Wan2, 2006 (44-53. szám)

2006-06-01 / 48. szám

CD No. 48/ 2006 //JÚNIUS^ ©©©©© ujfin2©©©© RENDBEN WAN©©© PRÓBÁLD KI ©© NEM ROSSZ TÁKOZLÓ FIÚ Mike Skinner végleg szakított a gyökereivel, a 2002-es sikeralbumot az Original Pirate Materialt, és a brit teaparti hétköznapokat kritizáló koncept abumot, a Grand Don't Come For Free-t követően kilépett munkás-fenegyerek, utca-hiphop tehetség szerepéből, és a megfelelő fontmennyiség-hírnév hatására osztályt váltott. A zene már nem az utcáról hanem az unatkozó, elhagyott celebrity pezsgőfürdőjéből tör fel @Mc THE STREETS THE HARDEST WAy TO MAKE AN EASY LIVING Warner 37 perc 111 szám ■ Az Original Pirate Matériáinak köszönhetően Skinner és az őt fedező The Streets Mourinho-i népszerűséget vívott ki magának a Brit Zenei Commonwealth-ben. A zenekritikusok Q-tól Uncutig az albioni hiphop-grime-garage világuralmáról, és egy újabb, de mindenképpen a legígéretesebb tehet­ség eljöveteléről beszéltek, nem alaptalanul. A The Streets szociokritikus, cockney dialektusban előadott szövegei és a kísérő minimalista elektro-beatbox lüktetés az egyediség váratlanságával ütött a futó­szalagzenekarokkal telített britpop piacon. A under­ground elektro világhírnöke gyarmatosításra készen megérkezett, legalábbis a csodagyerek szerint. Ha rajongók nem is, de a lenézett riválisok és a munka­eszközként kezelt, a The Streetshez közelállók (baráti társaság, család, szeretők, munkakörnyezet, vegyesbolti eladók) egyre távolabb kerültek a Duke of Marlborough szerepében tetszelgő, önimádó belső borítókkal és egyre nagyobb egóval köcsögösködő tehetségtől. A második lemez, a Grand Don't Come For Free még elővillantot egy-két elemet (Blinded By The Lights, Dry Your Eyes, Empty Cans) Skinner valódi énjéből, azonban a hétköznapi srácként megélt-előadott, jól meg kivitelezett élethelyzetek még nagyobb pozőrt csinál­tak az őszinteségi rohamokba menekülő, siker által üldözött művészből. A Grand Don't Come For Free még tartotta magát, a The Hardest Way To Make An Easy Living a meg­szokott Streets brandekkel operálva azonban még több ellenséget szerez majd a végleg elszállt, önma­gáról és önmagának író Skinnernek. A The Streets a flasztert márványra, a teáskannát brandys pohárra, közönségét hírnévre cserélte. Limuzinszocialistázni és burzsujozni felesleges, a hangsúly a sikeres emberek kurva nehéz életén és a celebrityk elhagyatottságán van. Szemelvények a The Streets királyának magányos életéből; híres csaj-híres Skinner kapcsolat lehetetlen, mert csökken az utóbbi népszerűsége (When You Wasn't Famous), a halálban szegény és gazdag egyenlő (Memento Mori), a pénz csak az önkifejezés hevében szétkapott hotelszoba számlák kipengetéséhez kell (Hotel Expressionism). A War Of The Sexes az igaz szerelem nazális kifakadásokkal telített, humortalan kritikája, a Never Went To Church Eminem stílusában mesél az alkohol, a kereszténység és a családi élet szívszorító kapcsolatáról. A korábbi munkákból ismert Leo The Lion kíséretében előadott All Goes Out The Window és az amerikai-angol kapcsolatok ellentéteit feltáró, semmitmondó Two Nations még fél órára kitolja a hallgatási időt, befejezésként a Fake Streets Hats zárolja a bankszám­lát. A lemez egészét nézve még a záróetapként előadott színjátékbeállítás sem tűnik hitelesnek; a The Hardest Way To Make An Easy Livinget viccként kezelni szar, komolyan venni még inkább. 9­0 I uffb­2 ** letöltéshez Pannon, T-Mobile vagy Vodafone hálózatból küldd a kép vagy a csengőhang mellett található kódot a 1785-ös számra. (Az SMS ára bruttó 480 forint Az MF és a WP közötti szóköz beírása nélkül a letöltés nem fog sikerülni!) A WAP beállításaid teszteléséhez küldd a FESZT szót a 06-30-30-30-012-es alapdíjas számra. © NE MÁSOLD LE poc__________________________ CELTIC FROST MONOTHEIST____________ Century Media records 68 perc | 11 szám Masszív gyónás Svájc, zöldellő alpe­si legelők, dúskeblű lila tehenek, titkosí­tott bankszámlák. Ilyen környezetben az embernek előbb vagy utóbb lesz valamilyen kattanása. Például feltalálja a death metáit! Máris felsejlik két túrabotos árny, amint határozott léptekkel szambázik lefelé a fekete jelzésű turistaúton, hogy még sötétedés előtt elcsípjen egy lakott területet, ám valamit súlyosan elnéztek a térképen és az éj az erdőben talált rájuk. Nekik kötelező darab a Mono­theist című árnyjáték, amely a hetedik a CF sorban, és 13 éves (síri) csend után kelt életre. A stílusosan egyisten­­hívő, Monotheist névre „keresztelt" stílusgyakorlat három és fél év össz­­depressziós óráinak szorzata a napok számával, és mindez egy szerényebb hatványra emelve. A nyitószám esze­veszett propellerré formázná a szóra­kozni vágyók frissen dauerolt haját egy kellően gótikus környezetben. Aztán egyre mélyebbre vonszol magá­val talán épp az a fickós félhalott, aki egy pókkal smárol a borítón. El kell ismerni, a ZS-re lehangolt gitár még mindig jól passzol az énekes hangjá­hoz. Hogy a Celtic Frost működése valóban bír-e zenetörténeti jelentő­séggel, tessék megkérdezni az alábbi szimpatizánsoktól: Pantera, Matilyn Manson, Nirvana, Paradise Lost, Cradle Of Filth, Sepultura. Már akiktől még meg lehet kérdezni Rusty OOP_________________________ PLAPP THE ONLY THING I EVER WANTED__________ Domino 42 perc | 11 szám Macskazene Szoktad nézni a Grace klinikát? És hallgatni? A főcímzenéje - mely 2005-ben elnyerte a BMI Díjat Tévétéma kategóriában - egy Psapp szám, a Cosy In The Rocket. A Psapp egy férfi-nő duó: Carim Clasmann és Galia Durant. 2002-ben álltak össze, ez a második albumuk. Galia Durant zenekedvelő családban nőtt fel, zongorázni és hegedülni tanult, és házon belül - bátyjával - alapította első zenekarát. Carim Clas­mann német stúdiókban, hangmér­nökként sajátította el az elektronikus bindzsizés know-how-ját, dolgozott

Next