Viața Nouă, ianuarie-martie 1970 (Anul 26, nr. 7793-7866)

1970-03-28 / nr. 7864

L Pag a 2-a in munca educativă a organizațiilor U, T, C, Nu numai program, ci și acțiuni concrete! Activitatea de pregătire politico-ideologică a tinerilor constituie unul din capitolele programului pe care și-l propun spre realizare organizațiile U.T.C. El este impus de necesitatea cunoașterii în adîncime a tezelor teoretice și a aspectelor concrete ale politicii partidului, a sensurilor evenimentelor și proceselor care au loc în lumea a aprofundării contemporană, conținutului documentelor celui de al X-lea Congres al partidului în strînsă legătură cu sarcinile fiecăruia la locul său de muncă. Se urmărește, de asemenea, însușirea de către tineri a concepției materialist-dialectice, dezvoltarea unor sentimente cum e dragostea față de patrie prin cunoașterea luptei poporului și partidului, a înfăptuirilor obținute în țara noastră în opera de edificare socialistă. Desfășurîndu-ne investigațiile în perimetrul de activitate al mai multor organizații U.T.C. am urmărit tocmai reliefarea căilor de atingere a acestor deziderate, a stadiului îndeplinirii acestor importante sarcini. Primul popas l-am făcut la Direcția de sistematizare, arhitectură și proiectare a construcțiilor din Galați. Inginerul Stelian Staicof, secretarul comitetului U.T.C., ne vorbește despre informările politice prezentate în adunările generale și despre un referat privind importanța Unirii Principatelor. Cum interlocutorul se scuză că nu e prea informat, apelăm la programul de activitate de trimestru. Ne oprim pe primul asupra unui punct : „Vom mobiliza toți tinerii la lectoratul politic ce funcționează în instituția noastră, iar temele prevăzute se vor ține la data stabilită". — Ați participat la ședință a sectoratului ? vreo îl întrebăm pe secretarul comitetului U.T.C. — Nu, nu am participat. Am discutat o dată cu inginerul Gh. Ionescu, cel care îl conduce. Mi s-a spus că frecvența nu prea e bună. Nu știu nici ce teme s-au propus... Șovăirea din glasul locutorului ne obligă să interducem mai departe investigațiile pe această pistă. Descoperim nu fără uimire că la D.S.A.P.C. inginerul Gh. Ionescu răspunde de activitatea unui lectorat științific și nicidecum politic, că secretarul tului U.T.C. cunoaște comitefoarte vag ce se face și ce ar trebui să se facă pentru pregătirea politico-ideologică a tinerilor de la D.S.A.P.C. Galați. In loc să purtăm dialogul pe marginea conținutului și calității acțiunilor desfășurate, suntem nevoiți să constatăm puținătatea lor, precum și lipsa de interes din partea comitetului U.T.C. pentru îndeplinirea sarcinilor care îi revin în acest domeniu de activitate. Ni se răspunde că în majoritatea lor, tinerii sînt cuprinși la învățămîntul de partid sau la universitatea serală de marxism-leninism. Aceștia sînt în număr de 30. Dar cu cei 20 de uteciști (adică „minoritatea") care nu frecventează nici o formă de pregătire politico-ideologică ce facem ? Interlocutorul ridică din umeri. E și acesta un răspuns. Dar nu cel așteptat. Al doilea popas — la Uzina mecanică navală din Galați. Aici tinerii sunt cuprinși în 6 cercuri de dezbatere a ideologice, problemelor politice- Forma aleasă permite desigur o mai bună aprofundare a temelor precum și crearea unui cadru prielnic însușirii temeinice a unor noțiuni necesare în înțelegerea documentelor de partid, a sensurilor politicii partidului, a legilor dezvoltării sociale. E îmbucurător, de asemenea, faptul că pînă în prezent au fost supuse dezbaterii , teme izvorîte din documentele Congresului al X-lea. Au insă în adevăr caracter de dezbatere ședințele acestor cercuri ? E ușor de dedus că un astfel de caracter presupune neapărat ca participanții să cunoască în bună măsură chestiunile ridicate în discuție, adică să fi studiat în prealabil diferite lucrări, o anumită bibliografie. Dar secretarul comitetului U.T.C., tov. Ion Beznea, ne declară că, la ședințele la care a participat, lectorul „și-a citit expunerea bătută la mașină", că a cerut să i se pună întrebări însă „nu prea i s-au pus“. Adică, pînă la urmă, în loc să se desfășoare o dezbatere în care să existe un dialog viu între participanți și conducătorul cercului, a avut loc o... conferință cu public restrîns. Mai adăugăm, conform spuselor secretarului comitetului U.T.C., că frecvența se menține imperturbabil sub 70 la sută, că programul de activitate la acest capitol este extrem de sărăcăcios, că nu se folosesc nici bunele prilejuri pentru a se face educație politică și patriotică la Uzina mecanică navală care cu ani în urmă se numea Atelierele C. F. R. — întreprindere renumită în toată țara prin participarea la evenimentele din februarie 1933 — organizația U.T.C. nu a organizat nici o acțiune pentru cunoașterea tradițiilor de luptă ale clasei muncitoare, fundamentul înfăptuirilor de astăzi). Cu un program de activitate nu mai bogat se prezintă, la acest capitol, și organizația U.T.C. de la I.T.G., unitatea A. In afara ședințelor, sectoratelor politice, a informărilor prezentate în adunări, ne-am fi așteptat la abordarea unor forme și modalități intrate deja în tradiția activității organizațiilor U.T.C., simpozioane, cluburi de informare dicționare și cadrane politice etc. La sfîrșitul acestor investigații nu putem să nu menționăm că prin unitățile la care ne-am referit mai sus au trecut adeseori și activiști ai Comitetului municipal U.T.C. Galați, fără însă a determina necesare schimbările absolut Lor, precum secretarilor U.T.C. din unitășiile respective le reamintim că indicația C. C. al U. T. C. este ca toate organizațiile U.T.C. să-și elaboreze un program propriu de acțiuni politico-educative care să cuprindă atît temele ce urmează să fie dezbătute, cît și ale activității destinate informării și pregătirii politice și modalitățile de desfășurare a acestora, conform condițiilor concrete și posibilităților din fiecare unitate, nivelului de pregătire al tinerilor. ION CHIRIC Program competițional FOTBAL. Campionatul diviziei naționale B programează mîine jocurile etapei a-III-a a returului . La Galați, formația locală Oțelul va întîlni, cu începere de la ora 11 pe stadionul „Dunărea", echipa Dunărea din Giurgiu. Jocul se amină interesant. Gălățenii insă au prima șansă dacă vor materializa și avantajul terenului propriu. In divizia C, cuplajul gălățean de miine reține în mod deosebit atenția. La ora 11 Gloria C.F.R. va întîlni formația buzoiană Șoimii, iar la ora 13 Ancora Galați va juca în compania echipei Locomotiva Adjud. Jocurile se dispută pe stadionul „Gloria" In campionatul județean se desfășoară mîine jocurile din etapa a II-a a returului : Dacia Galați — Mecanizatorul Bujor, (stadion „Portul roșu", ora 12), Victoria I.G.L. Galați Trefilerul Galați (teren „Victoria TC“ (ora 11,00), Tractorul Galați Recolta T. Vladimirescu (teren „Trefilerul ora 12) Tehnometal Galați Comerțul Galați teren „Metalosport“, ora 11), Avîntul Valea Mărului — Metalosport Galați (ora 13) și Viitorul Berești — Avîntul Matca (ora 14,30). In deschidere se vor disputa jocurile echipelor de juniori. Campionatul național al juniorilor programează un singur joc la Galați : S.U.T. — Dunărea Brăila (teren „Dunărea“ —■ zgură, ora 13). BOX. Astă-seară în organizarea Consiliului județean pentru educație fizică și sport se dispută o reuniune amicală dotată cu „Cupa primăverii". Participă cei mai buni boxeri juniori din secțiile gălățene. Reuniunea va începe la ora 18 și se va desfășura în sala „Constructorul“. ATLETISM. Mîine, traseu marcat în dreptul pe un falezei de la Dunăre se dispută etapa municipală a tradiționalei competiții atletice de primăvară „Crosul Tineretului". La start se vor alinia numeroși tineri și tinere din întreprinderi, instituții, școli și facultăți. Primul semnal de plecare se va da la ora 9. LUPTE LIBERE. In organizarea comisiei de specialitate a C.J.E.F.S. mîine se dispută etapa Galați, județeană a campionatului republican de tineret. La start urmează să se alinieze luptători din Galați, Tecuci și Serdaru. HANDBAL. Astăzi (ora 15) și mîine (ora 9) terenul Voința găzduiește etapa județeană a campionatului feminin de calificare. Pentru titlul de campioană a județului se vor întrece, (in două jocuri) formațiile Voința Galați și Știința Tecuci. Pronosticul nostru 1. Dinamo București — Steaua X 2. F.C. Argeș — Univ. Cluj 1 3. Steagul roșu — Rapid X 4. Petrolul — Farul 1 5. U.T. Arad — Jiul 1 6. Univ. Craiova — A.S.A. Tg. Mureș 1 7. C.F.R. Cluj — Crișul X 8. Polit. Iași — Dinamo Bacău 1 9. Bologna — Cagliari X 10. Juventus — Milan 1 11. Brescia — Torino 2 12. Internazionale — Florentina 1 13. Napoli — Lazio 1 Rugbiștii gălațeni țintesc promovarea în divizia A Duminică rugbiștii de la Ancora Galați susțin primul meci din returul campionatului republican al diviziei B în compania formației Ideal Cernavodă. In săptămîna ce a trecut s-a efectuat o ultimă vizită medicală avînd drept scop verificarea capacității de a componenților lotului efort format din peste 30 sportivi, care vor încerca să realizeze visul de mulți ani al rugbiștilor gălățeni — acela de a promova în divizia A. Realizarea acestui deziderat este mai aproape ca oricînd, dat fiind faptul că principalele pretendente la locul întîi (respectiv Cimentul Medgidia și Agronomia Iași ) susțin jocurile din retur la Galați. Optimismul ce domnește în rîndul echipei, ne face să credem că în viitorul spectatorii gălățeni vor sezon, avea prilejul să vizioneze meciuri în compania celor mai bune formații din țară. Deși se deplasează la Cernavodă, unde vor întîlni formația Ideal (modestă ca valoare, dar capricioasă), rugbiștii noștri sunt hotăriți să nu lase nici un punct, pornind astfel, încă din prima etapă a returului, cu o victorie care le-ar netezi drumul spre divizia A. Din lotul ce se deplasează nu vor lipsi : Glavanschi, Manale, Stircoviceanu, Trifan, Cocișiu, Fasolă, Zisu, Hagiu, Ioanovici și Secuianu. GH. DINU i. VIATA NOUA L. L Ns . 1 Galați are nevoie de mai mult sprijin (Urmare din pag. Itreprinderii, ne-a creat și continuă să ne creeze mari greutăți. Pe lângă faptul că repartițiile de materiale primite nu acoperă nici pe departe necesarul, unii furnizori ne livrează și materiale de proastă calitate, cum este cazul Uzinei Laminorul de tablă din Galați. Tovarășa Tasica Stan șefa serviciului planificare, este de părere că situația actuală se va schimba, o redresare a activității va fi posibilă după sfîrșitul trimestrului I a.c. „Așa-i in primul trimestru, opinia dînsa, lipsesc comenzile, nu este nominalizată întreaga producție, apoi aprovizionarea cu materiale nu este tocmai bine pusă la punct. Toate acestea au o influență negativă asupra ritmicității îndeplinirii planului în primul trimestru al anului". Iată însă că ne este dat să aflăm și o altă părere. — Nu putem nega influența nefavorabilă a acestor factori, ne spune tovarășul Eduard Paraschiv inginerul șef al întreprinderii, însă adevăratele cauze care au condus la neîndeplinirea sarcinilor pe întreprindere, pe sectoare și sortimente, își au originea în sistemul defectuos de lucru al întregului aparat de conducere din întreprinderea noastră, în lipsa de coeziune a membrilor comitetului de direcție, a tuturor factorilor chemați să pună umărul la rezolvarea celor mai importante probleme ale producției. Oprindu-ne aici cu investigațiile, ne permitem să facem cîteva precizări în legătură cu opiniile și argumentele aduse de interlocutorii noștri. Este adevărat că problema aprovizionării cu materiale creează greutăți în buna desfășurare a procesului de producție. Dar pentru preîntîmpina aceste neajunsuri, a nu era oare necesar să se asigure un grad cit mai ridicat de nominalizare a producției încă din anul precedent pe baza căreia să se poată determina și cantitatea necesară de materii și materiale ? In ceea ce privește gradul de nominalizare a producției, părerile sunt diferite. Tovarășa T. Stan susține că producția anului curent este nominalizată în proporție de 95 la sută, în timp ce tov. E. Paraschiv afirmă că gradul de nominalizare nu depășește 60 la sută. Iată deci, că însăși la nivelul conducerii întreprinderii nu se cunoaște cu precizie nici la această dată ce volum de producție și ce sortimente vor trebui executate, fapt care, bineînțeles, nu poate avea decât consecințe negative asupra activității economice a întreprinderii. Cauzele care au făcut ca întreprinderea să ajungă în situația nesatisfăcătoare actuală trebuie să le adăugăm, de asemenea, și starea de indisciplină manifestată la toate nivelele: slaba preocupare a serviciilor funcționale, a specialiștilor și cadrelor tehnice în rezolvarea competentă și operativă a problemelor ce le aparțin, pasarea sarcinilor de la un serviciu la altul, necunoașterea cu exactitate a atribuțiilor ce revin fiecărui compartiment. In aceste condiții se pune în mod firesc întrebarea : ce măsuri au luat comitetul de direcție și comitetul de partid pentru a crea un climat sănătos de muncă în toate sectoarele de activitate ale întreprinderii ? Care au fost principalele acțiuni întreprinse în toată această perioadă în vederea mobilizării colectivului pentru îndeplinirea sarcinilor de producție ? Din situația indicatorilor de plan rezultă că în această perioadă atît comitetul de direcție cit și comitetul de partid n-au acționat cu toată convingerea n-au luat cele mai eficiente măsiuri pentru înlăturarea anomaliilor existente în cadrul întreprinderii. Acest lucru a reieșit cu destulă claritate și în urma ședinței de analiză a situației economice și financiare a unității, ca urmare a controlului efectuat de corpul de control financiar intern al Consiliului popular județean. Și de această dată, ca de altfel și în alte ocazii similare, s-a scos în evidență lipsa de coeziune, de unitate în acțiunea aparatului de conducere pentru îndeplinirea sarcinilor care stau in fața întreprinderii. Și de această dată, au rezultat acele tendințe nesănătoase între cele două grupuri formate la nivelul conducerii unității, tendințe care nu au nimic comun cu rezolvarea competentă și operativă a multiplelor probleme ce revin industriei locale. Pentru a pune ordine în întreg sistemul de organizare și de conducere al acestei întreprinderi, pentru întărirea disciplinei la toate nivelele și mobilizarea întregului colectiv în vederea obținerii unor rezultate pe măsura sarcinilor și a posibilităților existente, ctta timp cu comitetul de direcție și comitetul de partid din unitate n-au putut rezolva cu competență această latură a problemei, o intervenție neîntîrziată a Direcției de industrie locală se impune cu toată acuitatea, cu atît mai mult cu cit menținerea în continuare a actualului stil de muncă nu face decit să prejudicieze sub toate aspectele activitatea economică a întreprinderii. De asemenea, o intervenție hotărîtă și un sprijin mai substanțial se impune din partea Comitetului municipal de partid Galați, care are datoria de a îndruma și ajuta mai îndeaproape comitetul de partid pe întreprindere, în vederea lichidării actualelor lipsuri și canalizării activității acestuia în direcția rezolvării tuturor problemelor reclamate de complexitatea sarcinilor de plan. întreceri de cros și atletism Din inițiativa comisiei județene de atletism, recent s-a organizat un reușit concurs județean de cros în pădurea Gîrboavele, la care au participat 80 de concurenți din Tecuci, Tg. Bujor, Berești și Galați. Cei mai buni crosiști, la acest început de sezon au fost : copii (fete) : Anișoara Tudoriță (Șc. gen. nr. 10 Junioare II : Didina Galați), Pascu (Șc. gen. nr. 19 Galați). Junioare I: Paula Toader (Liceul nr. 4 Galați). Copii (băieți): C. Tălmaciu (Șc. gen. nr. 6 Galați). Juniori II : Liviu Badea (Liceul nr. 4 Galați). Juniori I : Ion Meliceanu (Liceul nr. 4 Galați). Comisia județeană a atletism a organizat și un concurs de sală pe distanța de 50 metri rezervat sportivilor fruntași. Cu acest prilej au fost obținute cîteva rezultate bune de către Adriana Negriu, Cristian Darziu, Vasile Tecaru. Rezultate tehnice. FETE : Categoria 12-13 ani : Lucia Caba (Șc. gen. nr. 10) — 7,7. Categoria 14 ani : Cecilia Stan Șc. gen. nr. 18 — 7,5. Categoria 15-16 ani : Adriana Negriu (Liceul nr. 4 )6,9. BĂIEȚI : Categoria 12-13 ani : A. Ivanov (Șc. gen. nr. 6) — 7,4. Categoria 14 ani : D. Pușchilă (Șc. gen. nr. 24) — 6,8. Categoria 15-16 ani : Cristian Darziu (Șc. gen. nr. 26) — 6,3. Categoria 17-19 ani : Vasile Tecaru (Școala sportivă) 5,9. Prof. I. MUȘAT MIM [mo TEATR i La Teatrul de stat, la 19,3b, are loc spectacolul orele cu piesa „Florin și Florica“ de Vasile Alecsandri. Teatrul muzical prezintă opereta in 3 acte „Mam-Zelle Nitouche“ (orele 19,30). In sala Casei de cultură a sindicatelor, cu începere de la orele 17,30 și 20,30, un colectiv al Teatrului de olă din Ploiești prezintă estradouă spectacole intitulate „La estradă-i seară mare“. Își dă concursul cunoscutul cântăreț de muzică ușoară Sergiu Cioiu. GALAȚI : „Central“ — filmul Visul domnului Gentil — orele 10 ; 12 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Republica“ — filmul Stăpîn pe situație — orele 10; 12;15; 14;45; 17; 19,15; 21;15; „Țiglina“ — filmul Don Juan fără voie — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Doina“ — filmul Prieteni fără grai — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Popular“ — Taina leului — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Dunărea“ — filmul Femeia îndărătnică — orele 15 ; 17,45 ; 20;30. „Constructorul — filmul Apele primăverii — orele 18 ; 20. TECUCI : „Arta — filmul Operațiunea Lady Chaplin — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Popular“ — filmul Frații Karamazov — seriile I și a 11-a orele 15,15 ; 19. TG. BUJOR : „Doina" — filmul Un glonte pentru general — orele 19. BEREȘTI : — filmul Fata din parc — orele 19. IBRÎM © SIMBATA 28 MARTIE 1970 PROGRAMUL I 5,05 — 6,00 Muzica dimineții. 6,05 — 9,30 Muzică și actualități. 7,00 Radiojurnal. 9,30 Miorița. 10,05 Muzică instrumentală. 10,30 Din țările socialiste. 11,05 Actorii, interpreți de muzică ușoară. 11,45 Sfatul medicului. 12,00 Recital de operă. 12,30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,30 Radioclub turistic. 13,45 Publicitate. 14,00 Radioexpediție pionierească. 15,00 De la 3 la 7. Emisiune de divertisment muzical. 16,00 Radiojurnal. 19,00 Gazeta radio. 19,30 Săptămîna unui meloman. 20,05 Tableta de seară. 20,10 — 365 de cîntece. 20,20 Argheziană. 20,25 Zece melodii preferate. 21,00 In jurul globului. 21,30 Moment poetic. 22,00 Radiojurnal. 22,20 Sport. 22,30 Muzică de dans. 23,00 Expres melodii. 0,03 — 6,00 Estrada nocturnă. TV SIMBATA 28 MARTIE 1970 17,00 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba germană. 18,05 Bună seara, fete ! Bună seara, băieți ! 19,00 Telejurnalul de seară. 19,20 Desene animate. 19,30 Reflector. 19,45 Teleenciclopedia. 20,40 Microavanpremiera. 20,45 „Alte aventuri ta epoca de piatră“. 21,10 Marele premiu al Euroviziunii. 22,45 Telejurnalul de noapte. Telesport. 23,05 Deschizători de drumuri — Anton Pann, 23,30 Închiderea emisiunii. LOTO 27 MARTIE 1970 Extragerea : 21 2 89 64 35 27 11 72 77 Fond de premii : 683 934 lei. Extragerea a ll-a 85 37 78 40 42 26 71 Fond de premii : 624 233 lei. Fime pentru copii GIALAȚI. La cinematograful „Țiglina" va rula miine filmul artistic color „Regina zăpezii" — producție a studioului „Lenfilm (orele 12). Cinematograful „Popular" prezintă un ciclu de scurtmetraje, dintre care amintim „Scutierul“, „Steluța“, „Salonul de modă“, (astăzi și miine, la ora 10), TECUCI : Miine, de la ora 10 va rula Ulmul „Aventurile lui Tom Sawyer“ și „Moartea lui Joe Indianul" — producții ale studioului cinematografic București, in colaborare cu Franco- Lond ion-Film-Paris, după lucrarea lui Mark Twain (cinematograful „Arta"). PROGRAMUL TELEVIZIUNII în perioada de la 29 martie la 4 aprilie 1970 DUMINICA 29 MARTIE 8,15 Deschiderea emisiunii. Program pentru copii și școlari. 8,45 Matineu duminical — Fără bilet de intrare. Șah, marelui maestru ! Film serial. Sebastian printre oameni (ultimul episod). 10,00 Ora satului. 11,15 Concert simfonic. 12,00 De strajă patriei. Centenarul nașterii lui V.I. Lenin. 12,35 Emisiune în limba maghiară. 13,45 Fotbal . Dinamo București — Steaua. 15,30 închiderea emisiunii de prînz. 18,00 Program duminical de după-amiază. Film serial. Oliver Twist (II). Sport. Aspecte de la campionatul național de judo. transmisiune de la sala sporturilor Floreasca. 19,00 Telejurnalul de seară. 19,20 Floare bănățeană. — Emisiune muzical-coregrafică. 19,40 Noutăți cinematografice. 20,00 Concertul speranțelor. Emisiune-concurs de muzică ușoară (ediția a III-a). 22,00 Filme documentare. Cînd bărbații devin tați. Stimata domnișoară. 22,30 Telejurnalul de noapte. 22,40 Telesport. 23,00 închiderea emisiunii. LUNI 30 MARTIE 17,40 Deschiderea emisiunii. Campionatul mondial de hochei grupa A. Suedia — URSS (reprizele II și III). 19,30 Telejurnalul de seară. 19,50 Corul, ciocîrlia. 20,00 Reportaj ’70. 20,15 Roman foileton. Război și pace. Natașa Rostova. (IV). 21,10 Intre metronom și cronometru. 22,10 Agenda politică. 22,20 Intermezzo coregrafic. 22,25 Telejurnalul de noapte. 22,35 Scena. 23,00 închiderea emisiunii. MARTI 31 MARTIE^ 18,00 Deschiderea emisiunii. Universal șotron — Litera „G“. (Enciclopedie pentru copii). 18,30 Actualitatea în economie. 18,55 Anunțuri — publicitate. 19,00 Telejurnalul de seară. 19,20 La volan — emisiune pentru conducătorii auto. 19,35 Atomul, această necunoscută. Materie și antimaterie. 20,00 Reflector. 20,10 Moment folcloric cu Ioana Cristea și Emil Gavriș. 20,20 Primăvara României socialiste. Aspecte de la recitalul prezentat la Ateneul Român. 20,40 Film artistic. Am două mame și doi tai. 22,05 Telejurnalul de noapte. 22,15 Teleglob Reportaj în alb — Leningrad. 22,35 Pliant lirico — dramatic. 23,00 închiderea emisiunii. MIERCURII APRILIE 18,00 Deschiderea emisiunii. Extern ’70. tru școlari. Emisiune—concurs pen18,25 Actualitatea muzicală. 18,50 Desene animate. 19,00 Telejurnalul de seară. 19,20 Acțiunea „L“ — Legumicultura. 19,30 Reportaj — anchetă. Orașul nu doarme niciodată. 20,00 Șarje de 1 aprilie. 20,15 Telecinemateca Vin ploile. 21,50 Anunțuri — publicitate. 21,55 Un zîmbet de fetiță. 22,10 Telejurnalul de noapte. 22,20 Salonul literar al televiziunii. 23,n0 închiderea emisiunii. JOI 2 APRILIE 17,30 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba maghiară. 18,05 Film serial Oliver Twist (IV). 18,35 Mult e dulce și frumoasă — emisiune de limba și literatura română. 19,00 Telejurnalul de seară. 19,20 Fluierele. 19,30 Reflector. 19,45 Anunțuri—publicitate. 20,00 Teatru TV, înaintea gustării de dimineață de Eugene O'Neill. 20,30 Instantanee muzicale. 20,55 Film artistic. Mama din Torino. 21,40 Anunțuri — publicitate. 21,45 Evocări — Pagini din războiul antihitlerist. 22,05 Toriumatul de noapte. 22,15 Cronica ideilor. 22,35 Avanpremieră. 22,45 Miniaturi instrumentale. 23,00 închiderea emisiunii. VINERI 3 APRILIE 17.00 Deschiderea emisiunii. Teleșcoală. Limba română (cl. XII). Chimie (clasele VIII — XII). Film didactic : Cronicele — clasele XI — XII) 18,00 Lumea copiilor. Cupa de ciocolată. 18,30 Actualități literare. Omagiu liric : Al. Philippide, la 70 de ani. 18,45 Contractul în acțiune. Investigație despre calitatea produselor in întreprinderile textile din Cluj și Constanța. 18,55 Anunțuri — publicitate. 19,00 Telejurnalul de seară. 19,20 „L-au cunoscut pe Lenin“. Reportaj. 19,30 Mai aveți o întrebare ? Emisiune de cultură științifică. Vehiculele viitorului. 20,45 Reflector. 20,55 Film artistic. Roșii și Albii. 22,20 Telejurnalul de noapte. 22,30 Anunțuri — publicitate. 22,35 Cadran Emisiune de actualitate internațională. 23,00 închiderea emisiunii. SIMBATA 4 APRILIE 17,00 Deschiderea emisiunii. Emisiune în limba germană. 18,05 Cheia orașului. Emisiune—concurs pentru tineret. 19,00 Handbal — masculin : Steaua — Vfl Gummersbach (RFG) în semifinalele „Cupei Campionilor Europeni“. 19,30 Telejurnalul de seara, muarea transmisiunii de 19,45 Centrhandbal 20,15 Reflector. 20,25 Tele — enciclopedia. 21,25 Parada comediei. De la Max Linder la Chariot, de la Liubov Orlova la Jerry Lewis, de la Fernandel la Alec Quiness. 22,15 Invitație la vals. 22,45 Telejurnalul de noapte. 23,00 Budapesta — film documentar. 23,15 O interpretă îndrăgită a cîntecului românesc— Marioara Tănase. 23,30 închiderea emisiunii. Nr. 78f4 AUTOBAZA Nr.1 GALATI A NUNȚĂ Incepînd cu data de 28 martie 1970 orele 14,00 AUTOGARA DE CĂLĂTORI își mută sediul de pe str Morilor, pe str. ANA IPATESCU — colț cu str. DOGARIEI, în noul local. AUTOBAZA Nr I GALAȚI ANGAJEAZĂ DE URGENȚĂ : — CONDUCĂTORI AUTO pentru autobuze și autobasculante — MECANICI AUTO categoria II — VI-a Pentru șoferii de pe autobasculante se asigura cazare pe șantier. Relații suplimentare se pot obține la sediul autobazei din Galați, resortul personal — telefon 15845, 13192. întreprinderea agricolă de stat BĂDĂLAN angajează de urgență : — TRACTORIȘTI TERASIERI — gredeniști Informații se pot obține la sediul întreprinderii din Galați, strada Bazinul Nou nr. 85. UZINA DE REPARAȚii GALAȚI angajează de urgență : — strungari — frezori — rabotori — lăcătuși mecanici — matrițieni — tratamentiști termici Solicitanții se vor adresa la sediul uzinei din Galați, bulevardul G. Coșbuc nr. 256 — serviciul administrativ — telefon 15830 interior 97. Este interzisă păstrarea buteliilor de gaz petrolier lichefiat pentru uz casnic fatagez în apropierea sobelor încălzite sau a oricărei alte surse de căldură sau expunerea lor la razele solare. Etanșeitatea instalației se verifică de către distribuitorii „PECO“ și consumatori, cu apă săpunată și IN NICI UN CAZ CU FLACARA. Întreprinderea comunală Galați • reamintește tuturor abonaților de • gize naturale, încălzire la rețeaua de termoficare și apă, de a anunța la telefonul 12084 —12085. ORICE DEFECȚIUNI ALE INSTALAȚIILOR ȘANTIERUL NAVAL GALAȚI angajează de urgență : — STRUNGARI IN FIER — ELECTRICIENI MONTATORI AGREGATE ENERGETICE ȘI DE TRANSPORT — LĂCĂTUȘI CONSTRUCȚII METALICE ȘI NAVALE care Angajații vor beneficia de noul sistem de salariîmbunătățit. Pentru nefamiliști se asigură cazare la căminul Șantierului naval Galați, iar cei cu calificare mai bună, vor primi în urma unei probe o categorie de salarizare superioară. Informații suplimentare la sediul Șantierului naval din Galați, strada Păcii nr. 132. Direcția de Navigație Fluvială „NAVROM“ Galați angajată de urgență — 5 ELECTRICIENI BOBINATORI — 15 OPERATORI VALVAGON Relații suplimentare se obțin la serviciul personal din strada 13 Iunie 1916 nr- 34 și la Oficiul forțelor de muncă Galați. ANUNȚ IMPORTANTE ABONAMENTE LA ZIARELE SCINTEIA ȘI SCINTEIA TINERETULUI, PENTRU LUNILE APRILIE, ȘI URMĂTOARELE: SE MAI PRIMESC LA OFICIILE P.T.T. DIN MEDIUL RURAL. PINA LA DATA DE 28 MARTIE 1970 INCLUSIV, LA OFICIILE DIN MEDIUL URBAN, ACESTE ABONAMENTE SE PRIMESC PINA LA DATA DE 29 MARTIE INCLUSIV ABONAMENTELE LA ZIARUL „VIAȚA NOUA" GALAȚI SE PRIMESC LA OFICIILE P.T.T. DIN JUDEȚUL GALAȚI PINA LA DATA DE 30 MARTIE 1970 INCLUSIV. f