Zalai Hírlap, 2014. május (70. évfolyam, 101-126. szám)
2014-05-15 / 112. szám
2014. MÁJUS 15., CSÜTÖRTÖK INTERNET Egy friss felmérés szerint több kategóriában listavezetők a magyarok Online keressük a szerelmet Zalaegerszeg (haa) - A térségbeli országokkal összehasonlítva a magyar internetezők bíznak leginkább az online ismerkedésben és szerelemben - derül ki abból a friss felmérésből, amely a Google megbízásából készült „Internet a mindennapi életben" címmel. A kutatás online kérdőíves módszerrel készült Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Romániában és Lengyelországban, mindenütt ezerfős reprezentatív mintán, 15 év felettiek körében - tájékoztatta lapunkat a Google sajtóirodája. Az anyag összegzése szerint az internet egyre inkább közmű, amivel az emberek könnyebbé teszik az életüket, például szórakoznak, üzleteket kötnek, szerelemre találnak és közösségi életet élnek. Ami a magyar válummlaszadókat illeti, 62 százalékuk használja naponta az internetet, s ezzel elsők vagyunk a mezőnyben, akárcsak a netes ismerkedésben, ___ amit a megkérdezett férfiak közül 34, míg a nők körében 26 százalék tart jó ötletnek. Jellemző tapasztalat: az elmúlt 12 hónapban a magyarok többször kerestek rá a „társkereső” szóra, mint az „utazásira. Ugyancsak listavezető a magyarok 15-24 éves korosztálya abban az értelemben, hogy 27 százalékuk rendszeres internethasználó, emellett az 50 év fölöttieknek is több mint az ötöde navigál gyakran a világhálón (ez utóbbi kategóriában a csehek vezetnek 28 százalékkal). Még két kimagasló mérési eredmény Magyarországról: nálunk él a legtöbb „trendsetter”, azaz olyan felhasználó, aki elsőként próbálja ki az új technológiákat, továbbá a mieink nyilatkoztak a legnagyobb arányban (79 százalék) arról, hogy közösségi oldalakat látogatnak a neten. Szintén kiderül a felmérésből, hogy a magyarok e közösségi oldalakon elsősorban beszélgetnek a barátokkal, ismerősökkel, illetve képeket osztanak meg és gyakran reagálnak mások posztjaira, de csak 46 százalékuk enged bepillantást a magánéletébe. A hozzászólási hajlandóságot is vizsgálta a Google; az online hírekre, információkra leggyakrabban a lengyelek reagálnak kommentek írásával (33 százalék), a magyarok 26 százalékkal a másodikok, a sereghajtók pedig a csehek 12 százalékos aktivitással. Az már a mobil kütyük elterjedtségének jele, hogy a magyar megkérdezettek harmada állítja: eszközével folyamatosan kapcsolódik az internethez, 63 százalék pedig elárulta, hogy mobiltelefont is használ netezésre (ez utóbbinál csak a romániai arány nagyobb, 67 százalék). A YouTube-ot mind az öt országban rendszeresen nézik-hallgatják a felmérés résztvevői. A magyarok gyakorlatiasságról tettek bizonyságot, ugyanis kétharmaduk jelezte, hogy már keresett magának okta____ tóvideót valamilyen feladat, probléma megoldására. Északi szomszédunknál pedig a gasztronómia az igazi slágertéma: minden második szlovák internetező úgy válaszolt, hogy időnként főzős videókból merít ihletet a menü összeállításához. Még egy érdekesség: a láthatóan nagy online aktivitás ellenére a magyar megkérdezettek közül jelezték a legkevesebben azt, hogy el sem tudnák képzelni az életüket internet nélkül. Nálunk 32 százalék az arány, míg a „netfüggők” listáját a csehek vezetik, 47 százalékkal. Ennek némileg ellentmondanak a mieink azokkal a válaszokkal, amelyeket a „mit vinnél magadra egy lakatlan szigetre?” kérdésre adtak. Kiderül ugyanis, hogy (a kést, gyufát is megelőzve) egy internetezésre alkalmas eszköz lenne a második legfontosabb dolog, amit nem tudnának nélkülözni a válaszadók. Az első helyen azért nem valamiféle digitális vívmányt jelöltek meg, leginkább egy jó barát jelenlétére volna szükségük. Még egy lakatlan szigetre is internetezésre alkalmas eszközt vinnénk magunkkal „Nem tudom elképzelni az életemet internet nélkül." Keltse életre a hirdetést! Töltsük le az okos eszközünkre (okostelefon vagy tablet) a LARA alkalmazást. Androidos eszköz esetében használjuk a Google Play-t, az iOs eszköznél pedig az AppStarban keressük. A letöltést követően indítsuk el az alkalmazást, és tartsuk a telefonunk vagytabletünk kameráját a LARA-val jelölt hirdetésre. Máris élvezhetjük az életre kelt hirdetést. A kifogástalan működéshez minimum 512 RAM eszköz memória illetve 3G internetkapcsolat és 2 mBit/s internet sebesség szükséges. Operációs rendszerek: iOS 7.0 +, iPhone 4/4S, iPad 2, Android 4.0+, ARMv7 (Cortex) + FPU + Open GLES 2.0. Kövesse az ábra lépéseit és meglátja, milyen rendkívüli élményben lesz része! FÓKUSZ Huncut fesztivál stressz nélkül A diákok szavaltak, énekeltek, hangszeren játszottak és táncoltak is Zalaegerszeg (mh) A 12. Huncut fesztiválra várták tegnap az alsó tagozatos diákokat a ZVMKK (volt Apáczai) aulájába. A stresszmentes kulturális bemutatón nem volt zsűri, nem osztottak helyezéseket, de mindenki kapott értékelő dicséretet és emléklapot - mondta el Andris Csilla művelődésszervező. A szárnypróbálgató kisdiákok műfaji megkötöttség nélkül léphettek fel produkcióikkal szüleik, testvéreik, barátaik előtt. Az önbizalomnövelő bemutatóra 110 résztvevő jelentkezett Zalaegerszegről és Pölöskéről. Az Ady-iskola másodikosai a Rókakuruzsló című mesét adták elő ZALAI HÍRLAP • 5 RÖVIDEN Felfedezhetik a város titkait Zalaegerszeg (haa) Belvárosi barangolásra, a megyeszékhely titkainak felfedezésére hívja az érdeklődőket a Tourinform iroda és a Zalaegerszeg Turizmusáért Egyesület. A séta a Széchenyi téri Tourinform irodától indul ma 10 órakor Iványi Ildikó idegenvezetésével. Viharos időjárás esetén az irodában rendezik meg a programot városfotók bemutatásával; ha nagy lesz az érdeklődés, a helyiség korlátozott befogadóképessége miatt 11 órakor megismétlik a fényképes prezentációt. Elhalasztják az epernapot Zalaegerszeg (szj) E hét péntekére hirdette meg a Vásárcsarnok az epernapot, de a várható rossz idő miatt úgy döntöttek, hogy elhalasztják jövő péntekre. Eper lesz a piacon (s most pénteken első alkalommal élő halat is árulnak), de az epernaphoz kötődő rendezvényekre még bő egy hetet várni kell. további képek, információk aab ,rai '• I .s. zao/9 Zalai Hírlap Online SENKI SEM ÖRÜLT A HASZNÁLT OLAJNAK. EDDIG ADD LE NÁLUNK HASZNÁLT SÜTŐOLAJAD, ÉS NYERJ! Most te is örülhetsz, ha főzés után olaj marad a serpenyőben. Védd a környezetet, ne öntsd a lefolyóba! Hozd el inkább nekünk, és részt vehetsz nyereményjátékunkon! Sőt, egy ajándék hűtőmágnest is kapsz, amíg a készlet tart. A szerencsés olajgyűjtők megnyerhetik: . a 20 személyes grillparty-t saját kertjükben, vagy az általuk választott szabadtéri helyszínen, . a 3 vasárnapi ebéd egyikét, amit a nyertes otthonában a gasztronómia egy jól ismert nagymestere szolgál fel, az 50 Feldoboz Kényeztetés ajándékdoboz egyikét! A promóció időtartama: 2014. május 1-június 1. További részletekről érdeklődj a promócióban részt vevő MOL-kutakon vagy a www.boldogolaj.hu oldalon!