Zalai Hírlap, 2008. május (64. évfolyam, 102-126. szám)
2008-05-31 / 126. szám
A ZALAI HÍRLAP KERESKEDELMI MELLÉKLETE A MOTORIZÁCIÓT KEDVELŐKNEK • 2008. MÁJUS 31. Sorozatgyártásban a 308 RC Z? Sportos modellt takar a futurisztikus külső Kétségkívül izgalmas csúcsmodell a Peugeot új tanulmányautója, a 308 RC Z névre hallgató francia sportkupé. Izgalmas vonalakkal, mármár futurisztikus külsővel, erős és ugyanakkor környezetkímélő motorral jellemezhető az új francia sportkupé. Sokáig képezte találgatás tárgyát, hogy szériaautóvá válik-e valaha az autó vagy sem. A dögös autót, amelyről már kiszivárgott egy s más érdekesség, legutóbb a Lisszaboni Autószalonon, a Peugeot standján csodálhatta meg a nagyközönség. Ugyanakkor örömhírt is hallhatott a nagyérdemű, válaszként a nyitott kérdésre: döntött a konszern vezetése arról, hogy elkészítik a tavaly bemutatott kupétanulmány szériaváltozatát. A Peugeot már hosszabb ideje törekszik rá, hogy jelentősebb szeletet hasítson ki magának a prémium kategória eladásaiból. Hiszen egyegy ilyen autón sokkal több haszon keletkezik, mint a tömeggyártmányokon. Úgy tűnik, az elképzelés most realizálódhat. A Peugeot 308-as alapjaira épülő RC 7 modellel gyaníthatóan piaci sikertörténet kezdődik. Ugyanis a gyártása szakvélemények szerint nem lesz jelentősen költségesebb, mint egy egyszerű 308-as modellé. A francia formatervezők ezúttal is hűek voltak magukhoz. A már-már triviálisan egyszerű, lendületes vonalvezetésű alapformát alaposan feltupírozták néhány extra hajlattal és dizájnelemmel. Ilyenek a Peugeot-védjegynek számító harcsaszáj, a visszapillantó tükrök, a LED-es lámpák, az oldalablaknál megtört övvonal vagy a meglehetősen kihangsúlyozott kerékjárat-szélesítések. A nyomtávot 59 mm-rel szélesítették a széria 308-ashoz képest, ami igencsak jó úttartást ígér, csakúgy, mint a 245/40-es, 19 collos kerekek. A 4,276 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,32 méter magas karosszéria egy 2x2 üléses belső teret rejt, a műszerfal pedig a 308-as szériára hajaz, ám további apró és meglepő részlettel csinosították a tervezők. A fémbetétes műszerek, a vaskos sportülések és a lakkozott, fekete középkonzol csak az RC 7-ben található. További érdekesség az alul lapos kormány, a sportülések, valamint a középső szellőzőnyílás helyére beépített elegáns Bell & Ross óra. A kocsi súlya egyébként meglehetősen anyagtakarékosnak tűnik, ám ennek okai egyebekben is keresendők: a mindössze 1200 kilogrammos karosszéria számos eleme alumíniumból és karbonból készült. A könnyed karosszériát pazarul lendíti mozgásba az 1,6-os benzines turbómotor, amely alapesetben nem kevesebb, mint 218 lóerőt teljesít. Rövid ideig, túltöltéssel még nagyobb nyomatékot is kicsavarhatunk a tisztes erőforrásból, amelynek a 100 kilométerre eső átlagfogyasztása csupán 6,7 liter. A tekintélyes nyomaték révén elérhetjük a kívánt hatást. Mindössze 7 másodperc szükséges az állóhelyből 100 km/ órára való gyorsításhoz, a végsebesség pedig 235 km óránként. Az izmos erőforrás révén a menetteljesítmények igazán a külsőhöz illőek. S íme a pörkölt mogyoró az illatos muffin tetején: a motor szén-dioxid-emissziója mindössze 1600 kilométerenként! A kiszivárgott ismeretekből kitűnik, hogy akad még tennivaló addig, míg a látványos tanulmányból nyereséggel gyártható autó lesz. Mindez már csak idő kérdése. A kész szériamodellt a gyári bejelentés szerint a 2009-es őszi Frankfurti Autószalonon - azaz két évvel a közönségnek való első bemutatását követően - leplezik majd le. A jeles alkalom hozza el azt a pillanatot is, amikor az új modell kereskedelmi megnevezését is megismerhetjük. A Peugeot 308 RC 7 modell a tervek szerint 2010 tavaszától vásárolható meg. Két év múlva lesz kapható az új francia Peugeot 308 sportkupé hao . "FZFPMFM NACVFZFRI" X Az Ön Skoda márkakereskedője: AutoFater Kft. 8900 Zalaegerszeg, Hock János út 65. ( Tel: 92/510-215, skodaert@autofater.hu - Fax:92/596—870 www.autofater.hu ) Most nem nehéz megválni használt autójától, amelyet a SKODAFABIA modellek vásárlása esetén akár 600 ezer forinttal többért számítunk be! 2008-as évjáratú tesztautók egyedi áron! 2008.05.21-től visszavonásig. Részletek autószalonunkban! ■ : : . . . ■ ' ' CD . -kibocsátás: U 5~168 g/km. Audi Q5: a sportos családi autó Kivételes fürgeségének kulcsa a gazdaságos üzemű, erős motor Akár sportkocsiként, akár családi kirándulóautóként is megállja a helyét az új Audi Q5 quattro összkerékhajtású SUV-modell, amelyről mindjárt az elején érdemes megjegyezni, hogy sokoldalúságával méltán arat sikert rendkívül széles körben. Kategóriájában talán a legsportosabb modell, egyszerre dinamikus, multifunkciós és kényelmes. Már méretei is tekintélyt parancsolok: az Audi Q5 4,63 méter hosszúsága és 1,88 méter szélessége mellett mindössze 1,65 méter magas. Ezekkel az arányokkal a vetélytársai között a legsportosabb külsőt jeleníti meg, s ebből szinte egyenesen következik a 0,33-as cw-érték, amelylyel az új modell akár kategóriája legjobbjának tekinthető. A sportos fürgeség kulcsa a gazdaságos üzemű, erős motor, amelyből háromféle - egy benzines és két TDI erőforrás - is feladja a kérdést a vevőnek: melyiket is szeressem jobban? Mindegyik közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű, s a magas teljesítményszint mellett takarékos üzem jellemzi mindhármat. A számos paraméter közül íme néhány támpont a választáshoz: az új fejlesztésű, benzines 2.0 TFSI négyhengeres erőforrás maximális teljesítménye 155 kW, azaz 211 LE, 7,2 másodperc alatt gyorsítja fel a modellt 100 kilométer/ órára. Csúcssebessége 222 km/óra, átlagfogyasztása pedig csupán 8,5 liter/100 km. Ugyancsak négyhengeres a 2.0 TDI, teljesítménye eléri a 125 kW, azaz 170 LE-t. A dízel erőforrás 9,5 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, a maximális sebessége 204 km/óra. Mindehhez barátságos, 6,7 liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás társul. A három motor közül a 3.0 TDI, a V6-os dízel a legerősebb a 175 kW (240 LE) teljesítményével. Ez a motor 6,5, másodperc alatt gyorsítja az Audi Q5-öst 100 km/órás sebességre, 225 km/ óra végsebességig. E dinamika mellett a háromliteres dízel 7,7 liter/100 km átlagfogyasztással jellemezhető. Az intenzív vonóerőt biztosító motorok nyomatékot úttörő elvek szerint megépített váltómű közvetíti. A 2.0 TDI-t a jól bevált hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelték. Ezzel szemben a 3.0 TDI és a 2.0 TFSI kialakításánál az Audi high-tech rendszert alkalmazott. A hétfokozatú Stronic sebességváltó századmásodpercek alatt végzi el a váltást. E változatban a vezető az automatikus üzemmód és a kormánykerékhez opcióként kapható kapcsolóbillentyűzet közt választhat. Különleges építési módozatként - amely az Audi más modelljében is bizonyított már a Q5-ben helyet cseréltek az erőátvitel egyes elemei. A differenciálművet a tengelykapcsoló elé, közvetlenül a motor mögé építették. A szokatlannak tűnő felépítés révén meghosszabbodott a tengelytáv, így optimálissá vált a tömegeloszlás, tovább javult a menetstabilitás. A gazdaságos és fürge erőforráshoz és a kellő dinamizmust biztosító váltóműhöz a sportos jelleget tovább erősítő futómű társul. A javarészt könnyűfém, ötkaros első és trapézkaros hátsó felfüggesztés, a mélyre épített kormánymű közvetlenül a kerekekre adja át a kormánymozdulatokat. A kellő tapadást szériában 235/65-ös gumiabroncsok biztosítják a 17 collos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákon, ám a gyár még nagyobb, akár 20 collos keréktárcsákkal is felszereli az Audi Q5-öt. Az Audi Q5 országúton vagy terepen, homokban vagy kavicson egyaránt hozza az elvárt menetstabilitást. A szériakivitelbe is beépített, lejtőn ereszkedést segítő, a menetstabilizáló és blokkolásgátló rendszerek szintén a biztonságot növelik. Az ESP érzékelők még azt is felismerik, ha a tetőcsomagtartó révén a tömegközéppont magasabbra kerül, s így megváltoznak a menettulajdonságok. Sokoldalúság tekintetében szintén nehezen követhető az Audi Q5: sport, szabadidős és családi programokhoz egyaránt kitűnő ez a modell. Az utastér öt személy számára is kényelmet kínál. A hátsó üléstámlák állíthatók s akár lehajthatók. A csomagtérben található reteszkar meghúzásával az ülőpárnák előrehajthatók, a csomagtér így 540-ről 1560 literesre nő. A padlózat alatt újabb rakodórekesz rejlik. A rakodásra számos további kitűnő ötletet váltottak valóra. Elöl, az utasoldalon a lehajtható üléstámla révén például egy szörfdeszka is simán elhelyezhető. Alapban seregnyi praktikus rakodórekeszt, palacktartót, kívánságunkra pedig akár hűthető és fűthető italtartó rekeszt is kínál a gyártó. A szabadidős programjaink során érdemes mindezeket a lehetőségeket alaposan kiaknázni. Országúton, terepen, homokban vagy kavicson egyaránt hozza az elvárt menetstabilitást A Q5 arányaival méltán a legsportosabb Audi modellek egyike. Utasainak kényelmet, pilótájának pedig kivételes vezetési élményt nyújt Fotó: Archív Új modellel jelentkezik a Citroen Berlingo A Berlingo egy igazi karriertörténet, hiszen tíz év alatt az európai piac negyedét magáénak tudhatja. És hogy a sikere töretlen legyen, új verzióval jelent meg a Citroen. Nem csak ráncfelvarrást kapott, hanem nagyobb, szebb és tágasabb is lett. Nem csupán praktikus és funkcionális, hanem esztétikus és kényelmes is. Mostantól más szemmel nézi majd a profikat. Az új Berlingóval a Citroen mind a családi autók piacán, mind a haszonjárművek között hódítani szeretne. Az elődjénél elegánsabb, dinamikusabb formaterv rögtön szemet szúr, de a kényelemre és a praktikumra is odafigyeltek. Megkapta a C4 Picasso futóművét és a tengelytávon is növeltek, olyan személyautókba tervezett megoldások is bekerültek az autóba, mint a lejtőn való elindulást segítő berendezés, mélységben és magasságban állítható kormány és az ESP. Tehát egy kicsit nagyobb, egy kicsit szélesebb lett, a csomagtér 675 literesre - üléshajtogatás, kivétel után 1350, illetve 3000 liter - nőtt. A méretnövekedés nem áll neki rosszul, az autó hangulata jóval felnőttesebb. A tekintélyes belmagasság tele van okos pakolóhelyekkel, akár belülre is installálható tetőcsomagtartó, de a szellőzését, sőt még a beépített légfrissítő illatintenzitását is a tetőbe szerelt készségekkel szabályozhatjuk. Akinek az élete a pakolás, az nagyon jól jár a Citroennel - ami mellesleg még jól is néz ki. A leglehetetlenebb helyeken is találni feltöltésre váró apró rekeszeket. A családi komforthoz az utastér ajtajának nyitható ablaka, a három különálló és külön mozgatható (eltávolítható) hátsó ülés járulnak hozzá. A csomagtartó több fokozatban nyitható, ami pakoláskor rendkívül praktikus, a mai áruszállítóktól meg szinte kötelezően elvárható. A Berlingo haszonjárműveihez további csomagtérajtó-variációk is választhatók, így a kétoldalra nyíló mellett zsiráftetős kivitel is. A szakember számára a meghatározó szempontokat a rendelkezésre álló kapacitás, a variálhatóság és a helykínálat jelentik. Az új Berlingo ezeket az igényeket eredeti módon és hatékonyan elégíti ki. Vegyes átlagfogyasztás 44-9,3 l/100km, CO? kibocsátás 116-224 g/km. Az autó ausztráció Az akció további részleteit megtekintheti a www.autókatizsaiu vagy a www autoegerszeg hu weboldalakon, vagy érdeklődjön a márkakereskteléseikben! Az akció 2008 ápriie 17-től június 30-ig tart Guruljon velünk a nyárba és nyerjen egy utazást Tunéziába! Vásároljon bármilyen Ford személygépkocsit és nyerje meg az 5 darab 20.000 Ft értékű vásárlási utalvány egyikét vagy akár a fődíjat, egy tengerparti nyaralást Tunéziába. Garantált Ford ajándékcsomag. Auto-Kanizsa Kft. 8800 Nagykanizsa, Balatoni, u. 83. Tol 93/537-000 www autokanizsa.hu 0WWW88SSHS98B P m V TŰI 1 Ford Feel the difference ■ > -KJ 2390000 FT KLÍMÁVAL fiai CSáHM PUHTÖ U ACTIVE AJáHOÍK fUÍM*VAL, 65 8SNZm*ÖTÖftÖ$ VÁJTOZAT AU»HlSZt6EtmC£, cuairtrive szervokormány » vezetőoldali és utasektoli légzsök • ASS * központi zár ♦ elektromos első ablakemelő * etektmmosan állítható külső tükrök « zsitsó krámá » wmzM seárdtógíb • szá«33tt wugek * ."anew medinmf ssktántók • Fiái Cedek-difásgijkó » ts&sé ás-tiótáé • sínhető háláé asMái • JMt Qs* tmáttm • iprdJassic&rúdsötéteké pólessék. Jöjjön el, tesztbe modemjeinket és 2 db belépőjegyet adunk ajándékba az augusztus 29-31. között a Htungstoringen megrendezésre kendő Ferrari Racing Days rendezvényre.igmmtmnm