Zalai Hírlap, 2009. március (65. évfolyam, 51-76. szám)

2009-03-28 / 74. szám

2009. MÁRCIUS 28., SZOMBAT AUTÓS MAGAZIN Három márka több lehetőséggel A Sziko-Petrol Kft. szalonja bízik a tavaszi enyhülésben Nagykanizsa (bb)­­ A gaz­dasági válság elsőként az autógyártókra csapott le, aztán a forgalmazók is ne­héz helyzetbe kerültek. Viszont a nagykanizsai Sziko-Petrol Kft. némiképp szerencsésnek érezheti magát, hiszen a három márkával a tarsolyában meggyőző vásárlóerőt ké­pes megmozgatni. Az au­tószalon sokszínűségével kiérdemelte a hónap már­kakereskedése címet is. Eddig a legjobban a Nissan szerepelt, a márka hazai im­portőre ugyanis remek mar­ketingmunkával elérte, hogy az autók országos s helyi szin­ten is elkeltek. A nagyobb, sőt értékes terepjárókon kívül a kisebb kategóriás gépkocsik 95 százalékát vásárolták meg az ügyfelek. Sajnos nem lehet ilyen büszke „magára” a Sziko-Petrol Kft. másik két autój­a, a Citroen és a Hyundai, hiszen ezek értékesítési muta­tói megsínylették a gazdasági világválság időszakát. - Sok múlik az importőrön, hogy milyen árat, kedvezmé­nyeket szab meg az adott au­tóra - kezdte a Sziko-Petrol Kft. értékesítési vezetője, Hóbor Ferenc. - Most a Citroen kétségtelenül „szen­ved”, s bár az importőr nem tétlenkedett, több akciót hir­detett, ezek nem jártak siker­rel. Sőt, a márka iránti érdek­lődés is visszaesett, pedig a francia autók egyik legjobbjá­nak mondhatja magát a Citroen. Harmadik gépko­csink a Hyundai, ahol szintén érezhető a válság, bár nem túl számottevő. Leginkább a te­repjárók kelendőek, hisz a Santa Fe és Tucson is kiváló minőséget kínál jó anyagi kondíciókkal. - Hogy érintette a válság a használtautó-piacot? - Teljesen megtorpant - folytatta Hóbor Ferenc. - Nagyon kevés az érdeklődő, az ügyfeleket nem érdekli a hitel, próbálnak csak kész­pénzzel fizetni. Viszont nem keseredtünk el, a téli hóna­pokban a vásárlók inkább ott­hon maradnak. Most abban bízunk, hogy a tavasz nem csak az időben hoz enyhülést, hanem a válságban is. Valószínű, hogy a 2009-es év kicsit karcsúbb lesz, de hiába, a gépkocsikat el kell adni, még ha akciók, engedmények árán is érjük ezt el. - Válság ide vagy oda, azért az élet megy tovább, márkán­ként milyen új modellekre számíthatnak az ügyfelek 2009-ben? - A Nissan egy cseppet sem pihen, április végén s május elején érkezik az új, átszabott Note. Aztán júniusban a Pikso névre keresztelt, kiskategóriás friss modell robban be a palet­tára, mely a Micra egyik kis­testvére lehet. A Citroennél jön a felfrissített C3 és ennek érdekes Picasso változata. Nem is olyan régen, 2008 vé­gén mutatták be a C5-öt, mely előtt kiaknázatlan lehetősé­gek vannak. A Citroennek a személyautó-teherautó vona­lon is van keresnivalója, ugyan­is ebben a szegmensben a Berlingo és Jumper szám­talan lehetőséget kínál majd. A Hyundai a Getz modelljét váltja fel az i20- szal, mely ízig-vérig mo­dern gépkocsi, izgalmas vo­nalvezetéssel. Sőt, a Citro­enhez hasonlóan a Hyundai a H-1-gyel a haszongépjár­művek palettáját is még to­vább színesíti, melyben a személyautó kényelmét ta­lálhatjuk 175 lóerős válto­zatban. - A folyamatosan válto­zó piacon nehéz megtalál­ni a helyes utat. Mi a Sziko- Petrol Kft. titka? - A széles választékban rejlik, hiszen három már­kával lehet találkozni a sza­lonban, s ezek más-más ve­vőkört céloznak meg, sőt, egymásnak sem konkuren­ciái. Ha valamelyik kevés­bé sikeres, akkor a másik kettő húzza a kereskedést. A szerviz minden igényt ki­elégít, hisz a Nissan, Citro­en és Hyundai autókat kompletten ellátjuk, értve a külső-belső munkákra egyaránt. - Három márka, három stílus, de milyen színű fénye­zés divatos mostanában? - Még mindig az ezüst és a fekete autók a legke­lendőbbek, de jó lenne szí­nesíteni a palettát. Már ép­pen ráférne az utakra a sár­ga, a piros, a fehér, a kék szín vagy ezek ötletes ár­nyalatai, nagyon mutatós a tüzesvas, mely a narancs­­sárgából indulva arany­fénnyel is átfuttatva egé­szen tüzes megjelenésűvé teszi az autót. Hóbor Ferenc értékesítést vezeti A hónap márkakereskedése: Sziko-Petrol Kft. Nagykanizsa mm Széles a nodellpaletta: Nissan, Citroen és Hyundai - együtt nagyon jól kiegészítik egymást A kis cégek nagyot alkotnak Környezetbarát autók a nemrég zárult Genfi Autószalonon A felhozatalban találni hib­rid sportautót, megújult hibridet, takarékosabbá tett dízeleket és számtalan elektromos autót. A lé­nyeg, hogy végre megol­dásokban gondolkodnak a gyárak. A sort azokkal kezdjük, amelyekkel a legolcsóbban le­het a széndioxid-kibocsátást csökkenteni. Az eszköztár: csökkentett légellenállás, start-stop rendszer bevezeté­se, takarékosabbá tett moto­rok. Ezeket a technikákat egy­­re többen alkalmazzák, Genfben az Opel Zafirája jött ki EcoFlex kivitelben. A Volvo hét modelljét díszíti a DRIVe logó, amely az előbb vázolt módon zöldebbé tett típuso­kat takarja. A Renault az egyik éllovas a műfajban, ná­luk elérhetők a kis hengerűr­tartalmú, turbófeltöltővel sze­relt motorok, melyek zöldeb­bek, takarékosabbak, mint elődeik. Az új motorcsalád bevezetésével azt érték el a franciák, hogy a márka CO2- kibocsátási átlaga csökkent, például 2008-ban az eladott járművek 20 százaléka 120 g/ km alatt teljesített. Hogy a márka zöldsége mélyüljön, egy elektromos tanulmánnyal (ZE Concept) lepték meg a közönséget. A Seat a megva­lósítás küszöbén lévő Leon Ecomotive tanulmánnyal káp­ráztatott el. A szénaautótól alig eltérő masina 16-os, 105 lóerős motorral és 99 g/km ér­tékkel büszkélkedhet. Ide kapcsolható a moto­rok, hajtásláncok korszerűb­bé tétele. A Lotur alkohollal is működő erőforráson dolgo­zik, Genfben mutatták be új­fajta erőművüket, az Om­­nizone-t. A FIAT is ekkorra időzítette a MultiAir leleple­zését, amely újfajta szelepve­zérlési rendszer. Nemcsak a gyárak, hanem a beszállítók, külsős fejlesztő cégek is dolgoznak a témán. A kis cégek időnként nagyot al­kotnak, itt van a háromkere­kű, sűrített levegővel működő autócska. Az MDI AIRPodja 220 kilós, 180-220 km a ható­­távolsága, több mint ötven ta­lálmány védi és 64-et megy. Az angol Zyteknek sok ta­pasztalata van a hibridekkel, elektromos hajtásokkal, most a­ Smart Fortwo-t alakította át. A konnektorról tölthető autót nemsokára elkezdik tesztelni Berlinben. A mini autókban utazó Aixam meg­vételezett egy elektromos kis­kocsikban utazó angol céget, így a tölthető villanyminik jobban terjedhetnek. Nagyban játssza ezt a játszmát a Magna Steyr. Az osztrák-kanadai bér­gyártással, fejlesztéssel foglal­kozó óriáscég Mila EV tanul­mánnyal jött ki, ezt a gépet fel is ajánlotta gyáraknak. A di­rekt elektromos autónak ter­vezett járgány, különféle ka­rosszériákkal látható el, így olcsón gyártható. A Mitsubishi­­ elektromos verziója szerencsére nem jö­vőkép, nemsokára megvásá­rolható masina. A sokszoros díjnyertes kisautó farmotor­ját, üzemanyagtankját kivet­ték, helyére villanymotor és akkumulátor került. A leg­szebb az egészben, hogy euró­pai partnerük kínálatában is megjelenik az i. A Citroennek és a Peugeot-nak több évti­zedre visszanyúló tapasztala­ta van elektromos autó témá­ban, és kapóra jött nekik a Mitsubishi átjelvényezése és a közös munka. A Seat a megvalósítás küszöbén álló Leon Ecomotive tanulmánnyal kápráztatta el a nagyérdeműt ZALAI HÍRLAP *19 Megfizethető hibrid Genfben mutatták be az új Honda Insight ötüléses, praktikus, megfizethető árú családi autót, amely nagyszerű fogyasztást és kedvező CO2-, illetve egyéb emissziós szinte­ket kínál. Az Insight lemezei alatt a módosított 1,3 literes i-VTEC benzinmotor és egy vékony, kompakt villanymotor műkö­dik együtt. A villanymotor azonnali segítséget nyújt a benzines erőforrásnak, ha na­gyobb teljesítményre van szükség, illetve generátorként működve energiát nyer vissza lassulás és fékezés közben. Arra is lehetőség van, hogy bi­zonyos­­ lassú és közepes tem­pójú - forgalmi viszonyok kö­zött az Insight csupán villany­­motorja révén haladjon. Az Insightot úgy tervezték, hogy valós körülmények kö­zött nyújtson kedvező fo­gyasztást és mérsékelt emisz­­sziót. Az autó egyik legfonto­sabb eleme a szériatartozék­ként kínált Eco Assist rend­szer. A műszerfal felső része, ahol a sebességmérő is talál­ható, változtatja a színét: zöl­den világít, ha a vezető kör­nyezetbarát módon hajt, ké­keszölden, amennyiben az au­tót elfogadható módon veze­tik, és kéken, ha a vezető nem törődik a gazdaságossággal. A sebességmérő változó megvilágítását oszlopdiag­rammal kombinálták, amely nem csupán egy egyszerű, a pillanatnyi fogyasztást mérő eszköz. A fordulatszámmérő közepében lévő kijelző azt mutatja, hogy a vezető meny­nyire intenzíven kezeli a gáz- és a fékpedált, s arra ösztönzi a vezető­t, hogy finomabb pe­dálkezeléssel próbálja a gaz­daságosságot optimálisan tar­tani. A vezetési stílusban elért fejlődés is mérhető, hiszen minden út alkalmával levelek jelennek meg a műszerfal kö­zepén lévő növényszimbólu­mok ágain, ha a vezető kör­nyezetbarát módon vezet. Az Insight tervezése során az volt a cél, hogy praktikus családi autót hozzanak létre megfizethető áron, nagyszerű fogyasztási és alacsony CO2- és egyéb emissziós értékek­kel. Utasterében öten férnek el, a raktér befogadóképessé­ge 408 literes. Az Insight hát­só üléseit majdnem teljesen síkba lehet dönteni; ilyenkor 1017 literes a csomagtartó. A praktikus belső teret vonzó stílusú és aerodinami­­kus karosszéria egészíti ki, amelynek komoly szerepe van a modell 101 g/km-es C02-ki­­bocsátásában és az EU mérési módszerek szerint elért, átla­gosan 4,41/100 km-es fogyasz­tási értékében. Az Insight Európában 2009 áprilisától kapható, a hírek szerint meg­lepően alacsony, négymillió forint körüli áron. nq\iasDU3ja6-ss!>CMMM 0£0-SLS/£8 "PL Z DÍJÚ >|op3>|sai3>| ‘soipsauaÁQ gt£8 0^6*81 S/£6 "Pl ‘I -n psDay ‘dsz!uo>|A6dN 0O 88 SZ8‘ZZZ/Z6 "Pl ‘96 *n T >pc>H ‘ßazsjsßaDpz 0O 68 ^DZDl|9^nV J3SDU3J39-SSj>| W>i/e 8rz-rzi WuiqwoíO sqipsDoqa-zcO 'w>IOOI./l f‘6-9> :{4|9uiquic»|) sppsoÁ6oj6Dny uDqijuiozpqpino uqíp9|>)apja ipjqoioiupfo sppqo s? ipj^aiajapsai iqqoAOj. nasaAup/u? Ciafaja ia|zsa>( uozojd|jo>( d qspuaiöauj »<?zo>| q££o - 'ZOXO 600Z o )|0*D|upfo zy tfPPWsuo^iq ozaApax EJ 000 666 L y 000 990 z y 000 S90 01 sotfD s pzjp o‘£ t-iods oju6isu| fn 13 000 666 Z y 000 zso € y 000 iso 9 •5|S+ SOlVld I1GD6T OJDAIA ♦3 000 66S S y 000 6LL l y 000 8Z£ L •5)6zs I1CD0 3 iqwoD mii OJDAIA 13 000 66S V y 000 so9 i y 000 W)3 9 •5|6l I1CD0 3 UDA 1H31 ojdaja 13 000 66Z V y 000 6LV I y 000 szz s UDpas |3ZJP I1CDZT OJJSV ín 13 000 669 Z y 000 839 y 000 lzz z S94ÍD S A91 n II 3|SSDp dj*sv 13 000 6V6 Z y 000 818 y 000 Z9Z e so+fD s A91 rí x°íu3 DSJOD 13 000 666 Z y 000 0111 y 000 601 v so-tfo s Xofu3 osjco ♦3 000 668 9 y 000 TE£ z y 000 ££3 6 p 0 3 q6|H 11 DA|4dD3 ♦3 000 668 T y 000 318 1y 000 uz 90 3 qß'H n 03|d3 y 000 60s e y 000 SS* l y 000 kso s 31113 0 3 MS I4133D1 y 000 66S z y 000 993 1 y 000 S98 £ S91ÍD S 31113 A91 n Ü133D1 y 000 66S z y 000 6311 y 000 83Z £ S91Í° S DV JD1S A91 I1133D1 y 000 66Z z y 0001*6 y 000 zvz z S91Í° S A91 Y\ 03AV y 000 66C z y 000 6LZ l y 000 8Z9 £ SOIÍDS A9I 31 03AV ay SQDxv w AN3WZ3AQ3X ayvisn snaji m mm. A ÁR IUSI ÁRESŐ! TESZTAUTÓK ÉS 0 KM-ES SZALONAUTÓK Most rendkívüli kedvezménnyel!

Next