Viața Studențească, iulie-septembrie 1989 (Anul 34, nr. 27-39)

1989-07-05 / nr. 27

M PROLETARI DIN TOATE fARILE, UNIȚ1-VA | VlQlQ | ANUL XXXIII - Nr. 27 (1259) MIERCURI, 5 IULIE 1989 12 PAGINI, 2 LEI Immmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm « ■ [UNK] [UNK] [UNK]wwmwwmwmbiw——» D« I« înălțimile la care am ajuns se văd acum data piscurile înalta fi zărită minunate, luminoase ale primăverii omenirii , zările comunismului. Să facem totul pentru a străbate drumul pe care o mai avem intr-un timp cit mai scurt. In deplină unitate a întregii noastre națiuni IICOLAE CEAUȘESCU MESAJUL tovarășului Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, adresat participanților la cel de-a! Xlll-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților de la Phenian Dragi prieteni tineri, îmi este deosebit de plăcut să adresez participanților Festivalul Mondial al Tineretulului și Studenților, care are loc în aceste zile, în capitala Republicii Populare Democrate Coreene, un călduros salut prietenesc și cele mai bune urări. Festivalul constituie un nou și minunat prilej pentru intensificarea contactelor și a legăturilor de prietenie și colaborare dintre tinerii de pe toate meridianele, dintre organizațiile de tineret de pretutindeni în lupta pentru înfăptuirea luminoaselor idealuri și aspirații ale generațiilor tineret ale tuturor popoarelor de a trăi intr-o lume care să asigure condiții demne de viață și împlinire — o lume a libertății independenței, a păcii, progresivului și înțelegerii între toate națiunile. Festivalul Mondial al Tineretului are loc într-o perioadă în care situația internațională continuă să fie deosebit de gravă și complexă. Ca urmare a continuării cursei înarmărilor, a perfecționării modernizării și chiar a creării de noi tipuri de arme nucleare și a altor mijloace de distrugere în masă, a menținerii conflictelor și stărilor de tensiune din diferite zone ale planetei, precum și a efectelor crizei economice mondiale. în lume se mențin și se manifestă puternice contradicții care afectează toate țările, prezentul și viitorul tuturor popoarelor, pun în pericol existenta însăși a vieții pe Pământ. în aceste condiții, lupta pentru pace și dezarmare constituie problema fundamentală a (Continuare in pag. 2) NICOLAE CEAUȘESCU Președintele Republicii Socialiste România Sub semnul voinței unanime a întregului partid și popor mun COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN propune realegerea, la Congresul al XIV-lea, a tovarășului Nicolae Ceaușescu 7 7 in funcția supremă de secretar general al partidului Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu Stimați tovarăși. Aș dori să mulțumesc Comitetului Central al partidului pentru hotârirea pe care a luat-o de a propune pentru discutarea in adunările de partid, la conferințele de partid și la Congres, a realegerii mele in inalta funcție de răspundere in partid și în stat, de secretar general al Partidului Comunist Român. Vă mulțumesc în mod călduros pentru această încredere pe care mi-ați acordat-o.Aplauze puternice, prelungite , se scandează îndelung „Ceaușescu — P.C.R. I“, „Ceaușescu, România — stima noastră și mîndria !“, „Ceaușescu reales, la al XlV- lea Congres !"). De aproape 60 de ani, in activitatea sindicală, a tineretului comunist, in partid, am activat întotdeauna ca un soldat credincios al partidului, ca un fiu al poporului in rindul căruia m-am născut - al muncitorilor, țăranilor, al întregii noastre națiuni — convins că numai și numai calea indicată de comuniști reprezintă drumul spre libertate, spre o viață demnă și liberă a poporului nostru ! (Aplauze puternice, prelungite). Am îndeplinit întotdeauna sarcinile puse de partid in orice domeniu de activitate. Am avut permanent în vedere că un activist al partidului trebuie întotdeauna să răspundă chemării partidului, să cu toate forțele sale acționeze pentru înfăptuirea politicii generale a partidului. Am făcut acestea în anii grei ai ilegalității și apoi in anii de după Eliberare, in construcția socialismului, in inaintarea fermă a patriei noastre pe calea socialismului și comunismului. De 24 de ani partidul mi-a încredințat înalta funcție de secretar general al partidului. Această funcție a fost confirmată de nenumărate ori, și de congresele partidului, dar și de întregul nostru popor, prin voturile ce mi s-au acordat ca deputat și, apoi, ca președinte al Republicii Socialiste România. Pot să declar acum, cînd sunt din nou propus pentru această înaltă funcție, că am acționat întotdeauna, împreună cu Comitetul Central, cu ceilalți tovarăși din conducerea partidului, cu partidul și cu intregul popor, pentru a asigura infăptuirea programelor de dezvoltare economico-sociala, de ridicare a gradului de civilizație, de bunăstare materială și spirituală a poporului, de întărire continuă a independenței și suveranității țării. (Aplauze puternice, prelungite). Pe drept cuvânt se subliniază importanța Congresului al IX-lea pentru construcția socialistă în patria noastră. Dar doresc și acum - foarte sintetic - să subliniez cu toată tăria că Congresul al IX-lea nu ar fi fost posibil fără înfăptuirea revoluției de eliberare socială și națională, fără celelalte congrese ale partidului, fără lupta îndelungată, de veacuri, a înaintașilor pentru formarea poporului, noștri națiunii, a statului național român. Este o îndatorire a oricărui comunist, de a sublinia întotdeauna faptul că tot ceea ce s-a înfăptuit, de-a lungul veacurilor, in patria noastră a asigurat ridicarea continuă României pe noi și noi culmi de progres și stă la baza realizărilor noastre de astăzi, Iată de ce trebuie să cinstim întotdeauna, cu întreaga noastră conștiință, pe toți cei care au dus lupta pentru existența României, forțele progresiste, revoluționare, să cinstim poporul nostru, adevăratul făuritor al propriei sale istorii, al independenței și suveranității României ! El este făuritorul României de astăzi ! (Aplauze și urale puternice, prelungite , se scandează îndelung „Ceaușescu și poporul !“, „Ceaușescu, România — stima noastră și minduna !"). Fără nici o îndoială, dragi tovarăși, că in luptele îndelungate, în activitatea de dezvoltare a țării noastre s-au săvirșit multe greșeli ; au fost, de altfel, orinduiri sociale diferite, însăși intr-o etapă a construcției socialismului s-au săvirșit o serie de greșeli. Criticînd unele stări de lucruri din trecut trebuie însă să punem întotdeauna in evidență ceea ce a asigurat mersul înainte al poporului nostru și să cinstim pe acei care au făcut totul, și-au dat viața pentru măreția și libertatea intregii noastre națiuni ! Numai așa vom fi adevărați activiști comuniști, numai așa vom acționa întotdeauna ca adevărați oameni cu înaltă răspundere față de trecutul, de prezentul și viitorul patriei noastre ! (Aplauze puternice, prelungite). Nimeni nu trebuie să procedeze, așa cum spune în unele versuri ale sale Eminescu, in Scrisoarea I de a vedea numai ceea ce a fost rău, ce e negativ. Trebuie să vedem ce a fost înălțător in lupta din trecutul poporului român, ceea ce a asigurat mersul inainte ! Aceasta trebuie să reținem întotdeauna ! Orice altă atitudine înseamnă, de fapt, a lovi un popor, in clasa muncitoare, în partid , inseamnă de fapt a acționa împotriva dezvoltării socialiste intereselor și comuniste, împotriva bunăstării și independenței poporului. (Aplauze puternice, prelungite). Nu doresc să mă refer la alte probleme, deoarece voi face aceasta în cuvîntul meu de încheiere. Doresc, incă o dată, să exprim mulțumirile mele pentru încrederea ce mi-o acordați și să asigur Comitetul Central, să asigur întregul partid și intregul popor că, dacă imi vor acorda din nou încrederea, voi acționa, ca și pină acum, cu întreaga forță pentru a asigura înfăptuirea obiectivelor de dezvoltare a patriei noastre in perioada următoare pină în anii 2000, realizarea neabătută a Programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare spre comunism. Pentru mine nu există și nu va exista niciodată cel mai inalt, suprem, decit cauza socialismului, a comunismului, cauza bunăstării și fericirii poporului, a măreției sale, a independenței și suveranității patriei noastre socialiste «• Republica Socialistă România.Aplauze și urale puternice , se scandează îndelung „Ceaușescu P.C.RI“, „Ceaușescu și poporul I". .,Ceaușescu reales, la al XlV-lea Congres I". Intr-o atmosferă de puternică însuflețire și strânsă unitate, toți cei prezenți în sală aclamă și ovaționează îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul său general, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU). r