Ziua, septembrie 1996 (Anul 3, nr. 674-698)

1996-09-05 / nr. 677

HamppW ..... DcT) m WEÊrnm sport Premiul pentru titlul balcanic se ridică la fabuloasa sumă impozabilă de 183.168 lei Suma totală a cheltuielilor pentru organizarea Balcaniadei de călărie este de aproape 80 milioane lei Balcaniada de călărie s-a încheiat duminică, dar zilele acestea se pare că sunt cele mai grele pentru federația de specialitate, pentru că acum se trage linie și se fac socotelile. Până în momentul de față nu s-au premiat sportivii care au avut rezultate la această competiție, care a costat aproape 80 de milioane. Conform hotărârii de guvern din articolul nr 732 din 13 aprilie 1996, federația poate plăti pentru un titlu balcanic 183169 lei, locul doi 137376, iar locul „trei 88150, aceste sume fiind impozabile, în condițiile în care cheltuielile balcaniadei, ce s-a desfășurat în Parcul de vacanță "Hermes", depășesc cu mult bugetul anual al federației de specialitate, care este doar de 63 milioane lei, probabil va mai dura ceva timp până va veni vremea ca și sportivii să-și primească drepturile. Până una alta federația are de plătit la Hermes 43 de milioane lei pentru cazarea arbitrilor, masa sportivilor străini și chiar furajele cailor. Aceste amănunte leam aflat de la Enache Boiangiu, organizatorul acestei Balcaniade, de la FC Călărie, care ne-a mai spus: "Deși Ilie Alexandru ne-a promis că va asigura cazarea arbitrilor care au stat la Hermes și masa sportivilor străini, acum ne-a pus la plată toate cheltuielie. Să nu mai spun că șase zile de cazare la hotelul Dallas pentru o persoană costă peste un milion de lei. Ce-i drept nu am făcut nici un fel de contract înaintea competiției, ci s-a mers doar pe vorbe." Deși reprezentanții presei au întrebat în numeroase rânduri ce sponsori oficial, există la această balcaniadă și cât a dat fiecare, cu mare greutate am aflat în cele din urmă de la Sorin Soveja, secretarul general al FR Călărie, că federația are contract de publicitate doar cu Skip (cinci milioane) și Bancorex (20 milioane). Acești bani reprezentând o sumă foarte mică din cât a costat de fapt toată distracția Despre firma Hermes, care s-a spus că este organizatoare alături de federație, până sâmbătă (penultima zi de concurs) nu se știa încă suma cu care va contribui. Așadar, cine vrea să doarmă în patul lui JR Ewing trebuie să plătească bine, altfel, dacă nu-ți dă mâna, există și hoteluri, unde ce-i drept apa caldă este cu program, dar prețurile mult mai accesibile, pentru buzunarul săracului. Gabriela ALEXE Marceli și Komet îi cheamă pe atleți la Sarajevo Algerianul Noureddine Marceli și kenyanul Daniel Komen, ambii recordmeni mondiali, le-au cerut vedetelor atletismului să participe la "Concursul solidarității" programat săptămâna viitoare la Sarajevo. Marceli a declarat că vrea ca sportivii din Bosnia să fie inspirați de performanțele sale în probele de fond și semifond, în timp ce Kamen a spus: "Eu voi fi la Sarajevo și cred că toți atleții din topul mondial ar trebui să meargă acolo". Concursul se va disputa pe stadionul "Kosovo", refăcut după ce a fost distrus parțial în timpul războiului din fosta Iugoslavie, Doi cicliști italieni au fost suspendați pentru dopaj Conducerea ligii profesioniste de ciclism din Italia a anunțat că a suspendat doi cicliști pentru dopaj. Fabiano Fontanelli (31 de ani) a fost depistat pozitiv (testosteron/epitestosteron) la un control antidoping efectuat după cursa "Amstel Gold", din aprilie și a fost suspendat pe o perioadă de 6 luni. Ballerini, câștigătorul de anul trecut al "clasicei" Paris - Roubaix, a fost suspendat pe o perioadă de 20 de zile. El a fost depistat pozitiv (efedrină) la un test efectuat la 16 mai, la Turul Valoniei. Datele de disputare a ediției 1997 a Cupei Federației Meciurile din semifinalele Cupei Federației, ediția 1997, se vor disputa în zilele de 12 și 13 iulie, iar finala va avea loc pe 4 și 5 octombrie, a anunțat Federația Internațională de Tenis (UF), rectificând astfel datele greșite care fuseseră publicate la sfârșitul săptămînii trecute, după tragerea la sorți. Meciurile din primul tur se vor disputa în perioada 1-2 martie. Finala ediției din acest an a Cupei Federației va avea loc pe 28 și 29 septembrie la Atlantic City, între Statele Unite și deținătoarea trofeului, Spania. Echipa Italiei pentru semifinalele Cupei Davis Căpitanul nejucător al echipei Italiei de Cupa Davis, Adriano Panatta, a anunțat lista cu jucătorii convocați pentru partida cu Franța, din semifinalele competiției. Cei patru tenismeni sunt: Andrea Gaudenzi, Renzo Furlan, Diego Nargiso și Stefano Pescosolido; în tururile anterioare, italienii - în aceeași formulă - au eliminat Africa de Sud și Rusia. Meciul cu Franța este programat la Nantes în perioada 20-22 septembrie. imMmm / 3mii S ® TM (BQMT3 ® si ISMESS. sună” 350 COO lei Marele premiu săptămânal. Wm București Timișoara Arad Oradea Reșița Deva Acest numai poate fi apelat numai de la telefoanele conectate la centrale digital TENIS U.S. Open Liniște și pace pe Noul Continent La Flushing Meadow lucrurile sunt destul de liniștite. în competiția masculină, în proba de simplu, până acum, nu s-a înregistrat nici o surpriză. Pete Sampras, cap de serie nr.1, pare-se că și-a găsit forma sportivă care l-a consacrat în lumea bună a sportului alb, americanul învingându-l pe australianul Marc Philippoussis cu 6-3, 6-3, 6-4. Jucătorul de la Antipozi, în turneul de la Melbourne, desfășurat în luna ianuarie a acestui an, l-a oprit din cursă pe Sampras, care și-a luat astfel revanșa. Goran Ivanisevic, s-ar putea să lipsească de la Open Romanian '96, croatul simțindu-se destul de bine în turneul american: în optimile de finală adversarul său Andrei Medvedev a cedat după patru seturi 6- 4, 3-6, 6-3, 7-6 (7/2), ceea ce-i conferă croatului dreptul de a evolua în sferturile de finală ale întrecerii, alături de Sampras. Suedia are și ea un reprezentant în sferturi, în persoana lui Stefan Edberg. După ce a dat numeroase declarații prin care își anunța retragerea de pe terenurile de tenis, Edberg a revenit de fiecare dată asupra lor. Și iată acum într-o fază superioară a unui turneu de Mare Slam, după ce în optimi a câștigat în fața britanicului Tim Henman cu 6-7 (2/7), 7- 6 (7/2), 6-4, 6-4. Cel mai interesant de urmărit este meciul dintre Andre Agassi și Thomas Muster. Cei doi au învis in patru seturi pe David Wheaton (SUA), respectiv Thomas Enquist (Sue), astfel încât totul ne îndreptățește să credem că va fi o partidă extrem de interesantă. La feminin, în sferturi de finală, Amanda Coetzer (ASA) nu a putut ține față ritmului infernal impus de Monica Seleși(SUA), care a copleșit-o cu un scurt 60, 6-3. în semifinale a făcut pasul și C. Martinez, spaniola întrecând-o pe L. Wild (SUA) cu 7-6, 6-0. Rodinel FRASINEANL 1 91D Baschetul românesc se "tratează" cu o infuzie de străini Trei jucători iugoslavi s-au conectat la ELBA Timișoara Loturile divizionare A din baschetul masculin cunosc în această perioadă un aflux de sportivi străini, care, cu siguranță, vor atrage în sălile de sport mulți spectatori. După ce în urmă cu patru ani echipele românești își îmbogățeau loturile cu jucători de pe meleaguri africane sau de peste Prut, ușor - ușor, aceștia au fost înlocuiți cu jucători din țările cu nivel mai ridicat în baschetul european, Ucraina sau Iugoslavia. Anul acesta asistăm la o adevărată invazie de iugoslavi, formația cea mai dotată cu astfel de "mercenari" fiind Elba Timișoara. Dorind să aflăm cât mai multe amănunte despre echipa în care au avut loc cele mai multe transferuri, l-am contactat pe antrenorul timișorean, Mihai Bolcu. Lotul dumneavoastră a suferit o remaniere aproape totală, în primul rând pe cine ați pierdut? Anul acesta au plecat de la ELBA patru jucători din "cinciul" de bază. Ovidiu Scobai a plecat la o bursă în Franța. El absolvise secția de Cultură Fizică Medicală și era angajatul unui Leagăn de Copii din Timișoara. Oricum el se stabilise în orașul de pe Bega, și la întoarcere își va relua locul în echipă. O pierdere uriașă este Sorin Ardelean, care s-a transferat la ERBASA București și bineînțeles Costel Moscalu, care s-a întors acasă (n.r. la Iași). O mare necunoscută pentru formația mea rămâne Dan Ionescu, care nu s-a decis dacă va mai continua activitatea competițională. - După acest exod, cu cine ați întărit team-ul timișorean? - Am reușit în această vară să înlocuiesc golurile lăsate în echipă cu mult jucători tineri, cu reale perspective. Odată cu sosirea acestora media de vârstă a scăzut simțitor (22 ani), iar talia echipei a crescut (n.r. 1,99 m). în primul rând l-am transferat pe Apostol Rareș (2,00 m, 1978, component al lotului national de juniori) de la Oradea. Din pepiniera proprie, de la CSS 2 Timișoara, am adus trei juniori: A Drăgan (2,06. 1977), D. Păltinișan (2,04 m, 1979) și P. Miron (1,98 m, 1979), ultimii doi evoluând cu dublă legitimare. în lot am foarte mulți juniori și din această cauză doresc să-l aduc lângă mine, ca antrenor secund pe Mircea Albu (n.r. antrenor la CSS 21 - Ce ne puteți spune despre jucători iugoslavi? Am obținut acordul a doi jucători din Iugoslavia și, astfel, în campionatul acesta vom avea trei străini în formație. Alături de "veteranul" Ilici (joacă de patru ani în România) vor evolua la Timișoara: Zarko Danilovic (2,02. 1970) și Nasko Mahorcic (2.04. 1970). Dacă primul dintre ei a avut rurele pretenții financiare, cel de-al doilea nu a cerut mai nimic, el dorind să se stabilească în orașul nostru împreună cu familia. Nu sunt niște nume sonore, dar știind valoarea școlii iugoslave, sunt convins că vor ajuta echipa foarte mult Ce obiective aveți? Cu această nouă echipă, mi-am propus să intrăm în primele patru din seria noastră și deci promovarea în grupa valorică 1-8. In prima parte a campionatului voi avea ocazia să rulez cât mai mulți jucători pentru ca acești copii să prindă puțin curaj. Cred că este posibil să realizăm obiectivul, deoarece "vechea gardă" formată din Bucov (component al lotului de seniori), Sere, Guiu, Bolcu jr, Bobroczkyi, Constantin, Argintaru s-a îmbinat perfect cu noua generație, și astfel putem spune că experiența va fi completată perfect cu dorința de afirmare a juniorilor. - Cum vă descurcați cu partea Stanciară? - Singurul sprijin al echipei rămâne ajutorul acordat de ELBA și Universitatea Timișoara. Nu putem să ne plângem de situația materială, dar nici foarte bine nu o ducem. Consider că sportivii mei au un trai decent. Avem unele promisiuni din partea multor firme, dar toate au rămas la stadiul de tratative. Sper ca prin evoluțiile noastre să atragem și alți oameni de afaceri care să ajute acest sport atât de îndrăgit în România. A consemnat Tiberiu RISf Openul din Carpați' 96 Condițiile meteo pun bețe-n roate turneului brașovean Openul din Carpați '96 a depășit prima fază a competiției, iar ieri s-a oprit datorită ploii care a câzut din abundență încă de dimineață. în ultimele partide de simplu marți după-amiază, singura surpriză a constituit-o victoria lui David Salvatore (venit din calificări) asupra australianului James Sekulov cu 3-6, 6-1, 6-2. Favoritul numărul 1 al turneului, Joszef Krocsko, l-a învins fără probleme pe Tomas Zich (Cehia) cu 6-2, 6-3, iar austriacul Udo Plamberger (nr.14) și-a luat revanșa asupra lui Remus Farcaș (6-1, 6-2), după ce anul trecut, la circuitul satelit, românul îl învinsese de două ori, în întrecerea de dublu, din cele 16 perechi, șase sunt românești, iar dintre acestea trei au trecut în sferturi: G. Cosac/D. Pescariu - F. Browne/S. Prieto 6-3, 7-5, iar C. Porumb/I. Moldovan au dispus de favoriții nr. 2, N. Djordjevic/A Kitinov cu 7-6(5), 6-3. Al treilea cuplu român A. Pavel/G. Trifu a jucat în familie cu R. Itu/R. Sabău, de care au dispus cu 6-2, 6-3. O surpriză a turneului de dublu o constituie eliminarea favoriților nr.2 D. Orsanic/U. Plamberger de către D. Salvador/F. Vicente cu 1- 6, 3-6. Primii favoriți J. Belloli/J. Ireland au trecut ușor de R. Farcas/J. Vespan: 6-2, 6-2. Alte rezultate: B. Coupe/T. Phillips - M. Belgraver/R. Vasek 6-2, 6- 1; K. Tiilikainen/N. Untgren - M. Hood/M. Rodriguez 64, 6-1; T. Ketola/A Zingman - C. Antonescu/R. Iliescu 6-4, 6-4. Ieri, erau speranțe că vremea se va îndrepta, mai ales după comunicatul favorabil al meteorologilor brașoveni. Dan VINTILV Procesele lui Mike Tyson și OJ Simpson au devenit subiect de roman Avocatul lui OJ Simpson se dezvăluie. Stea a Baroului american, avocatul Alan M. Dershowitz încă nu și-a redactat memoriile, dar s-a inspirat din cazurile a doi dintre cei mai celebri clienți ai săi (Mike Tyson și OJ Simpson) pentru romanul său. în "Demonul avocatului", apărută de curând peste Ocean, vedeta echipei de baschet New York Knicks, Joe Campbell, este acuzată de viol. Pentru a se apăra, baschetbalistul îl angajează ca apărător pe Abe Ringer, copia literară a lui Dershowitz. Deși vinovat Campbell scapă în cele din urmă cu fata curată, datorită în primul rând muncii intense a avocatului său, care se bizuie pe rezultatul muncii a numeroși asistenți și, bineînțeles, este plătit cu milioane de dolari. Acesta este doar unul dintre aspectele reliefate în roman, privind inegalitatea săracilor și a bogaților în fața justiției amricane, în persoana lui Ringer, Dershowitz își dezvăluie metodele, de exemplu alcătuirea juriului cu mare grijă, astfel încât să cuprindă cât mai multe persoane sensibile la prestigiul din teren al jucătorului. O dată juriul constituit, avocatul mai alcătuiește unul, cu o compoziție asemănătore, pentru a-i indica argumentele care le par favorabile și care nu. Pentru a nu avea o surpiză neplăcută, Ringer nu-l lasă pe Campbell să depună mărturie în proces (ceea ce justiția americană permite), în realitate, Dershowitz a făcut greșeala de a-l lăsa pe clientul său Mike Tyson, acuzat de viol acum șase ani, să depună mărturie, după ce i-a descris frustrarea provocată de o copilărie nefericită. Atunci, el a pierdut și clientul său a petrecut cinci ani la închisoare. Un alt client celebru, OJ Simpson, fosta glorie a fotbalului american acuzată de uciderea soției și a unui prieten, a fost sfătuit să nu scoată o vorbă în timpul procesului; el a fost, de altfel, achitat în octombrie trecut; în romanul lui Dershowitz, finalul nu aduce achitarea lui Campbell; parese, celebrul avocat a înțeles că pentru a deveni un best-seller romanul său ar trebui să aibă niște învățăminte mai morale. (BD.) Miguel Indurain se gândește la retragere Miguel Indurain, învingător de cinci ori la rând în Turul ciclist al Franței (1991-1995) și medaliat cu aur la Olimpiada de la Atlanta, dorește să pună punct carierei sale sportive, cel mai probabil în această iarnă. Conform unor apropiați din cadrul echipei sale, Banesto. "Vulturul" navarez răspunde astfel prietenilor care îl sfătuiesc insistent să nu renunțe la activitatea competițională. Decizia lui ar uma să fie făcută publică în umătoarele zile Până atunci însă el se va alinia împreună cu coechipierii de la Banesto la startul Turului Spaniei, la care nu a mai participat de patru ani. Indurain nu a triumfat și în acest an în Turul Franței, ceea ce l-a făcut să afirme că "cele mai frumoase zile ale mele au rămas în urmă". El ar putea fi înlocuit la șefia lui Banesto de conaționalul său Abraham Olano, campion mondial anul trecut la cursa pe șosea. (BD.) ■idil'li'i M.M1 AUUi<Iji £ Oradea, str. General Magheru nr. 12 TeUfaxi 059/433092 IMPORTATOR DIREC maxell — II'1 id 1 II ■ II'M II — Q baterii Q casete audio-video Q multimedia Ù LOTERIA NAȚIONALA Astăzi, joi 5 septembrie 1996 - tragerea Super Loto 5/4 și tragerea Excepțională Expres. Operațiunile tragerii se vor desfășura în Studioul Televiziunii Române. Participanții vor avea posibilitatea să afle rezultatele tragerilor pe micile ecrane la ora 18.15. La FUN RADIO la ora 21.00 și mâine la 10.30; la Radio XXI (100,2 FM), la ora 18.55 și la 20.55; la serviciul "Informații speciale - 951" Duminică, 8 septembrie 1996 - tragerile Loto Social 6/49 și Noroc. Au mai rămas numai trei zile pentru a participa cu numerele dv. preferate la tragerea Loto Special 6/49 și Noroc, la aceasta din urmă completând una din căsuțele din partea de jos a acelorași bilete. Jucând cât mai multe numere, posibilitatea de a câștiga crește proporțional. Duminică, 8 septembrie 1996, concursul Pronosport. Duminică începe campionatul italian de fotbal, serie A și serie B, ediția 1996-1997. Iată programul acestui concurs: 1) Cagliari - Atalanta; 2) Fiorentina - Vicenza; 3) Milan - Verona; 4) Perugia - Sampdoria; 5) Reggiana - Juventus; 6) Bari - Brescia; 7) Castel di Sangro - Cosenza; 8) Palermo - Pescara; 9) Genoa - Lucchese; 10) Ravenna - Venezia; 11) Reggina - Lecce; 12) Salemitana - Foggia; 13) Torino - Cesena. Tinerele handbaliste pleacă la Europene Astăzi pleacă la Campionatul European de tineret din Polonia naționala feminină de handbal a României. Competiția este programată de pe 6 până pe 15 septembrie. România va avea ca adversare în grupă unele dintre cele mai puternice selecționate europene, după cum urmează: Rusia (meci pe 6 septembrie), Germania (7), Polonia (8), Norvegia (10) și Slovacia (11). Toate partidele din grup? sunt prevăzute a se desfășura în orașul Czernyev. Reamintind că România este campioana mondială en-titre, le urăm tinerelor handbaliste să revină în țară cât mai târziu, după 15 septembrie. (B.D.) Frank Williams schimbă valorile cu "copii de mingi" Frentzen îi va lua locul lui Hill la Williams de anul viitor Ieri după-amiaza, scuderia Williams Renault a anunțat că germanul Heinz-Harald Frentzen îl va înlocui din sezonul viitor pe candidatul la titlul mondial, Damon Hill. Frentzen, 29 de ani, a semnat contractul cu Williams pentru un singur an și ve face echipă cu canadianul Jacques Villeneuve, care se va afla pentru a doua oară consecutiv la volanul unui bolid Williams Renault. Aflat la Sauber de la debutul său în Formula 1 în 1994, Frentzen s-a afirmat atunci când a făcut parte din echipa de juniori Mercedes- Benz, alături de Michael Schumacher și Karl Wendlin- Weer După ce a dat publicității faptul că Frentzen a semnat pentru Williams, "Papa" Frank a tinut să-i mulțumească pentru colaborare lui Damon Hill, liderul actual al clasamentului piloților. "Damon a însemnat foarte mult pentru noi și ca pilot de încercări și în competiții. A muncit foarte mult, iar rezultatele obținute vorbesc de la sine. Foarte puțini piloți au reușit 20 de victorii în 64 de curse. Damon nu va fi uitat de tot personalul uzinei Grove și îi urăm noroc pentru mai departe". Rothman« .»Hm iams și Teodor HOSSU-LONGIN Frentzen - date tehnice Debut în FI. M.P al Braziliei: 27.03.1994 (Sauber-Mercedes) Curse disputate: K Pole-position: C Victorii: C Podium: J (loc 3 Italia 1995) „Trofeul Corbeanca" își așteaptă participanții Federația Română Sportul pentru Toți împreună cu Fundația Pro Sport și Primăria Comunei Corbeanca va organiza a patra ediție a "Trofeului Corbeanca". Pentru a da viață acestui proiect organizatorii au fost ajutați de numeroși sponsori, cei mai importanți fiind Prisma Corbeanca, Industrial Export, API, McDonald's, Amoco, Spicul de Aur, Coca-Cola și Eurostil. Manifestările destinate sportului de masă vor avea în programe pe lângă meciuri de fotbal: arte marțiale, gimnastică ritmică, curse de căruțe, crosuri, înot, vâslit, cățărări, tir cu arcul, aruncări la țintă, concurs de turcă, oină și interesante demonstrații de măiestrie sportivă, anunțăndu-și evoluțiile parașutiști și piloți pe avioane de acrobatie. Pentru ca manifestarea să fie completă, în programul anunțat de inițiatorii "Trofeului Corbeanca" se vor produce, dar de această dată pe scenă formații de muzică populară, ușoară, rap, tehno și interpreți de muzică folk. Manifestările sunt programate la sfârșitul acestei săptămâni, de vineri până duminică. (R.F.)