Viața Nouă, octombrie-decembrie 1969 (Anul 26, nr. 7714-7792)

1969-10-18 / nr. 7729

Pag, a 2-a Gînduri la o aniversare (Urmarea lui pag. X) ne sunt confidenți prețuiți. Iar dacă acum încerc să vă aduc prinosul sfielnic și sincer al recunoștinței mele e pentru că veșnic vă simt alături de inima mea și ma bucur că mă număr și eu printre cei ce prețuind o făclie de la cei mari o poartă cu braț neodihnit către cei mici, căutînd pe viitorul purtător“. Scrisori sînt multe mai ales decă ne gîndim că dintre cei peste 1 800 de absolvenți ce au pășit cu diploma de profesor în buzunar acestui institut, mulți pragul dintre ei au trimis cuvinte de mulțumire profesorilor, celor ce le-au îndrumat micii pași pe drumul tainicei chemări. Deceniul care a trecut a însemnat numeroase și substanțiale transformări și pentru institut. Noi facultăți înființate, noi laboratoare utilate cu cele mai moderne instalații didactice, noi săli de studiu și de lectură. Dacă la început institutul a funcționat numai cu trei facultăți : matematică, filologie și științele naturale-chimie, astăzi numărul facultăților s.a ridicat la cinci prin înființarea în 1061 a facultății de fizică-chimie, iar în 1969 a facultății de educație fizică. In acești ani a luat ființă și învățămîntul fără frecvență, ce oferă largi posibilități de calificare celor aflați în producție. Astăzi numărul studenților ce se pregătesc la cele două forme de învățămint se ridică la circa 1300, ceea ce oferă Institutului pedagogic titlul de adevărat nucleu de cultură. Despre nivelul bunei pregătiri a absolvenților institutului, despre bogatul lor bagaj de cunoștințe pedagogice și științifice, rod al muncii și exigenței corpului profesoral s-a vorbit cu cele mai diverse ocazii, consfătuiri, inspecții speciale, in articole de specialitate. Voi cita doar citeva rânduri din scrisoarea tovarășului Ion Lăudat, prodecan al Facultății de filologie de la Universitatea „Al.I. Cuza" Iași, care a fost anul acesta președintele comisiei de examinare a candidaților la examenul de definitivat, scrisoare adresată conducerii facultății de filologie: „îmi fac o datorie de coniștiință de a sublinia și acum ca și altă dată, faptul că fiind din nou examinator la definitivat am constatat că de mai mulți ani „Galațiul e fruncea". Absolvenții știu să vorbească cu multă subtilitate despre literatură și sunt excelenți la gramatică“... Un deceniu de activitate. Cite vise nu și-au definit conturul pe băncile acestui institut ,cite emoții și bucurii n.au purtat cu ele sesiunile de examene, cite miini nu s-au căutat înfrigurate intre șoapte de dragoste și chemări de viitor... Pe culoarele institutului, studenții și studentele trec preocupate spre săli de curs, spre laboratoare și săli de lectură aici unde generații întregi de viitori dascăli își află fiecare făclia sa pentru a duce lumina învățăturii în inimile și mințile copiilor. Să se urgenteze eliberarea terenurilor și executarea arăturilor . Pentru terminarea fertilizării și a arăturilor cooperativele agricole de producție trebuie să-și organizeze în așa fel activitatea încît nici una din lucrările campaniei agricole de toamnă să nu sufere animare. Fiecare președinte și specialist cunoaște sporul de producție ce se obține de pe terenurile arate în acest anotimp. Este deci necesar ca atît ziua cit și noaptea să se lucreze la eliberarea terenurilor de coceni și bețe de floarea-soarelui, creînd un timp cit mai larg de acțiune mecanizatorilor. (Urmare din pag. 1) Denumirea I.M.A. Director Realizat la sută Nănești Teodor Tudor 49 Tulucești Mircea Gușanu 45 Vameș Gheorghe Celaru 40 Pechea Constantin Purdelea 34 Șendreni Alexandru Rîpă 33 Berheci Ion Stanciu 31 Chiraftei Mureșel Popa 30 Cudalbi Paul Bîrsan 39 Tecuci Anton Marie 26 Berești Alexandru Simion 25 Tg. Bujor Viorel Tutuian 20 Premieră la Teatrul muzical „Pofta vine rîzînd la.....Hanul revistei" Astă-seară, la orele 19,30, Teatrul muzical trăiește emoțiile unei noi premiere : spectacolul „Pofta vine rîzînd la... „Hanul revistei" de Puiu Maximilian și Petre Bărbulescu. Regia aparține lui Nicolae Ciubuc, iar scenografia lui Puiu Ganea. Dintre soliști, publicul se va reîntîlni cu Ionel Miron, Al. Jula, Mimi Alexandru, Teodor Munteanu, Valeriu Silion, Boby Bartha. Cîțiva responsabili cu... rîsul : George Panaitopol, Dan Mitoșeru, Jean Segal, GH. Ghineț. Incîntătoarea prezentatoare se numește și de data aceasta Camelia Mitoșeru, Cristofor Barbatti semnează conducerea muzicală, iar coregrafia - Trixy Chepais și Bella Balogh. Start in campionatul masculin de volei Cede 12 echipe din divizia națională A de volei au mîine primul „rendez-vous“ în noua ediție a campionatului masculin. După cum se știe, între aceste echipe se află și Politehnica Galați, care în ultimele ediții s-a situat printre fruntașe. O recentă întîlnire cu prof. FLORIN BALAIȘ — antrenorul acestei formații, ne-a prilejuit aflarea unor amănunte în legătură cu preocupările și năzuințele voleibaliștilor gălățeni. — V-am ruga, tovarășe Balaiș, să faceți cunoscută cititorilor ziarului nostru actuala configurație a lotului. — Din lotul vechi lipsesc jucătorii V. Ozum și C. Popescu, transferați la Unirea Tricolor Brăila. Ceilalți: Popa, Eibenchutz, Szöcs, Coțoveanu, Udișteanu, Manu, Păcuraru, Păduraru — participă cu regularitate la antrenamente. Acestora li s-au adăugat în acest sezon Vasile Petrișor (care s-a reîntors la echipa noastră), precum jucătorii (foarte tineri, de altși fel) Doru Ungureanu și Gh. Davidovici (Școala sportivă Oradea), Constantin Stere (S.S. Constanța) și N. Bologa (Baia Mare). — Cum se prezintă jucătorii ? — Spre deosebire de anii trecuți, pregătirile actuale sunt mult mai slabe. Aceasta deoarece în prima perioadă eu am fost angrenat cu pregătirile echipei naționale (n.a. — unde funcționează ca antrenor secund), iar înlocuitorii mei — jucătorii Szöcs și Petrișor — probabil că n-au efectuat antrenamente corespunzătoare. Am constatat acest lucru cu prilejul unor partide de verificare pe care le-am susținut în perioada precompetițională. Apoi acum mai întîmpinăm alte aspecte în buna desfășurare a procesului de pregătire. Proprietarii sălii „Constructorul", unde facem antrenamente, abia acum s-au gîndit să efectueze unele reparații, îngreunîndu-ne activitatea. Oare aceste reparații nu se puteau face în vară cînd activitatea sportivă s-a desfășurat în aer liber ? — Ce șanse acordați Politehnicii in actuala ediție a campionatului ? — Este greu de făcut un pronostic. In primele etape nu vom beneficia de aportul lui Popa Marcel — coordonator ridicător (accidentat), pe acest post urmînd să-l folosim numai pe Coțoveanu. Ca ridicător ar mai putea fi folosit Eibenhhutz, dar acesta n-a reușit încă să se încadreze în jocul echipei și nici nu se pregătește cu conștiinciozitate. De asemenea, în locul lui Ozum va trebui să joace Petrișor, dar deocamdată, se prezintă sub valoarea lui. Pentru acest campionat, jucătorul Stamate (Steaua) și-a manifestat dorința de a juca la echipa noastră. Dar, deși a reușit la examenul de admitere la Institutul politehnic, clubul său refuză să-i dea dezlegare. Dacă vom primi ajutor in rezolvarea acestei probleme, lucrurile s-ar schimba... Prin interesul pe care-l depun la antrenamente în ultima perioadă, aș încerca să cred că echipa se poate plasa totuși pe unul din locurile fruntașe. Și apoi aș vrea ca acest al 10-lea an, de cînd funcționez ca antrenor la această echipă, să coincidă cu o comportare onorabilă și cu un loc cut mai bun în clasamentul final. — Vă dorim mult succes! Interviu realizat de GH. ARSENIE Program competițional FOTBAL. Campionatul diviziei naționale B (întrerupt pentru a face loc etapei din cadrul „Cupei României“ care s-a desfășurat duminică) se reia mîine cu jocurile din etapa a IX-a a turului. La Galați se dispută jocul Oțelul — Știința Bacău (stadion „Dunărea", ora 11). In divizia C un derbi tradițional reține atenția : Ancora Galați — A.S.M. Tecuci, programat pe stadionul „Portul roșu“ la ora 11. In campionatul republican al juniorilor și școlarilor se dispută următoarele jocuri : Ancora Galați — A.S.M. Tecuci (stadion „Gloria" ora 11), Gloria C.F.R. Galați — Oțelul Galați (stadion „Gloria ora 13) și Politehnica Galați — Comerțul Brăila (stadion „Portul roșu" ora 13). Campionatul județean programează mîine jocurile etapei a VIII-a. Programul întilnirilor este următorul : Tractorul Galați — Viitorul Berești (teren „Trefilorul“, ora 12), Trefilorul Galați — Gloria Tecuci (teren „Trefilorul", ora 15,30), Tehnometal Galați — Avîntul Valea Mărului (teren „Victoria T.C.“ ora 13,30), Mecanizatorul Bujor — Avîntul Matca (ora 13,30), Recolta Tudor Vladimirescu — Metalosport Galați (ora 15,30). RUGBI. In cadrul diviziei naționale B, mîine se dispută la Galați întîlnirea formațiilor Ancora și Constructorul Bârlad. Jocul este programat la ora 10,30 pe terenul „Metalosport". HANDBAL. Mîine dimineață terenul „Politehnica" găzduiește un interesant cuplaj masculin. La ora 9,30 în cadrul diviziei naționale școlare echipa Școlii sportive din Galați întîlnește formația Școlii sportive nr. 2 din București. La ora 11, Politehnica Galați va întîlni, intr-un joc contînd pentru campionatul diviziei naționale B, formația Tractorul din Brașov. LUPTE GRECO-ROMANE Mîine se dispută etapa VIII-a a diviziei naționale A . La ora 10, în sala „Dunărea" se vor întrece echipele Rapid București, Progresul București și Dunărea Galați. GIMNASTICA. Etapa județeană a campionatului republican pentru juniori și junioare se dispută mîine cu începere de la ora 9 în sala Clubului Dunărea. VIAȚA NOUA Respectarea planului de dare în folsință a apartamentelor impune accelerarea ritmului de execuție (Urmare din pag.. X) liza acest lucru datorită unor greutăți intimpinate în ceea ce privește aprovizionarea cu materiale. Aș menționa la acest capitol, lipsa acută de materiale de instalații — piese PVC, armături de fontă, obiecte sanitare — la care se mai adaugă lipsa de ciment, de agregate de balastieră, precum și insuficiența mijloacelor de transport. Prin măsurile luate, în ultimul timp, prin intervențiile făcute pentru îmbunătățirea aprovizionării cu materialele necesare, și prin asigurarea unui număr sporit de mijloace de transport, cu siguranță că cele 1070 apartamente le vom putea preda la sfîrșitul lunii octombrie, și vom crește în același timp ritmul de execuție la blocurile cu termen de predare în trimestrul IV. Acest lucru ne va permite să ne achităm de sarcinile pe întregul an și chiar să realizăm peste plan un număr de 100 apartamente. In ceea ce ne privește, notăm cu satisfacție optimismul tovarășului Diaconu și chiar al multor maiștri de la punctele de lucru cu privire la perspectiva îndeplinirii sarcinilor pe acest an , numai că pentru transpunerea în fapte a acestui optimism, după părerea noastră, conducerea șantierului, întregul colectiv de muncă va trebui ca în perioada rămas, să depună care a mai eforturi sporite, superioare chiar celor depuse pînă în prezent, deoarece stadiile fizice atinse în momentul de față, reclamă cu prisosință acest lucru. Ne referim în special la blocurile care se afirmă că vor fi date în folosință la sfîrșitul lunii octombrie. Dacă blocul Z 2 de 80 apartamente este deja recepționat și 6 4 de 285 apartamente se află în stadiul prerecepției, nu același lucru se poate spune și despre blocurile LI, R9, R10 și altele, la care mai sunt de executat o serie de lucrări, atît în interior, cit și în exterior, cu un mare volum de muncă și implicit și de timp. Aceste blocuri, pentru a fi predate la termenul sus-menționat necesită luarea unor măsuri speciale care să permită respectarea termenului preconizat. — De altfel, ne precizează tovarășul Diaconu, dispunem la ora actuală de forță de muncă suficientă — 2300 muncitori, din care 1500 muncitori calificați în meserii de finisaje — pe care o utilizăm cu maximum de randament în ambele schimburi, iar la finisaje, în schimburi prelungite, de asemenea am dublat numărul maiștrilor pe punctele de lucru, asigurînd astfel o bună Îndrumare și un control operativ în toate sectoarele de activitate. Fără îndoială că aceste măsuri luate, ca și cele cu privire la analiza zilnică a volumului de lucrări executate urmăresc în special darea în folosință a apartamentelor restante. Trebuie spus însă că celelalte blocuri cu termen de predare în lunile noiembrie și decembrie se ’’află, în diferite stadii de execuție, începînd de la fundații și terminînd cu nivelul IV, pentru care vor trebui luate in consecință, o serie de măsuri operative, mai ales acum cînd timpul încă mai permite desfășurarea unei activități intense. Cea mai grea situație, ce pune suficiente semne de întrebare, o prezintă execuția blocului G1 cu 285 apartamente, care la ora actuală se găsește la fundație ; de asemenea, în faze nu prea avansate se găsesc și blocurile Q1, Q2, C 4, C5 ș.a. Despre blocurile C 4 și C 5 trebuie arătat că dacă au fost ridicate în numai 6 zile fiecare, prin folosirea cofrajelor glisante, de mai bine de două săptâmîni se găsesc tot în același stadiu, atît datorită lipsei de ciment, cit și lipsei panourilor tego pentru turnarea planșeelor. Incercind o concluzie pe marginea celor constatate, se observă că conducerea șantierului este în mod evident preocupată de sarcinile care-i stau în față și se străduiește să facă tot posibilul pentru îndeplinirea lor, mai ales în ceea ce privește terminarea și predarea locuințelor către beneficiar. Nu același lucru se poate spune însă despre execuția căilor de acces la blocurile terminate și care urmează a fi date în folosință, deși în această direcție există suficientă experiență din primăvara acestui an, știindu-se greutățile întîmpinate de șantier în această privință. Ar mai fi de evidențiat, de asemenea, faptul că, deși se apropie anotimpul mai puțin prielnic desfășurării unei activități optime, pregătirile pentru acest anotimp, după cum chiar tovarășul recunoscut, se află Diaconul stadiu necorespunzător intr-un perioadei actuale și pentru care considerăm necesară urgentarea aplicării operative a măsurilor preconizate prin planul pregătirilor de iarnă. O problemă ce trebuie să preocupe în mai mare măsură conducerea șantierului este și aceea a aprovizionării agregatelor de balastieră pentru betoanele ce se vor turna în timpul iernii, asigurarea panourilor de închidere, 1« eare din cele consralate, șantierul este deficitar la această dată. Desigur că, prezentul material cuprinde doar citeva din greutățile și neajunsurile care au existat și mai există încă pe acest șantier. Dar obiectivele ce vor trebui îndeplinite pînă la finele anului, precum și problemele pe care le ridică atacarea celor aferente anului viitor, impun de urgență măsuri eficiente, preocupări sporite din partea tuturor factorilor de răspundere. Atît timp ci forță de muncă nu mai constituie o problemă, considerăm că conducerea șantierului, sprijinită mai mult de conducerea Trustului de construcții, în problema aprovizionării cu materiale și utilaje, va găsi căile cele mai accesibile și măsurile cele mai potrivite pentru realizarea sarcinilor din această ultimă parte a anului. Contractul cu societatea act facultativ? nu (Urmare din pag. I) mai încerca să facă veșnicul student? Și, pe banii cui ? Există la unii — din fericire, puțini — filozofia aceasta, a parazitismului social să-l numim așa, în virtutea căreia se autosugestionează numai la drepturi dar deloc la datorii, o răsturnare stranie a sensului adevărurilor elementare. Cred că li se cuvine totul de-a gata, că n-au nimic de adăugat la zestrea de împliniri pe care au făurit-o cei care și-au cheltuit anii, tinerețea, elanurile în noile uzine și orașe, in noile străzi, în configurațiile prezente ivite pe solul luptei pentru afirmarea socialismului. In schimb, beneficiază plin de înlesnirile ce din au la îndeimînă, ridică prefetenții pentru apartamente confortabile, pentru baruri moderne, pentru toate avantajele citadine. Cită sudoare de-a lor e însă încorporată în toate acestea ? Nici un strop. Atunci cum de și arogă asemenea pretenții ? E o lege a echilibrului potrivit căreia din nimic nu se poate naște decit cel mult... nimic. Deci, fiecare să beneficieze de ce face. E echitabil așa, și nu altfel ! — De ce ați plecat de la întreprinderea de plase și unelte pescărești ? adresăm întrebarea inginerei Teodora Miron care lucrează acum la I.G.L. (întreprindere cu profil de reparații și construcții de locuințe). — M-am certat cu directorul. Simplu : S-a certat cu directorul și și-a luat jucăriile și a plecat . Dacă au existat comandamente sociale care să-i ceară aportul pe măsura pregătirii ? Or fi existat, dar n-a avut „onoarea" să le cunoască. Mai precis, nu onoarea ci curiozitatea. Unii din acești oameni cu studii superioare dau dovadă de o neîngăduită inconștiență pe propria lor piele. Se pretează la un joc periculos „de-a meseria“ și „serviciul" care, în perspectiva anilor, le va aduce sigur regrete. Tardivele regrete sunt însă fructul meritat al țării și o asemenea dezertăsplată se cuvine onorată măcar pentru acea amară trezire din zori... Leontița Andone lucrează din 1967 tot la I.G.L. (e simptomatic faptul că aici și-au găsit culcuș ospitalier mulți din cei care au dat birou din profesiile lor). E fugiții șefa serviciului plan. rea ? „Exact" aceea Pregăticare trebuia: inginer... silvicultor ... — In nici un caz nu mă consider în afara profesiei ? — Poftiți !?!... — Păi și aici lucrez din cînd în cînd cu esențe de lemn... Cum să taxăm o asemenea replică ? Drept mostră de iresponsabilitate ?Ar fi încă prea puțin. Poate e la mijloc și de inconștiență, un simptom Vasăzică, un silvicultor — inginer, să se rețină ! — se consideră în profesie în munca de șef al serviciului plan la I.G.L. Conform acestei filozofii, de ce Vasile Patriche, oficiant la serviciul exploatare al P.T.T. nu s-ar putea considera ca activînd în profesie, deși i tehnician sanitar ? De ce Gabriela Rozalia Buicliu expeditor la Exportlemn nu s-ar considera în profesie chiar dacă am avea în vedere „amănuntul" că a terminat facultatea de ... chimie alimentară ? De ce, de ce, de ce ? ... Ne vine greu, e chiar imposibil, să ne raliem unor asemenea optici... opace. Sunt realități care nu pot fi escamotate, nu pot fi ignorate. Curios e altceva : cum de se admite nesocotirea lor ? E timpul așezării pe baze mai trainice a sentimentului de responsabilitate morală și chiar legală a acelora care își fac o nouă „profesie“ din a le încălca. Pentru că, anume abateri de acest fel intră și sub incidența legii. Legea spune limpede, fără echivoc : „Absolvenții institutului de învățămint superior sunt obligați să se prezinte la posturile în care au fost repartizați“ etc, etc. Abdicările de această natură produc din păcate perturbații pe care le poți socoti ușor în lumina consecințelor lor. Mai întîi și întîi exigențele sociale nu sînt satisfăcute. S-au pregătit oameni pentru diverse posturi cheie ale producției materiale și spirituale și aceștia, ricoșînd din comoditate către altceva, mai ușor și mai simplu, în afara pregătirii, nu rambursează nici o speranță investită în ei. Deci, o primă consecință, de ordin material. Apoi, așa, se creează premisele relatării, descalificării, aceloasa expeditoare de la Exportlemn, și nu numai ea, n-o să aibă niciodată satisfacții pe care firesc, numai ingineria alimentară i le poate da. Se înțelege, acolo unde se poate practica din plin. Ascensiunea în meserie, și odată cu ea și satisfacțiile, pot fi întîlnite numai la locul potrivit, dezbateri, pentru care ani de zile s-a învățat. Nu avem dreptul să lăsăm să se risipească fără satisfacția împlinirii tot ceea ce a turnat în noi anii de facultate. E o datorie morală să rămînem noi înșine, să ne îndeplinim obligațiile asumate din clipa în care am încheiat contract cu societatea care ne-a creditat generos în timpul anilor de studiu dar, care, are dreptul să ne tragă la răspundere cu severitate pentru orice încălcare a acestui contract. cmuMA GALAȚI : „Central* - filmul Omul care valora miliarde * orele 9,45 ; 12 ; 14,45; 17; 19,15 ; 21,15. .Republica" - filmul My Fair Lady - orele 9,30 ; 12;15 ; 15,30 ; 19,30. „Țiglina“ - filmul Angelica și sultanul - orele 10 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21. .Doina" - filmul Iluzii - orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. .Popular" - filmul Tarzan, omul junglei - orele 15 , 17 ; 19 ; 21; „Dunărea“ - filmul Noaptea generalilor - orele 15 ; 17,45 ; 20,30 ; „Constructorul" - filmul Pe urmele șoimului - orele 18 ; 20. TECUCI : „Arta“ - filmul O chestiune de onoare - orele 14,45 ; 17 ; 19.15 ; 21,15. BEREȘTI - filmul Asasinatul s-a comis luni - orele 19. PROGRAMUL I SIMBATA 18 OCTOMBRIE 1969 5,05 - 6,00 Program muzical de dimineață. 6,05 - 9,30 Muzică și actualități. 9,30 Miorița. 10,05 Poemul eroic „Sarmisegetuza“. 10,30 Din țările socialiste. 12,00 Melodii de Sile* Dinicu și Edmond Deda. 12,30 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,10 Mic magazin muzical. 14,10 Vreau să știu. 15,00 Foc, bal minut cu minut. 17,30 Parada vedetelor. 18,10 Radio-anchetă. 18,30 O melodie pe adresa dv. 19,00 Gazeta radio. 19,30 Săptămîna unui meloman. 20,10 Cîntă Irina Loghin. 20,23 Zece melodii preferate. 21,10 Revista șlagărelor. 22,00 Radiojurnal. 22,30 Muzică de dans. 23,00 Expres melodii. 0,03 -6,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL NI 6,00 Din programul zilei. 6,10 Varietăți matinale. 7,00 Radiojurnal. 7,10 Varietăți matinale. 8,10 Tot înainte. S,25 Simfonii. 9,00 Matineu de operă. 10,10 Radio publicitate. 10,30 Cavalcada ritmurilor. 11,30 Bibliotecă de poezie românească. 11,50 Cîntece de Vasile Timiș. 12,15 Caleidoscop muzical. 13,00 Emisiunea de divertisment muzical „De la 1 la 5“. 17,00 Toamna muzicală clujeană. 17,35 Știință, tehnica, fantezie. 18,00 Varietăți muzicale. 18,50 Jocuri populare. 19,00 Pagini alese din muzica ușoară. 19,30 Revista literară radio. 20,00 Concertul orchestrei simfonice a Filarmonicii „George Enescu“. 22,40 Romanțe. 23,05 Muzică de cameră. 24,00 - 1,00 Simfonii. T y SIMBATA 18 OCTOMBRIE 1969 15,00 Fotbal . Dinamo București — Universitatea Craiova — transmisiune de la stadionul Dinamo din Capitală 17,00 Film serial : „Belle și Sébastien“ - episoadele XI și XII 18,00 Buletin de știri. 18,05 Desene animate 18,15 O nouă întîlnire cu tinerii. Bună seara, fete ! Bună seara, băieți ! 19,15 Publicitate 19,20 La volan — emisiune pentru automobiliști 19,30 Telejurnalul de seară 20,00 Film serial : „Răzbunătorii... Strănutul fatal“ 20,50 Tele-enciclopedia 21,50 Monografii contemporane Cunoașteți Oașul ? 22,10 La margine de București Popas muzical la hanul „Prahova“ 22,40 Telejurnalul de noapte. 22,55 Cîntă formația de muzică ușoară „Savoy“ 23,15 închiderea emisiunii. Buletin meteorologic — Pentru următoarele 24 ore : Vremea se menține frumoasă cu cerul mai mult senin. Vînt în general slab din sectorul estic. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 6 ° la 8 ° iar maximele între 21 ° la 23 °. Pentru următoarele 3 zile , Vremea se menține în general frumoasă cu cerul variabil mai mult senin. Vînt slab pînă la potrivit. Temperaturile minime vor oscila între 6 ° la 8 ° iar maximele între 18 ° la 22 °. Ceață slabă dimineața. LOTO TRAGEREA DIN 17 X 1969 Extragerea I 52 78 90 41 33 89 685 63 22 62 60 Fond de premii : 540 896 lei Extragerea a II-a 78 26 75 34 Fond de premii : 282 891 lei Cu aceeași durere, familia anunță că s-au împlinit șase luni de la încetarea din viață a celui ce a fost MIHAI TEODORU inginer metalurg la Combinatul siderurgic. Foștii colegi sunt invitați la slujba religioasă ce va avea loc duminică 19 octombrie, orele 10, la cimitir. Nr. 7729 Șantierul naval Galați angajează de urgență: — SUDORI CALIFICAȚI, CU EXPERIENȚA IN MUNCA. Se asigură echipament de uzură și protecție, antidot, spor bănesc pentru condiții grele de muncă. Se vor asigura categorii de salarizare mai mari muncitorilor care vor obține rezultate mai bune în muncă. Solicitanții se vor adresa în sediul Șantierului naval din Galați, strada Păcii nr. 132 — serviciul personal. ÎNTREPRINDERILE textile GALAȚI Bvd. Republicii nr. 158 organizează pe data de 30 octombrie a. c. UN CONCURS pentru ocuparea unui post de MAISTRU PRINCIPAL FILATURA Solicitanții se vor adresa la serviciul organizarea și normarea muncii. UZINA DE REPARAȚII GALAȚI ANGAJEAZĂ DE URGENȚĂ: — turnători — strungari — frezori Solicitanții se vor adresa la sediul uzinei din Galați, Bul. G. Coșbuc nr. 256, serviciul personal — telefon 15831—15830. Fabrica de plase și unelte pescărești Galați str. C. Brincoveanu nr. 23 produce și livrează sectorului socialist și cooperatist — ore și plase din bumbac și reon — sfori și frînghii din reon — diverse plase de profecsie și unelte de pescuit Exploatarea electroenei județul aduce la cunoștința cetățenilor că execută la cererea locuitorilor din mediul urban și rural, lucrări de Instalații Interioare noi, branșamente electrice și revizuiri totale de instalații electrice interioare vechi. Doritorii se vor adresa la lotul de construcții montaj al intreprinderii din municipiul Galați, strada Primăverii, colț cu strada N. Bălcescu, iar din municipiul Tecuci in strada George Coșbuc nr. 2 unde pot primi informații suplimentare. Atragem atenția să nu se folosească pentru asemenea lucrări persoane particulare, acest lucru fiind ilegal. ABONAȚI In interesul dv. achitați factura pentru energia electrică consumată la prima vizită a încasatorului, care se face în prezent din 3 în 3 luni (la 90 zile). In felul acesta evitați deplasarea dv. la ghișeul nostru pentru plata restanțelor. Facturile neachitate la prima vizită a încasatorului se pot achita la casieria de la sediul Exploatării Electroenergetice Galați din strada 23 August nr. 9 A, iar în municipiul Tecuci in strada George Coșbuc nr 2, zilnic între orele 8—12 și luni, miercuri și vineri și după-amiază intre orele 17—19. IMPORTANT Este interzis personalului din afara Exploatării Electroenergetice, de a înlătura deranjamente sau de a efectua orice alte lucrări in rețelele electrice publice, branșamente, coloane firide etc., aceasta putind da loc la accidente grave. In caz de întrerupere in alimentarea cu energie electrică, adresați-vă numai la serviciul deranjamente telefon nr. 11496 in Galați și la telefon nr. 128 din Tecuci. Difuzori voluntari de presă din întreprinderi, instituții, școli și organizații economice și obștești! Abonamentele la ziarul „VIAȚA NOUĂ" pentru lunile noiembrie și decembrie a.c. se primesc pînă la data de 30 oct. a.c. inclusiv, prin oficiile poștale, agențiile PTT și factorii poștali. Reînnoiți toate abonamentele care expiră în această lună și recomandați ziarul VIAȚA NOUĂ pentru contractarea de noi abonamente. I