Viața Nouă, octombrie-decembrie 1969 (Anul 26, nr. 7714-7792)

1969-12-03 / nr. 7768

Z Pag. a 2-a ECRAN ■ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK]nBBBEBaMnB „Femeia îndărătnică“ Laurence Olivier, Smaktunovski, între alții, l-au invitat pe Shakespeare să-și prezinte filozofia, personajele și culorile în plină natură. Aduse la scara de unu pe unu, dramele și comediile sale s-au fixat într-un chip nou în conștiința publicului. De altfel, nu numai cinematografia și-a căutat teme in opera marelui romantic. Dar dacă baletul și muzica s-au întrecut în a-l omagia, filmul a recunoscut in Shakespeare întotdeauna un factor de corecție și reabilitare, o perpetuă referință pentru creația de esență. Știam, din informații demne de luat in seamă, că Franco Zeffirelli și-a creat o inegalabilă faimă de regizor multiplu, deschis unei multitudini de genuri de spectacole. Am aflat de curînd că după succesul cu „Femeia îndărătnică", (adaptarea „Imblînzirii scorpiei") a urmat „Romeo și Julieta“ — un film ai cărui protagoniști au vîrsta eroilor piesei lui Shakespeare. Iată așadar, că asistăm la un veritabil eveniment cultural subliniat desigur și de prezența agreabilă a unor actori de mult îndrăgiți. Firește, nu ne-am trecut în agendă „două ore de Ulm" pentru că am fi fost curioși să vedem o nouă variantă cinematografică, a unei aciuni de mult cunoscute. Am intrat in sală pentru că ne este plăcut să reconstituim în imagini lumea eroilor shakespeareni, plină de vigoare, de umor și de îndrăzneală dar și poate pentru că lumea aceasta, prinsă în stampe vechi, și tablouri celebre, rămâne unică și nealterată. Zeifirelli nu și-a căutat personajele, nu le-a cerut identități noi, nu le-a pretins să spună mai mult. Le-a oferit însă un univers mai larg, mai bogat pe care l-a construit singur, cu migală și cu înțelepciune. Padova aleargă înapoi, in Renaștere. Piețele și străzile par construite dintr-un element încă nedescoperit. Visul, veselia, gluma întreaga picanterie punctează o atmosferă fastuoasă. Ca să-l aduci pe Shakespeare sub cerul albastru al Italiei, trebuie să ai siguranța — că dincolo de culoare și de farmecul personal al interpreților, dincolo de discreția muzicii și eleganța figuranților, în flm trăiește filonul spiritualității, al inteligenței și armoniei. Regizorul este înainte de toate un prețuitor al adevărului artistic pe care-l redă întreg, nedisimulat. Desigur, poate că prezentul film nu ar fi avut valoarea actuală dacă nu s-ar bucurat de colaborarea celeebrului Taylor — cuplu : Elisabeth Richard Burton. O alegere mai potrivită nu era ușor de făcut. Și aceasta pentru că deși italian, deși nu drept să recreeze un mediu italian, potrivit indicațiilor autorului, Zenirelli a înțeles că Shakespeare a scris comedii și tragedii englezești transferate in ambianta peninsularilor. Liz Taylor are desigur ochii la fel de albaștri ca și in alte filme, dar de data aceasta am venit să-i cunoaștem privirile : aprigi și tandre. Jocul lui Burton este dens, umorul său — rafinat, inteligent. Cam atit despre Ulm. Restul îl puteți comenta după voie de îndată ce veți găsi că Shakespeare a avut dreptate cînd a scris : „îmi plac baladele acestea tipărite / Căci adevăr grăiesc întotdeauna". VIRGIU ȚIGĂNUȘ Respectarea legalității (Urmare din pag. I) fel, se mai adoptă uneori hotărîri și decizii la un nivel juridic scăzut, conținînd dispoziții generale sau chiar formulări confuze. Este evident că o asemenea formulare ca aceea cuprinsă în hotărîrea din 20 ianuarie a.c. a Consiliului popular al comunei Cerțești, în care se spune : „Comitetul executiv va lua cele mai potrivite măsuri pentru a asigura execuția bugetară pe anul 1969 în cele mai bune condițiuni, folosind toate mijloacele etc. etc", cași a unor articole cu un conținut asemănător hotărîri ale consiliilor din unele populare Cudalbi, Țepu, Băleni ș.a., nu poate avea drept consecință decât imposibilitatea urmăririi realizării sarcinilor. Tot atât de ineficiente sunt și unele decizii care conțin prevederi formulate la modul general și din care nu se desprinde clar scopul urmărit, cine și cînd trebuie să înfăptuiască o anume sarcină. Expresii de genul „se vor lua măsuri", „va trebui acționat energic", „vor fi organizate acțiuni“ etc, întîlnite în unele decizii ale comitetelor executive ale consiliilor populare Costache Negri, Schela, Suceveni, Cerțești ș.a. nu pot suplini în nici un caz concrete ce trebuie măsurile stabilite și termenul precis de realizare a unui obiectiv într-un domeniu sau altul. In unele cazuri, comitetele executive ale consiliilor populare își autotrasează sarcini, iar în altele își depășesc competența materială, măsuri pentru unele stabilind unități sau organe care nu le sunt subordonate. De exemplu, prin decizia nr. 15/1968 a Comitetului executiv al Consiliului popular al comunei Costache Negri, se planul de măsuri și se aprobă dau sarcini unor comisii permanente, deși este cunoscut că acestea sunt subordonate direct consiliilor populare. Un alt aspect care afectează legalitatea unor decizii privește măsurile ce se stabilesc în legătură cu încheierea, executarea și desfacerea contractului de muncă, în sensul schimbării nejustificate a naturii acestuia. O altă deficiență constă în strecurarea unor erori pronunțate, în folosirea unor termeni improprii ce dau loc la confuzii, în reglementarea unor probleme cu totul diferite în cadrul aceleiași decizii, formularea unor fraze greoaise etc. Un singur exemplu este edificator. Prin decizia nr. 49/1968 a Comitetului executiv al Consiliului popular al comunei Cudalbi, se „pensionează" salariatul G.F. (pensionarea nu intră în atribuțiile comitetului executiv, acesta poate doar decide desfacerea contractului de muncă în urma pensionării), se fac imputații unor angajați, se înființează comisii pentru impulsionarea încasărilor, iar în final se stabilește înmînarea în cadru festiv a unor insigne de fruntași în gospodărirea satelor. Cît de eficientă poate fi o decizie cu un asemenea amalgam de probleme diferite, este lesne de înțeles. Exigențele etapei impun ca peste tot să actuale avem funcționari care înțeleg coordonatele principale față de care trebuie orientată munca concretă : operativitatea, solicitudinea, atenția prevenitoare față de consecințele modului de rezolvare a unei problemă, față de conținutul unui act emis, ceea ce s-a remarcat în mod prilejul recentei deosebit cu instruiri a secretarilor comitetelor executive. Intre lucrările de administrație locală, eliberarea a diferite certificate, adeverințe și dovezi se referă exclusiv la deservirea cetățenilor, ceea ce implică un grad înalt de competență profesională, în raport direct cu prevederile legale. Din păcate, însă, în unele locuri se manifestă multă ușurință, atestîndu-se fapte care nu rezultă din evidențele oficiale ale comitetelor executive. De pildă, prin adeverința nr. 233/969 eliberată de Comitetul executiv al popular al comunei Consiliului Cudalbi se atestă că postul de farmacist este vacant și Se dă acordul unui farmacist să vină în comună , iar prin adeverința nr. 825/1968 emisă cetățeanului N. S. de către Comitetul executiv al Consiliului popular al comunei Costache Negri, se precizează că acesta nu este membru al cooperativei credit din comuna Ivești, deși în aceste cazuri, depășirea competenței materiale și teritoriale este evidentă. In afara cazurilor de greșită orientare și interpretare a legii de către unii lucrători ai comitetelor executive ale consiliilor populare, sînt frecvente situațiile cînd cetățenii solicită diferite certificate și adeverințe (pentru anumite instituții), dar fără un temei legal. „Nu puține sînt cazurile, remarca tovarășul Toader Gugonea, secretarul Comitetului executiv al Consiliului popular comunal Nămoloasa, cînd zilnic vin mame a mai multor copii pentru a li se da adeverințe cerute de unitățile spitalicești din care să rezulte cîți copii au crescut și au în viață, pentru a putea obține dreptul la asistență medicală gratuită sau pentru alte scopuri". Dar, cum comitetele executive ale consiliilor populare nu țin evidența nașterilor pentru fiecare mamă în parte înregistrate în mai multe localități, ca și a numărului copiilor în viață, mai ales în situațiile în care respectivii au părăsit localitatea de domiciliu a părinților lor, refuzarea justificată a eliberării unei astfel de adeverințe privează desigur persoanele respective de la drepturile ce li se cuvin. Acest lucru s-ar putea rezolva foarte simplu dacă unitățile spitalicești, prevalîndu-se de actele normative în vigoare, ar solicita o declarație persoanelor respective din care să rezulte situația lor de mame, declarații însoțite de copiile certificatelor de naștere. Și din partea diverselor școli se uneori cetățenilor să solicită obțină de la comitetele executive anumite adeverințe, certificate etc pentru a căror eliberare nu se dispune de nici o evidență. „In vederea eliberării unor abonamente de călătorie sau a încadrării unor persoane în cîmpul muncii, diferite instituții cer acestora să le aducă adeverințe din care să rezulte distanța de la o localitate la alta sau că cetățeanul respectiv nu are nici o ocupație", relevator. Ioan Năstase, secretarul Comitetului executiv al Consiliului popular comunal Liești. Firește exemple de asemenea situații anormale s-ar mai putea da și în alte privințe, cînd dintr-un motiv bine întemeiat comitetele executive ale consiliilor populare nu pot satisface solicitările unor cetățeni. Aceasta însă nu din lipsa lor de solicitudine, ci din concepția greșită a unor salariați ai diverselor instituții care, inventînd tot felul de dovezi, le cercetățenilor pentru a se „acoperi" de răspundere, punîndu-i pe aceștia în situația neplăcută de a-și irosi timpul, de a face cheltuieli inutile. Aplicarea cu consecvență a Legii de organizare și funcționare a consiliilor populare implică, în primul rînd, cunoașterea temeinică a acesteia de către comitetele executive ale consiliilor populare și, în același timp, străduința lor de a respecta cu rigurozitate această lege de bază, ca de altfel toate actele normative care reglementează diversele domenii de activitate. In aceeași măsură, însă, este necesar ca toate instituțiile să respecte cu strictețe actele normative în vigoare și să îmbine acest deziderat cu solicitudinea față de cetățenii cărora le cer diverse acte. In felul acesta se va ajunge la o judicioasă activitate în întreg ansamblul administrației de stat, la respectarea riguroasă a legalității socialiste. 7 000 mp covoare la export Hărnicia și priceperea țesătoarelor de la cooperativa „Muncă și artă“ din Galați in ceea ce privește realizarea unor covoare orientale în diferite nuanțe, culori și modele sunt în prezent cunoscute atit în țară cît și peste hotare. Preocupîndu-se în permanență de producerea unor covoare cu aspect cît mai plăcut și atractiv, cooperatoarele de aici au reușit să livreze de la începutul anului și pînă în prezent numai la export în diferite țări printre care Franța, Elveția, Anglia, Austria, Grecia, Japonia, Republica Federală a Germaniei, Belgia, peste 7 000 mp covoare orientale care au fost apreciate de beneficiari. Numai în cursul lunii noiembrie, cooperativa a livrat la export peste 640 mp covoare. De remarcat că în cursul acestui an, cooperativa „Muncă și artă" din Galați nu a primit nici un refuz din partea beneficiarului, ceea ce dovedește o dată în plus priceperea și hărnicia țesătoarelor de aici din rîndul cărora s-au evidențiat tovarășele Magda Istrate, Lucreția Ionescu, Maria Muscă, Niculina Șerban și altele. VIAȚA NOUA VOLEI Gălățencele au mai obținut o victorie Indiscutabil, echipa feminină de volei Politehnica Galați se prezintă mult mai bine în actualul campionat față de edițiile precedente. In ultima etapă studentele au întîlnit formația Constructorul București — o echipă puternică în divizia B. După un meci de mare luptă, cu multe momente dramatice și cu răsturnări de scor, gălățencele au cîștigat cu scorul de 3—2. La început gazdele joacă fără greșeală și cîștigă primele două seturi. Evoluția scorului a fost următoarea : 3—3, 6—6, 9—7, 12—10, 15—12 și 5—5 12—6, 14—6, 15—10. La acest scor studentele își permit o perioadă de relaxare de care profită prompt bucureștencele. Și in citeva minute oaspetele conduceau categoric : 6—0, 8—0, 8—4, 14—10 și 15—11. Setul al patrulea este foarte disputat. Scorul este egal 2, la început, apoi elevele antrenoarei Laura Brandabur iau conducerea cu 7—3, 9—3. Bucureștencele nu dezarmează și prin acțiuni bine gîndite la fileu reduc diferența la un punct, iau conducerea cu 10—9, apoi 14—9 și 15—9. Urmează setul al cincilea — decisiv îa stabilirea învingătorului. Gazdele — deși epuizate de efortul depus — își adună toate forțele hotărîte fiind să obțină victoria. Și o obțin pentru că toate jucătoarele au luptat pentru ea. Deși oaspetele conduc cu 4—2, gălățencele revin puternic, le egalează și apoi le depășesc : 4—4, 7—4, 9—6, 11—10, 13—11. La acest scor jucătoarele de la Constructorul trag afară și... 14—11. Gazdele servesc din nou și mingea cade în teren fără a fi atinsă . 15—11. Victorie cu 3—2 la seturi, după o luptă epuizantă care a durat aproape două ore. In lipsa arbitrilor delegați, au condus corect Willy Mocanu și Cornel Gogoașă, din Galați. Politehnica a utilizat următoarele jucătoare : Rusu, Duma, Vasiliu, Stanciu, Berescu, Onea, Baciu, Merloiu. GH. ARSENIE Rusu Ana (în alb la fileu) încearcă să blocheze mingea trasă de o jucătoare de la Constructorul București. Foto : G. BERCOV „Extemporal la dragoste“ Teatrul de stat din Turda prezintă astăzi 3 decembrie, în sala Teatrului de stat, două spectacole cu piesa „Extemporal la dragoste“ de Cornel Axente. Colectivul actoricesc este format din: Aurel Ștefănescu, Mariana Marinescu, Gheorghe Stoian, Maria-Andreea Rateu, Puiu Neagu, Petru Dondoș și Titus Duca. Regia este semnată de artistică Puiu Neagu. Spectacolele încep la orele 17 și 20. Un debut promițător care trebuie dezvoltat și perfecționat (Urmare din pag. I) 1 ianuarie 1970 lucrări de investiții importante pentru construirea unei noi hale de fabricație, s-au luat de pe acum măsuri pentru eliberarea și amenajarea samentului. Stațiile de amplasare și trafe care se află în zona respectivă sunt în curs de mutare; este nevoie pentru aceasta de un nou transformator de 400 kVA, care nu putea fi obținut de la uzinele furnizoare decit în anul viitor. Deoarece un transformator similar există la Galați, consiliul de administrație a hotărît ca el să fie transferat la Brăila, operație care urmează a fi înfăptuită în zilele viitoare. întrajutorarea și cooperarea dintre unitățile combinatului se face astfel simțită pe cele mai felurite planuri, fiind de mare însemnătate pentru creșterea eficienței activității sale economice. Consemnînd aceste citeva aspecte semnificative, nu putem să nu subliniem necesitatea ca debutul promițător din activitatea Combinatului textil Galați să fie dezvoltat și îmbunătățit în continuare, să fie fructificate mai bine mariile posibilități și de care el dispune. O rezerve primă cerință o constituie elaborarea cît mai operativă și aprobarea statutului combinatului, care să corespundă fidel structurii sale și să precizeze organizatorice responsabilitățile cu claritate principalele lor compartimente și funcții de conducere. De la organizarea combinatului a o bucată bună de timp, trecut iar elaborarea statutului, ca a regulamentului de organisizare și funcționare nu poate fi prelungită la nesfîrșit, chiar dacă indicațiile Ministerului Industriei Ușoare au venit cu întîrziere. In discuția avută cu cadre de conducere din combinat, am abordat pe larg chestiunea rezervelor de care acesta dispune pentru creșterea producției și a productivității muncii, pentru micșorarea prețului de cost al produselor și sporirea rentabilității. — întrunit în profilul combinatului nostru intră atit ramura textilă, cit și cea de confecții, creșterea gradului de integrare ar asigura un important spor de producție, o eficiență economică superioară — ne spunea directorul financiar Aristide Strat. Posibilitățile în această privință sunt analizate de specialiștii noștri, urmînd să precizăm cele mai potrivite măsuri și soluții pentru fructificarea lor. Trebuie spus că problema aceasta a integrării iiei combinatului textil producprezintă o mare însemnătate, constituind una din premisele pe care s-a fundamentat organizarea sa. Soluționarea ei nu este totuși chiar atât de simplă cum pare la prima vedere, fiind necesar în acest scop un studiu exigent, ca și sprijinul direct al ministerului. Domeniul în care consiliul de administrație al combinatului și comitetele de direcție din unități pot și trebuie să intervină imediat este cel al creșterii productivității muncii, sarcinile pe 1970 ,la acest indicator fiind mult mai mari față de nivelul atins în acest an. Elementul activ care asigură înfăptuirea acestor sarcini este utilizarea superioară a forței de muncă. Combinatul se va prezenta la sfîrșitul acestui an cu un efectiv de forță de muncă mai mare față de prevederi, ceea ce impune, pe de o parte, redistribuirea unor forțe din personalul auxiliar în munci direct productive, iar pe de alta, aplicarea de măsuri tehnice și organizatorice care să permită realizarea unei producții suplimentare. De bună seamă, în fața consiliului de administrație a combinatului textil se pun azi multe alte cerințe. Important este că acesta a reușit să canalizeze forțele colectivului spre obiectivele majore ale activității economice, că a pornit „cu dreptul“ în înfăptuirea responsabilităților mari ce revin centralelor, grupurilor și combinatelor industriale din hotărîrile Conferinței Naționale a partidului din decembrie 1967 și ale Congresului al X-lea al P.C.R. înalta eficiență producției este un corolar al a întregii activități a acestor organisme de conducere din industrie, pe care, suntem siguri, colectivul Combinatului textil din Galați îl va respecta întocmai. TIâTM TEATRU DE STAT : Extemporal la dragoste orele 17 și 20. cimina GALAȚI : „Central“ - filmul „Femeia îndărătnică* - orele 10, 12,15, 15,00, 18,00, 20,30 ; „Republica“ filmul „Noile aventuri ale răzbunătorilor“ - orele 10, 12, 15, 17, 19, 21 ; „Țiglina“ - filmul „Lupii albi“ - orele 10, 14,45, 17, 19,15, 21,15 ; „Doina" - filmul Comisarul X și Banda ,,Trei cîini verzi“ - orele 15, 17, 19, 21 ; „Popular“ - filmul „Omul care valora miliarde“ - orele 15, 17, 19, 21; „Dunărea" - filmul „Morții ram în tineri“ - orele 15, 17, 19, 21. TECUCI : „Arta“ - filmul „La Est de Eden“ - orele 14,45, 17, 19,15, 21,15. TG. BUJOR : „Doina" - filmul „Aruncați banca în aer* - orele 19. BEREȘTI - filmul „Vadul iadului* - orele 19. 1î ADIU MIERCURI 3 DECEMBRIE 1969 PROGRAMUL 1 5,05 Muzica dimineții. 6,05-9,30 Muzică și actualități. 9,30 Viața cărților. 10,05 Muzică populară. 10,30 Vreau să știu. 11,05 Nume dragi - muzica ușoară. 11,45 Sfatul medicului. Melodii de muzică ușoară. 12,30 12,00 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,22 Mic magazin muzical. 14,00 Radioșcoala. 14,30 Transmisia reprizei a doua a meciurilor de fotbal : Lf. Craiova - Steaua și Rapid Petrolul. 15,15 Din cîntecele popoarelor. 16,00 Radiojurnal. 16,30 Consultație juridică. 17,05 Antena 17,30 Orchestra de muzică tineretului, populara a Radioteleviziunii. 18,10 Revista economică. 18,30 O melodie pe adresa dv. 19,00 Gazeta radio. 19,30 Săptămîna unui meloman. 20,10 Cîntă Lucreția Ciobanu. 20,25 Zece melodii preferate. 21,00 Lectură dramatizată. Moara cu noroc. 21,20 O trei interpreți. 21,35 Recitalul melodie, serii. 22,00 Radiojurnal. 22,20 Sport. 22,30 Pentru magnetofonul dv. 23,00 Concert de muzică ușoară. 0,03 - 5,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL NI 6,00 Program muzical de dimineață. 7,00 Radiojurnal. 7,10 Program muzical de dimineață - continuare. 8,10 Tot înainte. 8,25 Mari interpreți. 9,00 Muzică populară. 9,30 Piese corale. 9,42 Fragmente din opera „Manon Lescaut“. 11,00 Nestemate ale folclorului nostru. 11,30 Duete și triouri de muzică ușoara. 12,15 Concert de prînz. 13,30 Unda veselă - reluare. 14,02 Soliști și orchestre de muzică populară. 14,30 Muzică ușoara. 15,00 Recital de operă. 15,30 Cîntece distractive. 16,00 Radiojurnal. 16,20 Actualitatea muzicală. 17,00 care străbat lumea. 17,35 Teatru Melodii radiofonic serial. Cosma. 18,00 Cinci stele în recital. 19,30 Meridiane lirice. 20,15 Concertul pentru orchestră de Marțian Negrea. 21,00 Melodii din filme. 21,30 Viața de concert a Capitalei. 22,00 Potpuriuri de muzică ușoară. 22,25 Jazz. 23,05 Discuri rare. 23,40 Trei poeme arabe pentru voce pian, vioară și violoncel de Constantin Brăiloiu. 24,00 Festivalul muzical internațional „Săptămînile 1969 - Concertul susținut de vieneze" corul Madrigal. 0,23-1,00 Poem simfonic. 1 ¥ MIERCURI 3 DECEMBRIE 1969 18,00 Deschiderea emisiunii Studioul pionierilor Mari prietenii literare : Eminescu și Creangă 18,25 Primii între egali Program folcloric realizat cu soliștii laureați și premiați la concursurile artistice de amatori din anul 1969 19,00 Telejurnalul de seară. 19,20 Intermezzo muzical 19,30 Succesul este o șansă ? Emisiune - anchetă. 20,00 Telecinemateca : „Micul lord" 21,40 Reflector. Telefoileton cotidian. 21,55 Fotbal : Cehoslovacia - Ungaria. Transmisiune de la Marsilia. In pauză : Telejurnalul de noapte. 23,35 închiderea emisiunii. i Nr. 7768< ...Și TOTUȘI N-A CĂZuT ! (Urmare din pag. 1) cade acum, ba acum... Și totuși n-a mai căzut dre ei, pescarii nu se nici mai tîrziu, suspectează de minciu- Ce-a urmat nu prea nă, ci își reproșează știu, bănuiesc doar că cantitatea de noroc așa se întîmplă de fiecare, parcă e un făcut, care dată. Pescarii se nu prea ia seama de întîlnesc, își spun oful calitatea sculelor. Pe găsind o sumedenie de cei trei — căci trei e scuze, că vremea nu rau — îi îndîrjise ghi- le-a fost prielnică și nionul. Nu le venea să că, ce mai, confratele creadă că n-a căzut in lor a avut un mare nocă nimic. Făceau hazroc pe care nu li-l exdar numai zis nu era plică prea bine. acela. — Intîmplări obișnu-Făcuseră o convenție. Uite, știu eu una ție. De fiecare exem mai grozavă, plar prins o gură de Și începe cu una, arom. Un pește s-a lăsat mintindu-și de alta și luat în undiță. In sfir de alta... Așa cum sunt ști sticla a fost destu- pescarii... Cu poveștipată. Și de atunci bale... Grupul școlar al Combinatului siderurgic Galați angajează de urgență: ECONOMIST Condiții de angajare — studii superioare — salariu conform H.C.M. 2841/1988. ADMINISTRATOR UNITATE ȘCOLARĂ Condiții de angajare : studii medii — salarizare H conform H.C.M. 2841/1968. Administrația fluvială a Dunării de Jos angajează de urgență pentru sectorul Sulina : 3 strungari 1 frezor Angajarea se face în condiții de salarizare conform categoriilor V—VII. Informații suplimentare se pot obține la sediul AFDJ Galați, strada Alexandru I. Cuza nr. 32. I , întreprinderea de reparații CONSTRUCTI—GALAȚI angajează de urgență , șef serviciu aprovizionare Relații se pot lua la sediul întreprinderii din Galați, strada 1 Mai nr. 67 — intrarea prin strada Craiului nr. 4. Muzeul de istorie Galați achiziționează în vederea organizării secției de istorie modernă și contemporană DIFERITE OBIECTE (mobilier, instrumente tehnice, costume, documente, medalii, decorații, publicații, fotografii) DIN PERIOADA 1848 — 1944, legate de istoria orașului și județului. Doritorii se vor adresa Muzeului de istorie Galați, strada Al. I. Cuza nr. 80 — telefon 15011 între orele 7 — 15. IMPORTANT! Abonați-vă din timp pentru anul 1970 la „ ZIARUL Viața organ al Comitetului județean al P.C.R. și al Consiliului popular județean Galați CARE PUBLICA : reportaje și articole publicistice, anchete sociale, analize economice, cronici de filme muzicale și dramatice, recenzii și note de lector asupra noutăților literare apărute în librării, rubrica de sport, bogat ilustrată, cele mai noi informații din județ, telegrame și comentarii de peste hotare. De asemenea cititorii găsesc zilnic în coloanele ziarului programul de radio, televiziune, filmele săptămînii și spectacolele teatrale. Ziarul publică anunțuri, reclame comerciale și mica publicitate. La orice oficiu și agenție P.T.T.R. de la orașe și sate, la factorii poștali, difuzorii de presă din întreprinderi, din instituții și școli puteți reînnoi abonamentul pentru anul 1970 la ziarul „VIAȚA NOUĂ“ Costul unui abonament este de 8 lei lunar, 24 lei trimestrial, 96 lei anual. Abonîndu-vă pe perioade mai mari, vă asigurați continuitatea primirii cu regularitate a ziarului. A V ¥ K < v...