Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-05-30 / nr. 107

rești la Libretul G.Loanidi. Jurnalul ese în toate zilele afară de Duminici și serbători șari. Abonamentul se face in Iași la BN Librăriea Nouă, inginstipi N Y - 5 NG Cc la Comisioneri. în Bucu. Prețul pe anu e de 111 lei — pe 6 luni 60 pentru unu răndu de inștiințeni este 30 parale 2) Foiletonul Zimbrului O Coală înțdesă în toată Duminica și ce împarte Lunea, ANUL, III, Iașii, Luni. Ocupațiunea Cherciului. Espedițiunea maritimă Cherciu 27 Maiu, îndreptată asupra Cherciului se compunea din șase vase cu vaporii engleze sub ordinul amiralului Larens, de trei vase cu vapori franceze, sub ordinile amiralului Bruuatti, precum și toate fregatele și corvetele disponibile a escadrelor aliate, din din douăsprezece transporturi, avăndu cu dintrei barce canoniere cu vaporii și sele artilerie și unu escadromu din al 17 de lănceri englezi. Trupele de descărcămăntu se alcătuiau din 8,000 de Fran cezi, 3,000 de Englezi wi 5,000 de Oto mani, sub comandamăntul leitenantu-generalului Braunu, comandantu al doile al puterilor britanice în Crimea. Întălnirea marți în 22 maiu, însă în urma o pare căgenerală era la Camieșuror întărzieri, espedițiunea nu putu a se mișca de cătu la mezul nopței, în locu de 7 oare negure așa de dese că vapoarele nu puteau a se înainti de cătu vu jumătate de repegune. de sară, în mijlocul unei A doua zi mercuri, timpul era frumosu și călătoria urma cu porecire. Joi, in revărsatul zilei, espedițiunea străbătu în marea Azovă, și cătră 11 care sosită în fața capului Camișu, trupele începură desbarcămăntul lor. La o legă de la puntul acesta, Rușii aveau două baterii așezate pe capul Ac-Burumu. Una înarmari de 17 tunuri și ceealaltă de 22. Deși Rușii au avutu acolo puteri îndeagiunsu spre a protegia aceste doue baterii, ei nu opuseră nici o împrotivire și se retraseră la Cherciu, după ce au aprinsu cum totu ce prăvălia lor, care sări în aeru vitetu înfricoșatu, fărămăndu se afla în prejmete. Populația Cherciului, văzindu pe aliați, fugi în munții învecinați ducăndu ce au pututu din La 4 oare după amează zi, toate trupele noastre erau ne uscatu și materialului s'au făcutu în cursul nopței următoare. În după amează zi, barcele vanoniere ce nudescărcămăntui restimpul acesta pe la 2 oare vitase cu mare pază pănă la Ienicare, deschisară fobul in contra acestei cetăți, în contra a trei vapoare ce se aflau aproape de aice, și din care unul căuta să fugă, și în contra a 30 de vase de transportu. Rușii au fostu Vasele aceste s'au arsu, siliți să părăsască tunurile lor și să pră- În fața strămtorei, ei de afugă după ce au aruncatu în aeruvăria lor. semine părăsiră tunurile și munițiunile lor, trupele aliate se ocupără îndată de a fortifica ponturile aceste, și a doua zi ele părăsiră Camișul, spre a ce pavita asupra Cherciului, pe care'l și luără începăndu îndată a ce œo plicisa. Poliția s'au pusu subu legea marțială, și s'au datu ordinu de a se respecta pro- Cățiva soldați a trupelor aliate au a se sineța pentru oarecare purtări silnice făptuite în poliție, prietatea privată, lucrurile lor.