Ziarul de Sibiu, octombrie 2006 (Anul 4, nr. 288-310)

2006-10-23 / nr. 304

Abonamente 27 de bani Mica publicitate 1ieu anunțul pag. 8 Blocuri ANL pentru Mediaș La începutul anului viitor se va organiza licitația pentru construcția a patru blocuri de tip ANL. Prezent la Mediaș, László Borbély, ministrul delegat pentru lucrări publice și amenajarea teritoriului, a dat asigurări că există bani pentru realizarea acestui proiect. Printre subiectele discutate cu edilii Mediașului s-au numărat Drumul Național 14, drumul de legătură dintre Mediaș și satul aparținător Ighișul Nou, și construirea unui bazin de înot acoperit. Ministrul László Borbély a venit la Primăria Mediaș, pentru o întâlnire cu edilii municipiului. „Proiectul este în pregătire, și cel târziu în primăvara anului viitor va fi o licitație. In ceea ce ne privește, noi avem bani pentru a termina anual în următorii trei ani, 4.500-5.000 locuințe pentru tineri" a declarat Lazslo Borbély Construcția celor patru blocuri pentru tineri cu 128 de apartamente ar trebui să înceapă anul viitor. Acestea vor fi ridicate pe strada Predeal, acolo unde ar fi trebuit construite deja, însă din lipsă de fonduri lucrările nu au mai demarat. (A.P.) pe zi pag. 8 Ortodox: Sfântul Mucenic și Apostol Iacob, Greco catolic: Sfântul apostol Iacob, rudenia Domnului, episcopul Ierusalimului Romano catolic: Sfinții loan de Capistran. TELEFONUL CITITORILOR PIR 0369-10.14.33 . Pentru orice informații, mică sau mare ÎNCINS publicitate, curs valutar, anunțuri etc A renăscut Sibiul! Meciul de sâmbătă seara dintre cele două formații ale județului prezente în divizia A a făcut ca sala Transilvania să se umple în câteva minute. Atmosfera era ca în vremurile bune din sezonul precedent, poate cu un minus pentru fanii din galerie, care nu au mai fost la fel de inimoși. Partida dintre cele două echipe ale județului a evidențiat o formație gazdă mult îmbunătățită față de cea din partidele anterioare de după pauza de vară. Viteză, dăruire și o tehnică superioară au fost avantajul „studenților" în fața celor de la Gaz Metan, care nu au pus probleme decât în primul sfert. In ciuda revirimentului, antrenorul Mircea Vulc a fost contestat dur de galerie continuare în pagina 11 director general: Aurelian GRAMA Cer parțial senin, vântul va sufla calm. Noaptea cer înnorat cu temperaturi scăzute. Sibiu 5 ° C MEDIAȘ AVRifi AGNITA BONțft TĂLMACIU 19 ° C ireire 20'C ireire luni, 23 octombrie 2006. ANUL III, nr. 304, 12 pagini ^ DE SIBIU 60 de bani (27 de bani pentru abonați) Cel care dorește o mașină sport, dar are nevoie și de un portbagaj nume, va alege Volkswagen Jetta", Ovidiu Brumar, director de vânzări TESS Sibiu, pagina 12 în curs de auditare BRAT, www.ziaruldesibiu.ro Poșta Româna transforma angajații in sclavi Școl pline cu râie, scarlatina si păduchi Muncă prost plătită, într-o instituție profitabilă - Poșta Română. Orele suplimentare ale angajaților sunt trecute la "profitul" Poștei. Compania Națională Poșta Română este vânată de controversatul om de afaceri Sorin Ovidiu Vântu. Nu întâmplător, liderul poștașilor, Matei Brătianu, este membru în consiliul de administrație al companiei Realitatea Media, deținută de SOV. In cadrul uneia dintre cele mai mari companii care aparțin încă statului român, Compania Națională Poșta Română, privatizarea ei fiind luată în colimator de mai marii momentului, munca suplimentară este retribuită cu doar 1,6 lei pe oră, pentru unii angajați. Așa după cum declară surse din interiorul societății-mamut, sarcinile factorilor poștali cresc de la o lună la alta, însă prospera companie nu își permite nici să le mărească salariile, nici să suplimenteze numărul de posturi, fiind sub monitorizarea strictă instituită de o Ordonanță din anul 2001. Actul normativ a devenit desuet la scurt timp de la publicarea sa în Monitorul Oficial, însă sindicatul condus cu onoare de Matei Brătianu nu a putut sau nu a vrut să găsească argumente decisive pentru a scoate salariații Poștei din sclavie. Interesele liderului merg mai degrabă spre scenarii privind externalizarea unor servicii bănoase, cu firme controlate de apropiați ai săi și ai controversatului om de afaceri Sorin Ovidiu Vântu. Umilirea poștașilor nu se oprește aici. Prospera companie îi fună zilnic pe cei mai mulți dintre ei, nerecunoscându-le orele suplimentare prestate în cursul săptămânii. continuare în pagina 2 ^ Alex Ioniță ^ Peste 400 de copii din școlile sibiene au fost găsiți cu păduchi, iar 34 erau bolnavi de râie . Medicii au descoperit și mai mult de 700 de cazuri de angină ; în plus, aproape 30 de copii aveau diferite micoze . Asta au găsit medicii sibieni în urma controalelor făcute în școlile din județ . Mai mult de 1.500 dintre elevii controlați au fost depistați cu diferite boli Statisticile referitoare la starea de sănătate a elevilor în prima lună a noului an școlar nu sunt deloc îmbucurătoare ."So &<1 mm Pag. 2 Ziarul util Spitale/farmacii Imobiliare Auto targuri Locuri de muncă Telefoane utile pag. 10 pag. 8 pag. 8 pag. 10 pag. 10 pag, 10 întrebarea zilei Credeți că invățământul de dinainte de 1989 era mai bun decât cel actual ? DA NU Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro Care credeți că sunt vinoații pentru banii necheltuiți acordați de guvern? Primăriile 79.17% Guvernul 20.83 % Constrictorii 0% Curs valutar Zaharia Boiu nr. 2, Sibiu JrT- Tel: 0369-10.1433, Fax: 0369-10.14.34 i redacțieiredactia#ziaruldesibiu.ro 1 euro 1 USD 1 gram aur 3,5128 RON 2,7841 RON 53,5078 RON Editorial In chiar ziua începerii Festivalului de film ASTRA Film Fest, oricine poate constata cât de jalnic poate arăta cea mai mare sală de spectacole a Sibiului. Asta cu câteva luni înaintea anului cultural 2007. Vi se pare ceva strigător la cer? Să nu vi se pară, din moment ce pictorii sibieni nu mai reușesc să aibă un sediu al lor. Din moment ce Uniunea Scriitorilor din Sibiu , MARTIN OCTOMBRIE * Ziarul Medical calcă pe urmele pictorilor. Două organizații care ar trebui să spună multe întrun Sibiu ce va deveni capitală culturală europeană sunt pe drumuri. Nu mai sunt de găsit. Scriitorii și pictorii au devenit voci stinse. Dar rău de tot. Dacă o să vă uitați peste programul cultural al anului viitor veți vedea că nici pictorii sibieni și nici scriitori nu au vreun program. Dar absolut niciimnul. Cercul literar de la Sibiu, umbra lui Cioran la Rășinari, mormântul lui Noica la Păltiniș - acestea mai sunt „programele" scriitoricești cu care ne mai putem prezenta la anul. Țin minte un cenaclu, Conexiuni, unde participau tinerii de la jurnalistică, câțiva de la teologie, mai erau și de la litere. Citea fiecare din opera sa. Jos pălăria, Mihai Curtean a și publicat o carte după ce ne citise din opera sa în cadrul respectivului Cenaclu. Eu nu mă mai duc la nici un cenaclu, el va publica în continuare. Doar că pare extrem de singur, în jurul lui nu sunt scriitori ai Sibiului. Stau retrași în activitățile păgâne ale acestui oraș și lasă să moară scriitura sibiană. Iustin Panța nu mai poate ține locul noii generații de scriitori sibieni. Cenaclul Conexiuni nu poate ține loc de o Uniune a scriitorilor cu vână și penel. Dacă în anii trecuți seri Traian DELEANU p itura și pictura sibiană era underground, acum e în aer. Să fie numai vina scriitorilor și a pictorilor sibieni? îmi vine greu a crede, atâta timp cât știm cu toții că mai găsim nume generoase și cu ștaif în orașul de pe Cibin, să fie, oare, o greață a oamenilor de cultură în a se mai bate pentru niște drepturi lumești pe care ignoranții conducători ai acestui oraș refuză să le recunoască? Sau să fie de vină tot »_ poporul lui Hermann, pentru că a uitat să mai caute un “ vernisaj, să mai cumpere o carte, căci de tablouri ce să mai vorbim? Vine 2007. Noroc cu alții, că ne umplu programul cultural. MARTI6 NOEMBRE Ziarul Imobiliar Cultura sub umbrela rupta ÜMH 31 KIMME Ziarul PAG 2 EVENIMENT Comemorare Rembrandt la Sibiu 'M J.M-1 EVENIMENT Accidente grave de week-end =■ JiUV-g ECONOMIC Bursa sibiană va tranzacționa acțiuni f f 'Mil&M cultură începe Astra Film Fast