Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-04-20 / nr. 77

la 7 N7 N - A ' din ori ge ea 2 Decemvrie. Însă motivele cele mari au îndemnatu ne Austria să încete acestu tratatu rămăn în toată puterea lor. Condițiile cu care Imperia Otomană și restul discutate la Viena. Austria au fostu cu totul unită cu puterniciile Apusene. Însfărșitu Austria s'au pusu in stare de antagonismu cu Rusia, și, din pricina neînțălegerilor ei cu Prusia, s'au legatu strănn cu Franția. Toate aceste s'au făcutu și s'au arătatu într'unu tratatu dictat încătva de înseși Austria, și poi nu vedem pentru ce, cănd cu toate aceste nimică nu s'au schimbat, o mare puternicie să se lepede după căteva luni de mute legături solenele. „Mai aa urmă, dacă Franția și Epglitera au antanat înaintea Sevastopolei onorul lor militaru, Austria'i mai interesată politicește de căt noi inșine ca Rusia se deie garanțiile ce se cer de la dănsa. Numai este vorba de a combate influența Rusiei asupra imperiei Otomane, căci influența aceasta au dispărutu inaintea armatelor noastre. Insă influența care'i primejdioasă este aceia ce ea exersează asupra curților germane, și dacă Austriei iar lipsi fermitatea sau independența aceasta, ar trebui să fie cel mai trist rezultatu ce aru putea să aibă conferențiile de Viena. (Taimiu) Împăratul Napoleon prin decret datat de la castelul Windsor din Angliea 19 Aprilie, au rănduitu pe Amiralul Hamlen, ministru al marinelor și al coloniilor, în locul răposatului Diaco. — O capicoape de la Alesandria anunță că viceregele Egiptului, stăruind în proectul său de curmarea istmului Suețu, au poftitune Domnul Lessep să ce ducă iarăși la Constantinopoli spre a face o nouă încercare lăngă Guvernămăntul Otoman. Se zice că Said-Pașa ar fi scris în obiectul acesta o scrisoare autografă Sultanului, pentru ai dovedi nevoia întreprinderei protejată și importanța ce ea are să deie uneia din cele mai bogate provinții ale împărăției. Proonstituționelul din 22 Aprilie cuprinde: o depeșă telegrafică primită de Aghenția Legolivet, în cunoștiințază că Împăratul Napoleon și Înpărăteasa au părăsitu Londra sămbătă în 21 Aprilie la 11 oare de dimineață. Primirea Maistăților Lor în Londra au fost din cele mai splendide și mărețe. Jurnalele engleze au umplutu coloanele lor cu descrierea feliuritelor cimonii, luminații și altele atingătoare de petrecerea Împăratului Napoleon in Anglia. C. — ținta de opiniuni în S. Petresburgu asupra puntului al 3-le și al păcei din jurnalul Debatelor. Condițiunele viitoarei Păci au suscitatu nu numai la Viena ce și la S. Petresburgu desbateri foarte lungi și energice. În S. Petresburgu există precum este cunoscutu o partidă de resbelu și alta de pace, ambele aceste partide lu a lor reprezentați în consiliul monarhului și sănt nu de o mică inpiscipe asupra decisiunelor guvernămăntului. Partida resbelului are pretențiunea a fi mai cu osebire națională și a reprezenta naționalitatea rusască cu toată credința. Această partidă este mai cu samă jaluză asupra gloriei și Europei dițile jărmă, not fi scutite și ei au fostu Petresburg ap scăpa de cu aceste, ea de inbălcările îudeplinătate și de știe bine că dacă cabinetul aide multe Sen și ce inpune conap fi prințipala mi din tăia e