Ziarul de Sibiu, septembrie 2006 (Anul 4, nr. 263-287)

2006-09-16 / nr. 275

director general: Aurelian GRAMA Temperaturile vor fi plăcute și cer predominGNTAnant senin. Noaptea va fi răcoare. sibiu 8 ° C 24 ° C MEDIAȘ AVRIG Bufâ TĂLMACII! 2t°C 23’0 irt, 23°C 23“C sâmbătă, 16 septembrie 2006, ANUL III, nr. 275, 12 pagini Trei mii de lei litrul de lapte Agenția de Plăți și pentru Intervenții în Agricultură Sibiu va plăti fermierilor sibieni o subvenție anuală de 75 de lei noi pe cap de vacă, dacă aceasta livrează minimum 500 de litri pe an. Guvernul României a decis că producătorii de lapte vor primi din partea statului o subvenție de trei mii de lei pentru fiecare litru de lapte livrat conform cerințelor Uniunii Europene: în cazul în care producătorii nu vor respecta toate un de U. E., subvenția va scădea la jumătate. Pe lângă litrul de lapte livrat, producătorii mai pot primi din partea Agenției de Plăți și pentru Intervenții în Agricultură o subvenție anuală de 75 de lei noi pe cap de vacă, dacă aceasta livrează minimum 500 de litri pe an, 85 de lei noi pentru 750 de litri pe an, 100 de lei pentru o mie de litri, 150 de lei pentru o mie cinci sute de litri anual, până la 400 de lei pentru 4.500 de litri pe an. (Ș.D.) Ortodox: Sfânta Mare Muceniță Eufenia: Sfânta Muceniță. Meletina Greco catolic: Cruci: Sfânta Eufemia, martiră Romano catolic: Sfântul Corneliu, martir și Ciprian, episcop martir Í Trarâm! Director marketing Cerințe: studii superioare; experiență în domeniu minim 3 ani, bune abilități de planificare, organizare, coordonare, control; personalitate dinamică, spirit convingător și orientare spre rezultate; disponibilitate la program prelungit; limba engleză; permis de conducere categoria B;ferim: pachet salarial atractiv; mașină de serviciu; telefon de serviciu. Director vânzări Cerințe: studii superioare economice; experiență relevantă minim 2 ani; abilități de comunicare, negociere și organizare; personalitate dinamică cu inițiativă ; experiență în crearea unei echipe de vânzări; carnet de conducere categoria B, disponibilitate la program prelungit. Oferim: pachet salarial atractiv. Persoanele interesate sunt rugate să depună CV și scrisoare de intenție pe strada Zaharia Boiu, numărul 2. Relații suplimentare la telefon 0369 101433. FIR ÎNCINS întrebarea zilei Care eveniment rural vi se pare cel mai important? Zilele Biertanului Festivalul Brânzei și al Țuicii Festivalul Bujorului din Festivalul "Sus pe Muntele Gura Râului din Jina" Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro Pe ce loc credeți că va termina Steaua grupele Champions League? 1 13.33 % 3 20 % 2 53.33 % 4 13.33 % Curs valutar Zaharia Boiu nr. 2, Sibiu 1= Tel.: 0369-10.14.33, Fax:0369-10.14.34 % ' 3C^' redactia@*ziarul de sibiu 1o Ziarul util Spitale/farmacii Imobiliare Auto târguri Locuri de muncă Telefoane utile 1 euro 3,5039 RON 1 USD 2,7596 RON 1 gram aur 51,2954 RON pag. 10 pag. 8 pag. 8 pag. 10 pag. 10 pag. 10 noi dăm lumii de știre 50 de bani (22 de bani pentru abonați) "De la Antonescu încoace nu am avut un șef al armatei mai valoros ca Bădălan", în curs de auditare BRAT, www.ziaruldesibiu.ro Corvin Lupu, decanul Facultății de Științe Politice Pagina 4 Bisman - capitala sașilor Surprize promoționale la Exposib Hainele de toamnă, și produsele electronice și hitech domină târgul general Exposib, deschis ieri la Sala Transilvania. La târg sunt expuse produse variate, de la îmbrăcăminte, la case la cheie și utilaje pentru ferme agricole. Târgul general Exposib, aflat la ediția a 14-a, are intrare gratuită, program de vizitare între orele 10 și 19 și durează până duminică, 17 septembrie. Firmele prezente la târg au venit cu oferte speciale și prețuri promoționale. Astfel, sibienii care se abonează la serviciile de internet Asconet, pot beneficia, pe perioada târgului, de instalare gratuită. Alte companii, din domeniul confecțiilor au etalat în standuri produse la prețuri speciale. Cele mai multe firme din domeniul producerii și comercializării de articole de îmbrăcăminte au expus haine din piele și imitație din piele, ale căror prețuri pornesc de la 500-600 de mii de lei vechi, dar pot ajunge și la câteva milioane. Oferta completă a târgului cuprinde chiar și plante de apartament sau de grădină. Astfel, cei interesați pot cumpăra o magnolie de aproape doi metri, cu 270.000 de lei vechi. Bluze de fete sunt disponibile cu sume începând de la 100.000 de lei vechi în timp ce rechizitele și produsele pentru școală au prețuri "de sezon". Târgul mai oferă centrale termice, elemente pentru construcția de case și accesorii vestimentare. Reesidence Investments, compania care dezvoltă ansamblul rezidențial Ana, în Șura Mare, este prezentă cu un stand propriu la târgul din Sala Transilvania. Continuare în pag. 5 • Laurențiu PARNICĂ laurentiu@ziaruldesibiu.ro 4 Sașii din toată Europa se întâlnesc astăzi la Biertan, unde obișnuiesc de 16 ani să își serbeze ziua . La eveniment sunt așteptați ambasadorii Austriei și Germaniei, precum și vicepreședintele Bundestag-ului German, Suzane Kastner . Sașii și românii prezenți la eveniment vor putea participa la o slujbă religioasă, vor vedea parada portului popular săsesc și se vor delecta cu un concert de fanfară . Organizatorii spun că de la anul sărbătoarea s-ar putea muta din Biertan în municipiul Sibiu Editorial Ieri dimineață, o femeie trăgea de un copil cocoșat de un ghiozdan pe care-l purta în spate: "Ți-am spus că se deschide! Ți-am spus că trebuia să te trezești la șapte!". Ieri a fost în mod oficial prima zi de școală, în școlile unde profesorii au venit la muncă. Restul au protestat. Jumătate din școli s-au deschis încă de ieri. Profesorii s-au dus, cei care s-au dus, plictisiți în în Sănătate tâmpinarea elevilor, că pretențiile lor sindicale nu au înduioșat guvernul. Părinții au tras de copii să meargă la școală, iar aceștia au protestat, gândindu-se că profesorii sunt încă în grevă. Directorii nu au știut pe cine se bazează, iar liderii de sindicat nu știau pentru ce formă de protest să opteze. Câteva cuvinte care ar putea descrie deschiderea noului an școlar de ieri ar putea fi: "bulibășeală", "amatorism", "neprofesionalism", "nesiguranță", "talmeș-balmeș". Acestea sunt cuvintele cu care pleacă în noul an școlar viitorul nostru. Asta ca să nu ne aducem aminte de haosul din învățământul superior. Anul acesta vor fi credite, la anul admiterea se va face în sistem grilă, sau se va face după media de la bacalaureat? Cine mai știe? Săptămâna viitoare poate o ordonanță de guvern va schimba din nou tot sistemul. Nimic nu este sigur. Dealtfel, studenții au amenințat deja că se pregătesc să protesteze pentru a primi burse mai mari. Un proverb românesc spune că "dormi, așa cum îți așterni". Viitorul nostru va fi așa cum îl pregătim. Dacă îl învățăm cu "bulibășeală", "amatorism", "neprofesionalism", "nesiguranță", "talmeș-balmeș", probabil că așa va fi. La deschiderea noului an școlar au venit așa cum se întâmplă în fiecare an oficialități locale. De la Inspectoratul Școlar, de la politicieni, ori mari personalități din administrație. Sunt curios la ce oră au fost anunțați joi de programul de a doua zi. Dacă știau că școala se va deschide, ori ba. Scuza majorității oamenilor politici pentru neprofesionalismul deschiderii noului an școlar a fost "schimbările care se petrec în învățățământul școlar”. Sunt curios cât va ține această sează. Și când elevii vor învăță la școală și altceva în afară de "bulibășeală", "amato Îurism", "neprofesionalism", „ "nesiguranță” și "talmesbalmes". AlinERATU = Generația "sistemul e în schimbare1 MARfl 1 SEPÎ ElliE MARJL 28 SEPTEMBRIE «si MARJI, 3 OBIDIM Imobiliare PAG 3 EVENIMENT Grefierii au intrat în grevă PAG 4 EVENIMENT Iorgulescu a venit degeaba la Sibiu PAG 5 ECONOMIC BCC, parteneriat cu Eximbank Momentul adevărului pentru Gaz Metan Fotografia zilei MARTI si OCTOMBRI Agricultură