Állami gimnázium, Zombor, 1903

Szülői értekezleteink. I­ntézetünkben a lefolyt tanévben először tettünk kísérletet a szülői értekezletekkel. Ezen lépésre az igazgató kerdésére azért határozta magát a tanári testület, hogy ezzel orvos­­i lását keresse azon régi panasznak, hogy a szülők s külö­nösen a szállásadók nem igen látszanak törődni az iskola mun­kájával, tanulmányi eredményével és fegyelmi szabályaival. A tanuló ifjúságnak sokszorosan adott jó tanács, az időszaki intések, sőt rovások szinte eredménytelenek maradtak úgy fegyelmi, mint tanulmányi tekintetben. S mivel még az így érdekelt szülők és szállásadók sem keresték a tanári testülettel való gyakoribb érintkezést, a szülői értekezletek útján a tanári testület kereste azt, módot akarván adni a szülőknek és szállásadóknak arra, hogy az iskola munkáját megismerhessék, és különösen hogy megtudják, mit vár az iskola a szülői háztól. A most lefolyt tanévben három ilyen értekezletet tartottunk. I. értekezlet 1903. okt. 25-én. Miután az igazgató megnyitójában röviden rámutatott ezen értekezletek fontosságára, céljukat a következőképen állapította meg: A szülőknek természetadta törekvése, de az állam által is megszabott kötelessége, hogy gyermekeiket neveljék és bizonyos fokú kiképeztetésben részesítsék. Ebben a nagy munkában úgy az állam, mint a társadalom által felállított és fenntartott is­kolák a szülők segítségére sietnek. Az iskola célja tehát egy részét a tehernek levenni a szülők válláról s tehát részben a szülők helyett oda nevelni a gyermeket, hogy a társadalomnak hasznos tagja lehessen. Ámde a szülők a nyújtott jobbot nem is

Next