Vasuti és Közlekedési Közlöny, 19. évf. (1888)

1888-04-08 / 43. szám

Budapest, 1888 április 8-án. 43. szám. Tizenkilenczedik évfolyam. Szerkesztői iroda: Előfizetési dij : Kiadó hivatal : Helyben és vidéken postai küldéssel egész évre 12 frt. VI., Podmaniczky-utcza 17/b. sz. a. » » » » » fél évre . » VI., Podmaniczky-utcza 17/b. sz. a. TARTALOM : Hivatalos rész. — A doboj-tuzlai vasút. — Bővítési munkálatok magyar vasutakon. — Az osztrák-magyar Lloyd-társasággal kötendő szerződésről szóló törvényjavaslat tárgyalása a képviselőház közgazdasági bizottságában. — A bérleti jegyrendszerek reformja Francziaországban. — Mozdonyvezetők és gépfűtők strike-ja Amerikában. — Franczia vasuti ügyek. — Osztrák vasuti ügyek. — Törvényjavaslat az »osztrák-magyar Lloyd« gőzhajózási vállalattal kötött hajózási és posta­szerződésről. — Közle­mények. — Állami építkezések. — Hivatalos értesítések. — Hirdetések. Vasuti és közlekedési közlöny. Megjelenik hetenként háromszor, minden szerdán, pénteken és vasárnap-HIVATALOS RÉSZ. A közmunka és közlekedésügyi m. kir. miniszter Elek Károly okleveles mérnököt ideiglenes minőségű kir. segédmérnökké nevezte ki és a Bars vármegyei kir. államépítészeti hivatalhoz osztotta be. Ezenkívül V­a­­­n­a Lajos okleveles mérnököt s fővárosi mérnökgyakornokot az ungvári, P­ó­a­a Károly okleveles mérnököt a békés-gyulai, végül Janosits József okleveles mérnököt a szombathelyi kir. államépítészeti hivatalhoz szintén ideiglenes minőségű kir. segédmérnökökké nevezte ki, illetve szolgálattétel végett beosztotta. A közmunka és közlekedésügyi m. kir. miniszter, a szolnoki m. kir. államépitészeti hivatalnál alkalmazott Alt Miksa ideiglenes minőségű segédmérnököse, az általa bemutatott mérnöki absolutorium alapján, állásában véglegesítette. Közmunka és közlekedésügyi m. kir. miniszter. 14,901 szám. Valamennyi gőzhajózási vállalatnak. A magyarországi hajózható folyamok mai magas vízállása mellett, a gőzhajók sebes haladása által felvert hullámok a védgátakat nagy mérvben rongálják és a partok mentén elterülő rakodókon felhalmozott s részben vízben fekvő fakészletek­ben jelentékeny károkat okoznak. Hivatkozva az ideiglenes hajózási rendszabály 39. §-ának 5-ik pontjára, felhívom a vállalatot, miszerint közegeit haladéktalanul utasítja, hogy a magas víz tartama alatt oly helyeken, hol a hullámok a rakodóknál és a községeknél kárt okozhatnak, vagy a hol egyes vízépítészeti műtárgyak és töltések veszélyeztetve vannak, vagy végre a hol a védekezés nyúl­gátak segélyével történik, — a szükséghez mérten megfelelőleg lassitott géperővel haladjanak. Budapesten, 1888 évi április hó 3-án. Baross s. k. Közmunka és közlekedésügyi m. kir. miniszter. — 13.577/1888 szám. A bóba-jánosháza-sümegi helyi érdekű gőzmozdonyú vasútra vonatkozó engedélyokmány. (Folytatás.) 19. §. Mihelyt a forgalom a jelenleg engedélyezett vonalon, annyira növekedett, hogy az éjjeli szolgálat berendezése kívánatosnak vagy szükségesnek mutatkozana, az engedélyesek kötelesek lesznek saját költségükön mindazon berendezéseket eszközölni és mindazon biztonsági intézkedéseket megtenni, melyek a fennálló szabályok és utasítások szerint szükségesek , illetőleg a melyek a közmunka és közlekedésügyi minisztérium részéről hivatkozással azon szabályokra követeltetni fognak. Az engedélyesek kötelesek továbbá a közmunka és közlekedésügyi minisztérium rendeletére minden kártalanítás nélkül egy másik vágányt az esetre kiépíteni, ha az engedélyezett vonalon az évi elegy­bevétel kilométerenként 14.000 frtot osztrák értékben meghalad. Ezen kötelezettség teljesítése azonban engedélyesektől csak az alább megállapított engedélytartam első 70 éve alatt követelhető. 20. §. Az engedélyesek kötelesek az engedélyezett vasút üzletéről a számadásokat a közmunka és közlekedésügyi minisztérium által kiadott számlázási minta szerint vezetni s a lezárt üzleti számlát a vagyonmérleg, nyereség- és veszteség­számlával együtt legkésőbb a számadási évet követő május hó végéig a közmunka és közlekedésügyi minisztériumhoz bemutatni. Kötelesek továbbá az engedélyesek a forgalom és üzlet eredményeit részletesen kitüntető évi jelentést szerkeszteni s közhirré tenni és mindennemű, a felügyeleti hatóságok által kivánt statisztikai adatot beszolgáltatni. 21. §. Engedélyeseknek jogában álland részvénytársaságot alapítani s a tényleges épitési és berendezési költség beszerzése czéljából névre, vagy előmutatóra szóló törzs- és elsőbbségi részvényeket bocsátani ki, olyképen, hogy a kibocsá­tandó elsőbbségi részvények a megállapított alaptőkének­­/5 részét meg ne haladják, a tözsrészvények pedig az alaptőkének legalább 1/5 részét tegyék. Ha az imént említett módon elsőbbségi részvények bocsáttatnának ki, a pálya tiszta jövedelméből mindenekelőtt az elsőbbségi részvényeknek a közmunka és közlekedésügyi minisztérium által a pénzügyminisztériummal egyetértőleg megállapí­tandó törlesztési hányada s további sorban e részvényeknek legfeljebb 5%-al megszabandó osztaléka lesz fedezendő s ehez képest a törzsrészvények törlesztése mindaddig meg nem kezdhető, a­mig az összes elsőbbségi részvények nem törlesztettek. A kétnemű részvények tulajdonosai mindazonáltal minden egyéb társasági jogokban és kötelezettségekben egyaránt részesülnek. A jelen engedélyokmány és az annak kiegészítő részét képező okmányok az alakítandó részvénytársaságra változat­lanul kötelezők, s ehez képest az alakítandó részvénytársaság az engedélyeseket a jelen engedélyokmány alapján megillető jogokat és kötelezettségeket változatlanul és minden fentartás nélkül kötelezőleg átvenni tartozik. A részvénytársaság megalakításához szükséges alapszabályok, kibocsátandó czimletek és szelvényeik, mintáival együtt, átvizsgálás és jóváhagyás végett a közmunka és közlekedésügyi minisztériumhoz felterjesztendők, s a nevezett miniszt

Next