Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-09-17 / nr. 196

Purnalul ese în toate Prețul pe anu este 111 le vilele afară de Duminici pe 6 luni 60 și serbători mari. Abona- - pentru unu răndu de mientul se face in Iași la inștiințeni este 30 paralelierăriea Nouă;rin cinuturi Nu foiletonul Zimbrului o au comisioneri în Biks M Ncoală îndesă în toată Dureștila Libretul Lpanidi, munica și se împarte Lunea ANUL. III. Iașii, Sămbătă 17 septemvrie. 1855. N. 196. perderea aliaților la atacul din tăiu al SEVASTOPOLUL AUȘCATU! Malacovului, Rusiei nu'i rămăsă să nici o scăntee măcar de speranțe că'l va pute „Ei bine! Domnilor, noi amu căștigatu apara. Unu aa doile atacu au Malacovului „o biruință mare. Noi amu datu o lovitu- au genunchetu Sevastopolul, au genunchetu pe „ră de moarte neamicului, a căruia poli acestu urieșu al Nordului, care din 3000 „cică umpilătoare amenința lumea. Seva de guri de tunu vărsa teroare asupra civilisau stopolul au picatu! și dreptatea au triuroea să o „, țiunei. Credința multora era mare, ca și „umfatu.” numele acestei cetăți, ce trebuea după zi- Astoel nu vorbi lordul Palmerstonn de sea unor preortodocși, ei ămple ne toți despre picarea Sevastopolului, într'unu ban sevasu (respectu), puterea însă a geniului chetu ce i s'au datu la Melburnu. ominescu în propășirea lui, e mai tare de În 2 (14) cent. 1854, puterile aliate au căzu granitul cetăților și stăncile munțipusu picorul în Crima, în 28 avgustu 9 lor, puterea aceasta este mai curagioasă de cent.) Sevastopolul pivă. Unu anu fără cătu moartea, aceasta ce vede abuma. Au de 5 zile este de căndu ce urmează una picatu și s'au pustietu cetatea măndră, s'au din cele mai nătănge lupte; unu anu de pustietu de apărătorii ei, a cărora bravură căndu Apusul se ciobnește cu Nordul și nu putu ține pănă în fine. Au văzutu pretoată lumea era în ațeptare. Astăzi în covărșirea aliaților și cu toate avantagile să din permurile Pontului și pănă dincolo lor dintre ziduri, au părăsito, au aprinsu, de marginile Europei răsună vitetul „pu piau asvărlitu în aeru, au înevatu și stăniu Verde și Cerpaia erau arăte asigurări des- la începutu. Desbarcul aliaților cu norocire, Alma, Balaclava, Invermanul, Eupatoria, Țintirimul, Marea Azoră, Mamelopul #* AË piratu Sevastopole chiaru în agiunul serbă pespre pirarea Sevastopolului, încătu cu toată zilei noului Împăratu Alecsandru (30 Avcatu Sevastopolul !” Noutatea aceasta au treflota, (*) ce amenința a încinge toate țervutu țerile ca fulgerul, gurnalele le-au murile Europei. Rusia astăzi e văduvă, împărtășitu pănă și în cele mai ascunse văduvă de una din cetățile ei, de una din unghiuri ale staturilor, și nimică alta ns ce flotele ei ce erau cele mai tari (**). Pe aude de cătu au picatu Sevastopolul! În căndiu dată armatele aliate se bucură de vingătorii săntu măndri de biruința lor, triumfu și patria lor îi salutează pe aceiînvinsul umilitu de căderea ca. S'au des te plaiuri căștigate cu săpge, armatele legatu dară și întrebarea această mare, pe *) Flota rusască din Marea Neagră acumu unu anu care mulți nu prevadă viaț de de linie de la 92 și pănă peste 100 de tunuri unele, 12 fregate, 10 corvete și briguri, 30 de vapoare. Astă flotă astăzi nu mai este, gustul și Rusiai înfățoșază o tristă salutare: se alcătuie