Wan2, 2003 (8-18. szám)

2003-12-01 / 18. szám

03 12­­­04 01 ★ ★★ DOVES Lost Sides Heavenly/EMI 45 perc 12 szám A kiadók B-oldalakkal, elveszett dalokkal, szemétbe dobott és on­nan előkotort felvételekkel csilla­pítják éhségüket. Ez így van jól. Az erősnek mondható The Lost Broadcasttal jó pozíciókat elért újromantikus Doves sem kerül­hette el a sorsát. Egyáltalán nem úgy tűnik, hogy a címek összeját­szása miatt a tavalyi albumról lehullott darabokról, azaz­ erősen használt kotonról van szó. A Lost Side mindenféle rendszer és közös nevező nélküli használható munkakópiákat, kedves darabo­kat, örömszerző forgácsokat tar­talmaz. Ha például a Doves ezzel a lemezzel jelentkezne originális alkotásként, a közepesnél jobb minősítést kapna, leszámítva per­sze a Lady Madonnát parafrazáló, viccnek is kellemetlen Hit The Ground Runningot. A Crunch című - máskor intrónak is kiváló - tétel ugyanakkor lehetne egy Guy Ritchie filmzene, a Valley pedig a környezet- és képzeletbarát minisztérium reklámfilmjéhez a tárgyszerűen megvalósított flash. Arra a kérdésre, minek egy kellemes lemez a sok hasznave­hetetlen között­­ nincs igazi vá­lasz. A Doves gyúr az új albumra, és máris gyártja a következő el­veszettnek hitt darabokat, me­lyek elektronikus zongorán előad­va előbb-utóbb megjelennek. L.N.T. ★★★ Sophie Ellis-Bextor Shoot From The Hip Universal 39 perc 10 szám Kezdjük azzal, hogy az elegáns diszkó-funkot áruló cicaszemű énekesnő kiszőkítette a haját. Más változás nem igen történt vele - tesszük ezt a megállapítást a Shoot From The Hip megjelené­ se alkalmából, mely kb. annyiban tér el a korábbi Read My Lips című lemeztől, mint mondjuk a Prada és a Donna Karan téli kollekciói, tehát első blikkre semmi különbséget nem veszünk észre. Talán annyi az elmozdulás, hogy a trendre oly fogékony ka­­maszos díva felvette műveleti re­pertoárjába a nyolcvanas évek Bon Jovi This Left Feels Right Universal 57 perc 13 szám Bon Jovi This Left Feels Right című albuma megvalósítja az önbetörés minősített esetét, azaz a zenekar saját dalait hangszerelte újra, bontotta alapjaira, majd rakta össze ismét. Kétségtelen, hogy valamivel elfogadhatóbb látvány az illatos gyertyák erdejében bazseváló Joni, mint amikor '85- ben ballonkabátban, színpad fö­lött repült át tűzijáték kíséreté­ben, de akik szerint a Bon Jovi volt az első ún. fiúzenekar, azok számára ez a lemez sem elég a feloldozáshoz. Ha elfogulatlanul hallgatjuk az albumot, akkor való­ban meglepő, hogy mi mindent ki tudtak hozni ezekből a glamhim­­nuszokból. Igaz, néhány szám minden igyekezet ellenére is olyan lett, mintha Elton John piszkált volna bele a hangszere­lésbe (ő volt az egyik producer), aki kvázi „kimosdatta" a fiúkat. A This Left Feels Right egy best of­­ lemez, hisz az alkotók kizárólag a toplistás számaikkal bíbelődtek, a Born To Me My Babytől az It's My Life-on át a Wanted Dead Or Alive-ig itt van minden, ami a csúcsra juttatta a zenekart, de két új dal (a Last Man Standing és a Thief Of Hearts) is szerepel a meglepik között. Az album mindezen túl egy speciális un­plugged, nem valami bulin rögzí­ CD eleji popnew wave néhány ele- ehhez a csillogó sétáló utcákról mér, és ez pompásan érvényesül néha letérhettek volna egy-egy például az Another Day című mellékutcába is. P.Z. számban, vagy a New Order basszusfutamait nyúló Party In My Head című kis színesben. Az első három szerzemény tét nélküli, súlytalan pop. Az albumon kizárólag azok az értékelhető pilla­natok, melyek eltérnek a lightos funk-témákkal operáló sztenderdektől. Ilyenből összesen négyet találtunk a Shoot From The Hipen. Az előbb már em­lített két számon kívül még megemlíthetjük a You Get Yours című luxus-popdalt és a The Walls Keep Saying Your Name című felvilla­nást. Ha a kissé bátortalan, de csípőből tüzelő művésznő és alkotótársai jobban elen­gedik magukat, akár egy szenzációs lemezt is össze­hozhattak volna. Mondjuk tették bordó drapériák és cserepes virágok között, hanem stúdióban bíbelődtek vele. Végül is, ők voltak, akik az 1989-es MTV Video Music Awards díjkiosztóján két gitárral eljátszották a Livin' On A Playert és a Wanted Dead or Alive-ot, mely előadás sokak szerint az MTV Unplugged soro­zatát inspirálta. Most itt az újabb turpisság, a stúdió-unpugged. Fene se tudja, valahogy ilyennek képzeltem ezt a lemezt, a maga nemében korrekt, a Wanted Dead Or Alive egész jó lett - leginkább P. Daddy Led Zeppelintől kölcsön­vett Kashmir-átiratának felfogása köszön vissza, de vannak abszolút sztenderd megközelítések is. Ezek a klasszicizált felvételek jobbak, mint az eredetiek, innen már csak azon múlik minden, hogy el tud­­juk-e feledni az egykoron hauerolt hajú Jón ficsúros mosolyát. P.Z. I ★ ★★

Next