Viața Studențească, ianuarie-martie 1989 (Anul 34, nr. 1-13)

1989-01-04 / nr. 1

IUL. 2005 B!3UO IÍ:<~A „AilKA I SIBIU I și comuniste, să ducă la întărirea și mai puternică a forței materiale și spirituale, a independenței și suvera nie ca Anul Nou pe care îl începem să aducă poporului nostru noi și mărețe împliniri în toate domeniile de activitate, să asigure ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres și civilizație, de bunăstare și fericire a poporului, pe cele mai înalte culmi ale civilizației socialiste uității României ! NICOLAE CEAUȘESCU (Din Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor la posturile de radio și televiziune) ! Omagiu: I Cu floarea vîrstei noastre venim, curată floare ! S-o prindem în prinosul întregului popor ! Mereu să strălucească, în ceas de sărbătoare [ Al celei ce, vitează, luptă sub tricolorii I Venim cu sentimente înalte și mărețe ! Venim cu gîndul nostru, venim cu toată ființa ! ► Să înălțăm un cîntec gîndirii îndrăznețe ^ ^ Ce în cetate pus-a în drept deplin știința Í ■ I Elena Ceaușescu —• savantă de renume ! I Cu dragostea de țară în faptă și în gînd Alături de bărbatul recunoscut în lume ! Ați dus solia păcii întregului pămînt ! Studenții azi, din suflet, urează cu iubire Revoluționarei și mamei iubitoare ! ! Ani mulți să ne trăiască-n deplină fericire ! ! Cu multă sănătate, cu bucurii și soare ! | ! ! PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VA ! 1 Revistă a Consiliului Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România V î Sărbătorirea zilei de naștere a tovarășei Elena Ceaușescu Aleasă prețuire, unanimă recunoștință Contribuție fundamentală la dezvoltarea științei, invățămintului și culturii Pentru tinăra generație universitară, pentru tineretul patriei, pentru întregul popor, fiecare început de an a devenit un prilej de a sărbători cu adîncă stimă și dragoste nețărmurită ziua de naștere a tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, savant și om politic de ilustru înalt prestigiu internațional, cu înaltă contribuție la înflorirea învățămintului, științei și culturii românești. Este un prilej nimerit pentru a da glas, încă o dată, sentimentelor de caldă recunoștință ale tuturor studenților României pentru excepționalele socialiste, condiții de muncă, viată și învățătură, de formare și afirmare plenară in toate domeniile de activitate, condiții de care nu a mai beneficiat nici o altă generație, pentru atenția deosebită de care se bucură in formarea lor multilaterală, revoluționară. Trăim o epocă eroică, cu profunde semnificații istorice, marcind mobilizarea unanimă a eforturilor creatoare ale intregii națiuni, în vederea înaintării țării noastre pe noi culmi de progres și civilizație, învățămintului superior românesc îi revine, în actuala etapă de avint al dezvoltării economico-sociale a țării, răspunderea esențială de a face totul pentru transpunerea exemplară în viață a cerințelor revoluții tehnico-științifice noii și ale noii revoluții agrare, a obiectivelor strategice stabilite de Congresul al XlII-lea și de Conferința Națională ale partidului, de trecere a României, pînă in anul 1990, la stadiul de țară cu dezvoltare medie, de realizare a unei noi calități a••muncii și vieții întregului nostru popor. O contribuție determinantă în îndeplinirea sarcinilor sociale ale invățămintului superior, ale întregului invățămînt românesc, mai în ultimele două decenii ales pe care cu Îndreptățită mîndrie le numim ,Epoca Nicolae Ceaușescu“, îi revine prestigiosului savant de renume și recunoaștere internațională, eminentului militant politic, tovarășei Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primviceprim-ministru al guvernului, președintele Consiliului Național al Științei și învățămintului. Pentru tinăra generație din amfiteatrele Almei Mater, numele tovarășei Elena Ceaușescu, proeminentă personalitate și îndelungata sa activitate de militant comunist și savant puse in slujba poporului său, a umanității, au devenit un strălucit simbol al spiritualității naționale, al spiritului revoluționar exprimat în lupta neobosită pentru edificarea celei mai bune și mai drepte orînduiri sociale pe pămîntul patriei. Iată de ce, emoționanta sărbătoare este un fericit pri(Continuare in pag. 3) 1 ANUL XXXIII Nr. 1(1233) MIERCURI, 4 IANUARIE 1989 12 PAGINI, 2 LEI Orientările și obiectivele stabilite de Congresul al XlII-lea al partidului nostru și de Conferința Națională acordă o importantă hotărîtoare creșterii intensive, în ritm înalt, a Industriei, agriculturii, a tuturor ramurilor economiei naționale, pe baza celor mai noi cuceriri , ale științei și tehnicii, în lumina acestor orientări și directive, apar cu pregnanță meritele deosebite ale tovarășei academician doctor inginer .Elena Ceaușescu în înfăptuirea practică a politicii partidului nostru de dezvoltare puternică a științei și învățământului — factori fundamentali ai progresului economic și social, forță motrice de prim rang in dezvoltarea României socialiste. Noua concepție în ceea ce privește organizarea cercetării, avînd la bază unitatea dintre știință și tehnologie, dintre cercetare, producție și învățămînt, asigură, prin coordonarea unitară a activității din toate institutele de cercetare, din laboratoarele uzinale și din învățămîntul superior, folosirea rațională a potențialului uman, a mijloacelor tehnice și financiare, eliminîndu-se paralelismele tematice, concentrîndu-sa atenția asupra selecționării problemelor majore ce decurg din obiectivele și sarcinile înscrise în planurile cincinale și in cele de perspectivă mai îndelungată. „Noua revoluție în știință și tehnică cere din partea întregului personal de cercetare o atitudine fermă, curajoasă, o viziune profund angajată in practica social-economică, înlăturarea hotărîtâ a oricăror atitudini de rutină, promovarea unui înalt spirit revoluționar in gîndire și acțiune, preocuparea susținută pentru autoperfecționare, pentru ridicarea nivelului profesie(Continuare in pag. 3)