Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-02-25 / nr. 34

ANUL.IȘ. Iașii, Vineri. 25. Fevruarie 1855. Păratul ese în toate zilele afară de Duminici și serbători mari. Abonamentul ce fase in Iași la Librăriea Nouă; in ținuturi la Romicionepi, în București la Librerul G.Lopnidi. Prețul pe anu este 111, le pe 6 luni 60 - pentru unu răndu de „spțiințeri este 30 parale Poiletonul Zimbrului o școală îndesă în toată Duminica mi ce împarte Lunea. -- Fenrearie 1855 nan FFCCCSS PpuPVPC HA - Dou pe o depeșă din Viena publicată de Taimsu, Generalul Mansurof, care sosi de la Drucsela, au adusu unu actu de cesiunea (trecerea) Americei rusești cătră Staturile Unite (din America) pentru pre sa de 30 milioane de dolari (450 milioane de lei). — Dopre scrisorile și giurnalele sosite de la Constantinopoli cu data din 15 și 17 Fev. nu se vorbește nimică despre știrile telegrafice cu baraca de la Eupatoria, cu toate acestea amănunțimile date de ele nu se pare a mai lăsa vreo îndoială. Pregătirile resbelice pentru campania viitoare din marea Baltică suntu înspăimăntătoare și din partea aliaților și din partea Rusiei. Taimsul arată flota engleză din Baltica că va fi din 20 vase de linie, 35 fregate, 15 șalupe canoniere, baterii flotante (plutitoare) și a. t. în total o sută de vase de resbelu, toate cu vaporu, avăndu înpreună 2200 de tupuri. Facă ceriul ca restabilarea păcei să facă zădarnice mijloacele aceste fărămătoare! — În 26 Fev se zice kB șinisteriul aru fi plănuit avansurile ofițerilor de ordonanțe a Împaratului Napoleonu, împrejurare ce dovedește împlinirea scopului de călătorie. Lordu Palmerstonn făcăndu cunoscutu Camerei Comunilor numirea celor trei nsoi ministri, adaosă, că Lordu Gon Rusel de mine intratu in cabinetul nou, totuși va merge la Viena spre a îndeplini misiunea cu care este însărcinatu la conferențile de acolo, și că ori și care ar fi rezultatele negoțiațiunilor, întărzierea sa, nu va fi pe multu timpu. (S. De S. Petresburgu din 8-20 Des. publică unu ucazu împărătescu, prin care guberniile Voronezu, Curțcu și Cerpigovu se punu în stare de resbelu, fiindu subu jurisdicțiunea comandantului anșeru al armatei de ameazăzi principile Gorciacofu. îÎn măsă pentru întrarea Ambelor Sicilii în liga apusană nu se poate zice pimică decesivu (hotăritoru), și între vitezele pro și contra ce sboară în această privință, se vorbește acum că Ferdinandu Regele de Neapoli n'are vroi de a se declara fățiș în contra Rusiei, dară că el va da în dispozițiunea Austriei unu corpu de 20,000 de oameni, care însă nu se va întrebuința în resbelu asupra Rușilor, dară va înloca trupele Austriei care ocupă Legațiunile, și poate (însă nu se crede) și pe acele franceze da la Roma și Civita Veche, escsicul au încheietu unu tratatu de neutralitate cu Rusia. În 3-15 deu. trecutu, Camehameha și regele insulelor Sandivice au auritu fiindu in vrăstă de 40 de ani, nepotul seu îi succedează sub nume de Kamexamexa IV, acesta este foarte contrariu la lipirea insulelor Sandvice de Clatspine-Bnite.