Ziua, august 2005 (Anul 12, nr. 3389-3415)

2005-08-03 / nr. 3391

Cernea - trei ani în Ghencea Portarul Cornel Cernea este de ieri stelist cu acte în regulă, anunță site-ul oficial al grupării din Ghencea. Cernea a semnat un contract pe trei ani cu Steaua. Ultima oară la Oțelul Galați, Cernea a fost transferat definitiv de la diciționara secundă Petrolul Ploiești, club de care aparținea. „Este cea mai mare realizare a mea pe plan sportiv. Mu mă așteptam să ajung la Steaua, eu mă mai gândeam că voi mai juca vreo câțiva ani la Galați și după aceea să mă trag mai aproape de casă. La Steaua îmi doresc să fiu sănătos, să nu mă fac de râs, iar echipa să câștige toate meciurile. Să nu joc cu nici un minut, dar să câștigăm toate meciurile! Visul meu cel mare este să fiu în lotul Stelei și să îmi cânte imnul Ligii Campionilor când ne vom califica în grupe, că prea ne uitam cu jind la televizor la meciuri! Pe Hamutovski îl consider cel mai bun portar din România și cred că este cel mai valoros goal-keeper străin Să vină victoria! Steaua joacă în această seară, în Ghencea, de la ora 20:30 (în direct la TVR 1), manșa a doua cu Shelbourne (0-0 la Dublin), din turul II preliminar al UEFA Champions League Fără să impresioneze în primele două meciuri oficiale ale sezonului (0-0 la Dublin, cu Shelbourne, în prima manșă din turul II preliminar al UEFA Champions League, și 2-3 cu Dinamo în Supercupa României). Steaua se va afla în această seară în fața unui moment important atât pentru gruparea din Ghencea, cât și pentru fotbalul românesc. Steaua va juca de la ora 20,30, în Ghencea, returul cu Shelbourne, pe care este obligată să-l câștige pentru a merge la „barajul“ cu Rosenborg pentru grupele celei mai mari competiții intercluburi din lume. Culoarul favorabil (Shelbourne nu spune mai nimic în Europa, iar Rosenborg este departe de ceea ce a reprezentat în ultimii ani) pe care îl are Steaua este unul dătător de speranțe într-o nouă participare românească în UEFA Champions League, la nouă ani după ce tot „militarii“ au fost prezenți în faza grupelor (trei participări consecutive, în sezoanele începute în 1994, 1995 și 1996). Protasov are probleme de tot Steliștii nu au plâns prea mult după eșecul înregistrat în fața lui Dinamo, chiar dacă înfrângerea le-a mai diminuat moralul. „Am văzut meciul cu Dinamo ca pe unul puternic de pregătire înaintea partidei cu Shelbourne. Pentru noi s-a terminat un episod din viață, iar acum urmează un meci mult mai important“, a spus Protasov. Criticat vehement pentru modul în care a efectuat schimbările la meciul ai Dinamo, ucraineanul s-a limitat la a răspunde că acestea „au fost făcute cu gândul la meciul cu Shelbourne“. Protasov, care deja nu mai este văzut cu ochi buni de patronul Gigi Becali, își joacă și el o carte mare în această seară. „începem să batem Europa. Vom fi în grupele Ligii Campionilor“, a spus Gigi Becali după ce sorții au anunțat că adversarul din turul lțI preliminar este Rosenborg; în aceste condiții, deși Steaua nu a reușit prea mult în privința transferurilor (au venit V. Iacob și Cernea în locul lui D. Munteanu și M. Tudor), o ratare a grupelor ar însemna o bilă neagră pentru Protasov, iar o eliminare în fața irlandezilor ar fi sinonimă cu demiterea sa. Totuși, în echipa lui Protasov va reveni Rădoi, suspendat pentru primele patru partide interne, dar vor lipsi Paraschiv (accidentat în Supercupă), Fl. Dumitru, P. Marin (accidentați de mai mult timp), Curt (în refacere), D. Goian (fractură la braț), în timp ce Neșu este incert (suspect de entorsă la gleznă). Protasov poate începe diseară cu formula Hamutovski - Ogăraru, Rădoi, Ghionea, Neșu (Reca) - Nicoliță, Lovin, Dică, Boștină - Oprița, V. Iacob. Atacantul adus de la Oțelul a spus că abia așteaptă ca echipa sa să-și ia revanșa în fața suporterilor după înfrângerea cu Dinamo. „Sper să ne revanșăm în fața suporterilor în acest meci cu Shelbourne, pentru că acesta este mult mai important“, a spus Iacob. Partida din această seară va fi arbitrată de o brigadă franceză, formată din Cr. Colombo (central), V. Texier, E. Dansault (aasten) și Ph. Malige (rezervă). (MIG) care a apărat în România", a declarat Cernea pentru site-ul roș-albaștrilor. Cernea are 29 de ani, joacă de cinci ani m Divizia A (65 de meciuri pentru Petrolul și Oțelul) și a costat 100.000 de dolari. La Steaua, Cernea va primi câte 40.000 de dolari pentru fiecare an din cei trei de contract, plus 15.000 de dolari primă de instalare. (MIC) Antrenorul lui Shelbourne este impresionat de evoluția României Fenton: „In 1990, totul era gol!“ Irlandezul spune că la prima sa vizită în București nu a găsit mâncare Antrenorul lui Shelbourne FC, Pat Fenton, a declarat înaintea meciului cu Steaua că fotbalul irlandez nu a progresat la fel de mult cum a făcut-o cel românesc. „Uitați-vă la Steaua. Are jucători de calitate pe toate posturile. Au un fundaș stânga tânăr, de 20 de ani (n.r. - Mihai Neșu), dar la Dublin a jucat ca un fotbalist experimentat Dacă noi am arunca în luptă un jucător de 19 sau 20 de ani, ar juca prost. Noi am evoluat în pregătire și atitudine, dar la capitolul jucători nu ne-am mișcat așa cum au făcut-o țări ca România, care a progresat din punct de vedere fotbalistic“, a comentat Fenton. Antrenorul irlandez a menționat că „este o diferență incredibilă între România anilor ‘90 și prezent“. „în 1990, când am venit cu Saint Patrick’s Athletic, nu era nimic aici. Nu era mâncare, nu era nimic. Totul era gol. Am venit cu mâncarea noastră și cu propriul bucătar și bine am făcut, altfel ar fi fost râu. Lucrurile se schimbaseră un pic în 1992, când am revenit cu Bohemians, dar nu mult. Probabil erau mai mulți bani, dar oricum, nu ca în prezent“, a spus Fenton. Acesta a mai fost de două ori în România, în calitate de jucător, în 1990, când Dinamo a eliminat pe Saint Patrick’s Athletic din Cupa Campionilor Europeni, după 1-1 la Dublin și 4-0 la București, precum și în 1992, când Bohemians Dublin a întâlnit Steaua în Cupa Cupelor, 0-0 la Dublin și 4-0 pentru români în Ghencea. Schimbări în prima echipă Despre meciul din această seară, site-ul irlandez „Unison.ie“ a notat că Fenton îl va folosi titular pe Wes Hoolahan în linia de mijloc, alături de Stuart Byrne și Alan Moore, iar unul dintre Jason Byrne sau Richie Baker, după toate probabilităte cel de-al doilea, va rămâne rezervă. Fenton a afirmat că schimbările din timpul meciului vor avea un rol foarte important, din cauza căldurii de la București. „Toți sunt în cărți să joace. După 50 de minute s-ar putea să fiu nevoit să scot pe cineva și va fi nevoie de forțe proaspete. Din cauza temperaturii ridicate, este vital să fac înlocuirile cu inteligență. Sper să nu se accidenteze nimeni“, a spus Fenton, adăugând că Steaua nu are un lot cu mult mai bun decât al său, în afara celor 12-13 jucători de bază. „Din fericire, au destule indisponibilități“, a subliniat antrenorul lui Shelbourne. Heary a prins curaj după Supercupă Căpitanul lui Shelbourne, Owen Heary, a declarat că înfrângerea suferită de Steaua în Supercupa României, scor 2-3 în meciul cu Dinamo, este de bun augur pentru jucătorii irlandezi în perspectiva partidei de astăzi. „Cred că Steaua a primit ușor câteva goluri în Supercupa României și am auzit că înfrângerea nu le-a picat bine nici lor, nici suporterilor, așa că este un lucru încurajator pentru noi“, a spus fundașul dreapta al lui Shelbourne, citat de site-ul oficial al grupării irlandeze. Heavy a afirmat că este bine să te deplasezi în țara unde va avea loc meciul cu câteva zile înainte, pentru aclimatizare. „Luni seară ne-am antrenat la 33 de grade cred, dar căldura s-a mai domolit o dată cu înserarea“, a spus Heavy. Unul dintre „spionii“ grupării irlandeze la meciul Steaua - Dinamo, scor 2-3, din Supercupa României, Mick Neville, a întocmit un raport complet, care le-a fost prezentat jucătorilor de la Shelbourne la ședința tehnică de ieri, unde a fost stabilită și tactica pentru partida cu Steaua. (MIG) Posibilul adversar al „militarilor" nu se teme Rosenborg se gândește la grupe „Spionii“ trimiși de norvegieni la Supercupa României spun că Steaua este un adversar puternic, care poate fi însă depășit în turul II preliminar Antrenorul secund al lui Rosenborg Trondheim, Bjorn Hansen, crede că formația sa va trebui să evolueze la cel mai înalt nivel dacă va întâlni pe Steaua în turul trei preliminar al Ligii Campionilor, informează site-ul oficial al grupării norvegiene. „Steaua a jucat mai bine în atac decât în defensivă. Este un adversar puternic și, dacă îi vom întâlni pe români, va trebui să jucăm la cel mai înalt nivel al nostru“, a declarat Hansen, care a fost prezent duminică pe Stadionul „Cotroceni“, pentru a urmări, împreună cu antrenorul echipei de juniori a lui Rosenborg, Kare Ingebrigtsen, partida Steaua - Dinamo, scor 2-3, din Supercupa României. La rândul său, Ingebrigtsen a afirmat că trebuie să urmărească și returul cu Shelbourne pentru a afla mai multe despre Steaua, care va întâlni pe Rosenborg Trondheim în turul trei preliminar al Ligii Campionilor, în cazul în care va trece, în turul doi, de Shelbourne. „Avem o șansă bună să ajungem în grupe. Steaua a fost aproape de victorie în meciul cu Dinamo“, a spus Ingebrigtsen, citat de cotidianul „Dagbladet“. Cei doi oficiali ai lui Rosenborg vor asista și la meciul Steaua Shelbourne. La rândul său,mijlocașul Fredrik Winsnes a afirmat că nu cunoaște Steaua, dar că formațiile din Europa de Est pot produce oricând surprize. „Oricum, românii sunt sub nivelul unor echipe precum Betis Sevilla sau Everton, cu care, din fericire, nu am căzut“, a spus Winsnes pentru publicația „Adresseavisen“. De asemenea, fundașul Jan Gunnar Solii crede că Rosenborg poate ajunge în grupe, în ciuda unui sezon decepționat. „Va fi o dublă manșă grea, dar cred că avem șanse mari“, a comentat Solii. (MIG) Fostul atacant al Rapidului ajuns la Dinamo ține cu roș-albaștrii Florin Bratu: „Ar fi o tragedie ca Steaua să nu se califice“ Pleșan susține că preferă să urmărească jocul Poli - June în dauna întâlnirii din Ghencea Florin Bratu, atacantul lui Dinamo, a declarat ieri că ar fi o tragedie ca Steaua să nu treacă de Shelbourne în partida din această seară. „O să mă uit la meciul Stelei și sper să câștige. Ar fi o tragedie ca Steaua să nu se califice, însă eu sper să se califice toate echipele românești“, a spus Bratu. Atacantul împrumutat de FC Nantes pentru un an la Dinamo a apreciat că linia ofensivă a echipei sale a evoluat la maximum în Supercupa României, cele trei goluri din meciul cu Steaua (scor 3-2) fiind marcate de atacanți. „Este foarte important că am debutat cu dreptul și, în plus, toți atacanț din teren au marcat. Sper ca pe parcursul campionatului să marcheze toți jucătorii“, a menționat Bratu. Mihăiță Reșan, care sa accidentat în preziua derby-ului cu Steaua, a susținut că a mizat pe victoria echipei sale cu scorul de 3-1 în disputa cu Steaua: „îmi pare rău că am ratat primul derby Dinamo - Steaua, dar va veni altul. Am fost convins că vom întoarce rezultatul. Pronosticul meu a fost 3-1, dar contează că la final a fost bine“, a spus Pleșan. „E cel mai greu să vezi de pe margine un asemenea meci și să nu poți să faci nimic. Mai am de stat până la sfârșitul săptămânii, însă doar doctorul poate să decidă dacă voi intra în prima etapă sau nu“, a mai spus fost jucător al Craiovei. Pleșan a spus că dintre partidele Steaua Shelbourne și Poli Juventus va opta să vizioneze partida de la Timișoara deoarece „este mna interesantă“. (B.G.) „Bancarii" au scăpat de sărăcie și amenință Europa Buget de trei milioane de euro pentru FC Național Gruparea din Cotroceni s-a transformat în societate pe acțiuni, fiind condusă de Constantin Iacov (30% - președintele CA), Răzvan Mihalache (30% - vicepreședinte executiv) și Gino Iorgulescu (33% - președinte executiv) FC Național are ca obiectiv în noul sezon calificarea în cupele europene, a anunțat ieri președintele clubului din Cotroceni, Gino Iorgulescu. Acesta a precizat că FC Național s-a schimbat din asociație nonprofit în societate comercială (SC Fotbal Club Național 2000 SA) pentru atragerea unor oameni care să sprijine financiar această grupare. Acționariatul este format din Constantin Iacov, președintele Consiliului de Administrație, și Răzvan Mihalache, fiecare cu câte 30 de procente din pachetul de acțiuni, Gino Iorgulescu (33 la sută) și alți șapte membri fondatori cu câte un procent. Răzvan Mihalache are o firmă care activează în domeniul articolelor de birotică, iar Constantin Iacov are afaceri în construcții, este acționar la mai multe firme din străinătate, dar se ocupă și cu investițiile la bursă și în imobiliare. Structura organizatorică a noii societăți arată astfel: președinte al Consiliului de Administrație și director general al clubului - Constantin Iacov, membru în Consiliul de Administrație și președinte al clubului - Gino Iorgulescu, membru în Consiliul de Administrație - Răzvan Mihalache, vicepreședinte al clubului - Vasile Goga, consilier juridic - Eugen Preda, director financiar - Bertina Bugeanu, director administrativ - Janeta Radu, director marketing și relații cu presa - Mădălina Georgescu și organizator competiții - Cristian Ficeanu. „Până acum nu am avut legătură cu fotbalul și recunosc că nu mă pricep. Sunt de mult timp un susținător al lui FC Național, dar, dacă mă puneți, nu pot să-i așez în teren pe jucători. Eu mă voi ocupa strict de partea economică și pot să spun că acest club va avea un buget de trei milioane de euro. Suma nu este impresionantă deloc, ținând cont și de faptul că aici intră și taxele, și impozitele pe care le vom plăti la stat pentru sezonul 2005-2006. Oricum, la sfârșitul sezonului vrem să fim primul club din România care publică bugetul de venituri și cheltuieli“, a declarat Iacov. întrebat ce se va întâmpla cu datoriile pe care clubul le are către BNR, proprietara bazei și a stadionului din Cotroceni, noul președinte al Consiliului de Administrație, în vârstă de 34 de ani, a răspuns: „Vom plăti acele datorii, dar deocamdată nu am avut nici o întâlnire cu reprezentații BNR Eu cred că vom găsi o cale comună pentru a rezolva această problemă, chiar dacă din păcate legea nu ne permite să reeșalonăm aceste datorii“. Printre obiectivele pe care și le propune noua societate se află și atragerea publicului la meciurile echipei. „Chiar avem un program pentru acest lucru. Vrem să achiziționăm două mașini de clasă medie care vor fi acordate suporterilor prin tragere la sorți la finalul turului și returului“, a explicat Iacov. Până în prezent au fost făcute 10 achiziții: portar - Florin Pranea, fondași - Ducu Emil Minu, Samuel Jordan Shore, Nicușor Ovidiu Burcă, Ciprian Costel Mozacu, mijlocași - Zeno Bundea, Eugen Rioșanu, Mircea Oprea, atacanți - Adrian Câmpeanu și Lopez Gonzalo Uda. Roberto Lana, antrenorul echipei, a mulțumit clubului „bancari”, care ia oferit posibilitatea să revină pentru a activa din nou în România. „Avem un lot cu jucători importanți, care îmbină experiența cu tinerețea“, a spus Landi. Florin Prunea, 37 ani, care a părăsit formația greacă Xanthi, a menționat la rândul său. „Am avut discuții cu mai multe echipe în această vară, a apărut însă oferta de la FC Național pe care am acceptat-o fără rezerve. Am mei doi ani de contract și chiar sper să stau doi ani de zile. La toate echipele unde am fost, am terminat contractele în condții bune, la fel se va întâmpla și la FC Național. Pentru mine, performanța înseamnă cât mai puține goluri primite și cât mai multe puncte“. (MIG) Pițurcă a chemat 10 „stranieri" pentru meciul cu Andorra Cociș convocat în premieră la Națională O altă surpriză a selecționerului este Tararache Victor Pițurcă a anunțat ieri numele celor 10 „stranieri“ convocați la lotul național pentru partida cu Andorra, de la Constanța, la 17 august, contând pentru grupa 1 de calificare la CM din Germania (2006). Selecționer ® lea convocat în premieră pe Răzvan Cociș, de la Șerif Tiraspol. Cociș a mai fost o dată în anturajul echipei reprezentative, cu prilejul partidei cu Republica Moldova (selecționate B), dar nu a m ® jucat niciodată pentru Naționala mare. Totodată, Pițurcă l-a convocat pe Mihai Tararache, de la FC Zürich, care a avut un început excelent de sezon în Elveția, marcând în primele două etape. Dintre „straniere“ care au fost convocați pentru partida de la Constanța nu lipsesc „vedetele“ Adrian Mutu și Cristian Chivu. Iată care sunt cei 10 jucători convocați de selecționerul echipei naționale, cărora li s-au trimis ieri telegramele de convocare pentru meciul cu Andorra, programat pe Stadionul „Gheorghe Hagi“, în ziua de 17 august, de la ora 21,30: Bogdan Lobonț, Nicolae Mitea (ambii de la AFC Ajax Amsterdam / Olanda), Cosmin Contra (Atletico Madrid / Spania), Flavius Stoican, Răzvan Raț, Cosmin Bărcăuan (toți de la Șahtior Donețk / Ucraina), Cristian Chivu (AS Roma / Italia), Răzvan Cociș (FC Șerif Tiraspol / Republica Moldova), Mihu Tararache (FC Zurich / Elveția) și Adrian Mutu (Juventus Torino / Italia). Reunirea lotului este prevăzută pentru duminică, 14 august, la ora 11, la Casa Fotbalului. Tot ieri, Florin Marin i-a anunțat pe cei patru „stranieri“ convocați pentru meciul amic de tineret România - Israel, programat în ziua de 16 august, la Mogoșoaia, la o oră ce va fi anunțată în cel mi scurt timp: Sebastian Huțan, George Florescu (ambii de la Șerif Tiraspol / Republica Moldova), Claudiu Keșeru (FC Nantes / Franța) și Ciprian Marica (Șahtior Donețk / Ucraina). (MIG)