Ziarul de Sibiu, august 2007 (Anul 4, nr. 495-517)

2007-08-02 / nr. 496

2007 60 de bani (27 de bani pentru abonați) Joi, 2 august 2007, ANUL IV, nr. 496, 12 pagini ITALILTURE Marea Provacara 24 de tineri încep astăzi cel mai lung meci din istoria baschetului. Tinerii sibieni vor juca baschet neîntrerupt timp de peste 72 de ore, pentru a duce Sibiul în Cartea Recordurilor. Cei 24 provin din toate mediile sociale, sunt studenți, elevi, economiști sau ziariști, iar toți sunt jucători amatori. La meci vor asista Cristian Țopescu, Carmen Tocală, președintele Federației Române de Baschet și Otilia Bădescu, multiplă campioană la tenis de masă. Meciul începe astăzi la ora 11, iar recordul va fi doborât duminică la aceeași oră. Sibienii sunt așteptați în număr cât mai mare la Sala Transilvania, pentru a încuraja tinerii care doresc să ducă Sibiul în Cartea Recordurilor. Intrarea este gratuită, inclusiv noaptea. (B. B.) Continuare în paginile 6-7 Primar în căolițiști la Judec a Circ ca la ușa cortului la Mediaș . Primarul localității Axente Sever și doi polițiști de la Serviciul Rutier au ajuns la spital, după o ceartă ce a degenerat intr-o bătaie . Nu a rămas nici unul dintre ei internat, dar finalitatea va fi la tribunal . Primarul este cercetat pentru ultraj, dar amenință că îi va da în judecată pe polițiști Incidentul s-a petrecut marți seara. Primarul susține că vroia să își parcheze mașina în curte. El spune că polițiștii au stat pur și simplu la pândă și cum l-au văzut, au și tăbărât pe el. "M-am oprit paralel cu șoseaua, pentru a intra în curte și au tăbărât doi polițiști peste mine, cu o viteză extraordinară, m-au scos din mașină că sunt băut, că nu port cenzura, în maxim două-trei minute mi-au pus cătușe, de parcă aș fi fost un criminal, ucigaș sau hoț", spune Ioan Sabău, primarul din Axente Sever. Soția primarului a fost martoră la toată altercația și confirmă faptul că polițiștii au fost cei care au mers la soțul ei cu scandal; în plus, spune că deși poliția îl acuză de conducere sub influența alcoolului, soțul ei nu era beat, pentru că e bolnav de diabet și nu bea alcool. "Eu călcam haine și am auzit că se ceartă cineva. Am venit și am văzut cum îl loveau, i-au pus cătușele la mâini și spuneau că e beat. Soțul meu are diabet, o pot dovedi cu actele medicale. Are diabet și nu bea alcool", spune Lucreția Sabău. Cu toate acestea, proba de laborator a indicat o alcoolemie de 0,55 mg/l alcool în sânge. Goran Bregovic în Piața Mare Goran Bregovic a ajuns ieri în Sibiu și se pregătește pentru megaconcertul din seara acesta din Piața Mare. Bregovici va cânta "Povești și cântece de la nunți și înmormântări" alături de "Wedding and Funeral Orchestra". Accesul spectatorilor în Piața Mare va fi liber Bregovic a ajuns în decursul zilei de ieri la Sibiu Este cazat la Hotelul Ramada și va petrece câteva zile în Sibiu în care și-a propus să descopere singur orașul, fără să solicite organizatorilor un program anume Și vremea se pare că ține cu Bregovic. Meteorologii de la Centrul Meteo Regional Transilvania - Sud au dat ieri asigurări că precipitațiile vor fi scăzute mm Va sta o perioadă în Sibiu în care vrea să își facă singur programul, noi nu a trebuit să-i organizăm nimic special". Alex Wolff în decursul zilei de astăzi și că la ora concertului nu va ploua deloc Continuare în pagina 12 PAG 2 EVENIMENT Sibienii tăiati PAG 3 EVENIMENT Jurnaliștii în atenția Clanului Blaga PAG 4 ECONOMICamioane de euro, pentru cresfite imobilare =*22231 REPORTAJ Valea Viilor. Cătunul Sibiului 5949993 ANUNȚURI GRATUITE 0369-10.14.33 Pentru orice informații, mică sau mare publicitate, curs valutar, anunțuri etc. Ziarul util Imobiliare Pag. 10 Sudoku pag. 10 Angajări pag. 10 întrebarea zilei Căt credeți că vor juca baschet jucătorii de la "Marea Provocare"? 24 de ore 36 de ore 48 de ore 50 de ore 62 de ore Peste 72 de ore Răspundeți pe www.ziaruldesibiu.ro Curs valutar 1 euro 3,1786 RON 1 USD 2,3253 RON 1 gram aur 49,4386 RON Gata. S-a bătut recordul. Recordul mondial la stres și nervi. La numărul de telefoane primite de la soții și lăsate în așteptare, pentru că la celălalt capăt se află medicii, sau martori, sau oamenii cu sonorizarea sau firma de inscripționat materiale promoționale. Am bătut recordul 72 de ore? Sună ca un mizilic comparate cu ultimele patru luni. Patru luni de pregătire, pentru patru zile de efort. Prietenele și soțiile noastre vor respira ușurare duminică. In mică parte, pentru că partenerii lor au reușit să doboare recordul. Dar în principal, pentru că de acum încolo vor reuși să poarte o conversație cap coadă, fără bărbați absenți din conversație sau telefoane închise în nas. Lor le cerem scuze și le asigurăm de toată dragostea noastră. Dar până duminică, mintea ne stă doar la Guinness. La blestemata Carte a Recordurilor ce ne-a luat mințile. Ce nea transformat în neoameni. Pentru că asta cred majoritatea celor ce au auzit de cel mai lung Bogdan BRYLYNSKI = meci de baschet. Bă, sunteți nebuni? Cum dracu puteți alerga trei zile și ceva? Mă credeți, habar n-avem. Suntem o mână de puști, fără viață sportivă, dar experți în cea extrasportivă. Care ne-am câștigat experiența necesară celor 72 de ore de nesomn și efort la chefuri și petreceri. Dar care compensăm prin entuziasm. Pentru noi e suficient gândul că avem o ocazie unică în viață să participăm la ceva măreț. Ceva ce va rămâne pentru totdeauna în mintea sibienilor. Momentul în care orașul Sibiu va intra în Cartea Recordurilor. Acesta ne este avantajul Și ne va ține suficient ca să trecem de cele 72 de ore. Pentru că greul a trecut Tod, meciul ăsta e pentru tine.