Világgazdaság, 2012. március (44. évfolyam, 44/10812-63/10831. szám)

2012-03-01 / 44. (10812.) szám

2 VÁLLALATOK ÉS PIACOK 2012. MÁRCIUS 1., CSÜTÖRTÖK vazaapácra A gázpiacra lépett a Cross-inergy cross-inergy zrt. néven új földgázkereskedő jelent meg a hazai piacon. A ta­valy decemberben alakult, székesfehérvári társaság vezérigazgatója Keresztesi István, aki a Gasfield Ta­nácsadó Kft.-n keresztül tulajdonosa is a cégnek. A zrt. az elosztóhálózatról vé­telező, egyetemes szolgál­tatásra nem jogosult fel­használóknak, a szállítóve­­zetékről közvetlenül vétele­­zőknek, a magyar telep­hellyel és kereskedelmi en­gedéllyel rendelkező gáz­ipari szereplőknek és a külföldi telephelyű gázke­reskedőknek kíván gázt eladni, emellett a területet érintő tanácsadással is foglalkozik. ■ VG Malév-vagyon: nem jut minden hitelezőnek folyik a Malév február 14- én megkezdett felszámolá­sa, a vagyon feltérképezése és a lehetséges források feltárása, s a vizsgálatok jelenlegi szakaszában biz­tosnak látszik, hogy a cég vagyona várhatóan nem nyújt fedezetet a hitelezői igények teljes körű kielégí­tésére - tájékoztatta a Ma­lév az MTI-t. A március el­ső napjaiban esedékes feb­ruári bérkifizetés a Malév munkavállalói számára rendben és határidőre megtörténik. Az utasok kárigényeinek rendezése a csődtörvényben meghatá­rozott rend szerint folyik. Fontos tudni, hogy az uta­zási irodáknál vásárolt re­pülőjegyek esetében a kár­igény benyújtásának határ­ideje március 2. ■ VG Biztató eredmény az Appeninntől AZ APPENINN HOLDING a 2011-es évet 240 millió fo­rintos mérleg szerinti ered­ménnyel zárta, míg a cso­port konszolidált árbevéte­le 971 millió forintot tett ki. A negyedik negyedév lett a legerősebb, köszön­hetően a kihasználtság megerősítését célzó „feltöl­tési kampánynak”. A kon­szolidált éves árbevétel ugyan 13 százalékkal el­marad a 2010-es összesí­tett, de nem konszolidált csoportszintű árbevételtől, ennek részint az átalakuló portfoólió, másfelől a ki­használtságban év közben mutatkozó hullámvölgy volt az oka. ■ VG @IDŐJÁRÁS Folyamatosan frissülő, helyfüggő előrejelzés a T-Mobile wap­­portálján http://wap.t-zones.hu hirdetés_____________________________ Az Abbázia Apartman Club Idegenforgalmi Nyit (8360 Keszthely, Erzsébet királyné útja 21.) KÖZGYŰLÉSI HATÁROZATAI ÉS A TÁRSASÁG ÉVES JELENTÉSE munkaidőben megtekinthető a társaság székhelyén, valamint elérhető a társaság honlapján (http//www.abbazia-apartmanJiu) Egyesül a Trade és a Partner terjeszkedés Az MVM kereskedőcége az áram- és gázpiacon is erősít Tavaly megduplázódott az MVM Partner piaci részese­dése a hazai nem lakossági árampiacon, az idén pedig további növekedés a terv, többek között a kkv-k pia­cán történő aktivitás erősí­tésével. A társaság a nyárra egyesül az MVM Trade-del. B. Horváth Lilla A tervek szerint július 1-jével egyesül az MVM Partner Zrt. ver­senypiaci villamosenergia-keres­­kedő társaság villamos­energia­­nagykereskedő testvércégével, az MVM Trade Zrt.-vel. „A cég­összevonás a tevékenységek ész­­szerűsítését, mindenekelőtt az MVM csoporton belüli értékesí­tés és kereskedelem összehango­lását célozza. Az új cég optimali­zálja, azaz egységes értékesítési rendszerként kezeli majd a cso­port kis- és a nagykereskedel­mét. Maga az ügylet jogilag úgy jön létre, hogy az MVM Trade be­leolvad az MVM Partnerbe” - vá­laszolt a Világgazdaságnak Ma­jor György, az utóbbi társaság ve­zérigazgatója. Az összeolvadással létrejövő új cég számos idei feladatának egyi­ke a külföldi villamosenergia­­nagykereskedelemben való ak­tív részvétel, amelyet az MVM Partner tavaly már előkészített romániai, szerbiai, horvátországi és szlovéniai kereskedő leányvál­lalatok megalapításával. A cég az idén Ausztriában, Németország­ban, Csehországban, Szlovákiá­ban és Bulgáriában kezdi meg nagykereskedelmi tevékenysé­gét. Az MVM Trade 2011-ben Lengyelországban alapított ke­reskedelmi vállalatot. Az MVM Partner 2012-re meg­duplázta hazai végfelhasználói villamosenergia-versenypiaci ré­szesedését, amelyet tavaly már az előző évi mintegy 10-ről 20 százalék fölé növelt. Továbbra is kiemelt célja a belpiaci kiskeres­kedelmi terjeszkedés. A tavalyi­hoz hasonló arányú növekedés azonban az idén nem várható, például, mert - lapunk más pia­ci forrásaitól eltérően - Major György a hazai nem lakossági villamos-energiafogyasztás mennyiségi csökkenésére szá­mít, és nem bízik a villamosener­­gia érdemi drágulásában sem. A terjeszkedés fő területe ezért MVM Partner Zrt. a cég számára a kis- és középvál­lalkozások (kkv) piaca lesz. Az ügyfélszerzés, illetve -megtartás érdekében az MVM Partner új szolgáltatásaként bevezeti az energiaaditot, azaz az energia-ta­nácsadást is, azt remélvén, hogy­ha felülvizsgálja megbízói ener­giabeszerzési szerződéseit, számláit, műszaki eszközeit és energiafelhasználását, akkor olyan költségcsökkentő lehetősé­gekre hívja fel megbízói figyel­mét, amelyeknek köszönhetően azok a vevőivé válnak, illetve sta­bil partnerei maradnak. Az MVM Partner földgázt is el kíván adni a vállalkozásoknak a versenypiacon. E célból megkezd­te ehhez szükséges adatbázisa ki­építését, indulásként főként már meglévő villamosenergia-vásár­­lóit szeretné megnyerni gázvásár­lónak is. A 2012/13-as gázévben még nem a csak néhány százmil­lió köbméter körüli várt értékesí­tés a fontos a társaságnak, hanem önmagában a szegmensben való megjelenés. Masszív piaci része­sedést 24 éven belül szerezne, de a megcélzott piaci hányadot üzleti titokként kezelte a vezér­­igazgató. Az MVM Partnerre is vonatkozik az MVM csoportnál elhatározott költségtakarékosság, azonban annál többe kerülnek a társaság előttünk álló évekre vo­natkozó piacbővítési feladatai, mint amennyivel vissza tudja fog­ni a kiadásait. 2010 2011 Árbevétel 69,099 134,153 Üzemi eredmény 0,534 1,103 Adózott eredmény 0,499 0,509 Mérleg sz. eredmény 00 Saját tőke 3,996 3,996 Hosszú lej. kötel.0­0 Mérlegfőösszeg 12,623 44,06 (MILLIÁRD FORINT) FORRÁS: CÉGKÖZLÉS Egy zöld-és egy okos ötlet az idén a zöldenergia értékesí­tésében is előrelépne a társa­ság, vagyis a hagyományos árampiaci termékeknél vala­mivel drágább, megújulóalapú energiahordozókból előállított árammal jelennek meg a pia­con. A magasabb ár ellenére mégis van a zöldáramra keres­let, mert a vevők - például a Szentkirályi és a Symbol Buda­pest - ezzel is javítani akarják a róluk alkotott képet, illetve hangsúlyozni kívánják környe­zettudatos voltukat Az MVM Partner idővel megjelenne az okos mérés (smart metering) piacán is. HIRDETÉS NE CSERÉLJE KI - INKÁBB JAVÍTSA MEG_______________________________ Üzletmenetünk fejlődik, miközben mások hanyatlanak, sőt, be is szüntetik tevékenységüket. Mi ennek az oka? Az,­hogy ügyfeleinknek MEGLÉVŐ gépeik, berendezéseik és üzemi felszereléseik JAVÍTÁSÁBAN nyújtunk segítséget - ezzel rengeteg időt és pénzt takarítva meg számukra, valamint sok bosszúságtól kímélve meg őket. Mind személyes, mind szakmai téren korlátlanok a lehetőségek azok előtt, akik kizárólagos képviselői feladatot képesek az adott területen sikeresen ellátni. Ön és/vagy az Ön képviselői felkeresik valamennyi iparágat, közszolgáltatót, intézményt és kormányhivatalt­­ az erőművektől, vegyipari üzemektől és papírgyáraktól a kórházakig, egyetemekig és bevásárlóközpontokig bezárólag. Az Ön sikere mellett elkötelezett, nagy tapasztalattal­­ rendelkező vezetői gárdánk biztosít Önnek tevékenysége során teljes körű képzést és folyamatos helyszíni támogatást. ENECON Corporation Email: enecon@enecon.com www.enecon.com Világmárkák készülhetnek a timári konvejorokon gépipar A kecskeméti Mercedes­­gyár után az Audi Győrben épü­lő új autógyárához is szállítani fog konvejorokat és különleges szerelősorokat a timári Rofa- Művek Kft. Amint a Szabolcs- Szatmár-Bereg megyei vállalat ügyvezető igazgatója, Csegei László lapunknak elmondta, az elmúlt 15 évben előbb csupán gé­pészeti elemeket gyártottak, de aztán egyre több, nagyobb hoz­záadott értékű termék gyártásá­ba kezdtek, így az autógyártás­ban fontos szerepet játszó szállí­tósorok és különféle elektromos függőpályák mellett egyebek kö­zött vezető nélküli, programve­zérlésű automata targoncákat is exportálnak. Miután újabban már a szoftvereket is Timáron te­lepítik a robotokba, halaszthatat­lanná vált egy­­ több különféle tí­pusú berendezés és automata szoftver telepítésére, valamint próbaüzemére alkalmas­­ csar­nok felépítése. A 150 millió forin­tos beruházással egy hónap múl­va végeznek, és akkor már a ma 120 fős vállalat legalább tíz maga­san képzett szakemberrel bővíti alkalmazotti állományát. A cég számára a német anya­­vállalat, a konvejorspecialista Rofa csoport hozza a megrende­lőket és tervezi a berendezéseket. Az exportcélpontok között szere­pel a Mercedes dél-amerikai, a BMW egyesült államokbeli gyá­ra, valamint a Volkswagen épülő­ben lévő indiai és kínai összesze­relő üzeme. A márkák német gyá­rait is ellátja a szükséges beren­dezésekkel a Rola-Művek, amely közvetlenül is szállít a megren­delőnek, amint az a kecskeméti Mercedes-gyár esetében történt. A vállalat árbevétele tavalyelőtt visszaesett, de az­ elmúlt évben már 1,7 milliárd forintra nőtt. Amint Csegei László elmondta, ez 5,8 millió eurónak felelt meg, az idén a társaság forgalma eléri a 6 millió eurót. ■ D. K. Rola-Művek Kft.­ ­J Árbevétel 1395 1 150 Üzemi eredmény 55 20 Adózott eredmény 258 Mérleg szer. ered. 258 Saját tőke 294 301 Hosszú lej. köt. 80 Mérlegfőösszeg 625 741 (MILLIÓ FORINT) FORRÁS: KIM ­ Ma indul el a magyarországi YouTube videomegosztó Ma indul el a YouTube hazánkra lokalizált változata - jelentette be Heal Edina, a világ vezető videomeg­­osztóját is kezében tartó Google magyarországi vezetője. A you­­tube.hu - amelytől a tulajdonos növekvő hirdetési bevételt vár - az ígéret szerint könnyebben el­érhetővé teszi a magyar tartal­makat a hazai felhasználóknak, és a zenei jogdíjbevételek növe­kedéséhez is hozzájárulhat. Utóbbit szolgálhatja, hogy a YouTube a Magyarországra han­golt verzió elindításával egy idő­ben megállapodást kötött az Artisjus Magyar Szerzői Jogvé­dő Iroda Egyesülettel is. Az egyezség értelmében a jö­vőben a magyar dal- és zene­szerzők számára anyagi haszon­nal jár, ha feltöltik videóikat a világ legnagyobb videomegosz­­tójára. A megegyezés az Artisjus által képviselt zenei repertoárra vonatkozik, abban az esetben, ha a videókat Magyarországról elérhetővé teszik a Youtube-on. A felek tájékoztatása szerint az Artisjus akkor jut bevételhez, ha a YouTube partnereinek videói­hoz hirdetések társulnak. ■ VG

Next