Viața Nouă, iulie-septembrie 1970 (Anul 26, nr. 7945-8022)

1970-09-19 / nr. 8013

I Pa a 2-a FOTO : P. POPA BOX A Joi seara a început la arena „Dunărea" din Galați competiția de box, organizată de Consiliul județean pentru educație fizică și sport — dotată cu „Centura Dunării". La întrecerile acestei ediții (a doua) participă peste 70 de juniori mari și mici din mai multe orașe ale țării, în prima zi s-au desfășurat 16 meciuri (la ambele categorii de vîrstă). In general întîlnirile au plăcut, unele dintre ele fiind de un bun nivel tehnic și spectacular. Tinerii boxeri au arătat că posedă cunoștințe în acest domeniu, dar că le mai sunt necesare și altele pentru a putea realiza performanțe în acest sport. Remarcabilă puterea de luptă a sportivilor, în ciuda faptului că unele meciuri s-au încheiat înainte de limită. Reprezentanții municipiului Galați s-au comportat bine, majoritatea reușind să se califice pentru finală. Iată rezultatele tehnice înregistrate, în ordinea categoriilor de greutate : JUNIORI MICI : 1. Gîrleanu (Viitorul Focșani) b.p. 1. Alexandru (Dunărea Galați) ; N. Popovici (Dunărea) b.p. D. Podgoreanu (Progresul Brăila) ; S. Grădinarii (Ceahlăul P. Neamț) b. ab. rep. c li-a pe A. Vasilescu (Progresul 1ulcea) ; I. Dimache (Dunărea) b.p. Gh. Rădulescu (Automobilul Macin) ; P. Gabor (Ceahlăul) b. b.O. rep. c I J-u pe N. Lungu (Voința Cluj) ; Șt. Duminică (Voința Gátoli) b. ab. rep. 1 pe P. Cioacă (Progresul Brăila) ; I. Berki (Voința Cluj) b. cb. rep. a 11-a pe Gh. Mantu (Ceahlău) ; I. Popovici (Dunărea) b.p. V. Pletea (Automobilul Macin). Meciul fost divz, cu multe lovituri. Gă alățeanu a primit decizia pentru claritatea acțiunilor sale. JUNIORI MARI : Campionul național pe acest an (la categoria 45 kg) Al. Turca, de la Voința Cluj, l-a învins prin a La Galați se desfășoară FOTBAL întrecerile dotate cu „Centura Dunării" bandon în repriza a II-a pe Tr. Boscu (Voința Galați). Un meci frumos au realizat S. Eftimie (Dunărea) în comitănia lui D. Staicu (Progresul Brăila), primul cîștigînd la puncte. Alte rezultate : V. Ionescu (Progresul Tulcea) b. ab. rep. a IlI-a pe M. Mocanu (Oțelul Galați) ; N. Seleș (C.S.M. Cluj) b. ab. rep. a II-a pe C. Moreanu (Viitorul Focșani) ; Gh. Orbeanu (Dunărea) b. ab. rep. 1 pe V. Oroabă (C.S. Brăila) ; Z. Stroie (Progresul Brăila) b. ab. rep. 1 pe vicecampionul republican I. Gîrdea (C.S.M. Cluj) ; I. Moruțac (Voința Tulcea) ab. rep . pe C. Tudoran (Oțelelul) ; Șt. Bărbuțoiu (Dunărea) b. ab. rep. a II-a pe B. Mocanu (P.A.L. Brăila). Pe Astă seară, de la ora 18,30, desfășoară finala acestei competiții. GEORGE BRATEȘ Campionatul județean sătesc în prima etapă a campionatului județean sătesc la fotbal, handbal, volei și atletism majoritatea asociațiilor sportive înscrise în competiție au reușit să îndeplinească îndatoririle avute asigurînd terenurile și prezența echipelor la întreceri. Se evidențiază asociațiile sportive și comitetele de sprijin ale activității sportive din comunele Smulți, Coimi, Drăgușeni, Vîrlezi, Priponești, Umbrărești, Valea Mărului, Independența, Grivița, C. Negri și altele. Cu toate acestea considerăm insuficientă preocuparea unor organizații U.T.C. și asociații sportive, pentru asigurarea terenurilor și prezența la întreceri, cum ar fi cele din comunele Piscu, Pechea, Brăhășești și Rediul. De asemenea, unele comitete de sprijin ale activității sportive și chiar conducători ai unor cooperative agricole nu au ajutat această acțiune, așa cum s-a întâmplat în comunele Ghidigeni, Vlădești, Piscu unde tinerii așteptau fără speranță să li se dea un mijloc de transport. Nu se cunosc oare hotărîrile și indicațiile plenarei Comitetului județean de partid din martie 1969, privind sprijinul ce trebuie acordat pentru dezvoltarea mișcării sportive ? Miine se desfășoară întrecerile etapei a II-a : Firțănești — Vlădești ; Seria Steiești — Foltești ; Șivița Scîn— Măstăcani ; Seria a II-a : Rediul — Smulți ; Corni — Vîrlezi ; Valea Mărului — Drăgușeni ; Seria a III-a : Ivești — Grivița ; Nămoloasa — Costachi Negri ; Piscu — Independența ; Pechea — Liești. Seria a IV-a : Matca — Brăhășești ; Ghidigeni — Priponești ; Umbrărești — Barcea. In seria a V-a duminică se vor desfășura întrecerile etapei I : Căvadinești — Suceveni : Bălășești — Bălăbănești , Berești Meria — Băneasa. V. CIRDEI Program competițional BASCHET In cadrul etapei a Il-a a turului diviziei naționale B masculin mîine se dispută jocul Rapid C.F.R. — Progresul București. Partida este programată la ora 10 pe terenul „Politehnica". HANDBAL. Iubitorii handbalului au prilejul să urmărească mîine un joc interesant între formațiile Școlii sportive din Galați și Școlii sportive din Buzău, joc programat în cadrul etapei a II-a a diviziei naționale a juniorilor și școlarilor. întâlnirea începe la ora 11 și va fi găzduită de terenul „Politehnica". FOTBAL. Galațiul găzduiește mîine cel mai important meci din cadrul primei serii a turului diviziei naționale B. Este vorba de intîlnirea echipelor Politehnica și Sportul studențesc. Bucureștenii, aflați în prezent pe primul loc în clasament, vor încerca să obțină un rezultat care să-i mențină în continuare în frunte. Localnicii însă, după începutul nu prea strălucit din primele etape, vor căuta să se regăsească și să-și mărească zestrea Credem că puterea de puncte de luptă, îmbinată cu calm și luciditate, precum și avantajul terenului propriu, vor favoriza studenților gălățeni drumul spre victorie. Partida începe la ora 16, și are loc pe stadionul „Portul roșu". In divizia C este programat un derbi local: Dacia — S.U.T. (ora 11 pe teren „Dacia"). la In cadrul aceleiași categorii, Tecuci, formația locală A.S.M. întîlnește formația Metalurgistul Brăila (ora 11, stadionul „Tineretului"). Campionatul județean programează mîine jocurile etapei a V-a a turului: Tractorul — Electrica (se dispută astăzi la ora 16 pe terenul „Metalosport"), Mobila — Trefilerul (se dispută astăzi la ora 16 pe terenul „Victoria T.C.), Victoria T.C. — Olimpia (teren „Victoria T.C., ora 11), Metalosport Gloria Tecuci (teren „Metalosport", ora 12), Oțelul II — Foresta Serdaru (ora 11, teren „Dunărea", zgură, ora 11), Tehnometal — Automobilul Tecuci (teren „Tehnometal", ora 13), Viitorul Berești— Victoria I.G.L. Galați și Mecanizatorul Bujor — Recolta Tudor Vladimirescu (ora 13). In campionatul de juniori se dispută următoarele jocuri: Politehnica — A.S.M. Tecuci (teren „Portul roșu" ora 14, Dacia — S.U.T. (teren „Dacia", ora 13). De la 4 octombrie a.c. intră Ml Vigualc mers al autobuzelor La întreprinderea poligrafică Galați se află în lucru „Mersul autobuzelor pentru anii 1970-1971". Editat de întreprinderea de transporturi auto Galați, noul mers al autobuzelor, care intră în vigoare la data de 4 octombrie a.c., cuprinde programele complete de circulație ale tuturor curselor de autobuze din județele Galați, Vrancea și Brăila. De asemenea, noul mers al autobuzelor mai specifică plecările și sosirile curselor autobuzelor în autogările din cele trei județe, mersul trenurilor din principalele stații de cale ferată, precum și o serie de tarife și recomandăr pentru publicul călător. Noul mers al autobuzelor va fi pus în vînzare la toate autobazele începînd cu data de 1 octombrie a.c. VIAȚA MOȚA POLITEHNICA USAFA BEIRUT 3-0 In ultimul meci din cadrul turneului pe care l-a întreprins în țara noastră, formația libaneză S. C. Safa Beirut a întîlnit ieri după amiază, Galați, divizionara B. Politehianica. Intîlnirea a fost de factură tehnică modestă. Oaspeții, deși se află pe un loc fruntaș în campionatul Libanului, n-au impresionat prin fotbalul practicat. Ceea ce am remarcat la ei este buna pregătire fizică care le-a permis să se deplaseze pe tot terenul în tot timpul meciului. Fără să se întrebuințeze în mod deosebit, studenții au înscris 3 goluri și au ratat și alte numeroase ocazii. Cele trei goluri au fost înscrise de Diaconu (min. 15), la o centrare s-a înălțat și a trimis pe lângă portar , Marinescu (min. 29 ) în urma unei acțiuni solitare și Botescu (min. 46) printr-un șut de la circa 25 m. In minutul 59 Ungureanu a ratat o lovitură de la 11 metri. A arbitrat corect O. Turcitu (Galați). Politehnica: Tudor — Rizea, Dinu (Enache), Dima, Ungureanul, Diaconu (Tănăsescu) Lehăduș, Marinescu (Stoleru), Tănăsescu (Botescu), Bezman (Bucur), Țolea S. C. Sala : Stani — Yazid, Soliei, Abboud, Haidar (Ramiz), Walid, Yassin, Kassim, Hani, Talal, Assad. GH. ARSENIE Transportul fluvial, ancorat in ritmul dezvoltării industriale (Urmare din pag. I) număr de 40 de șlepuri de 1 500—2 000 tone capacitate, 6 remorchere, cu un număr însemnat de nave rapide și pasagere, nave tehnice și de servicii. Așa după cum au subliniat în cuvîntul lor participanții la discuții, problema principală pune în acest domeniu este ca volumul investițiilor să fie strict dimensionat pe fiecare an în parte, și să se realizeze întocmai, în funcție de sporul producției planificat. Viitorul cincinal ridică însă în fața docherilor și navigatorilor responsabilități crescînde în ce privește utilizarea mai completă a capacităților actuale de care dispun. In acest sens, pe baza experienței acumulate, a studierii posibilităților de care dispun, dezbaterile din adunare au jalonat cîteva direcții precise, cîteva sarcini de mare importanță. Intre altele, s-au propus și indicat măsuri în vederea reducerii timpului de staționare a navelor fluviale sub operațiuni, a sincronizării operațiilor de încărcare — descărcare a calcarului în porturile Mahmudia și Galați și pentru trecerea la optimizarea transportului fluvial de mărfuri, prin folosirea calculatoarelor electronice de care dispune Ministerul Transporturilor. Planul de măsuri adoptat de adunarea generală a reprezentanților salariaților a prevăzut, de asemenea, căile de sporire a indicelor de utilizare intensivă și extensivă a parcului existent de nave, extinderii metodei de paletizare a mărfurilor, de sectorizare, în vederea folosirii mai eficiente, a platformelor din porturi pe sorturi de produse. In lumina sarcinilor care se revin pe perioada 1971—1975, docherii și navigatorii gălățeni au analizat în mod amănunțit — critic și autocritic — felul cum și-au desfășurat activitatea în perioada scursă de la începutul anului și până în prezent, considerînd îndeplinirea exemplară a indicatorilor pe 1970 un temeinic suport material pentru pășirea în viitoarea etapă a mersului pe drumul construirii multilateral societății socialiste dezvoltate în țara noastră. La semănat, pe primul plan CALITATEA! (Urmare din pag. 1) Președintele cooperativei, Lică Drăgan, afirma că secția de mecanizare din localitate prin numărul de tractoare existent (27 de tractoare folosite, de altfel, în întregime la diferite lucrări tot atît de necesare) nu poate face fată ritmului care se impune la eliberatul terenului și executarea arăturilor. Dacă este așa (dovadă că în punctul "„Negoiasca" 39 ha teren eliberat au fost arate de către secția de mecanizare din Scînteiești, o soluție trebuie totuși găsită în colaborare, bineînțeles, cu conducerea I.M.A. Tulucești astfel ca însămînțările să nu fie stingherite Realitatea este că se mai irosește timp și prin folosirea defectuoasă a mijloacelor mecanizate. In dimineața în care vizitam această cooperativă, la „Negoiasca" unde se lucra la recoltatul cocenilor de porumb cu două combine de siloz C.SU., mecanizatorii Alexandru Pîrvu și Ion Munteanu se aflau într-un ... „relache" cam prelungit din lipsa mijloacelor de transport. Or cum pentru această lucrare fuseseră repartizate șase remorci acest lucru nu trebuia să se întîmple ! Am constatat cu ocazia raidului întreprins prin mai multe cooperative agricole că, în general semănatul griului a fost riguros pregătit. Este meritul tuturor celor care au organizat și s-au ocupat de această acțiune : cadre de conducere, specialiști, mecanizatori. Faptul că în multe unități se desfășoară într-un ritm nesatisfăcător recoltat al porumbului (exemplu: C.A.P. Viile) și al florii-soarelui trebuie să determine luarea unor măsuri operative de urgentare a lucrărilor. Situația la zi (Urmare din pag. [) agricole ca și în întreprinderile agricole de stat, îndeosebi in zona de nord, s-a început semănatul păioaselor de toamnă. Astfel, aseară au raportat începută lucrarea 34 de cooperative agricole. Suprafețe mai mari s-au semănat la CAP-urile Gănești, Adam, Priponești, Buciumeni, „Unirea" Nicorești, Poiana, Slivna și altele. In aceste unități ca de altfel în întregul județ, la indicația comitetului județean de partid și sub conducerea și controlul comitetelor comunale de partid, consiliile de conducere și îndeosebi inginerii, au acordat o deosebită atenție fertilizării și pregătirii terenului, fapt care determină ca lucrările de semănat să se execute la un bun nivel agrotehnic. n mmmm MEMENTO GALAȚI : „Central“ — filmul Dragoste și viteză — orele 9,45 ; 12; 14 45 ; 17; publicat — filmul 19,15; 21,15; „Reman Wolodyjowski — orele 9,15 ; 12 ; 15 ; 18 ; 20,45 ; „Țiglina" — filmul Tiffany Memorandum — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21 ; „Popular“ — filmul Profesioniștii - orele 15 ; 17 ; 19 ; 21 ; „Dunărea“ — filmul Acțiunea „Vulturul“ — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21 ; „Doina“ — filmul — Pentru încă puțini dolari — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21 ; „Constructorul“ — filmul Casa mamei noastre — orele 18 ; 20. SIMBATA 19 iEPTEMBRIE 1970 16:00 Deschiderea emisiunii. Atletism (ziua a II-a), — România — Elveția — Italia — Ungaria (masculin) — România — Anglia — Ungaria (feminin) — Transmisiune de la stadionul Republicii. 17,00 Emisiune în limba germană. 18,00 Fotbal : Feijenoord Rotterdam — UTA (rezumat filmat). 18,45 — Continuarea transmisiei de la întrecerile internaționale de atletism. 19,20 — 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19,30 Telejurnalul de seară. 20,00 Tele-enciclopedia 21,00 Film seria: . ..Incoruptibilii* — episodul 0egia șampaniei". 21,50 — Buna seara, fete, Bună seara, băieți ! 22,50 — Telejurnalul de noapte Telesport 23,05 — Petrecere la... Bucur, cu Maria Pietraru, Nicolae Trofin, Ioana Cristea, Pușa Poenaru, Benone Sinuțescu, acompaniați ție eafiațdusă de Victor de o formaPredescu. PROGRAMUL 1 5,05 — 6,00 Muzica dimineții. 6,05 — 9,30 Muzică și actualități. 9,30 Miorița. 10,30 Din țările socialiste. 11,05 Te cîntăm studenție — muzică ușoară. 11,50 Cotele apelor Dunării. 12,00 Arii din opere. 12,30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,22 Muzică ușoară. 14,00 Caleidoscop muzical. 14,40 Muzică populară. 15,00 Concursul și festivalul internațional .1 George Enescu“ 15,30 Flori pentru tine — muzică ușoară. 16,00 Radiojurnal. 16,20 Radio-divertisment muzical. 19,00 Gazeta radio. 19,30 Cîntece de nuntă și jocuri populare. 20,25 Zece melodii preferate. 21,20 Șlagăre. 21,35 Solista serii : Nicoletta. 22,00 Radiojurnal. 22,30 De toate pentru toți... turiștii. 23,00 Expres melodii 0,03 — 6,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 6,00 Program muzical de di ță. 7,00 Radiojurnal. 7,10 Pr muzical de dimineață — conți 8,10 Tot înainte. 9,00 Corul mozicii din Craiova. 10,05 Reciclopedie pentru tineret. 10,30 Melodii, interpreți și ritmuri de pretutindeni. 11,20 Prelucrări de folclor. 12,15 Cîntecele Vienei. 13,00 Codruțe, codruțele — cîntece populare. 14,00 Formații românești de muzică ușoară. 15,00 Muzică de promenadă. 15,30 Vechi melodii populare. 16,00 Radiojurnal. 16,20 Poemul simfonic „Tasso". 17,00 Antena tineretului. 17,35 Concert de muzică populară. 18,10 Arii și duete din opereta „Culegătorii de stele“. 19,05 Sonet pentru dragostea noastră — muzică ușoară. 19,30 Bibliotecă de poezie românească. 20,00 Romanțe. 20,20 In ritm de dans. 20,50 Concursul și festivalul internațional „George Enescu“. 23,20 Muzică de dans. 24,00 — 1,00 Cvintetul cu clarinet de Anatol Vieru. LOTO Tragerea din 18 09 1970 (tragerea I : 80 38 27 19 76 23 43 75 70 Extragerea a II-a : 33 24 73 16 47 2 78 Extragerea a III-a : 71 80 86 65 55 2 Extragerea a IV-a : 30 32 28 29 84 35 1 Extragerea a V-a : 39 77 47 41 29 55 Fond de premii: 2 425 250 Iei DIMI SIMBATA 19 SEPTEMBRIE 1970 Nt 8013 întreprinderea Electrocentrale Galați cu sediul pe platforma Combinatului siderurgic Galați str. Smîrdan nr. 3 angajează de urgență : — ELECTRICIENI EXPLOATARE CENTRALE ȘI STAȚII — categoria IV — V — ELECTRICIENI REPARAȚII — Categoria IV — V Solicitanții se pot adresa la sediul întreprinderii, — telefon 30104 interior 166. Trustul de construcții pentru îmbunătățiri funciare — Galați (TCIF) are în stoc disponibil și poate livra : — Organe de asamblare — Laminare — Conductori electrici și de forță — Materiale de construcții — Țevi construcții și instalații — Materiale diverse Doritorii se vor adresa cu comenzi ferme la sediul trustului din Galați, strada Științei nr. 97 — serviciul aprovizionare — telefon 14350. LIBRETUL DE ECONOMII PENTRU TURISM Libretul de economii pentru turism se înscrie pe linia preocupărilor C.E.C. de a oferi populației avantaje cât mai variate care să corespundă intereselor și preferințelor diverse ale acestuia. Pentru sumele depuse se acordă o dobîndă de 3,5 °/o pe an, din care 1,5 °/a sub formă de cîștiguri în excursii în străinătate organizate de O.N.T. și de cîștiguri în bani pentru organizarea de excursii individuale în străinătate. Câștigătorii care efectuează excursii individuale în străinătate primesc, la cerere, o parte din valoarea cîștigului (3 000 lei) în valuta țării în care se deplasează. Cîștigătorul excursiei poate solicita ca împreună cu el să plece în excursie și o altă persoană, suportînd costul pentru cel de al doilea loc, sau poate ceda excursia câștigată soțului (soției) sau unuia dintre copiii săi minori , iar in cazul în care titularul libretului ieșit cîștigător este minor, de excursie pot beneficia părinții săi. Cîștigurile la depunerile pe libretele de economii pentru turism se stabilesc prin trageri la sorți trimestriale la care participă libretele care au în tot cursul trimestrului pentru care se efectuează tragerea la sorți un sold de minimum 3 000 lei, provenit din depuneri anterioare trimestrului pentru care se efectuează tragerea. Depunerile sau completările de sume necesare participării la tragerea la sorți pentru trimestrul XV 1970 se pot efectua până la data de 30 septembrie 1970 inclusiv. COMBINATUL SIDERURGIC GALAȚI Angajează de urgență : — electricieni — mașiniști pod rulant Solicitanții trebuie să fie absolvenți ai Școlii profesionale (echivalente) sau curs calificare dar cu școala generală (7-8 clase) terminată și stagiul militar satisfăcut. Se asigură locuință conform legilor în vigoare, pină la sfîrșitul anului celor ce se prezintă pină la 1 octombrie a.c. și în trimestrul I anul viitor pentru cei ce se vor prezenta ulterior. fectul unor plăcute Preferați fotografiile „SERIA“ a căror valoare artistică și plus de expresivitate întregește eamintiri ! Saloanele foto ale cooperativei Igiena Calați execută pentru populație lucrări de calitate ireproșabilă. Uzina Laminorul de tablă Galați angajează de urgență: — 10 ELECTRICIENI — categoria II — V — 5 LĂCĂTUȘI — categoria I — IV — 3 STRUNGARI — categoria II — IV — 20 MUNCITORI NECALIFICAȚI Relații privind angajarea se pot lua la sediul uzinei din Galați, strada 13 Iunie 1916 nr. 157 PENTRU PUBLICITATE, ADRESAȚI-VĂ JARULUI „VIAȚA NOUĂ“ Galați, str. Avînului dr. 20, telefon 11300 t