Vasuti és Közlekedési Közlöny, 29. évf. (1898)

1898-07-24 / 88. szám

834 vegyesvonat Balassa-Gyarmatról már reggel 3 óra 6 perczkor fog indulni, s Aszódra reggel 7 óra 7 perczkor beérkezni, a­hol közvetlen csatlakozást talál a Budapestre délelőtt 8 óra 45 perczkor érkező személyvonathoz. A Balassa-G­yarmatról jelenleg este 8 óra 10 perczkor induló s Losonczra éjjel 10 óra 53 perczkor beérkező 7,014 sz. vegyes vonat ugyancsak folyó év augusztus hó 1-től kezdve Balassa-Gyarmatról be nem várva Csata fe­lől a csatlakozó vonatot, már este 7 óra 4'­ perczkor elindul s Losonczra este 10 óra 9 perczkor beérkezve csatlakozik a Felek felé közlekedő 321 sz. vegyesvonathoz, a jeleni­g Losonczról este 7 óra 20 perczkor induló s Balassa-Ggyarmatra este 10 órakor beérkező 7,017 sz. vegyes vonat, ugyanaz naptól kezdve Losonczról este 7 óra 40 perczkor fog indulni és Balassa-Gyarmatra este 10 óra 21 perczkor érkezni. . Közlemények. Kocsirakományok súlyszámítása. A pénzügyminiszer a kereskedelem­ügyi miniszerrel, valamint az érdekelt osztrák ministériumokkal egyetértőleg megengedte, hogy gabonának, rizsnek, üveg- és üvegáruknak, kő- és kő­áruknak, gépeknek és hordókban előforduló ásványolajaknak súlya abban az esetben, ha ezen áruk mindenike magában külön egész vasúti kocsi­rakományonként kerül beviteli vámkezelés vagy kisérvény-eljárásban utalás alá, oly módon állapíttassák meg, hogy a megrakott kocsinak vámhivatalo­san megállapítandó teltsúlyából a vasúti kocsin feljegyzett önsúly (tara) levonásba hozassék. Az osztrák-magyar vámterület általános vámtar­ifájához kiadott végrehajtási utasítás 10. §-ának részbeni módosításaképen egyidejűleg megengedte azt is, hogy a tarifa 120. és 121. h) és c) tételeihez tartozó, 100 gdg.-ként tisztasúly szerint 10 frt és 5 frtjával vámkezelendő hordók­ban előforduló ásványolajoknál a küldemény teltsúlyának megállapíthatása czéljából a próbaméréssel a következő esetekben lehessen megelégedni: 1. egész vasúti kocsirakományonként beérkező, egyenlő vámdíjtételhez tartozó, hordókban előforduló ásványolajok elvámolásánál vagy utalásánál akkor, ha a fél a vagyon-túra levonása általi súlymegállapítás ellen kifogást emel; 2. egész vasúti kocsirakományként beérkező különböző vámdíjtételekhez tartozó, hordókban előforduló ásványolajok elvámolásánál vagy utalásánál akkor, hogy ha minden egyes irodónak súlya be van vallva. Ha azonban a fent emlitett esetek bármelyikében a bevallás helytelenségének gyanúja forogna fenn, részletes lem­érés eszközlendő 88. szám. Magyar kir. posta-takarékpénztár. Betétetett junius hó folyamán a takarék­ forgalomban 92 96­2 forint, a cheque-forgalomban 43.744,255 forint. Visszafizettetett a takarékforgalomban junius hó folyamán 847,036 forint, a cheque-forgalomban 44.447,040 forint. A betétek csökkenése a takarék­forgalomban 76,926 forint, a cheque­forgalomban 702,785 forint. Betétálla­dék a június hó végén a takarékforgalomban 12.404,863 forint, a cheque­forgalomban 9.­­2 ,888 forint volt A villamos közúti vasutak Amerikában Az Egyesült­ Államokban 1­988-ban a villamos vasúthálózatok hossza csak 138 km. volt, 172 motor­kocsival. 1897 elején, tehát kilencz évvel később ugyanezen vasutak hossza 21,850 km. volt, a motorkocsik száma pedig 37,097-re szaporodott. A villa­mos vasutak térfoglalását a következő adatok mutatják : 1888 1897 januárius 1-én A közúti vasúttársaságok száma 615 806 A lóvasutak száma 566 167 A kábelvasutak száma 18 38 A közúti gőzvasutak száma 35 33 A villamos vasutak száma 21 698 A lóvasutak vágányhossza angol m­értföldekben 5,474 1,010 A kábelvasutak vágányhossza angol mért­földekben 217 515 A gőzvasutak vágányhossza angol mért­földekben 216 145 A villamos vasutak vágányhossza angol mért­földekben 86 13,580 A közúti vasutak hossza összesen . . 5,993 15,250 A lóvasúti kocsik száma 21,736 3,664 A kábelvasúti kocsik száma 2,777 5,957 A gőzvasúti kocsik száma 433 318 A villamos motorkocsik száma 172 37,097 A közúti vasúti kocsik száma összesen­­ 25,108 47,036 A Peking-Hankau-vasút építéséhez szükséges tőkét a chinai birodalom 112.500,000 aranyfranknyi 5°/6-os kölcsön útján fogja beszerezni. A vonal hossza 1,300 km. A munkálatok vezetése, valamint az anyagszállítások kiadása arra a belga társulatra van bízva, amely a vasúti előmunkálatokat végrehajtotta. Ez a társulat szállítja az összes anyagokat, a­melyeket a szin­tén belga alapítású hauyangi művek nem szállíthatnak. A Belgiumból Ghinába vasútépítés czéljából szállított anyagok vám- és illetékmentesek. HIVATALOS ÉRTESÍTÉSEK. Magyar keleti tengerhajózási részvénytársaság. 1898 augusztus havában az alant felsorolt elsőosztályú gőzösök vagy póthajók fognak Konstantinápoly és Galacz, illetve Galacz és Konstantinápoly között, Burgas, Várna, Gonstanza (Küs­tendje) és Suli­na érintésével közlekedni, ha csak rossz időjárás, vagy előre nem látott körülmények a meneteket meg nem akadályozzák. Galacz-Konstantinápoly. Konstantinápol­y-G­a 1­a­c­z. »Gurvin Mátyás* 5.—15. »Gorvin Mátyás. .....­­.—10. »Vaskapu« 15.—25. »Vaskapu« 15.—25. »Nádor« 20.—30. »Nádor« 20.—30. Ezenkívül hetenkint egyszer rendes gőzhajó-közlekedést tart fenn a társaság Galacz, Pyraeus között egyrészt, valamint Galacz Smyrna és Samos között másrészt a következő kikötők érintésével, úgymint: Rodosto, Gallipoli, Dedeagach, Lagos, Gavalla, S­a­l­o­n­i­k­i, V­o­r­o és M­y­t­i­­­e­n­e. Úgy a személy-, mint az áruforgalomra vonatkozólag felvilágosítás­sal szolgál az üzletvezető igazgatóság Budapesten, továbbá Hoffmann S. és V. c­z­é­g Budapesten k­i ezen c­égnek összes ügynökségei. Budapest, 1898 évi junius hó 25-én. Az üzletvezető igazgatóság. A magyar keleti tengerhajózási részvénytársaság által felvett, 4l/a°/o­kat kamatozó 50.1,000 aranyforintos elsőbbségi kölcsön részlettörlesztése végett 1898 junius 30-án eszközölt sorsolás alkalmával a következő, egyenként 100 aranyforintról szóló részkötelezvények számai húzottak ki: 1 2 3 4 7 12 15 16 18 19 25 33 35 39 42 46 54 56 60 62 67 71 74 75 76 77 79 80 81 85 86 92 1­3 104 121 135 168 180 199 203 207 212 213 216 237 2401 251 252 153 261 269 270 274 279 290 294 301 311 319 321 328 329 334 352 355 356 431 433 440 448 452 526 534 558 567 572 678 679 680 687 688 759 779 786 787 804 878 879 884 888 891 935 938 944 949 959 1031 1054 108­ 1133 1259 1260 1296 1296 1536 1553 1595 IfcOl 1643 1651 1652 1653 1818 1823 1831 1833 1913 1924 1931 1934 2191 2204 2299 2349 2517 2522 2531 2534 2613 2615 2625 2630 2713 2721 2723 2728 2885 2915 3013 3014 3081 3092 311­2 3119 3244 3266 3284 3289 3143 3450 3457 34­8 3523 3526 3531 3548 3720 3727 3742 3743 3827 3852 3864 3865 3944 3976 4018 4031 4192 4196 4201 4205 4359 436­2 4400 4409 4554 4556 4559 4573 4724 4730 4739 4747 4907­­4912 4913 4922 357 361 366 374 387 453 456 458 466 474 581 584 585 587 597 70) 719 730 731 733 805 810 817 823 8-27 900 901 902 907 908 962 963 972 978 979 1136 1163 1191 1196 1308 1350 1375 1381 1611 1612 1613 1615 1663 1670 1691 1701 1835 1841 1851 1853 1941 1948 199J 2010 2383 2402 2409 2420 2536 2550 2553 2565 2643 2653 2654 2656 2747 2768 2/70 2779 3015 3016 3029 3044 3140 3148 3154 3167 3303 3343 3360 3370 3463 3466 3169 3475 355!) 3565 3637 3650 3744 3750 3751 3768 3871 3872 3877 3888 4032 4033 4074 Í0S2 4210 4218 4220 4234 4413 4451 4451 4499 4583 4584 4602 4615 4784 4788 4811 4824 4925 4926 4938 4946 390 394 409 411 413 427 430 475 489 501 507 508 513 515 611 618 622 637 638 657 668 735 736 737 745 754 755 758 830 832 840 845 846 847 874 910 911 917 920 923 930 932 9-2 987 998 1000 1003 1020 1201 1203 1220 1232 1246 1251 1476 1477 1491 1502 1523 1531 1616 1617 1621 1623 1632 1636 1740 1746 1750 1759 1798 1804 1858 1873 1893 1898 1900 1902 2033 2080 2100 2159 2167 2193 2432 2466 2491 2503 2508 2510 2578 2589 2581 2594 2604 2608 2672 2681 2700 2702 2707 2710 2780 2795 2817 2823 2830 2871 3061 3064 3066 3068 3070 3074 3203 3205 3206 3215 3216 3217 3 >86 3420 2424 3431 3432 3437 3477 3479 3488 3499 3501 3505 3657 3670 3699 3710 3711 3714 3793 3809 3S12 3819 3822 3824 3894 3903 3904 3925 3928 3933 40S6 4104 4149 4157 4174 4189 4261 4267 4272 4291 4324 4336 4505 4519 4520 4532 4545 4546 4617 4636 4654 465S 4662 4701 4833 4834 4866 4869 4881 4903 4967 4978 4980 4987 5000. DÍJSZABÁSOK ÉS SZÁLLÍTÁSI ÜGYEK Magyar királyi államvasutak 111,697/98 szám. Osztrák-magyar-bajor vasúti kötelék. (I. pótlék kiadása az árúdijszabáshoz. II. rész 2. füzet.) Az osztrák-magyar-bajor kötelék-forgalomban 1895 évi október 1-től érvényes árudíjszabáshoz (II. rész, 2. füzet) 1. évi augusztus 1-vel az I. pótlék lép életbe. Tartalma : az eddigi által­ános díjszabások és a kivételes díjszabások­nak részbeni módosítása és kiegészítése, továbbá új kivételes díjszabások­nak felvétele, u. m. kender, kőlemezek és benzin (földolajból), továbbá

Next