Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-06-03 / nr. 111

Purnalul ese în toate vilele afară de Duminici și serbători mari. Abonamentul se face in Iași la Librăriea Nouă, in ținuturi la Comisioneri, în București la Libretul G.loanidi. . AMUL. III. Iașii, Vineri, 3. Iunie 18545. munica mi ce împarte Lunea MO.100BA. IAȘII, 2 Iunie. Astăzi Joi de la 1 oară au urmatu cu mare pompă înmormăntarea Dornicului Costantin A. Balș, șeful Poliției, ucisu într'unu duel avuturi Mercuri la 5 oare dimineață cu D. Stolberg, Maior c.r. în regimentul de lănceri, chear în zioa cănd răposatul au implinitu vrăsta de 28 de ani!!... Noi săntem datori să însămnămu profunda părere de rău ce au simțitu întreaga populație a Capitaliei fără deosebire de rangu, seciu, naționalitate și vrăstă, prin această perdere;cu toții credeau că o calamitate mare au căzutu asupra Iașilor. Și de unde oare au venitu adănca această întristare? Numai de la administrația ca cale a Poliției, în care au desvăluit o energie neașteptată și nepracticată, pănă acum în această parte a serviției publice, toți locutorii capitaliei se bucurau că se vor folosi de binefacerile unei bune și active îngrijiri în cele ce privescu îndestularea lor cu cele neapărate ale vețuirei cu prețuri moderate și de o calitate bună. Însă, vai! așteptarea lor s'au impedecatu de o mănă fatală!! Conduita răposatului tănăru Balș, ca amplocatu publicu, servească de esemplu acelora ce su în funcții, și înveță a cunoaște că publicul știe prețul și stima pe acei ce se devotează îndatorirei lor; el știe deosebi faptele de vorbele cele pompoase și deșărte. Păcatu că vreunu folositu de părinte ierochiric eu nu s'au această ocazie, spre a face o cuvăntare Prețul neanu este 111 le - pe 6 luni 60 penentru unu răndu de „iștiințeni este 30 paralel "1 . Foiletonul Zimbrului o V MERUINIE publicului plină de morală și de învățetură, tema au fostu pre cătu de țară, ne arăta mi de întinsă fără să mai fi avutu nevoe să alerge la locurile comune istorice spre ași face panegiricul; o așa temă în țara noastră este neauzită!! Fiei țărna ușoară, tănărul seu sufletu se va înfățoșa înaintea celui Atot Puternicu, nepătatu, dară însoțitu de dorul și binecuvăntările cele sincere ale tuturor compatrioților lui. C ER? EE EEH HA. Știrea telegrafică despre închiderea con ferinților de la Viena, acuma, se adeve rește îndeplinit. Lord Palmerstoin în Camera Comunilor au declaratu că închiderea avea să urmeze luni în 4 Main, care se și făcu. Este de prisosu a mai adăogi, că deși s'lu unitu la o formulă comună pentru închiderea conferinților, Austria însă prin aceasta nu înțălege că trebue de a lua parte în resbelu cu apusenii. Se zice chiar și despre pornirea în curăndu de la Viena a comisarilor militari englezi și francezii, generalii Graforda mi de Letangu, ce aveau să însoțască pe generalul Hesu în generala sa cvartiră, care acum însă lu agiunsu zădarnică, din momentul ce armata austriană n'are să intre în linia de resbelu asupra Rușilor. Dupre unu articul al D. Granne de Casaniac, ale căruia însuflări adese Constituționelul (francezu Jia încheie declarăndu, ori provinu de la locuri mai neste, că unu resbelu în Germania acuma aru produce mai multe necuviinți de cătu foloase,