, — a kormány egyetértésével módosított s a részvényesek folyó évi június hó 18-án tartott közgyűlésén elfogadott alapszabályokban megállapított átalakult szervezettel fennmarad, a társulat fennállásával járó kiadásokat azonban, nevezetesen az igazgatóság és felügyelő bizottság díjazását 3000 forint évi átalányösszeg erejéig az államkincstár fogja viselni.) A vasúttársulatnál alkalmazott személyzetnek igényei a fennálló szolgálati szerződések, illetőleg szerzett jogaik értelmében biztosíttattak, mely szerződési határozmány külön terhet nem rovand az államkincstárra, mert a vasút központi igazgatásánál alkalmazott magasabb rangú személyzet nagy része a jövő év elejével ki fogván lépni a tényleges szolgálatból, a megmaradó s átveendő személyzet az államvasúti igazgatás szervezetének keretébe, létszám-szaporítás nélkül be lesz sorozható. Az előadottakban kifejtvén a szerződés előnyeit s felsorolván annak főbb határozmányait, van szerencsém ezen szerződést, illetőleg az ennek beczikkelyezésére vonatkozó törvényjavaslatot a t. képviselőháznak elfogadásra ajánlani. Budapesten 1884 évi okt. 7-én. Gróf Szapáry Gyula s. k., Br. Kemény Gábor s. k., pénzügyi m. kir. minister, közm. és közi. m. k. minister, ügyelet, — a földmívelés-, ipar- és kereskedelmi m. k. minister pedig Bedő Albert ministeri tanácsos — országos főerdőmmestert a nevezett vasút igazgatóságának rendes tagjává nevezte ki. Kormányrendelet. A közmunka és közlekedésügyi m. k. ministertől. A magán - használatú telefon - összeköttetések engedélyesei által a királyi jog elismeréséül és az ellenőrzési költségek fedezésére fizetendő évi járulékok leszállítása tárgyában. 36.173 szám. A magán-használatú távbeszélő (telefon) összeköttetések engedélyesei által az 1881 év november hó 22-én 36,069 sz. a. kiadott »Alapfeltételeke B) 5-ik pontja értelmében a (lásd »Budapesti Közlöny* 1881 évi deczember hó 13-án megjelent 283. számában) királyi jog elismeréseül és az ellenőrzési költségek fedezésére fizetendő évi járulékok összege, az 1885 évi január hó 1-től számítva leszállittatik, az első megkezdett kilométer vonalhossz után tiz (10) forintra és minden további egész vagy megkezdett kilométer vonalhossz után egy (1) forintra. Budapesten, 1884 szeptember 30-án. Báró Kemény Gábor s. k., közmunka és közlekedési minister. Az országos gazdasági egyesület igazgató választmányáé hó 6-án tartott ülésén a földmivelési érdekek képviselésére a szervezendő közlekedési tanácsba, a maga részéről Lónyay Albert, gróf Dessewffy Aurél és Ordódy Lajos urakat küldötte ki. A nagyvárad-belényes-vaskohi helyi érdekű vasút részvénytársulat alapszabályaiban fentartott jog alapján a közmunka és közlekedési m. k. minister a m. k. államvasutak szolnoki üzletvezetőségének főnökét, Red Ede főfelügyelőt, — a földmívelés, ipar és kereskedelmi m. kir. minister pedig Bedő Albert ministeri tanácsos — országos főerdőmestert a nevezett vasút igazgatóságának rendes tagjává kinevezte. A mikosvásárhely-szászrégeni helyi érdekű vasút részvénytársulat alapszabályaiban fentartott jog alapján a közmunka és közlekedési m. k. minister a m. k. államvasutak kolozsvári üzletvezetőségének főnökét, Szarvassy György főfel- i igazgatási és forgalmi hivatalos értesitések. Hirdetmény *) a vasúton való szállításnál engedélyezett díjmérséklésekre nézve. (Esetleg előforduló nyomdahibák a közmunka és közlekedési ministerium 1882 márczius hó 14-én 8355 sz. a. kelt rendelete folytán 8 nap alatt helyreigazittatnak.) (A közmunka- és közlekedési m. kir. ministerium 19,886/78 és 12,445/79 sz. a. kelt rendelete folytán.) *) Minden rissztérítési (refactia) számla folyósításánál, mely a feniit engedmények egyikének alapján beterjesztetik, a hirdetési költségek fedezésének fejében az illető folyamodai terhére két forint vonatik le. Különfélék: Bohuszlavicz megállóhely megnyitása a gyorsárú-forgalom számára. F. é. október hó 15 éves a szab. osztrák-magyar államvasuttársaság vágvölgyi vonalán Vágújhely és Melsicz állomások közt fekvő és eddig csak a személy- és podgyász-forgalomra jogosított Bohuszlavicz megállóhely, a korlátlan gyorsárú-forgalom számára is megnyittatik, megjegyeztetvén, hogy a díjkiszámítás a nevezett vasúttársulat helyi díjszabásának V. pótlékában foglalt tényleges kilométertávolságok és az ezek számára a díjkiszámítási táblázatokban foglalt díjtételek alapján fog eszközöltetni. A győr-sopron-ebenfurti vasútnak Berlinben és piaczra hozott részvényei e hó 8-án a bécsi tőzsdén vezettetni. Az első cs. k. szab. Dunagőzhajózási társaságnak a f. é. szeptember 13-ától 19-éig terjedő héten 422,366 frt 69 kr., — az ez idei hajózás megnyitásától ugyanazon napig 9.774,550 frt 35 kr., — se szerint 3,500 frt 78 krral több, — illetőleg 1.108,108 frt 36 krral kevesebb bevétele volt, mint az előző év megfelelő időszakaiban. Az alföld-fiumei vasútnak f. é. szeptemberben 91,182 szállított személy és 44.403,200 kg. továbbított ára után 199,897 frt 80 kr., január 1-étől szeptember 30-áig 722,626 szállított személy és 314,116,700 kg. továbbított árú után 1.380,873 frt 80 kr. bevétele volt. Frankfurtban is be fognak