Vasuti és Közlekedési Közlöny, 46. évf. (1915)

1915-11-17 / 135. szám

352 VASÚTI ÉS KÖZLEKEDÉSI KÖZLÖNY. Magyar királyi államvasutak. V. és K. K. 1915. X/17. 135. BZ. M. A. V. y~CV. szám."" * 1916. Osztrák—magyar—svájczi vasúti kötelék. (Faküldemények tárolási határidejének meghosszabbítása.) A »Vasúti és közlekedési közlöny« 1914. évi deczember hó 18-án kelt 142. számában M. Á V. 296,664/1915. CV. szám alatt közzétett hirdetmény kiegészítéseként az osztrák-magyar-svájczi vasúti kötelék­ben 1913. márczius hó 1-től érvényes IV. rész, B. füzetben (Magyar­országgal való forgalom) a »Betárolásra és a reexpeditióra vonatkozó határozmányok 1­7. pontjában (12. oldal) meghatározott 12 havi betáro­lási (reexpeditó) idő az 1913. évi augusztus hó l-től­­ 1915. évi szep­tember hó 1-ig terjedő időszakban betárolt küldeményekre 1916. évi szeptember hó l-ig kiterjesztetik. Budapest, 1915. évi november hó A magyar királyi államvasutak igazgatósága, a részes vasutak nevében is. Magyar királyi államvasutak budapest-központi üzletvezetősége. V. és K. K. 1915. XI/17. 135. az. V.205 ] . m. a. v. —[gjg.— m­- szám-Hirdetmény. Ezennel közhírré tétetik, hogy a vasúti kocsikban és az állomási helyiségekben elhagyott tárgyak, u. m. bőröndök, táskák, kalapok, ruha és fehérneműek, botok, napernyők, esernyők stb. stb. darabonként, kistételekben is. Budapest nyugoti pályaudvar állomásunkon 1915. évi deczember hó 6-án délelőtt 9 órakor tartandó árverés alkalmával kész­pénzfizetés mellett el fognak adatni. Budapest, 1915. évi november hó 10-én. Az üzletvezetőség. Magyar királyi államvasutak temesvári üzletvezetősége. V. és K. K. 1915. XI/17. 135. az. M. Á. V. 1'104 m­. szám. 1915. Hirdetmény. Miután Versecz állomáson a kocsirakományu teheráruküldemények elfuvarozása nem tart lépést ezen küldemények befutásával, a keres­kedelemügyi magyar kir. Minister úrnak 1915. évi április hó 27-én 25.714/111. szám alatt kelt engedélye alapján Versecz állomáson 1915. évi november hó 10-től kezdve visszavonásig következő korlátozásokat léptetjük életbe : 1. Az átvevők által kirakandó áruk tárolására nézve a »Vasúti és közlekedési közlönye folyó évi 63. számában 88,150/IIVa. szám alatt közzétett hirdetménnyel engedélyezett fekbérmentességet felfüg­gesztjük. Ezen állomáson tehát az átvevők által kirakandó árukra nézve fekbérmentes idő nem engedélyeztetik, azok a kirakási határidő alatt el is fuvarozandók. 2. A magyar, osztrák és bosznia-herczegovinai vasúti árudíjszabás I. rész, B) szakasz, I—XI. fejezet, b) 1/B) pont e) bekezdése értel­mében a leadásnál engedélyezett 4 napi fekbérmentességi időt a kocsi-rakománya teheráruküldeményekre vonatkozólag az értesítés elküldé­sétől, illetve kézbesítésétől számított 24 órára leszállítjuk. 3. A magyar, osztrák és bosznia-herczegovinai vasúti aárdíjszabás I. rész, J—XI. fejezet b) 3 B/a. pontjában megnevezett áruk (nyitott kocsikban szállítandó áruk) fekbérét 100 kg.-ként és naponként 2 fillér­ről 10 (tiz) fillérre felemeljük. Temesvár, 1915. évi november hóban. Az üzletveze­tőség. Első cs. kir. szab. Dunagőzhajózási Társaság. V. és K. K. 1915. XI/17. 135. BZ. Az árufelvétel további korlátozása. Az Első cs. kir. szab. Duna-Gőzhajózási Társaság közli, hogy 1915. évi november hó 16-val a Budapest—wieni Dunaszakasz közbenső állomásaival eddig fenntartott áruforgalmat — Pozsony állomás kivéte­lével — megszünteti. Bezárólag folyó évi november hó 17-től kezdve tehát a Budapest és Wien közötti állomásokról, sem azokra áruk át nem vézetnek. Kivételt képez Pozsony állomás, amelylyel az áruforgalom további intézkedésig még fenntartatik. Az 1915. november hó 4-éről kelt közleményünkben felsorolt többi forgalmak további intézkedésig fenntartatnak. ú­j Budapesten 1915. évi november hó 13-án. A magyarországi forgalmi igazgatóság. Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság. V. és K. K. 1915. XI/17. 135. sz. 13103. C. I. 1915. sz. Hirdetmény. A Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság igazgatósága közhírré teszi, hogy a személyhajójáratokat Orsova és Ruszjuk között az egyidejűleg kiadott menetrendhirdetmények szerint akként indítja meg, hogy az első menet Orsováról lefelé, valamint Ruszsukról felfelé folyó évi november hó 16-án lesz. A társaság személyhajói ezen járatban ugy­­e, mint felfelé hetenkint háromszor közlekednek és pedig Orsováról reggel 8 órai indulással minden vasárnap, kedden és pénteken, Ruszsukról pedig déli 12 órai indulással minden kedden, csütörtökön és szombaton. Budapest, 1915. november hó 12-én. Az igazgatóság. V. és K. K. 1915. XI/17. 135. sz. 13163. BlIIa. 915. Hirdetmény. A Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság közli, hogy a Wien-Budapesti Dunaszakasz közbeeső állomásaival fenn­tartott áruforgalmat, Pozsony állomás kivételével, november hó 16-áv­al megszünteti. A jelzett naptól kezdve tehát Budapest fölött csupán Pozsony és Wien állomások maradnak a forgalomnak nyitva. Az 1915. évi november hó 4-én kelt közleményben felsorolt többi forgalmak további intézkedésig fenntartatnak. Budapest, 1915. november hó 13-án. Az igazgatóság. NEM HIVATALOS RÉSZ Vasúti közlemény. Belföld. A «József főherczeg telepi megállóhelytől Pusztaszentmihályra vezető közúti vasutra vonatkozó engedélyokirat hatályon kivül helyezése. A keres­kedelemügyi minister f. évi október hó 25-én 62.908/111. 1915. szám alatt kelt rendeletével a pusztaszentmihályi közúti vasút részvény­társaság tulajdonát képező, s a budapesti helyi érdekű vasutak buda­pesti— czinkotai vonalának »József főherczeg telep« megállóhelyétől Pusztaszentmihályra vezető keskenyvágányu lófogatu közúti vasút­ építé­sére és üzletére hivatali elődje által 1893. évi augusztus hó 29-én 61.967. szám alatt kiadott engedélyokiratot (Magyarországi Rendeletek Tára 1893. évfolyam, II. kötet, 2.033. lap) hatályon kívül helyezte. A losoncz—gácsi h. é. v. új igazgatói. A losoncz — gácsi h. é. v. részvénytársaság Barta Arnold, Enyedy Béni, dr. Fellner Frigyes, dr. Schóber Béla és Szántó Frigyes igazgatósági tagjainak ügyvezetői igazgatói minőségét a budapesti törvényszéken i. é. szeptember 22-én 2.462 szám alatt bejegyeztette. Az alföldi első gazdasági vasút alapszabálymódositásának czégjegyzése. E vasút részvénytársaságának még 1905. junius hó 18-án megtartott közgyűlésén elhatározott s a kereskedelemügyi miniszer által 68.177/111. 1905. sz. a jóváhagyott alapszabálymódositást (5. §.) az aradi törvény­szék czéghivatában Bt. 48. szám alatt f. évi szeptember hó 14-én bejegyezték­ A pápa—bánhidai h­­é. v. alapszabálymódositásainak czégjegyzése. E vasút 1. é. junius 17-én megtartott rendes közgyűlése által elhatározott s a kereskedelemügyi miniszer által f. é. július 27-én 43.774. szám alatt jóváhagyott alapszabálymódosításokat a budapesti törvényszék c­ég­hivatala f. é. szeptember 22-én 1,567 szám alatt bejegyezte. A naszódvidéki h. é. v. II. engedélyokirati függeléke a Magyarországi Rendeletek Tárában. A »Rendeletek Tára« I. évi VII —VIII. egyesitett kiadótulajdonos, felelős szerkesztő: Dr. Szabolcsy Antal. füzete 430. szám alatt közli a naszódvidéki h. é. vasút engedélyokiratához 54.008/1915. K. M. szám alatt kiadott II. függeléket. A marostordai h. é. v. mezőbánd — kolozs —nagyidai és deményháza parajdi vonalainak megnyitása. A marostordai helyi érdekű vasút mező­bánd — kolozsnagyidai és deményháza—parajdi vonalait folyó évi október hó 23-án átadták­ a közforgalomnak. Budapest személyforgalma 1915. május havában. A távolsági forga­lomban folyó év május havában vasúton és hajón a fővárosba érkezett 2.350.492 és a fővárosból ugyanezen idő alatt elutazott 2.386.518 utas. A főváros helyi közlekedésében a május havi személyforgalom 23.158.147 személyre rúgott, a­kikért a főváros különböző helyi személyszállító vállalatai összesen 3.154.135 koronát vettek be szállitási dijak fejében. A cs. kir. szab. kassa-oderbergi vasút és az üzemében lévő helyi érdekű vasutaknak 1915. évi október havi ideiglenes üzleti bevételei a következők voltak : .a,e x , .n,, * , Kedvezőbb +• 5' é,VL „ 1914' éTl ,o,R , • ,«„ * • Kedvezőt­október havi 1915. évi 1914. évi lenebb — bevétel összbevétel koron A v.'nat neve az év elejétől Ks.-Od. egész vonala . 3.029,178 2.562,366 28.586,994 24.450,513 + 4.136,481 Ks.-Od. magyar vonala 1.943,075 1.643,059 18.064,141 15.665,138 + 2.399,003 Gölniczvölgyi h. é. vasút 36.772 23,958 384,498 382,898 + 1,600 r S«»„Xlm,i V, A anAA ror.r,n 75,390 — 22 291 41,925 — 12,469 288,087 — 38,722 ,118 - 13,094 Lőcsevölgyi h. é. vasút Szepesd­.—szepesv. hév. Árvavölgyi h. é. vasút Zsolna—rajeczi hév. . . Eperjes—bártfai hév. Poprád—késmárki hév. Késmárk—szepesb. hév. Szepesb.—podolini hév. Rózsahegy—korym­. hév. Trencsénvármegyei hév. 7,066 4,571 25,548 7,937 24,915 14,391 2,928 1,749 6,498 10,443 6,044 2,866 16,130 6,587 15,038 11,674 1,429 1,921 5,210 5,303 53,099 29,456 249 365 75,024 414,315 241,625 + 172 690 125,492 161,911­­ 36,419 24,529 32,648­­ 8,119 17,493 25,949 — 8,456 60,658 82,183 — 21,525 118,633 19,982 + 98,651 135. szám.

Next