Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-08-04 / nr. 162

646 BP EE EE EH C7 A - Ce scrie de la Caliș din 31 Iulie, Gazetei Lustriene: „Sosirea la Sevastopole a 7-a și a 15-a divizie de infanterie, venită de la Bender și Odesa, au sporit însămnătoriu garnizoana poliției asediată. A 7-a divizie de infanterie se compune din regimentele Mohilău, Smolensc, Poloșgu și Vitopie. A 15-a divizie, a cării pornire neașteptată din Basarabia mai că nu ce țrea, cuprinde regimentile Modlin, Praga, Lublin și Zamoisc. „Ambele divizii, care în completu ar trebui să numere 32,000 oameni, formează împreună, cu artileria ce li s'au adăogitu numai 25,000 oameni. Prin urmare, armata rusască din Crăm, fără a număra trupele de la Perecopu cuprinde acum 11 divizii de infanterie și o divizie combinată de rezervă, și cu cavaleria, artileria, echipajele flotei, volontirii, geniul și altele, armata aceasta are cel puținu 175.000 oameni. Ce scerie de la Biena din 28 Isaie : „Moartea au răpitu ne unul din cei mai bogați locuitori a politiei, D. Baronul Ditrich care au lasatu o avere de 20 milioane de florini în numărătoare, cuprinzănduse cea mai mare parte în proprietăți rurale. Averea această colosală trece întreagă la nepotul său, în vârstă de 7 ani, fiiul unicei fiice a răposatului, care se însoțise cu prințul Sarcovschi, ei au muritu în anul trecutu in America Meridională. Dânr niște corespondințe din Italia adresate Independinței Belgice, aflămu: Guvernămăntulu Francesti alu pi făcutu prin ambasadorulu seu, guvernămăntului pontificalu, noule observațiuni asupra neapăratei nevoi de a înlătura, prin reformă pe rănduiala ce domnește în administrațiunea statului Eclesiasticu. După primirea acestoru depeșe, comunicate prin D. de Rainevalu cardinalului Antoneli, doue congregațiuni (adunări) de Cardinali s'aru fi făcutu spre a se sfătui în obiectulu acesta și resultatulu aru fi fostu negativu. Curtea Romei nu voește să facă nici o concesiune și nu primește mai cu samă amesteculu mireniloru în guvernămîntu, lucrulu celu mai neapăratu și mai doritu de reforme. Se vorbea, că în consistoriulu secretu din 26 iulie trecutu, Papa trebuia să deie titlul nominal unui cardinal de patriarhu de Constantinopoli, dară după încredințările unora, Franța și Anglia aru fi sprijinitu fie-care căte unu candidatu, și Săntulu Părinte spre a nu nemulțemi nici pre una pici pre alta din puterniciile acestea, au mai amănatu numirea unui asemenea. Panchebotulu Pacificu au adusu la Liverpolu noutăți de la New-lorcu din 25 iulie, între care merită însemnare giurnalulu Nev-lorcu Heraldu, ce anunță că Preșidentele Staturiloru Unite au primitu de la imperatorulu Rusiei respunsu la epistola de gratulare adresată de cătră D. Pierce, țariului Alesandru la ocasiunea întronării lui. Imperatorulu zice în epistola sa că augustulu său părinte 'i au recomandatu msrindu studiulu documenteloru trimise de cătră D. D. Giaeson, Clai, Webster, și alți oameni de statu ai Unionei Americane. Elu își esprimă între altele simțimintele celei mai înalte sume pentru Staturile Unite, arestăndu'și dorința de a vide nescurmată amiciția loru cu Rusia. După niște scrisori aduse de vaporulu Iordanulu armata din Asia ar fi doveditu