Vasuti és Közlekedési Közlöny, 53. évf. (1922)
1922-01-01 / 1. szám
2 Ennek megfelelően az olasz határig terjedő szállítási útvonalon fekvő bármely állomáson és magán az átmeneti határállomáson felmerülő készpénzkiadások, vámkezelési költségek és egyéb mellékilletékek a feladótól — az olasz átmeneti határállomáson túl felmerülő fuvardíjak, mellékilletékek, vámköltségek és készpénzkiadások pedig a címzettől szedetnek be. A nemzetközi egyezmény 12. cikkének 2. és 3. pontjában foglalt határozmányok azonban ezáltal nem érintettek. 8. Ha a vasutak torgalmi akadályok avagy rendkívüli forgalmi nehézségek miatt kénytelenek küldeményeket kerülő útirányokon át továbbítani, úgy a tényleg használt útirányokon felmerülő szállítási díjak fizetendők. 9. A feladónak azon kötelezettsége, hogy a vám, adó, állategészségügyi és rendőri szabályok szerint megkívánt kísérőiratokat a fuvarlevélhez csatolja, a be- és ki-, illetve átvitelhez szükséges iratokra is kiterjed; a vasút nem köteles ezeket az iratokat helyességükre és teljességükre nézve megvizsgálni Ha a szükséges kísérőiratok a küldemény feladása alkalmával hiányosak, helytelenek avagy teljesen hiányzanak, a küldemény átvétele megtagadható. Ha a kísérőiratok hiányát, hiányosságát, illetve helytelen kiállítását már csak valamely útközben fekvő állomás állapítja meg, a küldemény feltartóztatható és a feladó rendelkezésére bocsájtható. 10 A küldemények utánvétekkel (beszedés után kifizetendő utánvét és készpénzelőleg) meg nem terhelhetők. 11. A feladónak a nemzetközi egyezmény 15. cikke értelmében megengedett utólagos rendelkezései csak addig foganatosíttatnak, amíg a küldemény a feladási állam határát el nem hagyta. Ha a küldemény a feladási állam határát már elhagyta, a feladó a nemzetközi egyezmény 18. és 24. cikkében foglalt esetek kivételével csak olyképen rendelkezhetik, hogy küldeménye ugyanazon a rendeltetési állomáson más átvevőnek adassék ki. E rendelkezés csak akkor hajtatik végre, ha az eredeti átvevő a fuvarlevelet még ki nem váltotta. 12. A szállítási érdek bevallása nincsen megengedve. B) Különleges magánkocsik. a) Üresen visszatérő különleges tmagánkocsik (tartány- és egyéb bizonyos áruk szállítására berendezett kocsik) azon az úton, amelyen átrakva érkeztek, két hónapon belül díjmentesen visszaszállttatnak. b) Ily különleges magánkocsiknak üres állapotban valamely megrakó állomásra való elküldése is megengedtetik. Ez a szállítás bizonyos feltételek mellett díjmentesen történik. Azokat a feltételeket, amelyek mellett különleges magánkocsik üres állapotban a megrakó állomásra továbbutaznak, az erre illetékes állomásfőnökség közli. A különleges magánkocsik nemzetközi fuvarlevelekkel adandók fel. C) Az áruk betakarása. A vasút tulajdonát képező takarók (ponyvák) a küldeményekhez nem adatnak. Budapest, 1921. évi december hóban. A m. kir. államvasutak igazgatósága, a részes vasutak nevében is. Magyar kir. államvasutak pécsi üzletvezetősége. V. és K. K. 1922. 1/1. 1. az. M. A. V. — 111. szám. Hirdetmény. Értesítjük a t. szállitóközönséget, hogy Újdombóvár állomást 1921. évi december hó 15-én a korlátolt kocsirakományu áruforgalomra a közforgalom számára is megnyitjuk. Az állomáson csakis különleges berendezést és kezelést nem igénylő áruk kerülhetnek fel- és leadásra s e mellett az áruk raktározása sincs megengedve, ideiglenes megőrzésre tehát a vasút gabonát nem fogad el,, hanem a gabona és az előre megrendelt és a bejelentés sorrendjében rendelkezésre bocsátott kocsiba közvetlenül rakandó be. Élőállatok közül a lovak, csikók, öszvérek és szamarak egyaránt fel- és leadhatók, a hasítottkörmű állatok az 1311. számú állategészségügyi értesítőben közzétett 92.360/111/B/1914. számú ministeri rendelet értelmében az ott közölt feltételek mellett ideiglenesen szintén feladhatók, leadásra azonban nem kerülhetnek. Pécs, 1921. évi december hó. Az üzletvezetőség. Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság, V. és K. K. 1922. 1/1. 1. sz. 13.028. B. II. 1921. szám. Helyi árudijszabás I. rész, B) szakasz — 1. külön díjszabás gabona stb. szállítására, — a külön díjszabásra szállítására. (Az uszályrakományok szállítására vonatkozó határozmányok módosítása.) A Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság igazgatósága közli, hogy 1921. évi december hó 24-től való érvényességgel további intézkedésig a fentjelzett díjszabási határozmányoknál az ünnepnapok jegyzékében némi módositás lép életbe A közelebbi részlethez illetőleg a részvénytársaság igazgatósága,, vagy az állomások adnak felvilágosítást. Budapest, 1921. évi december hó 21-én. Az igazgatóság. V. és K. K. 1922. 1/1. 1. sz. 13,252. B. I. 921. Cseh-szlovák dunaátrakodási forgalom Pozsonyon és Komáromon át Árudijszabás II. rész, érvényes 1921. augusztus 15-étől. (A vasúti fuvar díjtételek érvénye a dunai hajózásnak téli beszüntetése alkalmával.) A dunai hajózásnak a téli időszakra történt beszüntetésének idején a fentnevezett díjszabás vasúti fuvardíjtételei a vasúti állomásokról Pozsonyra irányuló forgalomban a következő esetekben érvényesek: 1. Oly küldeményekre, melyek valamely cseh-szlovák vasúti állomás"" még a hajózás beszüntetése előtt kerültek feladásra, már csak a haj beszüntetése után érkeztek az átrakodó helyre és onnan uj fuvarlevele való feladás alapján vasúttal külföldre továbbutaznak. 2. Oly küldeményekre, melyek valamely cseh-szlovák vasúti máson a hajózás beszüntetése után adattak fel és Pozsony dunapart , máson valamely vasúti- vagy magánraktárban (amennyiben ez vasúti ügyelet alatt áll) időközbeni tárolásra vannak rendelve. Eme küldeményes fuvarleveleihez az illető raktár oly elismervényét kell csatolni, amel bebizonyul, hogy a raktárgondnokság a küldeményt a hajózás újbóli nyitásáig ideiglenes időközbeni raktározásra tényleg átveszi. Az ideig tárolásra az idevágó szabályok mértékadók. Jelen határozmányokkal a fent jelzett díjszabás I. fejezetének A) pontjában (a 4—6 oldalon) foglalt alkalmazási feltételek megfelelőleg kiegészíttetnek. Budapest, 1921. december hó 28-án. A Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási R.T. igazgatósága, a részes közlekedési vállalatok nevében is. Vasúti és közlekedési közlöny MAGYAR KIR ÁLLAMVASUTAK KIMUTATÁS a magyar kir. államvasutak, valamint az általa kezelt vasutak 1921. évi november havi ideiglenes üzleteredményeiről. A vasutak megnevezése 1921. évi 1921. évi julius 5-től november hó végéig szállított Bevételek 1921. julius 1-től 1921. november hó végéig A vasutak megnevezése november hóban átlagos hossz november hóban szállított november havi bevételek 1921. évi julius 5-től november hó végéig szállított Bevételek 1921. julius 1-től 1921. november hó végéig A vasutak megnevezése november hóban átlagos hossz személyek áruk személyek és porgyás, iltán áruk után összesen kilentéti renkint személyek áruk személy- és podgyász után áruk után összesen A vasutak megnevezése km. száma tonnákban korona száma tonnákban korona A m. kir. államvasutak saját vonalai, valamint a saját számlájára kezelt h. A vasutak 3,373 2.709,500 1.212,500 75.848,500 189.785,100 265.633,601 178,753 13.741,100 6.363,800 420.993,343 1,056.366,914 1.477,360 257 A m. kir. államvasutak által a szabványszerződésalapján kezelt h. é. vasutak 3,799 1.220,500 390,300 11.610, 00K 28.288,200 3. 898,200 10,502 6.025,300 1.859,700 61.671,800 130.717,70i 192.389,500 Összesen 7,172 3.930,000 1.602,800 87.458,500 218.073,300 305.531,800 42,601 19.766,400 8.223,500 402 665,143 1,187 084,614 1,669.749,757 A m. kir. államvasutak kezelésében álló: Pécs— barcsi vasút*) 63 160,700 5,300 615,800 475,300 1.091,100 16,022 192,100 13,200 1.947,100 1.256,900 3.204,000 *) JEGYZET: A pécs—barcsi vasút adatai 1921. évi szeptember havától kezdődnek. Budapest, 1921. évi december hó. Az igazgatóság, 10. szám.