Ziua, noiembrie 2002 (Anul 9, nr. 2551-2576)

2002-11-16 / nr. 2564

Consiliul Director al FC Steaua l-a suspendat ieri pe Iulian Miu până la terminarea contractului și l-a amendat pentru declarații calomnioase la adresa directorului executiv Mihai Stoica și pentru că a refuzat să facă deplasarea la Arad, alături de echipa de tineret. în aceeași ședință, Valeriu Bordeanu a fost amendat, deoarece nici el nu a vrut să facă deplasarea la Arad cu echipa de tineret. „Stoica, directorul nostru sportiv, nu l-a jignit, iar Regulamentul de Ordine Interioară nu-i permitea lui Miu Consiliul director al Stelei a luat o măsură fără precedent în istoria clubului Miu suspendat Internaționalul roș-albaștrilor, care era retrogradat la tineret, nu a făcut deplasarea cu echipa a doua la Arad, pentru meciul de joi cu UTA . Conducerea îl mai acuză de jignirea lui Mihai Stoica, director executiv, și de faptul că a fost prins în noaptea de miercuri spre joi într-o discotecă . Surse din anturajul lui Miu afirmă că acesta a suferit o operație stomatologică, prezentând o scutire medicală să facă asemenea declarații. Miu nu va mai avea drept de joc nici la formația de tineret. Jucătorul nu a respectat programul pe care îl avea, nu a fost prezent nici la această ședință, deși a fost convocat, însă a fost găsit joi dimineață, la ora patru, în clubul Lugar. Comportamentul lui Miu îi va aduce mari prejudicii pe plan fotbalistic“, a declarat ieri Viorel Păunescu, președintele Consiliului Director al FC Steaua. Oficialul roșalbaștrilor a adăugat că va convoca o nouă ședință pentru a i se aduce jucătorului la cunoștință sancțiunile luate. Mihai Stoica, directorul executiv al Stelei, a spus că atitudinea lui Miu este unică în istoria clubului. „S-a luat această decizie deoarece Miu este recidivist și a avut un comportament care nu a mai existat în istoria grupării steliste. A refuzat să meargă la Arad invocând niște probleme medicale, însă a refuzat să vină la un consult la medicul echipei. Orice persoană din fotbal care îi va mai acorda încredere lui Miu va face o mare greșeală“, a spus Stoica. Iulian Miu a fost trimis la echipa de tineret a Stelei de două ori, anul trecut când antrenor era tot Pițurcă, și pe 5 octombrie, cu câteva ore înaintea meciului de campionat cu Ceahlăul. „MM“ Stoica a recunoscut la emisiunea „Procesul Etapei“ de duminică seară că principalul motiv al retrogradării lui Miu este faptul că acesta refuză să-și prelungească contractul cu echipa din Ghencea, contract scadent în vară. în aceeași emisiune, Miu l-a atacat pe Stoica, apreciind că acesta îndeplinește o funcție decorativă la Steaua. Victor Pițurcă nu a dorit să conteste declarațiile lui Mircea Sandu, președintele FRF, care a afirmase că Miu trebuia să evolueze la Steaua, pentru că este jucător de echipă națională. „Este Miu atât de important pentru echipa națională? Și Ghionea a fost convocat în lotul național, iar acum nu poate să prindă un post de titular la Steaua“, a comentat Pițurcă. Iulian Miu nu a putut fi contactat ieri, însă surse din anturajul său afirmă că fotbalistul a prezentat o scutire medicală de la un cabinet stomatologic, acolo unde și-a făcut o operație la începutul acestei săptămâni. De asemenea, aceeași sursă spune că Miu nu a fost in clubul Lugar în noaptea de miercuri spre joi.Baain QBEOK BBR 3 'k Q UJ 1 ■ ■ v.: ■tmtțmMmSm SPORT MEI sâmbătă 16 noiembrie 2002 ^ pHP/KAJ» Gloria Bistrița primește mâine visita liderului campionatului Rapid spre titlul de toamnă în cazul unei victorii, giuleștenii păstrează un avans de cel puțin șapte puncte față de Dinamo și pot fi declarați campionii turului Rapid joacă mâine pe terenul Gloriei un meci decisiv pentru sfârșitul acestui an. Mircea Rednic spunea înaintea celor două deplasări de la Piatra Neamț și Bitrița că, în cazul în care acumulează patru puncte, se poate spune că echipa sa este campioană de toamnă. Trei sferturi din obiectiv a fost atins în fieful lui Gheorghe Ștefan, de unde giuleștenii au plecat cu toate punctele, iar o nouă victorie la Bistrița ar păstra o diferență de cel puțin șapte puncte față de Dinamo (dacă urmăritorii liderul nu câștigă azi la Galați, diferența ar putea crește). După egalul cu Steaua și Înfrângerea de la Pitești, ambele partide suspectate, Gloria a mai căzut în clasament de pe acel loc doi pe care se cocoțase, spre surprinderea multora. Bistrițenii pot demonstra în meciul cu Rapid că vor să continue drumul corect anunțat de Jean Pădureanu la începutul campionatului sau pot redeveni echipa care nu deranjează candidatele la titlu. Este cunoscută relația specială dintre giuleșteni și bistrițeni, primii nefiind învinși niciodată în Ardeal, însă Rednic asigură că meciurile din trecut, când Rapidul se impunea fără emoții în bârlogul lui Tata Jean, nu se vor repeta. Antrenorul rapidist, care a refuzat să mai discute despre o ofertă de la Standard Liege, s-a lansat ieri în afirmații laudative la adresa adversarilor, spunând că Gloria este o echipă foarte bună, cu jucători valoroși, pe care ni i-am dorit și noi, cum ar fi Sănmărtean sau Negrean. Giuleștenii nu vor putea conta pe loan Ovidiu Sabău, care a suferit o ruptură musculară, fiind obligat să ia o pauză de o săptămână, în timp ce Perjă și Ilyeș sunt incerți, urmând ca abia astăzi să se ia o decizie în privința oportunității folosirii lor la Bistrița 3 texte § Astăzi și mâine se dispută partidele etapei a 12-a a Diviziei A Dinamo caută continuitatea Elevii lui Dinu au nevoie de toate punctele la Galați pentru a rămâne în urmărirea liderului • Naționalul, rănit la Paris, se întoarce în Divizia A împotriva Argeșului • Brașov-Craiova ar putea fi socotit și derby-ul conflictelor, în ambele tabere existând probleme Dinamo speră să continue seria pozitivă înregistrată de la revenirea lui Cornel Dinu și să câștige și la Galați, în trupa „câinilor“ ar putea reveni Gică Popescu, refăcut după o fractură. Procurorul va da piept cu un fost dinamovist, Costel Orac, însă nu așteaptă concesii din partea acestuia, pentru că Oțelul se află la zero în clasamentul „adevărului“, iar „greii“ abia încep să vină pe malul Dunării. Steaua merge la Arad, iar declarațiile lui Pițurcă, potrivit cărora roșalbaștrii vor renunța la titlu abia atunci când nu vor mai fi șanse matematice, arată clar că „militarii“ doresc victoria. Antrenorul Stelei are probleme mari de efectiv, el neputând alinia nici unul dintre titularii din linia de mijloc, dar se declară optimist. Pițurcă a spus și că are încredere în arbitrul Anghelinei, care i-a fost adversar pe vremea când acesta juca la Oțelul . Fără Ilie Dumitrescu, suspendat pentru trei etape, Bacăul merge la Constanța. Moldovenii au spart gheața etapa trecută, când au învins UTA cu 1-0, însă pe malul mării le va fi greu, pentru că trupa lui Hizo se află la minus unu. A surprins decizia lui Grigorescu de a-l delega la acest meci pe Alexandru Tudor, acesta având probleme la același meci din sezonul trecut, când s-a iscat o bătaie generală urmată de suspendarea stadionului „Gheorghe Hagi“ • în Regie, derby de coada clasamentului. Sportul are deja minus patru la „adevăr“ și nu-și poate permite să mai cedeze puncte pe teren propriu, mai ales unei contracandidate la evitarea retrogradării. „Andone speră că ,gașca nebună“ îi va servi astăzi „una caldă“, după dezamăgirea trăită etapa trecută în „Groapă“, când Sportul a condus pe Dinamo, dar a pierdut în toiul conflictului dintre antrenorul Marius Lăcătuș și patronul Ioan Necolaie, la Brașov vine Craiova. „Stegarii“ solicită primele pentru cele cinci victorii consecutive obținute în ultima perioadă, obligându-l pe tehnician să intervină la Neculaie, care acuză însă înfrângerea de la Timișoara și le cere jucătorilor să aibă răbdare. Nici oltenii nu stau mai bine, conflictele interne făcând deja prima victimă, Ovidiu Stângă, care a părăsit „Știința" din cauza neînțelegerilor cu Cârțu. Ambele echipe se află pe minus la „adevăr“, iar Craiova, după ce a reușit prima victorie etapa trecută cu Oțelul, speră să înceapă ascensiunea în clasament . Mâine. Naționalul rănit la Paris primește în Cotroceni pe FC Argeș, o echipă căreia nu i-a lipsit mult să furnizeze o surpriză la precedenta deplasare în București, când a pierdut greu în Giulești. Ieșiți din Europa, „bancarii“ se concentrează acum exclusiv pe campionat, iar astăzi au nevoie de victorie pentru a rămâne pe podium. (RG.) DIVIZIA A - ETAPA A 12-A Programul și arbitrii Antifac OȚELUL GALAȚI ■ DINAMO (on 12 - TVR 2) Arbitri: A. Constantin F. Buzănnescu, D. Iliescu C. Duțu Observatori: Florin Gâtejan, Zoltan Erdeg. UTA SIEAUA (ora 14 - Pro IV) Arbitri: V. Anghelinei - Cr. Nica, M. Deaconu O. Trandu Observatori: Dumitru, Mihalache, Mircea Salomir. FARUL PGM BACAU (ora 14) Arbitri: AS Tudor - D. Fecioru, D. Lăzărescu , Ioniță Observatori: Mircea Stoenescu, Ion Crăciunescu. SPORTUL ASTRA (ora 14) Arbitri: I. Letea - N. Asandei, I. Popa , T. Balmuș Observatori: Alexandru Boc, Mircea Neșu. PC BRAȘOV - UNIV. CRAIOVA (ora 14) Arbitri: Gh. Moise - Ad. Vidan, D. Bârgăoanu M. Mititel . Observatori: Victor Ciocan, Patritiu Abrudan. Mem GLORIA -RAPID (ora 14 Pro IV) Arbitri: A Heleșteanu - Z. Szekely, Cr. Stărică M. Lazăr Observatori: Corneliu Costinescu, loan laur. PC NAȚIONAL ■ PC ARGEȘ (an 17 - România 1) Arbitri: S. Altmayer , I. Onicaș, M. Savaniu S. Caplan. Observatori: Valentin Alexandru, Constantin Ștefan CLASAMENT Divizia fi - etapa a 12-a 13 stăzi, de la ora 11, se dispută partidele ateapei a 12-a a Diviziei B, după următorul 4TX program: . Seria I: FC Onești - Dacia Unirea Brăila; Inter Gaz București - Foresta Fălticeni; Gloria Buzău - Cimentul Fieni; Rulmentul Alexandria - Metalul Plopeni; Bucovina Suceava - Unirea 2002 Focșani; Midia Năvodari - Electromagnetica; CSM Medgidia - Poli Unirea Iași; Petrolul Ploiești - International Pitești. Seria II-a: FC Baia Mare - Gaz Metan Mediaș; FC Oradea - CSM Reșița; CFR Cui - Olimpia Satu Mare; Apullum Alba Iulia - Minaur 23ania; ARO Câmpulung - Universitatea Cluj; Pandurii Tg Jiu - IS Câmpia Turzii; Gilortul Cărbunești - Extensiv Craiova; Corvinul Hunedoara - UM Timișoara. Weekend fotbalistic la TV Astăzi , ora 12: Oțelul - Dinamo (TVR 2) ora 14: UTA - Steaua (ProTV) ora 16:30: Borussia Dortmund - TSV München (B1TV) ora 21:30: AS Roma - Inter (B1TV) MArte ora 14: Gloria - Rapid (PwflV) ora 16: AC Milano Parma (B1TV) ora 17: PC Național - FC Argeș (România 1) Ora 21:30: AC Torino - Juventus (B1TV) Gaziantep nu-l dă pe Mulțescu Conducerea clubului Gaziantepspor dorește ca Gheorghe Mulțescu să rămână și în sezonul viitor in funcția de antrenor principal al echipei, informează agenția Anatolia. „Avem încredere în Mulțescu, care își motivează foarte bine jucătorii, precum și în ceilalți membri ai staff-ului tehnic. Dorim să colaborăm cu ei și în sezonul viitor", a declarat responsabilul secției de fotbal a clubului turc, Asim Almaz. Oficialul turc a menționat că, deși Gaziantepspor nu are ca obiectiv câștigarea campionatului Turciei, l fiecare meci cu dorința de a învinge. Gheorghescu se află sub contract cu gruparea din Gaziantepspor până la vară, dar ziarele turcești au scris că Fenerbahce este interesată de serviciile antrenorului aflat pe poziția a doua a clasamentului. (B.G.) 1. Rapid 11 2. „Poli“ AEK 12 3 Dinamo 11 4. FC National 11 5. Gloria 1 6. FC Brașov 11 7. Steaua 11 8 . Oțelul Galați 11 9. FC Farul 11 10. FC Argeș 11 11. Univ. Craiova 11 12. Ceahlăul 12 13. Sportul 11 14. FCM Bacău 11 15. Astra 11 16. UT Arad U 976 6 5 5 4 44 44 2323 30 2 24-10 27 ( 14 19-17 22 ( 2 3 24-12 20 ( 2 3 15- 9 20 ( 3 3 15- 6 18 ( 2 4 13-12 17 ( 4 3 11-10 16 3 4 12-17 15 ( 2 5 10-11 14 (2 5 11-14 14 (2 5 16-20 145 5 15-15 11 ( 2 6 14-19 114 5 8-14 10 17 13-20 10 17 12-25 10 ( Accidentarea constănțeanului Cosmin Mocanu necesită un an de pauză Farul atacă Liga Conducerea clubului de pe Litoral solicită demisia în bloc a Comisiei de disciplină de la LPF, care a clasat cazul Dan Alexa, fotbalistul lui Dinamo care i-a provocat lui Mocanu o gravă fractură Farul Constanta solicită demiterea tuturor membrilor Comisiei de Disciplină a Ligii Profesioniste de Fotbal, deoarece jucătorul dinamovist Dan Alexa nu a fost sancționat pentru faultul comis asupra fotbalistului Cosmin Mocanu, se arată intr-un comunicat remis ieri de gruparea constănțeană. „întrucât cariera sportivă a jucătorului Mocanu Cosmin este compromisă, clubul nostru solicită demiterea în bloc a comisiei de disciplină a LPF care a judecat cazul și nu a luat nici o măsură disciplinară“, se precizează în comunicatul clubului din Constanța. Jucătorul Cosmin Mocanu a fost faultat grav de fotbalistul dinamovist Dan Alexa în minutul 15 al meciului dintre Farul Cosntanța și Dinamo București, scor 0-1, din etapa a 10-a a Diviziei A. în urma accidentării suferite, Mocanu nu va mai putea evolua timp de un an și trebuie să fie operat Clubul constănțean solicită ca fotbalistul dinamovist să suporte cheltuielile rezultate în urma operațiilor la care va fi supus Mocanu și a tratamentelor pentru recuperare. De asemenea, Farul dorește ca Alexa să-i achite lui Mocanu toate primele pe care acesta ar fi trebuit să le primească în perioada cât va fi indisponibil. Farul Constanța dorește să fie reanalizată prestația arbitrului Iosif Biro, care a condus meciul cu Dinamo și nu l-a sancționat pe Alexa. Comisia de Disciplină a LPF a decis, săptămâna trecută, să claseze cazul dinamovistului Daniel Alexa. „în urma vizionării pe video a fazei respective, s-a văzut că a fost un atac la minge. Regret nespus această întâmplare nefericită și îi cer scuze lui Mocanu, cu care am ținut legătura și care se simte mai bine“, declarase Alexa. (B.G.) 5 Liv<Otu £ o I—n In prima partidă a etapei, Poli a învins cu 2-0 pe Ceahlăul Timișoara continuă marșul 3 . La meci a asistat și președintele Mircea Sandu Fără „prim-solistul“ Romulus Buia. Poli AEK nu a mai strălucit la mijlocul terenului ca altă dată, dar a reușit totuși să „culeagă“ toate cele trei puncte. Ceahlăul a început mai bine, cu destule ocazii, în timp ce Poli s-a „dezmorțit“ abia în a doua parte a primului mitan. A urmat apoi o avalanșă de mari ocazii, când de-o parte, când de cealalată, care a ținut publicul cu sufletul la gură. Nu însă prea mult, pentru că finalul de repriză a adus deschiderea scorului. Silvășan a centrat după un contraatac și Mircea Oprea l-a învins lejer pe Lefter. Replica moldovenilor a venit imediat, când Solomon a fost placat în ultima clipă de portarul Bogdan. începutul reprizei a doua n-a mai avut același ritm alert de ocazii clare, dar finalul partidei a căpătat culoare pe fondul dominării Ceahlăului. Moldovenii au atacat în valuri, însă cei care au înscris au fost tot alb-violeții: în minutul 89, noul intrat Claudiu Prodan avea să le dea moldovenilor „pălitura crâncenă“. Poli a mai câștigat astfel un meci și se pregătește de o deplasare în Bănie, după care așteaptă la Timișoara rivala Dinamo. La „oficială“ se afla și Mircea Sandu și Nicolae Grigorescu, președintele FRF declarând după meci că Silvășan poate fi o soluție pentru Națională. Sandu a mai spus că a văzut un public care a întrecut chiar și galeria Rapidului. Dorin ȘIPEȚTAN ZIUA de Vest POLI AER - CEAHLĂUL 2-0 (1-0)** Au marcat M. OPREA (43) C. PRODAN (89) Stadion: „Dan Păltinișanu“; spectatori: 7000. POUDERA Bogdan 6 -Oituz 5,5. Constantinovici 6, Zanc 6, Poenaru 6, A., Dumitru 5 (Ioniță 63) - M. Nicolae 6, Șuleap 6, R.Stancu 6 (73 Dobre 5,5) - M. Oprea 6,5 (82 C. Prodan 6), Silvășan 6. CEAHLĂUL Lefter 5 - Lupuț 5, M. Ionescu 5, Forminte 5, (56 Avădanei 5), Purică 5 - Solomon 5 (63 Enache 5), T. Serban 5 (67 Burdujan 5), Brujan 5, Botez 5 , Nemțeanu 5,5. Axinia 5. Cartonașe galbene: Constantinovici / Avădanei. Au arbitrat I. Biro 6 - M. Beudean 6, Fl. Hâncu 6 Uniunea Scriitorilor din Romania si ZIUA reînnoada traditionarilor cenacluri literare KNE eb ei 1 > bjh lawai BMia în fiecare miercuri, in sala Oglinzilor din sediul USR - Ct *Z -^:ZEÈt £alea Victoriei nr. 115