Világgazdaság, 2012. június (44. évfolyam, 104/10871-124/10891. szám)

2012-06-01 / 104. (10871.) szám

2 HÍRSÁV Vezetőcsere a Borsodi Sörgyárnál petr kővár IK vezeti pén­tektől a Borsodi Sörgyárat - tájékoztatta tegnap a cég kommunikációs partne­re az MTI-t. A közlemény szerint Tőtös Zsolt, koráb­bi cégvezető úgy döntött, hogy elhagyja a vállalatot személyes tervei megva­lósítása érdekében. Az új igazgató tavaly novem­bertől tartozik a társaság menedzsmentjéhez. ■ MTI Skandináv vendégekre számít Hévíz a skandináv államok tu­ristáival szeretné bővíteni vendégkörét Hévíz, ahol a pünkösdi hétvégén fogadták a Norvégiából a sármelléki repülőtérre érkezett első repülőjárat utasait - kö­zölte a város turizmusért felelős alpolgármestere. Könnyid László elmondta: a Thomas Cook Scandinavia légitársaság Airbus A321-es gépével 170 norvég vendég érkezett a dél-norvégiai Stavangerből. A négynapos tartózkodásukat szervező norvég utazási iroda előtt nem ismeretlen Hévíz, de ez volt az első alkalom, hogy közvetlen charterjáratot indított a fürdőváros által működtetett repülőtérre. A norvég szervező szándékai szerint a mostani utat az idén még legalább egy ha­sonló alkalom követi. Köny­­nyid László hozzátette még: a szándék az, hogy rend­szeressé váljon a norvégiai Stavanger és a sármelléki Hévíz-Balaton Airport kö­zötti légi kapcsolat. ■ MTI Magyar világítás a Tower hídon A londoni Tower híd május 30-a éjszakájától működő új díszkivilágítását a GE magyar mérnökeiből álló csapata tervezte. „A hat fő­ből létrehozott budapesti csapatnak az volt a legna­gyobb kihívás, hogy a híd szigorú műemlékvédelem alatt áll, tehát meg volt köt­ve a kezünk az új világítási rendszer kivitelezésének és felszerelésének tervezésekor. 6,2 kilométer kábelt kellett rögzítenünk minél kisebb számú fúrással” - mondta cége közleményében Siku­­ta Gergely, a GE Lighting EMEA LED-lámpa üzletágá­nak igazgatója. ■ VG FLIRT-ot rendelt az új cseh magánvasút a csehországi Velimben működő vasúti tesztpályán bemutatták a Leo Express első intercity járművét - de­rül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből. A cseh vasúti közlekedési piacra újonnan belépő magánüzemeltető vállalat a svájci központú Stadler Rail csoporttól ren­delt 2010-ben 5 intercity kivitelű FLIRT vonatot. Az új szerelvények a Prága és Ost­rava közötti vonalon állnak majd forgalomba, várhatóan még ez év végén. A most bemutatott jármű a Magyar­­országon is közlekedő elővá­rosi FLIRT vonatok intercity változata. ■ VG VÁLLALATOK ÉS PIACOK 2012. JÚNIUS 1., PÉNTEK Akvizíció a csomagküldő piacon a dpd piaci részesedésének növekedését várja a GTR megvásárlásától A kiscsomagszállító DPD Hungária megvásárolta a hasonló profillal működő GTR Logistics Kft.-t. Az egymilliárd forint körüli tranzakcióval a két tár­saság piaci részesedése együttesen a harmadik legnagyobb szereplővé te­szi a társaságot. Andó Patrik A DPD Hungária Kft. akvizíció révén kívánja erősíteni pozíció­ját a csomagküldő piacon, miu­tán a társaság szakmai befek­tetőként egymilliárd forintos tranzakció keretében a tavalyi 10 százalékos részesedés meg­szerzése után immár 100 szá­zalékban tulajdonosa lett a ma­gyar tulajdonban lévő GTR Lo­gistics Kft.-nek - jelentette be Hosszú Csilla, a DPD ügyvezető igazgatója. Az ügylettől a csomagszám, és ezzel párhuzamosan a pia­ci részesedés jelentős növeke­dését várja a menedzsment. Az előzetes becslések szerint a tavaly 3,2 milliárd forgalmat bonyolító DPD évi 2,7 milliós, valamint az 1,2 milliárd forint árbevételű GTR 1,5 milliós évi kiszállított csomagszámával együttesen 12 százalékos pia­ci részesedést érhetnek el, ami a meglehetősen szegmentált hazai piacon nagyjából a har­madik helyezés megszerzésére lehet elég. A felvásárló cég ve­zetője szerint a cég a következő időszakban változtatás nélkül, párhuzamosan működik majd tovább, később azonban elkép­zelhető a tevékenységek spe­­cializációja. „A DPD nem csak az akvizí­ció útján erősít, több új szolgál­tatás bevezetése után a közel­múlt fejlesztéseinek köszön­hetően immár napi 15 ezer­re növekedett a feldolgozott csomagok száma, amit a jövő­ben 25 ezerre emelünk majd” - tette hozzá Hosszú Csilla. A közép-kelet-európai régió csomagszállító piacának vezető szolgáltatója, a GeoPost égisze alatt működő DPD Hungária Kft. jelenlegi 18 depóból álló hálózata egy budapesti közpon­ti raktárral és 13 vidéki alköz­ponttal gyarapodik. Az ügylet nyomán a két cég mintegy 500 alkalmazottja és alvállalkozó­ja, valamint több mint 300 jár­műből álló flotta dolgozik majd a gyors kiszolgálásért. A két cég irányítását a továbbiakban a DPD végzi majd, a név- és ar­culatváltásra, a külső megjele­nés egységesítésére azonban egyelőre nem kerül sor. „Európa második számú cso­magszállító cége tovább erősí­ti pozícióját Magyarországon. Ezt az új, kiemelkedő befekte­tés mutatja, mivel csoportunk felismerte a magyarországi piacban rejlő potenciált, és hisz az ágazat további fejlődésében” - mondta Marek Rozycki, a La Poste (Francia Posta) nemzet­közi csomagküldő és expressz szolgáltatásokkal foglalkozó vállalata, a GeoPost közép-ke­­let-európai régiójának vezetője. A tranzakció eladói oldalán a Central-Fund Kockázati Tő­kealap-kezelő Zrt. állt, amely 2009 végén szállt be az akkor rossz pénzügyi helyzetben lévő GTR-be - mondta Varga Zoltán, az igazgatóság elnöke. A társa­ság Varga tájékoztatása szerint jóval 30 százalék feletti hoza­mot ért el az ügyleten. A GTR megvásárlása révén a DPD pozíciói jelentősen erősödhetnek a magyarországi piacon HIRDETÉS VILÁGGAZDASAG-MELLEKLETEK az Ön üzleti elöntéseinek szolgálatában Biotechnológia Tisztelt Partnerünk! A melléklet célja a biotechnológia gyors fejődésének bemutatása, amellyel számos helyen, így Magyarországon is még a válság leküzdésében is segíthet. A következő megjelenés tartalmából: ■ Biotechnológiai kihívások Magyarországon. ■ Központmegnyitó az Enviroinvestnél. ■ Legújabb kockázatitőke-befektetések. 10 BIOTECHNOLÓGIA A csipekkel legyőzhetők a vírusok .................. összetötek egészségét szolgálja az új technológia tesztjeivel is . Megjelenés: 2012. június 13. Helyfoglalás: 2012. június 6. Hirdetési információ telefon: (+36-1) 488-5700/1298 mellék­fax: (+36-1)488-5775 e-mail: zsuzsanna.nemeth@axelspringer.hu iZDAS| ,/]] „ i ..FDASW~ “ LAGGf^alá “'""f*",,i-A VILÁGGAZDASÁG kiadójának üzleti portfoliója: VILAGGAZDASAG manager­­ KONFERENCIA.­VG.HU A távközlési adó miatt­­ emel árat a Vodafone szolgáltatás A Vodafone is át­hárítja ügyfeleire a kormány­zat által két hete elfogadott, július 1-jétől életbe lépő táv­közlési adót. Diego Massidda, a Vodafone Magyarország vezér­­igazgatója a társaság csütörtö­ki tájékoztatóján elmondta: a cég mind feltöltő­kártyás, mind előfizetéses ügyfelei esetében emeli a tarifákat. A cégvezető kiemelte: a tár­saság azért döntött az árak emelése mellett, mert a jövő­ben is folytatni szeretnék há­lózatfejlesztésüket, ez pedig csak úgy lehetséges, ha az új terheket részben megosztják ügyfeleikkel. Hozzátette: a cég eredménye már a 2010-ben be­vezetett válságadó miatt vesz­teségbe fordult, a Vodafone számításai szerint az új teher pedig az eddiginél is nagyobb befizetési kötelezettséget jelent a társaság számára. Ráadásul a cég üzleti évének végéig, tehát még kilenc hónapig párhuza­mosan fizeti a két adót. A vállalat az áremelést - a hasonló lépését már a törvény elfogadása előtt bejelentő Te­­lenorral ellentétben - tartásra tervezi. Beck György, a cég el­nöke ezt azzal indokolta, hogy a Vodafone tavaly indított háló­zatfejlesztése során úgy kalku­lált, hogy csak 2013-ig kell kü­lönadót fizetnie, s ezt követően már nem kell hasonló többlet­teher eredményrontó hatásá­val számolniuk. Ezzel szemben a most bevezetett új adó a cég becslései szerint a követke­ző esztendőkben éves szinten 8-10 milliárdos befizetési köte­lezettséget jelent, ami rontja a beruházás megtérülését. Ez az összeg Diego Massidda szerint nagyjából megfelel annak, amit a társaság évente beruházások­ra költ. A most közzétett tervek szerint a Vodafone július else­jétől a feltöltőkártyás ügyfelek sms- és percdíjait 2,5 forinttal emeli, így az ebből származó nettó bevétele egy hajszállal el­marad a törvényben előírt 2 fo­rintos összegtől (a bevétel után a cégnek áfát is fizetnie kell). Az előfizetéseknél ugyanakkor már nem volt ilyen egyszerű az adó áthárítása, hiszen ezek­nél nem lehet minden lebeszélt perc után kiszámlázni a több­letterhet. ■ I. Z. Fix összegű emelés Diego massidda elmondta: igye­keztek a törvényben megfogal­mazottnál átláthatóbb rendszert kidolgozni. A társaság az elő­fizetési díjakat egy - a forgalom alapján kalkulált - fix összeggel emeli meg, a drágítás mértéké­nél ugyanakkor figyelembe vet­ték a törvényben előírt felső ha­tárt. A kisvállalati vevők maxi­mum 1250, míg a lakossági ügyfelei jellemzően a törvény­ben előírt 700 forintnál kisebb mértékű emelésre számíthat­nak. A feltöltőkártyás ügyfelek­nél viszont a törvényi maximum nehezen tartható, hiszen itt a percdíjakat emelik.

Next