Viața Nouă, ianuarie-martie 1964 (Anul 20, nr. 5932-6007)

1964-02-14 / nr. 5968

V * > A I V f ANUL XX, NR. 5968 VINERI 14 FEBRUARIE 1964 4 PAGINI — 20 BANI După prima lună a anului Prima lună de producție, a însemnat și primul succes înregistrat de colectivele de muncă din întreprinderile industriale ale regiunii noastre. La sfîrșitul lui ianuarie, pe ansamblul industriei, planul producției globale a fost depășit. Acest frumos succes dobândit printr o muncă entuziastă confirmă justețea măsurilor de pregătire a producției încă din 1963, desfășurarea de către organele și organizațiile de partid a unei temeinice munci politice de masă, care prin forța ei educativă și mobilizatoare a contribuit la dezvoltarea conștiinței socialiste, la extinderea experienței valoroase,, la înlăturarea unior lipsuri. Dezbaterea cifrelor de plan pe 1964 cu mult înainte de începerea unui nou an de activitate productivă, în scopul cunoașterii de către fiecare muncitor a sarcinilor ce le revin, întocmirea planurilor M.T.O. în cuprinsul cărora au fost trecute cele mai importante măsuri menite să contribuie la realizarea exemplară a sarcinilor economice, au fost, de asemenea, factori hotărîtori, care au stat la baza succesului obținut, și care vor asigura în continuare, dobândirea de noi succese. Constructorii Grupului de strucții și montaje nr. 1 Galati conau raportat îndeplinirea planului producției globale pe luna ianuarie cu 3 zile mai devreme, înregistrînd totodată un ritm de execuție susținut la blocurile C și căminele studențești. Este un fapt demn de laudă mai ales dacă ținem seamă că mercurul termometrului a coborât de mult sub zero grade. Având în vedere că volumul lucrărilor de construcții de montaj crește în acest an cu 28 la sută față de 1963, iar construcțiile de apartamente noi cu 50 la sută, conducerea grupului de construcții, ajutată in permanentă de organizația de partid, a luat din timp măsurile care să asigure continuitatea lucrărilor pe șantiere și în timpul iernii. In primul zinel, spatiile unde urmează să intre butoanele in operă au fost acoperite cu prelate mari din polietilenă sau din priză cauciucată. De asemenea, șantierele au fost aprovizionate din vreme cu materialele necesare, iar pentru folosirea la întreaga capacitate a utilajelor de transport — in special pe șantierele exterioare — s-au luat măsuri ca ele să lucreze după metoda — plin-plin. Iată doar cîteva din măsurile cu mare eficientă care aplicate in practică au permis constructorilor să execute un volum sporit de lucrări in luna ianuarie. 8 tone celuloză, 4 tone carton duplex triplex, 54 tone sodă caustică și 1.251 m.c leșie albă, reprezintă depășirile de plan pe luna ianuarie obținute de către chimiștii de la Combinatul de celuloză și hârtie din Brăila. Indicii superiori de producție realizați aici arată că stuful este valorificat cu pricepere, mașinile și instalațiile sunt exploatate gospodărește iar oamenii au acumulat o vastă experiență, ceea ce le dă posibilitatea să descopere și să valorifice mai bine rezervele existente de creștere a producției și productivității muncii, să aplice cu mai multă hotărîre metodele și inițiativele valoroase în prelucrarea stufului. Un colectiv de muncă ceva mai tinăr decit chimiștii brăileni, este cel de la IPROFIL Focșani, făuritor al frumoaselor garnituri de mobilă. In prima lună a anului, săgeata de pe grafic a ieșit din spațiul inițial, indicînd realizarea planului producției globale cu 112 la sută, iar planul producției marfă cu 122 la sută, confecționîndu-se peste prevederi 8 garnituri de mobilă. Sub lozinca : „Să producem mai multă tablă peste plan și de calitate superioară, cu un consum scăzut de zinc", laminatorii gălățeni au pornit o entuziastă întrecere încă din primele zile ale anului. Rezultatul ? Îndeplinirea planului producției globale cu 2 zile înainte de termen și realizarea a 270 tone laminate peste sarcinile prevăzute. Secția acoperiri metalice din cadrul uzinei a produs 218 tone tablă zincată peste plan, reducînd consumul specific de zinc cu 4 kg pe tona de tablă, iar procentul de calitate a fost depășit cu 7,2 la sută. Succese lăudabile au obținut și cele două șantiere navale Galați și Brăila, Uzina de utilaj greu „Progresul", harnicii laminatori brăileni, cele două uzine de reparații Galați și Tecuci, IPROFIL Gugești, colectivele de muncă de la Stația de sortare a minereului, I.S.C.L., întreprinderea „11 Iunie" din Galați, Fabrica de ciment „Stinca", Complexul de industrializare a lemnului din Brăila, cele două fabrici de conserve și altele. Iată, așadar tabloul succeselor înregistrate (tablou incomplet, pentru că realizări sunt multe), de colectivele de muncă din unitățile economice ale regiunii noastre în prima lună a anului. Posibilități, rezerve nevalorificate încă lrai sunt pentru dezvoltarea realizărilor în viitor. Activitatea politică, desfășurată de organele și organizațiile de partid, de comitetele sindicatelor și U.T.M., trebuie orientată spre problemele concrete ale producției, ca să fie în strînsă legătură cu sarcinile mereu actuale pe care le ridica zi de zi procesul muncii.Va trebui acordată o deosebită atenție felului cum se realizează angajamentele in cinstea celei de a XX-a aniversări a eliberării patriei. Ele să fie urmărite permanent, consemnate la timp, popularizate. De asemenea, măsurile din planul M.T.O. să fie înfăptuite operativ, astfel, incit, eficiența lor să fie oglindită in realizarea ritmică și la toți indicatorii a sarcinilor de plan. De altfel, prima lună de producție din acest an, ne-a demonstrat că, în întreprinderile industriale din regiunea noastră sunt toate condițiile pentru realizarea sarcinilor de plan și angajamentelor luate in întrecere. Constructorilor—înalte cunoștințe profesionale La Șantierul naval „1 Mai" din Brăila, frecventează cursurile de ridicare a calificării peste 400 de constructori, diferențiați pe meserii și grad de pregătire. Intocmindu-se din timp planurile tematice cu lecții bine documentate, in strînsă legătură cu producția, asigurindu-se condiții bune pentru funcționarea cursurilor, s-a reușit ca pînă zilele trecute să predea 15 lecții, iar frecvența celor care urmează cursurile să fie de 95 la sută. Printre lectorii care se evidențiază, se numără ing. Savian Pavel, Cecilia Bordeanu, tehnicienii Emil Mihalcea, Ovidiu Nichita și alții. IOAN ELENA corespondentă (Foto : GH. BERCOV) Spre noua stație de a orașului benzină Galați. Citiți în pag, a lI-a HOTARÎRE A Conferinței organizației regionale Galați a P.M.R din 8-9 februarie 1964 Au redus termenul de staționare a vagoanelor Avind la bază experiența acumulată din anii precedenți, înfăptuind un număr însemnat de măsuri tehnico-organizatorice, colectivul de muncă de la stația C.F.R. Mărășești a obținut de la începutul anului și pînă în prezent importante succese pe linia îndeplinirii și depășirii sarcinilor de plan. Astfel, planul de transport tone încărcate și descărcate a fost depășit cu 44 la sută, la încărcări și descărcări cu 10,5 la sută, reducîndu-se termenul de staționare a vagoanelor cu două ore pe fiecare vagon, iar planul la tonaj brut a fost realizat in proporție de 100,3 la sută. O contribuție de seamă in realizarea acestor indicatori de plan și-a adus-o schimbul condus de tovarășul Mitică Dimofte, care a obținut cele mai frumoase realizări. Mașini cu caracteristici superioare Pe adresa Fabricii, de confecții Brăila a sosit de curmă un nou grup de mașini moderne. Prin caracteristicile lor tehnice superioare, cele 6 mașini de cusut cu 2 ace și 4 mașini de cusut nasturi contribuie la creșterea productivității muncii cu 100 la sută și respectiv 400 la sută. Noile mașini îmbunătățesc, de asexienta, calitatea produselor. In ediția recentă Organizația de „7 Noiembrie“ din partid din G.A.C. comuna Pechea, raionul Galați, pe lângă celelalte laturi ale muncii politice acordă o deosebită importanță activității gazetei de perete. Ca urmare, în centrul preocupărilor acesteia stă permanent lupta neobosită a colectiviștilor pentru sporirea continuă a producțiilor cerealiere și animaliere. In articolele „Timpul nu așteaptă" și „Să transportam cu mai mult gunoi pe cimp" apărute într-o ediție recentă, autorii scot în evidență rezultate obținute și lipsurile în pregătirea campaniei de primăvară In afara acestor probleme, gazeta de perete publică în perioada actuală articole pe teme ale muncii de partid aspecte din munca entuziastă a tinerilor colectiviști, acțiunile întreprinse pe linie social-culturală. NICOLAE ȘTEFU colectivist Ținînd seama de cerințele mereu crescînde ale cumpărătorilor, colectivul de muncă de la întreprinderea de produse metalice Galați se preocupă cu grijă de realizarea unor sortimente variate de bunuri de larg consum și in cantități sporite. Ca urmare a acestui lucru, de la începutul anului și pină in prezent, muncitorii de aici au realizat un număr însemnat de noi sortimente printre care se numără minere mobilă, lanuri nichelate, stropitori ovale etc. Recent, Comitetul executiv al Sfatului popular din comuna Golășei, raionul Brăila, a analizat planul pentru gospodărirea și înfrumusețarea comunei pe anul 1964. Printre obiectivele fixate in plan sunt defrișarea de mărăcini a 2 ba teren care Hotăriți fiind săcesele obținute, nu consolideze succolectiv format din ingineri, tehnicieni și muncitori cu o înaltă calificare lucrează in prezent la elaborarea unor noi prototipuri de sortimente de larg consum. Astfel, pînă la 20 martie a. c. vor începe, să fie realizate aici încă 15 sortimente printre care : prăjitoare cafea, cuțite pentru curățat cartofi, dispozitive de strecurat roșii, adaptate la mașina de tocat, aparate de scos simburi din vișine și altele, vor fi redate agriculturii, plantări de arbori, pe marginea drumurilor principale, amenajarea unui parc, construirea de podețe in fața porților ,gospodăriilor și alte acțiuni. ȘTEFAN VECHIU corespondent ă « » sertement Curs pentru radioamatori Recent In cadrul Școlii profesionale a C.S.G. a luat ființă un curs de radioamatori. Pe lingă acesta, s-a înființat și un curs pentru practicarea „Sportului radio" la care s-au înscris 42 de elevi. Cursurile se țin de două ori pe săptămână timp de 6 luni. La acest curs elevii vor învăța din tainele radiotehnicii, alfabetul Morse etc. A. CRINTEA, elev Măsuri gospodărești Cind locomotiva 230287 a sosit din cursă, în fața ei s-au strîns cîțiva ceferiști care discută însuflețiți. Este un aspect cotidian din activitatea lor. Tema discuției : respectarea regularității și siguranței circulației. Și după cut se pare, inginerul Nicolae Giurea este mulțumit de rezultatele ceferiștilor de la depoul Galați. Elocventă este o cifră: 3.245.231 km parcurși de locomotivele depoului în anul trecut. Feroviarii gălățeni au transportat sute de mii de tone de mărfuri, au asigurat circulația trenurilor de călători. Ziua de 16 Februarie i-a găsit cu noi realizări în muncă, dovada hărniciei lor. IN FOTOGRAFIE : (de la stingă la dreapta) Titu Florea, lăcătuș, Ilie Cucu, fochist, Pînică Bancu, lăcătuș, Zaharia Iancu, șef de echipă Dumitru Hîncu, mecanic de locomotivă, Nicolae Tătaru, revizor de locomotivă și inginerul Nicolae Giurea. Legătura strînsă cu practica Pînă zilele trecute, la cursurile agro-mecanice de la S.M.T. Șendreni s au predat 16 lecții. După fiecare lecție, ing. Mircea Gușanu insotit de cursanți a dat explicații suplimentare in atelierul de reparații, pe motoare, insistînd in ultima perioadă asupra sistemului de ungere și a instalației electrice de la tractorul U. 650. De remarcat că la fiecare lecție, frecvența este de sută la sută. ȘTEFAN IORDACHE corespondent Am aplicat în viață cele învățate G.A.S. Gropeni este așezată în apropierea Dunării, fiind una din tinerele gospodării de stat. Ea este profilată pe cultura porumbului, creșterea vacilor cu lapte și oilor. Azi numără un sector zootehnic compus din 875 bovine și 10.706 capete ovine. La început munca a fost destul de grea pentru a forma oameni corespunzători creșterii animalelor. Anul trecut a luat ființă aici cercul agrozootehnic la care au fost înscriși 50 cursanți, iar anul acesta sunt în anul II. Prin cunoștințele căpătate la cursuri, lucrătorii din G.A.S. și-au adus zi de zi contribuția la dezvoltarea sectorului zootehnic și creșterea productivității acestuia. Pe luna ianuarie 1964 am livrat statului 546,5 hl lapte fată de 490 iil planificat. De asemenea, am livrat statului 6,1 tone carne bovine iată de 5 tone planificat, iar la carnea de porc s-au livrat 5 tone. FLORICA DUMITRU corespondentă Muncitori și elevi Pentru ridicarea cunoștințelor profesionale ale muncitorilor din G.R.S. Romani s-au organizat la începutul anului de invătămint 4 cercuri zoomecanice cu 66 cursanți. Lectori la aceste cursuri sunt Ilie Corneliu, maistru zootehnist, Palmara Mantu, maistru mecanic, Turcu Ștefan, zootehnist șef și Goleanu Vasile, mecanic șef. Lecțiile sunt predate conform graficelor întocmite și cu mai pe înțelesul cursanților. S-a observat că muncitorii care au participat și au învățat totdeauna la cursurile predate au obținut și rezultate frumoase în producție. Participind la cursurile ce se desfășoară în această perioadă muncitorii din GA.S. capătă mereu noi cunoștințe cu ajutorul cărora voi lucra mai bine. APOSTOL PARASCHIVA zootehniciană Fertilizează solul Pentru traducerea in viață a prevederilor planului de fertilizare a solului, colectiviștii din comuna Corbu, raionul Brăila conduși de organizația de partid au început căratul gunoiului încă din primele zile ale acestui an. Astfel, de la 1 ianuarie și pină in prezent, s-au transportat pe tarlalele care în primăvară vor fi insămințate al porumb, peste 1.200 tone gunoi de grajd. Cele mai mari cantități au fost cărate de conductorii de atelaje Anton I. Dumitrache, Gheorghe Picoș, Ghiță Muscă și alții. A. IONITA corespondent Orice s-ar spune, munca ceferiștilor nu-i ușoară. Atributul este același și pentru mecanic, cantonier ori ceferistul de la întreținere. Oamenii aceștia au de înfruntat frigul sau arșița, ploaia sau zăpada. Noaptea sau ziua, ceferiștii sunt la datorie. Datorie... Iată cuvintul cel mai potrivit ceferistului... Ei sunt cunoscuți ca oameni hotăriți și harnici. Am cules, spre evocare, citeva crimpeie din activitatea ceferiștilor brăileni.............. „Restricție la Dedulești Există in cadrul complexului C.F.R. Brăila un sector despre care lumea știe mai puține lucruri. Este vorba de cei de la sectorul care se ocupă cu întreținerea instalațiilor de semnalizare, centralizare și blocare. Sunt aici doar 12 oameni '■— electromecanici și lăcătuși, 12 oameni pe care-i găsești acolo, unde e nevoie de ei. De la Dedulești se anunță prin telefon că stația nu poate primi nici un tren. S-au blocat instalațiile din cauza gerului și a zăpezii, iar macazele nu mai puteau fi manevrate.— Restricție la Dedulești I — Trenurile nu mai pot circula. Electromecanicul Radu Perianu, și lăcătușul Șandru Ion au sosit imediat la Dedulești și au remediat defecțiunea. In aparență este un lucru mic, neînsemnat. Dar tocmai faptele mărunte sunt obiectul unor realizări mari. A remedia o defecțiune intr-un timp scurt, înseamnă că circulația ar are de suferit, ceea ce la C.F.R. este un lucru esențial, l-am întrebat pe cei doi ceferiști despre fapta lor. — Nu, vă rog nu insistați. Despre oricine dintre noi se poate vorbi la fel, în numai 13 zile Un ultim zumzet înfundat, o ultimă scrișnitura și atmsofera nu mai vibrează, s-a așternut liniștea la Depoul C.F.R. Brăila. —■" Oamenii se duc să monteze o macara rulantă .— ne spune tovarășul Nicolae Mustață, secretarul organizației de partid. Știți, depoul nostru se modernizează. Asta-i a doua macara, rulantă pe care o montăm. E construită de secțiile biele și osii. L — Secțiile biele și osii ? — Da,, da, chiar așa este. Uitasem să spun. Am organizat procesul de producție intr-un mod cu totul nou. înainte, lucram 10 oameni la reparațiile unei locomotive. Acum reparațiile se fac altfel. Uitațiva, locomotiva de pe vinciul 3 este reparată mai devreme cu 4 zile. Este un angajament al nostru pentru ziua feroviarilor. ** nsemnan• reporter Noua metodă de lucru a ceferiștilor este intr-adevăr bună. La început a mers cam greu. Dar, încetul cu încetul oamenii s-au specializat. Intr-o zi, s-au ambiționat cu toții și au hotărit termenul planificat să fie scurtat. Acum o locomotivă stă pe vinci 13 zile in loc de 15. Partida lui Mihailâ Gheorghe — Te văd om cu tragere de inimă, conștiincios, muncitor. Ți se încredințează sarcini de cinste. Nu vrei să conduci o partidă de manevră ? Iată cuvintele pe care șeful stafiei i le-a spus. marievrahtului Mihăilă ,4. Gheorghe cu ani in urmă. Acum este șef de manevră in stația C.F.R., și conduce cea mai bună partidă. De munca manevranților depinde scurtarea timpului de staționare a vagoanelor. Cel care stabilește modul de manevră este șeful partidei. Este greu insă să treci, la sosirea unui tren pe la fiecare vagon. .A venit atunci Mihăilă cu o idee minunată. — N-ar fi mai ușor ca să impărțim treaba aceasta pe manevranți, să știm astfel ce vagoane avem ? — Bună idee, a exclamat manevrantul Mocanu Radu, și de atunci, cele mai rapide manevre se fac in De-a lungul a 18 km de cale ferată Să vi-l prezentăm pe revizorul de cale ferată Nedelcu Radu, de la Secția 13. De ce insistăm să-l cunoașteți ? Desigur, nu intimplător. Oameni ca el merită să fie cunoscuți, apreciați. Anul acesta, la 16 Februarie, ziua ceferiștilor, împlinește 15 ani de cirul aprins să cutreiere cite 18 km. pe zi, pe calea ferată din districtul Troian Sat. 15 ani înseamnă 85.000 km. parcurși de-a lungul magistralei de oțel ca s-o controleze și să-i repare defecțiunile ivite, 85.000 km. înseamnă de două ori linia ecuatorului. Nedelcu Radu este socotit ca unul dintre cei mai destoinici revizori de cale ferată. * Am poposit prin cîteva sectoare de la Depoul și stația C.F.R. Brăila, pentru a vă prezenta citeva aspecte ale muncii depuse de ceferiști, muncă neîntreruptă la nici o oră din zi sau din noapte. PETRE BACANU ceferiștii brăileni * Omogenizarea bentonitei pe cale mecanică La Stațiunea experimentală viticolă Odobești s-a realizat un dispozitiv special pentru omogenizarea bentonitei în vederea limpezirii vinului. Prin folosirea acestui aparat se realizează o economie de 7.000 lei la 100 de vagoane vin prin aplicarea unui singur tratament. Acest aparat se poate folosi și pentru omogenizarea acidului tartric și citric, care se folosesc pentru corecția acidității mustului și vinului. Fotografia noastră înfățișează un aspect de la secția vopsitorie a întreprinderii „11 Iunie“ din Galați. Scaunelor metalice, combinate cu material plastic, li se execută o ultimă vopsirea cu ajutorul operațiunei pulverizatorului automat. T Pentru buna aprovizionare a satelor In anii regimului de democrație populară, în regiunea noastră au luat ființă sute de unități ale cooperației de consum. Astfel, numai intre anii 1955—1963 in regiune s-au constituit 138 unități. Pentru mai buna aprovizionare a unităților și de deservire a populației de la sate, se vor construi în anul acesta încă 18 unități, iar valoarea mărfurilor distribuite va crește cu aproape 100 milioane lei, față de anul 1963. Plul/l/l Odata cu dezvoltarea necontenită a orașului Galați, cresc neîncetat și cerințele de transport ale populației. Acest lucru a impus' organelor locale de resort cit și conducerii Întreprinderii de transporturi orășenești Galați, luarea unor măsuri organizatorice 'menite să 'ducă la îmbunătățirea transportului în comun. DESPRE REALIZĂRI... Spre deosebire de anii precedenți, în anul trecut și în luna ianuarie a. c., s-au obținut unele succese in ceea ce privește transportul in comun. Așa de exemplu, prin dotarea întreprinderii cu încă 50 autobuze, au fost înființate noi trasee cum ar fi traseul Țiglina — D.R.N.C.- Parcul pionierilor—Stadion și altele, care totalizează in prezent zeci de kilometri. Preocupîndu-se să contribuie cu mai mult la transportul oamenilor muncii la servicii și spre locuințe, cit și pentru celelalte nevoi, numeroși șoferi, printre care Samoilă Bădin, Simion Chitic, Savcenco I., Lazariuc I., precum și taxatoare ca Jenica Alexandru, 11 Boicenco, Ioana Burlacu și altele, se străduiesc să deservească la timp și iu bune condițiuni pe călători. De asemenea, datorită preocupării conducerii întreprinderii, reparația și întreținerea parcului de autobuze și autocamioane, se face în mai bune condițiuni, pentru aceasta înființîndu-se un atelier de vopsit și de vulcanizat, unul de recondiționat piese și altele. O mai mare atenție s-a dat cursurilor de ridicare a calificării personalului de întreținere și reparații, cit, și educării personalului de mișcare în spiritul unei atitudini civilizate față de calatori. ...ȘI DESPRE UNELE LIPSURI Dacă în ultimul timp transportul în comun a fost oarecum îmbunătățit, trebuie de arătat că încă nu s-a făcut totul în această direcție. Majoritatea salariaților din întreprinderile și instituțiile orașului, își pun zilnic întrebarea : Cum voi călători astăzi cu autobuzul ? Aceasta deoarece călătoriile cu autobuzul presupun, multa așteptare, uneori îngrămădeală, enervare și discuții. Pe marginea unor sesizări ale cititorilor, a controalelor efectuate și în urma unui raid întreprins pe trasee și în garaje, redacția noastră a constatat unele din cauzele care fac ca la orașul Galați transportul în comun să nu se desfășoare în cele mai bune condițiuni și pe măsura posibilităților. Și iată ce a aflat : NU ÎNTOTDEAUNA ZIUA BUNA SE CUNOAȘTE DE DIMINEAȚA „Ziua bună se cunoaște de dimineață“ spune o vorbă din bătrîni, nu însă întotdeauna și la I.T.C. Galați. Spunem aceasta deoarece în ziua de 31 ianuarie a. c. la ora 5 dimineața au plecat pe trasee doar 22 autobuze din cele 38 planificate. Și aceasta pentru că mai sînt încă unii șoferi ca : Ion Zlat, Dumitru Giurea, Nicolae Stanciu, Mircea Popa, Mihai Melinte, care nu îngrijesc mașinile, întîrzie de la serviciu sau chiar lipsesc nemotivat. Lucrurile nu se opresc insă aici. Dacă uneori autobuzele nu sunt la timp pe traseu apoi acest lucru se datorește și faptului că unii maiștri ca Ilie Putulache, Ion Ioniță, Petrache Pițu, Vasile Stan, execută reparații de proastă calitate. Așa se explică de ce in ziua de 3 ianuarie a. c. din cele 18 autobuze de pe traseul 10 s-au retras pînă la orele 11, un număr de 6 autobuze, din cele 8 de pe traseul 11 s-au retras 3, iar din cele 10 de pe traseul 12, s-au retras 4, pentru remedieri. De multe ori așteptînd în stație te bucuri că vezi venind autobuzul. Spre regret însă constați că el se duce la... benzină. Te resemnezi. Dacă ai știi că uneori autobuzul mai are rezervorul mai bine de jumătate cu benzină ! Nu întotdeauna — dacă se întîmplă așa—ne-a relatat tov. Matei Marinoiu, secretarul organizației de bază de la 1.1.0. Galați — e de vină șoferul care dovedește neglijență, ci în primul rînd dispecerii de serviciu care permit să nu se respecte graficul de alimentare cu benzină a autobuzelor. Și pentru că vem vorba de dispeceri, trebuie de arătat că unii dintre ei ca Dumitru Popa, Zaharia Nichita, Constantin Volintiru, cu toate că sunt datori sa asigure o riguroasă respectare a graficelor pe parcurs — nu fac acest lucru, ba mai mult lasă unele autobuze să circule pe alte trasee decât cele indicate pe tăblițe. AUTOBUZELE SĂ FIE MAI BINE ÎNTREȚINUTE Ne întrebăm : Cum se face întreținerea mașinilor ? Atunci cind unele din ele stau pe traseu sau la capete, cum se fac reparațiile ? Fără îndoială că în discuția pe care redacția a organizat-o recent cu conducerea I.T.O.G. și organizația de bază de aici, s-au pus și aceste întrebări. Iată ce a aflat: In primul rînd, cu toate că la garajul întreprinderii spălare, ele nu au existat rampe de decit un singur furtun pe motiv că acum iarna ele s-ar strica. In al doilea rind, întreținerea autobuzelor noaptea nu se face în cele mai bune condițiuni deoarece nu există tura a III-a de mecanici și nici femei de serviciu suficiente pentru curățenie. Abia de curând, după cereri insistente, s-a înființat un atelier de vulcanizare, un atelier de recondiționat piese și s-a instalat un cazan pentru încălzirea apei pentru radiatoare. Pentru buna deservire a călătorilor parcul de autobuze al I.T.C. Galați a fost mărit simțitor în ultimii ani, cuprinzind în prezent 136 autobuze. In ziua de 29 ianuarie a. c. însă din totalul de autobuze nu erau în stare de AL BIRA (continuare in pag. a liiaj Transportul în comun să fie mai judicios organizat