Zalai Hírlap, 2009. március (65. évfolyam, 51-76. szám)
2009-03-28 / 74. szám
2009. MÁRCIUS 28., SZOMBAT AUTÓS MAGAZIN Három márka több lehetőséggel A Sziko-Petrol Kft. szalonja bízik a tavaszi enyhülésben Nagykanizsa (bb) A gazdasági válság elsőként az autógyártókra csapott le, aztán a forgalmazók is nehéz helyzetbe kerültek. Viszont a nagykanizsai Sziko-Petrol Kft. némiképp szerencsésnek érezheti magát, hiszen a három márkával a tarsolyában meggyőző vásárlóerőt képes megmozgatni. Az autószalon sokszínűségével kiérdemelte a hónap márkakereskedése címet is. Eddig a legjobban a Nissan szerepelt, a márka hazai importőre ugyanis remek marketingmunkával elérte, hogy az autók országos s helyi szinten is elkeltek. A nagyobb, sőt értékes terepjárókon kívül a kisebb kategóriás gépkocsik 95 százalékát vásárolták meg az ügyfelek. Sajnos nem lehet ilyen büszke „magára” a Sziko-Petrol Kft. másik két autója, a Citroen és a Hyundai, hiszen ezek értékesítési mutatói megsínylették a gazdasági világválság időszakát. - Sok múlik az importőrön, hogy milyen árat, kedvezményeket szab meg az adott autóra - kezdte a Sziko-Petrol Kft. értékesítési vezetője, Hóbor Ferenc. - Most a Citroen kétségtelenül „szenved”, s bár az importőr nem tétlenkedett, több akciót hirdetett, ezek nem jártak sikerrel. Sőt, a márka iránti érdeklődés is visszaesett, pedig a francia autók egyik legjobbjának mondhatja magát a Citroen. Harmadik gépkocsink a Hyundai, ahol szintén érezhető a válság, bár nem túl számottevő. Leginkább a terepjárók kelendőek, hisz a Santa Fe és Tucson is kiváló minőséget kínál jó anyagi kondíciókkal. - Hogy érintette a válság a használtautó-piacot? - Teljesen megtorpant - folytatta Hóbor Ferenc. - Nagyon kevés az érdeklődő, az ügyfeleket nem érdekli a hitel, próbálnak csak készpénzzel fizetni. Viszont nem keseredtünk el, a téli hónapokban a vásárlók inkább otthon maradnak. Most abban bízunk, hogy a tavasz nem csak az időben hoz enyhülést, hanem a válságban is. Valószínű, hogy a 2009-es év kicsit karcsúbb lesz, de hiába, a gépkocsikat el kell adni, még ha akciók, engedmények árán is érjük ezt el. - Válság ide vagy oda, azért az élet megy tovább, márkánként milyen új modellekre számíthatnak az ügyfelek 2009-ben? - A Nissan egy cseppet sem pihen, április végén s május elején érkezik az új, átszabott Note. Aztán júniusban a Pikso névre keresztelt, kiskategóriás friss modell robban be a palettára, mely a Micra egyik kistestvére lehet. A Citroennél jön a felfrissített C3 és ennek érdekes Picasso változata. Nem is olyan régen, 2008 végén mutatták be a C5-öt, mely előtt kiaknázatlan lehetőségek vannak. A Citroennek a személyautó-teherautó vonalon is van keresnivalója, ugyanis ebben a szegmensben a Berlingo és Jumper számtalan lehetőséget kínál majd. A Hyundai a Getz modelljét váltja fel az i20- szal, mely ízig-vérig modern gépkocsi, izgalmas vonalvezetéssel. Sőt, a Citroenhez hasonlóan a Hyundai a H-1-gyel a haszongépjárművek palettáját is még tovább színesíti, melyben a személyautó kényelmét találhatjuk 175 lóerős változatban. - A folyamatosan változó piacon nehéz megtalálni a helyes utat. Mi a Sziko- Petrol Kft. titka? - A széles választékban rejlik, hiszen három márkával lehet találkozni a szalonban, s ezek más-más vevőkört céloznak meg, sőt, egymásnak sem konkurenciái. Ha valamelyik kevésbé sikeres, akkor a másik kettő húzza a kereskedést. A szerviz minden igényt kielégít, hisz a Nissan, Citroen és Hyundai autókat kompletten ellátjuk, értve a külső-belső munkákra egyaránt. - Három márka, három stílus, de milyen színű fényezés divatos mostanában? - Még mindig az ezüst és a fekete autók a legkelendőbbek, de jó lenne színesíteni a palettát. Már éppen ráférne az utakra a sárga, a piros, a fehér, a kék szín vagy ezek ötletes árnyalatai, nagyon mutatós a tüzesvas, mely a narancssárgából indulva aranyfénnyel is átfuttatva egészen tüzes megjelenésűvé teszi az autót. Hóbor Ferenc értékesítést vezeti A hónap márkakereskedése: Sziko-Petrol Kft. Nagykanizsa mm Széles a nodellpaletta: Nissan, Citroen és Hyundai - együtt nagyon jól kiegészítik egymást A kis cégek nagyot alkotnak Környezetbarát autók a nemrég zárult Genfi Autószalonon A felhozatalban találni hibrid sportautót, megújult hibridet, takarékosabbá tett dízeleket és számtalan elektromos autót. A lényeg, hogy végre megoldásokban gondolkodnak a gyárak. A sort azokkal kezdjük, amelyekkel a legolcsóbban lehet a széndioxid-kibocsátást csökkenteni. Az eszköztár: csökkentett légellenállás, start-stop rendszer bevezetése, takarékosabbá tett motorok. Ezeket a technikákat egyre többen alkalmazzák, Genfben az Opel Zafirája jött ki EcoFlex kivitelben. A Volvo hét modelljét díszíti a DRIVe logó, amely az előbb vázolt módon zöldebbé tett típusokat takarja. A Renault az egyik éllovas a műfajban, náluk elérhetők a kis hengerűrtartalmú, turbófeltöltővel szerelt motorok, melyek zöldebbek, takarékosabbak, mint elődeik. Az új motorcsalád bevezetésével azt érték el a franciák, hogy a márka CO2- kibocsátási átlaga csökkent, például 2008-ban az eladott járművek 20 százaléka 120 g/ km alatt teljesített. Hogy a márka zöldsége mélyüljön, egy elektromos tanulmánnyal (ZE Concept) lepték meg a közönséget. A Seat a megvalósítás küszöbén lévő Leon Ecomotive tanulmánnyal kápráztatott el. A szénaautótól alig eltérő masina 16-os, 105 lóerős motorral és 99 g/km értékkel büszkélkedhet. Ide kapcsolható a motorok, hajtásláncok korszerűbbé tétele. A Lotur alkohollal is működő erőforráson dolgozik, Genfben mutatták be újfajta erőművüket, az Omnizone-t. A FIAT is ekkorra időzítette a MultiAir leleplezését, amely újfajta szelepvezérlési rendszer. Nemcsak a gyárak, hanem a beszállítók, külsős fejlesztő cégek is dolgoznak a témán. A kis cégek időnként nagyot alkotnak, itt van a háromkerekű, sűrített levegővel működő autócska. Az MDI AIRPodja 220 kilós, 180-220 km a hatótávolsága, több mint ötven találmány védi és 64-et megy. Az angol Zyteknek sok tapasztalata van a hibridekkel, elektromos hajtásokkal, most a Smart Fortwo-t alakította át. A konnektorról tölthető autót nemsokára elkezdik tesztelni Berlinben. A mini autókban utazó Aixam megvételezett egy elektromos kiskocsikban utazó angol céget, így a tölthető villanyminik jobban terjedhetnek. Nagyban játssza ezt a játszmát a Magna Steyr. Az osztrák-kanadai bérgyártással, fejlesztéssel foglalkozó óriáscég Mila EV tanulmánnyal jött ki, ezt a gépet fel is ajánlotta gyáraknak. A direkt elektromos autónak tervezett járgány, különféle karosszériákkal látható el, így olcsón gyártható. A Mitsubishi elektromos verziója szerencsére nem jövőkép, nemsokára megvásárolható masina. A sokszoros díjnyertes kisautó farmotorját, üzemanyagtankját kivették, helyére villanymotor és akkumulátor került. A legszebb az egészben, hogy európai partnerük kínálatában is megjelenik az i. A Citroennek és a Peugeot-nak több évtizedre visszanyúló tapasztalata van elektromos autó témában, és kapóra jött nekik a Mitsubishi átjelvényezése és a közös munka. A Seat a megvalósítás küszöbén álló Leon Ecomotive tanulmánnyal kápráztatta el a nagyérdeműt ZALAI HÍRLAP *19 Megfizethető hibrid Genfben mutatták be az új Honda Insight ötüléses, praktikus, megfizethető árú családi autót, amely nagyszerű fogyasztást és kedvező CO2-, illetve egyéb emissziós szinteket kínál. Az Insight lemezei alatt a módosított 1,3 literes i-VTEC benzinmotor és egy vékony, kompakt villanymotor működik együtt. A villanymotor azonnali segítséget nyújt a benzines erőforrásnak, ha nagyobb teljesítményre van szükség, illetve generátorként működve energiát nyer vissza lassulás és fékezés közben. Arra is lehetőség van, hogy bizonyos lassú és közepes tempójú - forgalmi viszonyok között az Insight csupán villanymotorja révén haladjon. Az Insightot úgy tervezték, hogy valós körülmények között nyújtson kedvező fogyasztást és mérsékelt emiszsziót. Az autó egyik legfontosabb eleme a szériatartozékként kínált Eco Assist rendszer. A műszerfal felső része, ahol a sebességmérő is található, változtatja a színét: zölden világít, ha a vezető környezetbarát módon hajt, kékeszölden, amennyiben az autót elfogadható módon vezetik, és kéken, ha a vezető nem törődik a gazdaságossággal. A sebességmérő változó megvilágítását oszlopdiagrammal kombinálták, amely nem csupán egy egyszerű, a pillanatnyi fogyasztást mérő eszköz. A fordulatszámmérő közepében lévő kijelző azt mutatja, hogy a vezető menynyire intenzíven kezeli a gáz- és a fékpedált, s arra ösztönzi a vezetőt, hogy finomabb pedálkezeléssel próbálja a gazdaságosságot optimálisan tartani. A vezetési stílusban elért fejlődés is mérhető, hiszen minden út alkalmával levelek jelennek meg a műszerfal közepén lévő növényszimbólumok ágain, ha a vezető környezetbarát módon vezet. Az Insight tervezése során az volt a cél, hogy praktikus családi autót hozzanak létre megfizethető áron, nagyszerű fogyasztási és alacsony CO2- és egyéb emissziós értékekkel. Utasterében öten férnek el, a raktér befogadóképessége 408 literes. Az Insight hátsó üléseit majdnem teljesen síkba lehet dönteni; ilyenkor 1017 literes a csomagtartó. A praktikus belső teret vonzó stílusú és aerodinamikus karosszéria egészíti ki, amelynek komoly szerepe van a modell 101 g/km-es C02-kibocsátásában és az EU mérési módszerek szerint elért, átlagosan 4,41/100 km-es fogyasztási értékében. Az Insight Európában 2009 áprilisától kapható, a hírek szerint meglepően alacsony, négymillió forint körüli áron. nq\iasDU3ja6-ss!>CMMM 0£0-SLS/£8 "PL Z DÍJÚ >|op3>|sai3>| ‘soipsauaÁQ gt£8 0^6*81 S/£6 "Pl ‘I -n psDay ‘dsz!uo>|A6dN 0O 88 SZ8‘ZZZ/Z6 "Pl ‘96 *n T >pc>H ‘ßazsjsßaDpz 0O 68 ^DZDl|9^nV J3SDU3J39-SSj>| W>i/e 8rz-rzi WuiqwoíO sqipsDoqa-zcO 'w>IOOI./l f‘6-9> :{4|9uiquic»|) sppsoÁ6oj6Dny uDqijuiozpqpino uqíp9|>)apja ipjqoioiupfo sppqo s? ipj^aiajapsai iqqoAOj. nasaAup/u? Ciafaja ia|zsa>( uozojd|jo>( d qspuaiöauj »<?zo>| q££o - 'ZOXO 600Z o )|0*D|upfo zy tfPPWsuo^iq ozaApax EJ 000 666 L y 000 990 z y 000 S90 01 sotfD s pzjp o‘£ t-iods oju6isu| fn 13 000 666 Z y 000 zso € y 000 iso 9 •5|S+ SOlVld I1GD6T OJDAIA ♦3 000 66S S y 000 6LL l y 000 8Z£ L •5)6zs I1CD0 3 iqwoD mii OJDAIA 13 000 66S V y 000 so9 i y 000 W)3 9 •5|6l I1CD0 3 UDA 1H31 ojdaja 13 000 66Z V y 000 6LV I y 000 szz s UDpas |3ZJP I1CDZT OJJSV ín 13 000 669 Z y 000 839 y 000 lzz z S94ÍD S A91 n II 3|SSDp dj*sv 13 000 6V6 Z y 000 818 y 000 Z9Z e so+fD s A91 rí x°íu3 DSJOD 13 000 666 Z y 000 0111 y 000 601 v so-tfo s Xofu3 osjco ♦3 000 668 9 y 000 TE£ z y 000 ££3 6 p 0 3 q6|H 11 DA|4dD3 ♦3 000 668 T y 000 318 1y 000 uz 90 3 qß'H n 03|d3 y 000 60s e y 000 SS* l y 000 kso s 31113 0 3 MS I4133D1 y 000 66S z y 000 993 1 y 000 S98 £ S91ÍD S 31113 A91 n Ü133D1 y 000 66S z y 000 6311 y 000 83Z £ S91Í° S DV JD1S A91 I1133D1 y 000 66Z z y 0001*6 y 000 zvz z S91Í° S A91 Y\ 03AV y 000 66C z y 000 6LZ l y 000 8Z9 £ SOIÍDS A9I 31 03AV ay SQDxv w AN3WZ3AQ3X ayvisn snaji m mm. A ÁR IUSI ÁRESŐ! TESZTAUTÓK ÉS 0 KM-ES SZALONAUTÓK Most rendkívüli kedvezménnyel!