Zalai Hírlap, 2008. május (64. évfolyam, 102-126. szám)

2008-05-31 / 126. szám

A ZALAI HÍRLAP KERESKEDELMI MELLÉKLETE A MOTORIZÁCIÓT KEDVELŐKNEK • 2008. MÁJUS 31. Sorozatgyártásban a 308 RC Z? Sportos modellt takar a futurisztikus külső Kétségkívül izgalmas csúcsmodell a Peugeot új tanulmányautója, a 308 RC Z névre hallgató francia sportkupé. Izgalmas vonalakkal, már­­már futurisztikus külsővel, erős és ugyanakkor környe­zetkímélő motorral jellemez­hető az új francia sportkupé. Sokáig képezte találgatás tár­gyát, hogy szériaautóvá vá­­lik-e valaha az autó vagy sem. A dögös autót, amelyről már kiszivárgott egy s más érde­kesség, legutóbb a Lisszaboni Autószalonon, a Peugeot standján csodálhatta meg a nagyközönség. Ugyanakkor örömhírt is hallhatott a nagy­érdemű, válaszként a nyitott kérdésre: döntött a konszern vezetése arról, hogy elkészítik a tavaly bemutatott kupéta­nulmány szériaváltozatát. A Peugeot már hosszabb ideje törekszik rá, hogy jelen­tősebb szeletet hasítson ki magának a prémium kategó­ria eladásaiból. Hiszen egy­­egy ilyen autón sokkal több haszon keletkezik, mint a tö­meggyártmányokon. Úgy tű­nik, az elképzelés most reali­zálódhat. A Peugeot 308-as alapjaira épülő RC 7 model­lel gyaníthatóan piaci siker­­történet kezdődik. Ugyanis a gyártása szakvélemények sze­rint nem lesz jelentősen költ­ségesebb, mint egy egyszerű 308-as modellé. A francia formatervezők ezúttal is hűek voltak maguk­hoz. A már-már triviálisan egyszerű, lendületes vonalve­zetésű alapformát alaposan feltupírozták néhány extra hajlattal és dizájnelemmel. Ilyenek a Peugeot-védjegynek számító harcsaszáj, a vissza­pillantó tükrök, a LED-es lámpák, az oldalablaknál megtört övvonal vagy a meg­lehetősen kihangsúlyozott ke­­rékj­árat-szélesítések. A nyom­­távot 59 mm-rel szélesítették a széria 308-ashoz képest, ami igencsak jó úttartást ígér, csakúgy, mint a 245/40-es, 19 collos kerekek. A 4,276 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,32 méter magas karosszéria egy 2x2 üléses belső teret rejt, a műszerfal pedig a 308-as szériára hajaz, ám további ap­ró és meglepő részlettel csi­nosították a tervezők. A fém­betétes műszerek, a vaskos sportülések és a lakkozott, fe­kete középkonzol csak az RC 7-ben található. További ér­dekesség az alul lapos kor­mány, a sportülések, valamint a középső szellőzőnyílás he­lyére beépített elegáns Bell & Ross óra. A kocsi súlya egyébként meglehetősen anyagtakaré­kosnak tűnik, ám ennek okai egyebekben is keresendők: a mindössze 1200 kilogrammos karosszéria számos eleme alu­míniumból és karbonból ké­szült. A könnyed karosszériát pazarul lendíti mozgásba az 1,6-os benzines turbómotor, amely alapesetben nem keve­sebb, mint 218 lóerőt teljesít. Rövid ideig, túltöltéssel még nagyobb nyomatékot is kicsa­varhatunk a tisztes erőforrás­ból, amelynek a­ 100 kilomé­terre eső átlagfogyasztása csupán 6,7 liter. A tekintélyes nyomaték ré­vén elérhetjük a kívánt hatást. Mindössze 7 másodperc szük­séges az álló­helyből 100 km/ órára való gyorsításhoz, a vég­sebesség pedig 235 km órán­ként. Az izmos erőforrás ré­vén a menetteljesítmények igazán a külsőhöz illőek. S íme a pörkölt mogyoró az illa­tos muffin tetején: a motor szén-dioxid-emissziója mind­össze 160­0 kilométerenként! A kiszivárgott ismeretek­ből kitűnik, hogy akad még tennivaló addig, míg a látvá­nyos tanulmányból nyereség­gel gyártható autó lesz. Mindez már csak idő kérdése. A kész szériamodellt a gyári bejelentés szerint a 2009-es őszi Frankfurti Autószalonon - azaz két évvel a közönség­nek való első bemutatását kö­vetően - leplezik majd le. A jeles alkalom hozza el azt a pillanatot is, amikor az új mo­dell kereskedelmi megneve­zését is megismerhetjük. A Peugeot 308 RC 7 modell a tervek szerint 2010 tavaszától vásárolható meg. Két év múlva lesz kapható az új francia Peugeot 308 sportkupé­ h­a­o . "FZFPMFM NACVFZFRI"­ X Az Ön Skoda­ márkakereskedője: AutoFater Kft. 8900 Zalaegerszeg, Hock János út 65. ( Tel: 92/510-215,­­ skodaert@autofater.hu - Fax:92/596—870 www.autofater.hu ) Most nem nehéz megválni használt autójától, amelyet a SKODAFABIA modellek vásárlása esetén akár 600 ezer forinttal többért számítunk be! 2008-as évjáratú tesztautók egyedi áron! 2008.05.21-től visszavonásig. Részletek autószalonunkban! ■ : : . . . ■ ' ' CD . -kibocsátás: U 5~168 g/km. Audi Q5: a sportos családi autó Kivételes fürgeségének kulcsa a gazdaságos üzemű, erős motor Akár sportkocsiként, akár családi kirándulóautóként is megállja a helyét az új Audi Q5 quattro összke­­rékhajtású SUV-modell, amelyről mindjárt az ele­jén érdemes megjegyezni, hogy sokoldalúságával méltán arat sikert rendkí­vül széles körben. Kategóriájában talán a leg­­sportosabb modell, egyszerre dinamikus, multifunkciós és kényelmes. Már méretei is te­kintélyt parancsolok: az Audi Q5 4,63 méter hosszúsága és 1,88 méter szélessége mellett mindössze 1,65 méter magas. Ezekkel az arányokkal a ve­­télytársai között a legsporto­­sabb külsőt jeleníti meg, s eb­ből szinte egyenesen követke­zik a 0,33-as cw-érték, amely­­lyel az új modell akár kategó­riája legjobbjának tekinthető. A sportos fürgeség kulcsa a gazdaságos üzemű, erős mo­tor, amelyből háromféle - egy benzines és két TDI erőforrás - is feladja a kérdést a vevő­nek: melyiket is szeressem jobban? Mindegyik közvetlen befecskendezésű és turbófel­­töltésű, s a magas teljesít­ményszint mellett takarékos üzem jellemzi mindhármat. A számos paraméter közül íme néhány támpont a választás­hoz: az új fejlesztésű, benzi­nes 2.0 TFSI négyhengeres erőforrás maximális teljesít­ménye 155 kW, azaz 211 LE, 7,2 másodperc alatt gyorsítja fel a modellt 100 kilométer/ órára. Csúcssebessége 222 km/óra, átlagfogyasztása pe­dig csupán 8,5 liter/100 km. Ugyancsak négyhengeres a 2.0 TDI, teljesítménye eléri a 125 kW, azaz 170 LE-t. A dízel erőforrás 9,5 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, a maxi­mális sebessége 204 km/óra. Mindehhez barátságos, 6,7 li­ter/100 km átlagos üzem­anyag-fogyasztás társul. A há­rom motor közül a 3.0 TDI, a V6-os dízel a legerősebb a 175 kW (240 LE) teljesítményé­vel. Ez a motor 6,5, másodperc alatt gyorsítja az Audi Q5-öst 100 km/órás sebességre, 225 km/ óra végsebességig. E dinamika mellett a háromliteres dí­zel 7,7 liter/100 km átlagfogyasztással jellemez­hető. Az intenzív vonóerőt bizto­sító motorok nyomatékot út­törő elvek szerint megépített váltómű közvetíti. A 2.0 TDI-t a jól bevált hatfokozatú ma­nuális sebességváltóval sze­relték. Ezzel szemben a 3.0 TDI és a 2.0 TFSI kialakításá­nál az Audi high-tech rend­szert alkalmazott. A hétfoko­zatú S­tronic sebességváltó századmásodpercek alatt vég­zi el a váltást. E változatban a vezető az automatikus üzem­mód és a kormánykerékhez opcióként kapható kapcsoló­billentyűzet közt választhat. Különleges építési­ módozat­ként - amely az Audi más mo­delljében is bizonyított már­­ a Q5-ben helyet cseréltek az erőátvitel egyes elemei. A dif­ferenciálművet a tengelykapcsoló elé, közvetlenül a motor mögé építet­ték. A szokatlannak tűnő felépítés révén meghosszabbodott a tengelytáv, így op­timálissá vált a tö­megeloszlás, tovább javult a menetstabilitás. A gazdaságos és fürge erő­forráshoz és a kellő dinamiz­must biztosító váltóműhöz a sportos jelleget tovább erősí­tő futómű társul. A javarészt könnyűfém, ötkaros első és trapézkaros hátsó felfüggesz­tés, a mélyre épített kormány­mű közvetlenül a kerekekre adja át a kormánymozdulato­kat. A kellő tapadást szériá­ban 235/65-ös gumiabron­csok biztosítják a 17 collos kovácsolt könnyűfém kerék­tárcsákon, ám a gyár még na­gyobb, akár 20 collos kerék­tárcsákkal is felszereli az Audi Q5-öt. Az Audi Q5 országúton vagy terepen, homokban vagy kavicson egyaránt hozza az elvárt menetstabilitást. A szé­riakivitelbe is beépített, lejtőn ereszkedést segítő, a menet­stabilizáló és blokkolásgátló rendszerek szintén a bizton­ságot növelik. Az ESP érzéke­lők még azt is felismerik, ha a tetőcsomagtartó révén a tö­megközéppont magasabbra kerül, s így megváltoznak a menettulaj­donságok. Sokoldalúság tekintetében szintén nehezen követhető az Audi Q5: sport, szabadidős és családi programokhoz egy­aránt kitűnő ez a modell. Az utastér öt személy számára is kényelmet kínál. A hátsó ülés­támlák állíthatók s akár le­hajthatók. A csomagtérben található reteszkar meghúzá­sával az ülőpárnák elő­rehajt­­hatók, a csomagtér így 540-ről 1560 literesre nő. A padlózat alatt újabb rakodórekesz rej­lik. A rakodásra számos to­vábbi kitűnő ötletet váltottak valóra. Elöl, az utasoldalon a lehajtható üléstámla révén például egy szörfdeszka is si­mán elhelyezhető. Alapban seregnyi praktikus rakodóre­keszt, palacktartót, kívánsá­gunkra pedig akár hűthető és fűthető italtartó rekeszt is kí­nál a gyártó. A szabadidős programjaink során érdemes mindezeket a lehetőségeket alaposan kiaknázni. Országúton, terepen, homokban vagy kavicson egyaránt hozza az elvárt menetstabilitást A Q5 arányaival méltán a leg­­sportosabb Audi modellek egyi­ke. Utasainak kényelmet, piló­tájának pedig kivételes vezetési élményt nyújt Fotó: Archív Új modellel jelentkezik a Citroen Berlingo A Berlingo egy igazi karrier­­történet, hiszen tíz év alatt az európai piac negyedét magáénak tudhatja. És hogy a sikere töretlen legyen, új verzióval jelent meg a Citroen. Nem csak ráncfel­varrást kapott, hanem na­gyobb, szebb és tágasabb is lett. Nem csupán praktikus és funkcionális, hanem esztéti­kus és kényelmes is. Mostantól más szemmel nézi majd a pro­fikat. Az új Berlingóval a Citroen mind a családi autók piacán, mind a haszonjárművek kö­zött hódítani szeretne. Az elődjénél elegánsabb, dina­mikusabb formaterv rögtön szemet szúr, de a kényelemre és a praktikumra is odafigyel­­­tek. Megkapta a C4 Picasso futóművét és a tengelytávon is növeltek, olyan személyau­tókba tervezett megoldások is bekerültek az autóba, mint a lejtőn való elindulást segítő berendezés, mélységben és magasságban állítható kor­mány és az ESP. Tehát egy ki­csit nagyobb, egy kicsit széle­sebb lett, a csomagtér 675 li­teresre - üléshajtogatás, kivé­tel után 1350, illetve 3000 liter - nőtt. A méretnövekedés nem áll neki rosszul, az autó hangulata jóval felnőttesebb. A tekintélyes belmagasság tele van okos pakolóhelyek­kel, akár belülre is installálha­tó tetőcsomagtartó, de a szel­lőzését, sőt még a beépített légfrissítő illatintenzitását is a tetőbe szerelt készségekkel szabályozhatjuk. Akinek az élete a pakolás, az nagyon jól jár a Citroennel - ami melles­leg még jól is néz ki. A legle­hetetlenebb helyeken is talál­ni feltöltésre váró apró reke­szeket. A családi komforthoz az utastér ajtajának nyitható ablaka, a három különálló és külön mozgatható (eltávolít­ható) hátsó ülés járulnak hoz­zá. A csomagtartó több foko­zatban nyitható­, ami pakolás­kor rendkívül praktikus, a mai áruszállítóktól meg szinte kö­telezően elvárható. A Berlin­go haszonjárműveihez továb­bi csomagtéraj­tó-variációk is választhatók, így a kétoldalra nyíló mellett zsiráftetős kivi­tel is. A szakember számára a meghatározó szempontokat a rendelkezésre álló kapacitás, a variálhatóság és a helykíná­lat jelentik. Az új Berlingo ezeket az igényeket eredeti módon és hatékonyan elégíti ki. Vegyes átlagfogyasztás 4­4-9,3 l/100km, CO? kibocsátás 116-224 g/km. Az autó ausztráció Az akció további részleteit megtekinth­eti a www.autókat­izsa­­iu vagy a www autoegerszeg hu weboldalakon, vagy érdeklődjön a márkakeresktelése­­ikben! Az akció 2008 ápriie 17-től június 30-ig tart Guruljon velünk a nyárba és nyerjen egy utazást Tunéziába! Vásároljon bármilyen Ford személygépkocsit és nyerje meg az 5 darab 20.000 Ft értékű vásárlási utalvány egyikét vagy akár a fődíjat, egy tengerparti nyaralást Tunéziába. Garantált Ford ajándékcsomag. Auto-Kanizsa Kft. 8800 Nagykanizsa, Balatoni, u. 83. Tol 93/537-000 www autokanizsa.hu 0WWW88SSHS98B P m V TŰI 1 Ford Feel the difference ■ > -KJ 2390000 FT KLÍMÁVAL fiai CSáHM PUHTÖ U ACTIVE AJáHOÍK fUÍM*VAL, 65 8SNZm*ÖTÖftÖ$ VÁJTOZAT AU»HlSZt6EtmC£, cuairtrive szervokormány » vezetőoldali és utasektoli légzsök • ASS * központi zár ♦ elektromos első ablakemelő * etektmmosan állítható külső tükrök « zsitsó krámá » wmzM seárdtógíb • szá«33tt wugek * ."anew me­dinmf ssktántók • Fiái Cede­k-difásgijkó » ts&sé ás-tiótáé • sín­hető háláé asMái • JMt Qs* tmáttm • iprdJassic&rúdsö­t­éteké pólessék. Jöjjön el, tesztbe modemjeinket és 2 db belépőjegyet adunk ajándékba az augusztus 29-31. között a Htungstoringen megrendezésre kendő Ferrari Racing Days rendezvényre.­­igm­mtmnm

Next