Zalai Hírlap, 2003. február (59. évfolyam, 27-50. szám)

2003-02-22 / 45. szám

2003. február 22., SZOMBAT autósmagazin A Swift után a palet­ta következő darabja a méretben már tekintélyes Sedan, amely ennek ellenére tartja a kétmilliós árat w­ ift helyett .Újabb sikeres esztendőt mondhat magáénak a magyar márkának számító Suzuki és számos változás elé néz. A változások egyik előjele, hogy a Fejér megyei Móron a ja­pánok legnagyobb magyaror­szági beszállítója, a Sumitomo Corporation több milliárd forin­tos zöld mezős beruházásba kez­dett, aminek végterméke jóval több leszállított kábel lesz az esztergomi Suzuki-műveknek. 2002. május 14-én ugyanis arról döntöttek, hogy tizennégymilli­­árd forintos beruházással bőví­tik az esztergomi összeszerelő üzemet. Bejelentették azt is, hogy a Swift család helyett egy másik autó fog készülni, és a 2003-as évben a „Mi autónk” készítése leáll. Az utód előrelát­hatólag az őszi és a téli autósza­lonokon már bemutatkozott Concept S formáit hordozza majd, de nem is ez a legfonto­sabb kérdés. Ha bulvárstílusban írna az ember, akkor hatalmas szalagcí­mekben azt lehetne kérdezni, hogy az 1980-as évekből eredez­tethető, rendkívül olcsón gyárt­ható Swift után lesz-e az új mo­dell is annyira kapós, mint az előd? Tartható lesz-e az ára? El­veszíti-e a sokéves vezető pozíci­­óját a személykocsi-eladások­nál? Az árérzékenységéről híres itthoni autópiacon a jelek sze­rint kétmillió forintnál húzták meg a lélektani határt. Ez az a sáv, ami körül igen kelendőek a kisautók. A Suzuki-palettán jelenleg legalul a háromajtós Swift szere­pel, fölötte az ötajtós kivitele, áraik a varázslatos 1,8 millió kö­rül indulnak. A paletta követke­ző darabja a méretben már te­kintélyes Sedan, amely ennek el­lenére tartja a kétmilliós árat. A régiek mögött az Ignis, az ugyan­csak itthon készülő Wagon R+, és a Liana található a személy­­kocsik palettáján. Meglepően széles a terepjáró-választék is: a legolcsóbb modellt a Jimny je­lenti, fölötte a leváltásra váró Vitara, majd a Grand Vitara kö­vetkezik. Az XL7, a legnagyobb méretű 4x4-es egyelőre nincs a kínálatban. A Swift ellenfeleinek felállá­sa a következő: a hasonló korú Fiat Uno az olaszoknál még csa­tasorban áll; a Renault sikertí­pusa, a Thalia szélesebb motor­választékkal, közöttük korszerű dízellel jó helyet szerzett magá­nak. A legújabb félnivalót a Daewoo jelenti, amelynél a Kalos két kivitele és a picur Matiz borzolja a kedélyeket. A Citroennél az erősen kifutófél­ben lévő Saxo, a Hyundainál pe­dig az Atos található a kritikus árhatár közelében. Concept S biztosítás Az ARAG Jogvédelmi Biz­tosító Rt. együttműködési megállapodást ír alá két jelen­tős, prémium autómárkát for­galmazó magyar céggel, a Wallis Motor Kft.-vel (BMW, Mini) és a Polar Mobil Kft.-vel (Saab). A három társaság vezetője megállapodott abban, hogy 2003 februárjától a Wallis Au­tó Holding leányvállalatai ál­tal forgalmazott BMW, Mini és Saab márkájú gépjárművek vásárlói - a gépjármű mellé - a gépjármű-forgalmazó által kötött és ugyancsak őáltala fi­nanszírozott ARAG gépjár­mű-jogvédelmi biztosítást is kapnak, melynek első­ féléves díját a forgalmazó fizeti. Az újszerű szolgáltatás magas színvonalú segítséget nyújt a biztosítás területén, illetve a jogban kevésbé jártas, de rá­szoruló ügyfeleinknek, a jogi tanácsadástól kezdve a peren kívüli vagy peres ügyvédi kép­viselet biztosításáig. ZALAI HÍRLAP 13 A BMW-csoport 70 000 eurós díjjal ösztönzi a fiatal kutatókat München. A BMW-csoport hetedik alkalommal hirdette meg a BMW Scientific Awardot. A 2003-as nemzetközi kutatói díj témája: Szenvedély az újítá­sért. A díjat - 70 000 eurót - egy magasan kvalifikált zsűri fogja megítélni a legjobb pályaműve­ket benyújtóknak. A világ min­den diplomása, fiatal tudósa és kutatója részt vehet a megmé­rettetésen, aki 2003. március 10- ig egyetemi intézetén keresztül leadja dolgozatát.­­ A BMW-csoport célja, hogy támogassa és ösztönözze a kuta­tók kíváncsiságát. A tudomá­nyos díjjal szeretnénk bátorítani a fiatalokkal arra, hogy megol­datlan kérdéseket vitassanak meg, új ötletekkel hozakodja­nak elő, és különleges megoldá­sokon dolgozzanak - mondta dr. Burkhard Göschel fejlesztési igazgató, aki a Scientific Award védnöke is egyben. A díj komplex és tudományo­kat összesítő jellemzőjének kö­szönhetően minden fiatal diplo­más és kutató munkájára kíván­csiak. A természettudományos, műszaki, információtechnológi­ai, orvostudományi témájú dol­gozatokat ugyanolyan szívesen fogadják, mint a közgazdasági vagy jogi területtel foglalkozó pályamunkákat. A nevezőknek Szenvedély az újításért címmel kell elfogadtat­niuk szakdolgozati témájukat, legyen szó bölcsészdoktori vagy doktori disszertációról. A dol­gozatok 2001. január 1. és­ 2003. február 28. közötti keltezésűek lehetnek. Az elfogadás utolsó időpontja, amikorra a dolgozat vázlatát, valamint a témavezető tanár aláírásával ellátott életraj­zot és részvételi nynatkozatot le kell adni, 2003. március 10. A nemzetközi zsűri tagjai - egyetemek, a tudományos élet, az üzleti és az ipari szféra képvi­selői­­ a résztvevők dolgozatait négy ismérv alapján értékelik: a téma fontossága, az újítás mér­téke, szociális és környezeti hasznossága, illetve gazdasági megvalósíthatósága. A BMW 2003-as Scientific Award díjki­osztójára 2003 novemberében kerül sor. 1991 óta 33 fiatal tudóst jutal­maztak ezzel a kitüntetéssel, és összesen 550 000 euró értékű pénzdíjat adtak át. Ezalatt a 1l év alatt a Scientific Award átlép­te Németország határait és elis­mert nemzetközi díjjá nőtte ki magát. 2001-ben például több mint 20 ország tudósai verseng­tek a díjért. A díj nemcsak a friss tehetsé­gek felfedezését teszi lehetővé, hanem az egyetemekkel és kuta­tóintézetekkel kialakított szoros kapcsolatnak köszönhetően fo­lyamatos párbeszédet biztosít a tudomány, az üzleti élet és a tár­sadalom között, az újításért C­ITROEN KANIZSA A 2002-es év legkedveltebb Citroen modelljei a C3, Xsara és C5 akár 500.000Ft árelőnnyel megvásárolhatóak! M­egérkezett az új Citroen Berlingo! Nálunk megtekintheti, kipróbálhatja, akár egy hétvégére haza is viheti! Már 2.990.000,- Ft-tól * * Berlingo II. 1.4 X Várható átlagfogyasztás: 7,5 L/100km Várható C02 kibocsátás: 176’/­ N­E FELEDJE! Akár 500.000,- Ft....... Modelljeinket kedvező hitelfeltételekkel, 30% befizetésétől akár casco mentesen is megvásárolhatja! Érdeklődjön kereskedésünkben! VOLÁN KANIZSA KFT. A Nagykanizsa, Virág Benedek út 4. Telefon: 93/516-595 Fax: 93/516-596 CITROË­N Jogvédelmi gépjárművásárlóknak fordíiesta 2.345.000 Ft-tól! Motorválaszték: 1.3-as, 1.4-es, 1.6-os benzin és 1.4 TDCi Üzemanyag fogyasztás (vegyes): 4,3-6,7 L/100 km C02 kibocsátás: 114-158 g/km fordfocus Minden focus 400.000 Ft kedvezménnyel, 3, 4, 5 ajtós modell már 2.749.000 Ft -tól! Üzemanyag fogyasztás (vegyes): 5,4-9,4 L/100 km C02 kibocsátás: 142-222 g/km fordmondeo 4.899.000 Ft-tól! TDCI modellek akár 600.000 Ft kedvezménnyel. Üzemanyag fogyasztás (vegyes): 5,9-10,7 L/100 km; CO2 kibocsátás: 156-257 g/km Megérkezett! Várjuk Önt is egy tesztvezetésre! Biztonságos magasságban a város fölött Auto-Kanizsa Kft. - 8800 Nagykanizsa, Balatoni út 33. Tel.: 93/537-000 Auto-Egerszeg Kft. - 8900 Zalaegerszeg, Berzsenyi u. 73. Tel.: 92/550-500 Minőség. Megbízhatóság: 1549329 BK AJÁNDÉK KLÍMÁVAL 2 230 000 Ft-tól -klíma -vezetőoldali légzsák - központi zár - elektromos ablakemelő - szervokormány - állítható magasságú kormány- és vezetőülj -fedélzeti számítógép Átlagfogyasztás: 4­7,3 1/100 km, C02 kibocsátás: 136 g/km A Fiat teljes választéka két év garanciával kilométerkorlátozás nélkül! Nagykanizsa, Balatoni u. 19. Tel.: 93/536-760 Keszthely, Martinovics I. út 94. Tel.: 83/313-634 Autó Varga - Zalaegerszeg (Andráshida) Berek u. 4. Tel.: 92/5111-684 Átlagfogyasztás: CD, kibocsátás: 121 ft/km fordfusion 2.849.000 Ft-tól! Üzemanyag fogyasztás (vegyes): 4,4-6,5 L/100 km; C02 kibocsátás: 116-154 g/km rcc

Next